Şimdi Ara

Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
444
Cevap
8
Favori
31.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kesinlikle aynı fikirdeyim. Kafa yorgunluğu en önemli yorgunluk sebebi. Eğer sohbet edecek biri varsa yanınızda çook daha keyifli, rahat ve ilginç şekilde daha çabuk geçiyor yolculuk yavaş gittiğiniz halde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hız limitini %10 aşmayacak şekilde 120 limit ise 132km/sa geçmeyecek bir hızda önüm boşsa yol düzgünse sürerim, buradaki fikir, önümdeki boş yolu mümkün oln en makul sürede tamamlayarak yolculuğu biran önce tamamlamak, işim şoförlük olmadığından araç kullanmadığım vakit benim için değerli olduğundan boş ve açık bir yolda siesta yapar gibi tin tin araç kullanmayı kendime uygun görmüyorum,

    He bir gezide araçtakilerin çevreyi izlediği bir sürüşte farklı bir şehir yada yurt dışı olabilir, trafik alt sınırında da sürmüşlüğüm var bölünmüş yolda ama tek şerit ise korna yemeyecek hıza çıkmak idealdir.

  • Geçen 70’le sağ şeritten giderken bakın sağ şerit diyorum arkamdaki tır uzunları yaktı ben hızlanana kadar. Kurallara uymak yetmiyor kafa değişmeli. Çünkü aşırı öküz var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matador_mirkhan -- 21 Ekim 2020; 8:45:23 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yasaları değil insanların ne hissetiği bence önemli olan. Yasa bu bugün var yarın yok. Şöyle söyliyim siz eğer Avrupada hız sınırı olmayan bir yola girip yinede 120 ile gidecek misiniz? Farklı bir örnek veriyim Arabistanda otobanda sınır 160 otobüsler 140-150 basıyor öyle bir otobanda 120 ile gider misiniz?

    Şuan yasa ile hız sınırının yasal şartlar altında 132 olup 140 ile gitmenin kuralları çiğnemek olduğunu konuşmak forumun amacına ters. Burda öznel yorumlar konuşulacakki yarın bir gün kamuoyuna dönüşsün.


    Son olarak kaçla gidersen git sağ şerit boşsa ordan git kuralları çiğneyenlerin rüzgarı rahatsız etmesin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanyanın hız sınırı olmayan otobanında herkes tam gaz gitmiyor. kendi makul hızlarında gidiyorlar. ayrıca tam gaz giden bile sağ şerit boşken soldan gazlamıyor. 200le bile gitse sağ şerit boşsa sinyalini verip sağa geçiyor. önüne araba çıkarsa sinyalini verip tekrar sola geçiyor. bu eğitimle alakalı. adamlar kültürlü. biz nereliyiz?


    biz daha şerit değiştirirken, dönerken sinyal vermeyi öğrenemedik. şerit değiştirmeyi, ayna kullanmayı öğrenemedik. trafikte geçiş üstünlüğü kimde öğrenemedik. yol verene korna çalmamayı öğrenemedik. bu kadar eğitimsizlikle bu ülkede kimsenin 100ü geçmemesi gerekiyor. ucuz olsun diye d sınıfı arabasına(passat) çıkma lastik alanı da gördüm ben.


    yine söylüyorum. ayna kullanmayı öğrenemedik. siz yine bildiğinizi yapın. umarım anlatmak istediğimizi söylediklerimizden anlarsınız. bir musibet bin nasihatten etkilidir demişler.


    kimse kimsenin canına kast etmesin.





  • Özellikle üst sınıf araçlarda, hız sabitleyicinin yanı sıra şerit takibi, kısa ve uzun mesafe araç radarı vs var. Bunlar sayesinde araba şeritten çıkmazken önünüzde araba varsa yavaşlıyor, araba çekilirse tekrardan istediğiniz hıza geri geliyor. Kısacası bu tarz araçlarda sürüş rahatlığı ve konforu B ve C sınıfı araçlar bir olmuyor. Hepsinin yanında oturduğunuz koltuk bile o kadar fark ediyor ki... Ayrıca yalıtım ve büyük motor hacmi de başlıca faktörlerden biri elbet. Düşünün son viteste 2k devirde araç 150 yapıyor..... Emin olun sizin 100 km de aldığınız sesten daha azı var o araçta....




