Şimdi Ara

uzun yolda araba kullanmanın incelikleri... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
5
Favori
55.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçincen
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmey

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim



    Ne yaparsa yapsın, önemi yok. Bu işi devamlı yapacak ise vucudunun biyolojik saatinin bozulmasına engel olamaz. Geceler gündüze, gündüzler geceye döner.




  • genelde yılda 1-2 defa uzun yol yaparım. mümkün olduğu kadar durmayıp devam ederdim ve son 100 km zor geçerdi. geçen yıl iş için antalya'ya gittiğimde nerdeyse her 1.5-2 saatte bir durdum ve daha az yorulduğumu hissettim.
  • arkadaşı bulsakta sorsak işe yaradımı söylenenler....
    yoksa yoksa
  • Bende hayatımda ilk defa uzun yola cıkıyorum.Cumartesi akşamı İzmirden Rize ye gidiyorum.yaklasık 1300 km hiç durmadan gitmem lazım..Yani Uyumamam Gerekiyo ne yapcam bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 28 Haziran 2011; 18:39:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeasen


    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçincen
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.



    aveası olmayanlara iyi davranın reklamı gibi olmuş çok güldüm bea




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bende hayatımda ilk defa uzun yola cıkıyorum.Cumartesi akşamı İzmirden Rize ye gidiyorum.yaklasık 1300 km hiç durmadan gitmem lazım..Yani Uyumamam Gerekiyo ne yapcam bilmiyorum...

    Hocam herseyden oncesi CAN GUVENİĞİ bence oyle 2 saat olmasa bile en azından yarım saat 1 saat kestirin bir köşede.
  • sabah erkenden çıkarsan uyumana gerek olmayabilir ama 2-3 saatte bir
    dinlenmen gerektiğini unutma....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bende hayatımda ilk defa uzun yola cıkıyorum.Cumartesi akşamı İzmirden Rize ye gidiyorum.yaklasık 1300 km hiç durmadan gitmem lazım..Yani Uyumamam Gerekiyo ne yapcam bilmiyorum...

    mesafe çok uzun,uyumadan,dinlenmeden gitmek çok zor..Arada mutlaka dinlenmelisiniz.Uzun yolda yemeklerde yoğurt yemeyin,ayran içmeyin(içerdiği laktik asit uyku ve mayışma yapar) kahve, çay,kola için kafein uyarıcıdır,uyanık ve zinde kalmanızı sağlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bende hayatımda ilk defa uzun yola cıkıyorum.Cumartesi akşamı İzmirden Rize ye gidiyorum.yaklasık 1300 km hiç durmadan gitmem lazım..Yani Uyumamam Gerekiyo ne yapcam bilmiyorum...

    1300 km sizi zorlayabilir. arada bir yerde mola verseniz daha iyi olur.
  • Ben 2 gün önce 1500 km yol yaptım. Yaklaşık 7 saati geceye denk geldi ve ben gece deneyimimi anlatmak istiyorum.
    -İlk olarak hızlı kullanıyorsanız bnce uzun farları kullanmalısınız eğer karşıdan araç gelmiyorsa veya senin önünde araç yoksa.Emin olun hızlı gidiyorsanız kısa farlar çok yetersiz.
    -Yine hızlı kullananlar için mümkün olduğunca orta şeridi ortalayarak gidin tabi araç gelmiyorsa bunun için aynalara hep bakmalısınız. Gece hızlı giderken herhangi bi şeritten giderseniz ani bi virajda kurtaramayabilirsiniz eğer yol boşsa ortalıyın bnce.
    -Gece sollarken kesinlikle 2 vites birden düşürün ve yolun mümkün olduğunca virajsız olması daha da rahatlatıcaktır.
    -Gece hiç önemsemediğimiz yol şeritlerini ve levhaları çok önemseyin.
    -Bnce 2 saatte bir mola verin.
    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anchorman

    Karayolundaki çizgilere dalıp gitme, kaset cd vb eşyalara dikkatini verme yoksa kendini karşı şeritte veya bankette bulabilirsin.

    Düz ve sabit yollarda hızını ve vitesini ara sıra değiştir, motoruun ve aksamın ömrü için iyidir.

    Çok uzun süre fren pedalına dokunmadıysan hidroliklerde sebebini bilmediğim dozlama problemi yaşanabilir.

    Bilinenin aksine virajlı yollarda gece yolcuğu daha hızlıdır.