  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 21 Ekim 2020; 9:53:47 >
  • Hızlı araç kullanmak yasal sınırları bir kenara bırakırsak kişiden kişiye değişir.. Bazı kişiler yüksek hızda rahatça kullanıyor, ben şahsen yoğun trafikte en sağ şeride atarım kendimi sakin giderim, benim zihnimi çok yoruyor hızlı araç sürmek.. sola geçsen arkandan daha hızlı gidenler geliyor sağa geçip yol ver tekrar sola çık tekrar sağa gir trafiği takip etmek yorucu iş.. Birde işin tecrübe kısmı var, daha önce hızlı giderken, önündeki araç aniden fren yapmamış kişilerin, kullandıkları aracın fren mesafesinden bile haberi yok..

  • Bir motor kullanıcısi olarak her zaman uzun yolda sakız çiğnemek iyidir beyni uyarmaniz lazım yoksa beyin oturdukca refleksleri düşürmekte. Bitter cukulata ve filtre kahve bunlar odaklanmaniza da yardımcı olur yolda. Birde yolda çok aşırı midenizi mola noktalarında doldurmayın! Vucud daki kan mideye yemeği ogutmeye gidiyor ve uyuşukluk halsizlik başlıyor bolca sıvı tükerek çok da hız yapmadan bazen kasları da çalıştırmak için hız yapın beyne sinyal gönderin yoksa yolda dikkatniz gerçekten dağılır. İyi sürusler dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yola bu defa yavaş gidicem diye çıkıyorum sonra bir bakıyorum araç sollamaktan yavaş gidemiyorum.  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: smt.c

    Solomon eğrisi hızın trafik kazalarına etkisi çalışması 1964 yılında ABD'de yapılmıştır. Kendi görüşlerimiz kadar, bilimsel araştırmalara da değer verelim.

    In 1991, Fildes, Rumbold, and Leening collected self-reported crash data from 707 motorists in Australia with fewer than 200 reporting that they had been in a collision but, unlike Solomon and Cirillo, the researchers found no relationship between slower speeds and increased crash involvement.[13] Notwithstanding the many studies over the years, in testimony before the Ohio Senate Highways and Transportation Committee on June 10, 2003, Julie Cirillo, Former Assistant Administrator and Chief Safety Officer for the Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA), testified that "up to the present time there has been no evidence to alter Solomon’s original finding that variance from the mean operating speed is a major contributor to accidents".[14]

    In July 2001, Kloeden CN, Ponte G and McLean AJ of the Road Accident Research Unit, Adelaide University quantified the relationship, "... between free travelling speed and the risk of involvement in a casualty crash in 80 km/h or greater speed limit zones in rural South Australia" using a case control study design. They found, "..the risk of involvement in a casualty crash increased more than exponentially with increasing free travelling speed above the mean traffic speed and that travelling speeds below the mean traffic speed were associated with a lower risk of being involved in a casualty crash." Outlining past research in this area, they suggest that, in the Solomon research, "Both the numerator (number of crashes in a particular speed band) and the denominator (number of vehicle-miles travelled in that same speed band) may have been quite inaccurate for relatively low speeds." [15]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Solomon_curve



    Meali: diyor ki Solomon kardeşin verileri yüzlerce kaza ile uyumlu değil. Ortalama hızın üstünde seyredenler, daha yavaş seyredenlere oranla çok daha fazla kaza riskine sahip.





  • Konu sahibi arkadaşa katılıyorum.

    Benimde uzun yolda ortalama hızım maksimum sollama esnasında 110-120dir.

    Örnek vermek gerekirse Çaykara - Eskişehir arasını sabah 09:00da çıkıp gece 01:00 de vararak özetleyebilirim. Bebeğimiz dahil 4 kişiydik ve 1,5 - 2 saat arayla 15dk mola verdik sürekli..

    Ordu'nun güzelliğine kapılıp yolu biraz uzatmamızla beraber 16 saatlik bir yolculuk gerçekleştirdik ve toplamda km olarak 1400 -1500 arası bir şeydi..


    ilk uzun yol denememdi ve yol boyunca gram uykum gelmedi, sadece Ankara'da yanlış yola saptım çevre yolu yerine merkezden mi gittim ne halt ettiysem gecenin bir yarısı bol yağmur eşliğinde hayatımın en gergin dakikalarını yaşamıştım..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SaB0 -- 21 Ekim 2020; 13:7:53 >
  • Aerospace kullanıcısına yanıt

    Bravo. Wikipedia'ya girip iki satır da siz editleyebilirsiniz.


    Solomon eğrisinden yapılan çıkarım şudur;

    • Bir yolda eğer herkes 50 km/s hızla gidiyorsa kaza riski düşüktür;
    • Bir yolda eğer herkes 150 km/s hızla gidiyorsa kaza riski (50 km/s senaryosuna göre yüksek olsa da) düşüktür;
    • Bir yolda birileri 50 km/s hızla giderken, birileri 150 km/s hızla gidiyorsa kaza riski yüksektir.


    Sonuç olarak hızın artması kendi başına riski arttırabilir, kaza riski yolun ve sürücünün durumuyla da ilgilidir. Ancak esas risk seyreden araçların hız farkının artmasıdır. Dolayısıyla en güvenli senaryo herkesi yolun imkan tanıdığı en yüksek güvenli hıza yaklaştırmaktır. Bu mantıkla zaten;

    KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ


    Yavaş Sürme ve Yavaşlama

    Madde 108- Araç sürücülerinin;

    a) Araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel olacak şekilde yavaş sürmeleri,

    b) Belirlenen hız sınırlarının çok altında ve trafiğin akışına engel olacak şekilde sürmeleri,

    c) Güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ve ani yavaşlamaları,

    Yasaktır.

    Demektedir.


    Sonuç: Hız limitlerinin çok üzerinde ve çok altında araç kullanmak tehlikelidir.





  • Hız arttıkça yorgunluk artmaz. Sizin kafanızı şişiren ses kamyonlarda 60'da çıkıyor. Biraz alışkanlık biraz aracın kalite meselesi. Gerektiği zamanlar 200'le de gidilir. Zaten acelesi olmayan sırf hızlı gitmek için neden 200 falan yapsın ki. Biz iş amacıyla sürekli 180-200 ile yolculuk yapıyoruz.

  • Kazaya uğrayan Audi sahibinin hızıyla, konunun alakası yok. Sen istersen en sağdan 50 ile git, karı şeritten bariyeri yırtıp gelen herhangi bir araç, teker, taş, direk, yük gelsin; yine kurtulamazsın. Bir çok video var, aç izle. Kamyonların tekeri kaç tane aracı biçebiliyor izle. İstediğin kadar uğraş, kaza ihtimali her zaman var. O teker senin görmediğin noktadan fırlar gelir, arabana bam diye düşer. Önde giden kamyonetin kasasından havalanan bir parça, kaçla gidersen git aracın üstüne düşebilir.


    Basitçe düşünürseniz, kazadan kaçmak için her durumda fren yapılmaz, yeri geldiğinde gaza basmanız gerekebilir. O yüzden hızlı giden kazaya karışır diye bir şey olamaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 21 Ekim 2020; 15:26:18 >
  • smt.c kullanıcısına yanıt

    ya tabii biz anca wikipedia falan, seviyemiz bu kadar, sizler çok acayipsiniz tabii, "ehehe solomon var, biraz bilimsel olun yahu" yaklaşımından anlamak gerekirdi.


    Şimdi otoyolda sürat limitleri 40-120 nasıl gitsek uygun olur acaba bize bir şey çıkarırmısınız, üstün bilgi birikiminiz ile ne tavsiye edersiniz.


    Hepimiz 120 ile gidersek mi iyi oluyor ?


    Mesela kaza oldu diyelim hep 120 ile gidenler kaza yaptı, nasıl oluyor ölü/yaralı durumları ?


    Mesela 90 ile gidilse sonuç nasıl olur ?


    Yani çok merak ediyorum yaaa, aaa Solomon var am. tiplere bak solomonu bilmiyorlar, zaten wikiye herşeyi yazarsın, gerçi orada kaynak paylaşılmış ama WİKİ ya ezik yeri, kaynağı s.... sana bişey olmasın, kaynağa niye bakalım ki, wiki çok ezik ya.