    Meskun mahallerden geçerken hızını düşür, yola traktör inek köpek vb fırlayabilir. Ayrıca küçük kasabalarda ışıklara uymazlar...

    Sabahın erken saatlerinde yola çıkma, en çok kaza 05:00-08:00 sıralarında olur.

    Farını hep açık tut, farın açık diye selektör yaparak seni uyaranlara da kızma. Yakında herkese zorunlu olacak...


    Kamyon otobüs arkasına çok yanaşma konvoya takılmış isen aracından konvoyun önündeki araçları görebilecek şekilde hizaya girerek seyretmen iyi olur. Ön taraflarda olacak kaza vb panik durumlarında sürpriz yaşamadan gerekli tedbirini alabilirsin.

    Hava sisli veya tek şeritli gece yolculuğu yapıyorsan 50 metre kadar önüne bir yolcu otobüsü alıp onu tavşan yapmanı tavsiye ederim. Karşı taraftan gelen farlar gözünü almaz, sis de ise otobüs şoförünün tecrübesine güvenerek devam edersin.


    Çok ustaca bilgiler vermişsiniz, teşekkürler. Ben de sürekli İzmir-Adana(takribi 1000km) arasında yolculuk yapan biri olarak bir kaç şey paylaşmak istiyorum.

    - Uzun yolda yüksek hacimli güçlü motorlar her zaman daha avantajlıdır. Olası bir tehlikede frenden çok gaz pedalı hayatınızı kurtarabilir.

    - Yola çıkmadan önce araç tecrübeli bir ustaya kontrol ettirilmelidir. Aracın yağ-su-hidrolikler gibi sıvı seviye ve kaliteleri, frenlerin durumu, lastiklerdeki çatlaklar, yarıklar ve diş derinliği kontrol ettirilmelidir. Lastiklerin basıncı kontrol edilmeli ve uygun değerlere ayarlanmalıdır. Ülkemizin uzun yollarındaki araçların %50den fazlasında olduğu gibi ayarsız farlar var ise ayarları düzeltilmelidir. Karşı şeritten gelen araçlara uzunları yakmış gibi olunmamalıdır.

    - Uzun yol trafiği ile şehir içi trafiği çok farklıdır. Uzun yolda en iyi şoför aracını en stabil kullanan şofördür(tır şoförleri ile otobüs şoförleri gibi). Şerit kaybetme(yolda gezinme), sürekli hız değiştirme, ışıklarla çok oynanması gibi durumlar tehlikeli ve zarar verici hareketlerdir.

    - Aracınızın havalandırmasını iç devir daim olacak şekilde değil dışarıdan hava alacak şekilde ayarlayın. Az da olsa egzoz gazı girebilir içeriye ama sürekli oksijen akışı şart.

    - Uzun yolda süratli gitmek hiç bir açıdan karlı değildir. Hem fazla yakıt tüketimi hem de bünyesel yorgunluğa sebep olursunuz. Beni uzun yolda hızla sollayıp 1-2 saat sonra kenara çekip uyuyan çok şoför gördüm.

    - En tehlikeli yollar uzun ve dümdüz yollardır(özellikle iç anadolu yolları). Bu yollar hiç bitmeyecek gibi gelir ve sürekli uykunuz gelir. Bu tür yollarda ara sıra aşırıya kaçmamak kaydıyla hızlanıp yavaşlanılabilir ve bir iki saatte bir 5-10 dk mola verilebilir.

    - Uzun ve düz yollar kendinize en çok güvendiğiniz ve tedbiri en çok elden bıraktığınız yollardır. Bu tarz yollarda dikkati elden bırakmamak gerekir. Aniden yolun içine doğru genişleyen yan banketler, asfalt hataları, hayvan ölüleri veya canlı hayvanlar ve aniden çıkan çukurlar tehlike oluşturabilir.

    - Yolculuğu eğlenceli hale getirmeye çalışın. Sevdiğiniz müziklerden oluşan Cd ler oluşturmak, yolda görülen esnafla 5-10 dk muhabbet etmek, eğer kendinize ve karşıdaki kişiye güveniyorsanız otostop çekenleri arabanıza almak yolu eğlenceli hale getirebilir.

    - Kıyafet seçimi mümkünse eşofman-spor ayakkabı gibi rahat kıyafetlerden oluşmalı.

    - Eğer yollar çok tenhaysa bir araçla yolda arkadaşlık yapılabilir ve rahatsız etmemek kaydıyla uzun takip mesafeleri bırakarak sırayla sollamalar yapılabilir. Bu dikkatinizi dağıtmakta yardımcı olacaktır. Ancak arkadaşlığı çok da uzatmamak gerekir :)

    - En önemli hususlardan biri de iç denetim sürekli olarak yapılmalıdır. Gözü açık uyuma gibi sorunlar bu şekilde idrak edilebilir.

    Uzun yol tecrübesi adı üzerinde bir tecrübedir ve yollarda yaşanan bir çok acı tatlı anı vardır. Yaşanılan anının acı mı yoksa tatlı mı olacağı büyük oranda sizin elinizdedir.




  • Uzun yola çıkmadan önce beslenmeye de dikkat edilmeli, eğer size dokunan bir yeme yerseniz başınıza büyük bela olabilir. Diğer arkadaşların yazdığına da sonuna kadar katılıyorum.
  • Yararlı bilgiler var burada admin üst konuya alırsa iyi olur...
  • Hocam arkadaşlar her türlü ayrıntıyı paylaşmış, gözümden kaçtıysa ve tekrara düştüysem özür dilerim ama ben tek bir şey diyeceğim yazılanlara ek olarak :

    "Karşındaki arabanın arabasını da sen sür". yani senin kurallara %100 uyman yetmiyor özellikle ülkemiz trafiğinde. tek şerit yollarda karşıdaki aracın hatalı sollama yapacağını düşün mesela. karşıdan bi kamyon vb geliyorsa her an bir tane şeref yoksunu bir maganda ile burun buruna gelme ihtimalin var. bana çok oldu. toroslarda daracık yol, keskin bir viraj, adam bir anda karşıma çıktı, bi de bana selektör korna yapıyor, sanki o şeridinde gidiyor da ben sollama yaptım, frene asıldım iyice sağa dayandım da kıl payı atlattık. aynı şekilde aynalardan arkadan gelen arabaları da sürmen lazım. sağından geçer solundan geçer. şehir kasaba vb den geçerken hızını iyice düşür, Allah korusun bir tane luzumsuz yola atlar, sonra hız sınırının üstündeydin diye başına iş alırsın.

    tek şey dicem dedim uzattım, ama özü "trafikten senden başkalarının hata yapacağını hesaba katarak arabanı sür" Allah kaza bela vermesin. ha bir de yine söylenmiş ama, kimseyle dalaşma. ben uzun yolda çok dalaşırdım, bişey olmadı. ama bir kez şehir içinde önüme kıran birine korna yaptım diye sağlam kavga çıkıyordu az kalsın :) la havle de yol ver.




  • acele etmeyeceksin hız yapmayacaksın
  • Çok faydalı bir konu. Ben de bir kaç şey eklemek isterim.

    1. Giydiğiniz ayakkabı terliğe dikkat edin. Enli olanlar, cırt cırtlı olanlar sorun çıkarabiliyor.

    2. Bilmediğiniz bir yola gece gitmeyin.

    3. Trafik işaretçilerine mutlaka dikkat edin. 30km hız levhasını görürsünüz. Bu yolda 30la mı gidilir dersiniz. Yolda öyle bir şey veya sorun çıkar ki neden 30km dediklerini acı bir tecrübeyle anlayabilirsin.

    4. Viraj levhalarını görünce gazı kes.

    5. Müziklerin hareketli ve bol olsun.

    6. İki üç saatte bir kısa mola ver. Ama mola süresini ve sayısını abartma. Sonra yol bitmez. Yol işkenceye dönüşür.

    7. Mümkünse yanına bir arkadaş al. O arkadaş, şoförlüğü de biliyorsa dünyayı gezmekten korkma.

    8. Lastik basıncın fazla olsun, az olmasın.

    9. Takip mesafesini uzun tut.

    10. Mümkünse kaliteli, güvenilir, güncel bir navigasyon cihazın olsun.

    11. Şehir girişlerine yaklaşırken genelde radar olur. Dikkat et. :)




  • Hepsi güzel tavsiyeler. Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhendis.bey

    arkadaşlar, işim gereği yakın zaman içinde şehirler arası yolda hergün araba kullancam. her işin olduğu gibi bu işinde incelikleri, dikkat edilmesi gereken hususları vardır. tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum....

    Hocam yolculuk nasıl geçti?
  • teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.