    Kardeşim ben anlamam ama siz bu kaynaklara bir bakın, adam belki gö.ünden yazmıştır, aydınlatın bizi üstün insan,



    References[edit]

    1. ^ Solomon, David (July 1964). "Accidents on main rural highways related to speed, driver, and vehicle". Technical report, U.S. Department of Commerce/Bureau of Public Roads (precursor to Federal Highway Administration).
    2. ^ "Travelling Speed and the Risk of Crash Involvement on Rural Roads" (PDF). Road Accident Research Unit, Adelaide University. July 2001.
    3. ^ Meyer, John Robert; José A. Gómez-Ibáñez; William B. Tye; Clifford Winston (February 1999). Essays in Transportation Economics and Policy. Brookings Institution Press. p. 275. ISBN 978-0-8157-3181-8.
    4. ^ Kloeden CN, McLean AJ, Moore VM, Ponte G (November 1997). "Travelling Speed and the Risk of Crash Involvement". pp. Section 2.1. Retrieved 2009-03-01.
    5. ^ Johnson, Steven L.; Naveen Pawar (November 2005). "Cost-Benefit Evaluation of Large Truck- Automobile Speed Limit Differentials on Rural Interstate Highways"University of Arkansas, Department of Industrial Engineering: 24. Archived from the original (MS Word) on 2011-07-27. Retrieved 2009-03-01.
    6. ^ Chan, Kuei-Yuan; Steven J. Skerlos; Panos Y. Papalambros (2006-09-10). "A CASE STUDY IN VEHICLE EMISSIONS REGULATIONS TO ACHIEVE AMBIENT AIR QUALITY STANDARDS" (PDF). Proceedings of IDETC/CIE 2006. Philadelphia, Pennsylvania: ASME. p. 8. Archived from the original (PDF) on 2018-07-20. Retrieved 2009-03-01.
    7. Jump up to:
    8. a b Society for Safety by Education Not Speed Enforcement. "Is speed killing us?". Retrieved 2009-03-01.
    9. ^ Cirillo, J. A. (1968). Interstate System Accident Research Study II, Interim Report II, Public Roads, 35 (3). pp. 71–75.
    10. ^ Johnson, Steven L.; Naveen Pawar (November 2005). "Cost-Benefit Evaluation of Large Truck- Automobile Speed Limit Differentials on Rural Interstate Highways"University of Arkansas, Department of Industrial Engineering: 25. Archived from the original (MS Word) on 2011-07-27. Retrieved 2009-03-01.
    11. ^ Research Triangle Institute, "Speed and Accident, Volume II," Report No. FH-11-6965, National Highway Safety Bureau, June 1970.
    12. ^ Monsere, C. M., Newgard, C., Dill, J. Rufolo, A., Wemple, E., Bertini, R. L., and Milliken, C. (September 2004). "Impacts and Issues Related to Proposed Changes in Oregon's Interstate Speed Limits" (PDF). Archived from the original (PDF) on 2013-06-02. Retrieved 2009-03-01.
    13. ^ West, L. B., Jr. and Dunn, J. W. (1971). "Accidents, Speed Deviation and Speed Limits." Traffic Engineering. 41 (10), 52-55
    14. ^ Fildes BN, Rumbold G, Leening A (June 1991). "Speed Behaviour and Drivers' Attitude to Speeding". Monash University Accident Research Centre, Victoria Australia. Archived from the original on 2011-06-12. Retrieved 2009-03-02.
    15. Jump up to:
    16. a b "Testimony of Julie Anna Cirillo"Land Line Magazine. OOIDA. 2003-06-10. Archived from the original on August 16, 2004. Retrieved 2009-03-02.
    17. ^ "Travelling Speed and the Risk of Crash Involvement on Rural Roads" (PDF). Road Accident Research Unit, Adelaide University. July 2001.
    18. ^ John Robert Meyer; José A. Gómez-Ibáñez; William B. Tye; Clifford Winston (February 1999). Essays in Transportation Economics and Policy. p. 276. ISBN 978-0-8157-3181-8. Retrieved 2009-03-01.
    19. ^ Evans, Leonard (1991). Traffic Safety and the Driver. New York, New York: Van Nostrand Reinhold. pp. 155–56. ISBN 0-442-00163-0.
    20. ^ Transportation Research Board, Committee for Guidance on Setting and Enforcing Speed Limits (1998). Managing Speed. National Research Council (U.S.). p. 46. IS




  • Denizlide niye maske takmıyorsun sorusuna kazanç yok gebermek istiyorum diyen esnaf misali vatandaş da zaten yaşadığımız hayat hayat değil bari hızlı gidip gideceğim yere çabuk varayım ölürsem de ölürüm diyor herhalde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet bastırınca,sende basıyorsun.İstanbul-İzmir otobanında 140 Km/h ile giden at arabası gibi kalıyor.

  • audinin hızının konuyla şöyle bir ilgisi var. o audi 120 ile değil 220 ile gidiyor olabilirdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Psyduck17 -- 21 Ekim 2020; 16:14:52 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.