memleket 500 km. araba D segment. otobana çıkınca ortalama 150-170 hız. gayet rahat ve yormuyor. araba istiyor yolda o güveni veriyor. Sıkıntı yok.. |
Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (10. sayfa)
-
-
91 model olunca sürata gerek duymuyorum. 100-100 gidiyorum. Yetiyor bana
-
her sabah uzun yola çıkıp en az 400-500 km yapacak olanlara sorun birde hız yapmadan o yol biter mi diye.. ben cevaplayım 'bitmez'
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YaNKeSeNioR -- 20 Ekim 2020; 21:54:33 > -
düşük hızı savunanların en az yarısı C segment ve altını kullanıyordur eminim, araba faktörü çok farkettiriyor çünkü.
2 arabam var birisi tofaş kartal. bu aracı otobanda bile sürerken bırak 100'ü, 80'i bile geçesim gelmiyor. 80 sonrasında güven vermiyor çünkü.
diğer arabam bmw e39 540i (bilmeyenler olabilir, E segment) bu aracı sürerken de 140 altına inesim gelmiyor çünkü hiç bir şey hissetmiyorsunuz, frene basınca da duvara çarpmış gibi duruyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TiesTorNdüşük hızı savunanların en az yarısı C segment ve altını kullanıyordur eminim, araba faktörü çok farkettiriyor çünkü.
2 arabam var birisi tofaş kartal. bu aracı otobanda bile sürerken bırak 100'ü, 80'i bile geçesim gelmiyor. 80 sonrasında güven vermiyor çünkü.
diğer arabam bmw e39 540i (bilmeyenler olabilir, E segment) bu aracı sürerken de 140 altına inesim gelmiyor çünkü hiç bir şey hissetmiyorsunuz, frene basınca da duvara çarpmış gibi duruyor.
Hak vermeden edemeyeceğim bende w204 kasa Mercedes kullanıyorum zaten 130-150 arası 80 gibi gidiyor araba, hissettirmediği gibi yol tutuş ve direksiyon tepkileride gayet 80'deki gibi oluyor. Velhasıl araba müsait oluyor 180-200 lere..
-
quote:
Orijinalden alıntı: crazywinner3Fizik bilen adam 110'un üstünde gitmez zaten. Kinetik enerji eksponansiyel artar. Bir saat erken gideceğim diye çarptığınız yerden jiletle kazırlar
demek ki almanlar bayağı cahil kalmışlar bu konuda.
-
Arkadaşa kesinlikle katılmıyorum. Sürekli belirli bir hızda gitmeniz algılarınızı yavaşlatır sıkılırsınız. Bu demek değildir ki bol virajlı yol da hız yapayım kendimi yorayım, stabil yolda 120-160 aralığı gayet ideal.
Not : Yıllık ortalama 35-40bin kendi aracımı (clio2) bi o kadar da ambulans ı uzun yolda kullanırım. Clio 2nin aldığı sesi siz hayal edin ona rağmen Ankara - Eskişehir arasını 120-130un altına hiç düşmem
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: trabzon61_66Anlattığınız konuya tamamen katılıyorum. Kesinlikle doğru yapıyorsunuz. Burda gereksiz abartı yorum yapanlara çok aldırış etmeden aynen devam etmeni tavsiye ederim.
Bu yaptığın sürüş tekniğini bütün sınıflardaki araçlarda uygulayabilirsin. Hatta D ve E sınıfı araçlarda bunu uygularsan B ve C sınıfı araçlara nazaran çok daha keyifli, güvenli ve yorulmadan uzun yollar yapabilirsin.
bende mümkün olduğunca bunu uyguluyorum İstanbul Trabzon arasını ihtiyaç molası hariç hiç durmadan ve yorulmadan 1.000 km yi yaklaşık 10 saatte tamamlıyorum ve seyahat sonrası hiç yorgunluk vs olmuyor.
B, C, D ve E sınıfı araçlarda tecrübemle sabittir.
1000 km yi 10 saatte tamamlayabilmek için ortalama hızınızın 100 km/s olması lazım, bu ortalamayı tutturmak için de yolun en az yarısını 130 ve üstünde almanız lazım ki tutturabilesiniz. ben antalya-iskenderun (konya üzerinden) 820 km yolu 8 saatte aldım ama seydişehirden sonra 140 ın altına inmeden ve yolun sonunda ortalama hızım 102 km/s ti.
-
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjrdemek ki almanlar bayağı cahil kalmışlar bu konuda.
Alıntıları GösterArkadaş doğru bir şey söylemiş. İsterseniz tankla gidin 120 üstünde bir yere girdiniz mi çok şanslı değilseniz ya sakat kalırsınız ya da mortingen şıtrayze. Sonra da Alman arabasıyla Cem Yılmaz'ın biz bıznıstık bizde mi öldük moduna girersiniz :)
-
200 ile giderken 120-130 gibi hissediyorum bu nedenle dans....
Yalnız hani oldu da lastik gumledi, yaya çıktı işte o zaman anlarsın gerçek hızını...
120 ile giderken algılarımız kapanıyor artık konsantre olamıyorum diyen arkadaşları daha çok mola vermeye,
Eve 50km kaldı yapıştırdım diyen arkadaşları uzun yolculuklarda istatistiklere göre ilk ve son 50km'de daha çok kaza yapmaya meyilli olduğumuzu,
Ekonomi amaçlı yapılan yeni nesil turbo beslemeli motora sahip araçlarda sürekli uzun yolda yapıştırırak devam etmelerinin motor yağını daha çabuk eskite bilecegini yağ sıcaklığını 100c 'de sabit tutmanın daha uygun olduğunu ve makul hızlarda yol almaları gerektiğini hatırlatırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjr1000 km yi 10 saatte tamamlayabilmek için ortalama hızınızın 100 km/s olması lazım, bu ortalamayı tutturmak için de yolun en az yarısını 130 ve üstünde almanız lazım ki tutturabilesiniz. ben antalya-iskenderun (konya üzerinden) 820 km yolu 8 saatte aldım ama seydişehirden sonra 140 ın altına inmeden ve yolun sonunda ortalama hızım 102 km/s ti.
Alıntıları Göster10 saat civarı dedim.
Örneğini bu sabah yaşadım.
Bu sabah 06.00 da Pendik ten yola çıktım.
Tam 1.000 km Trabzon Beşikdüzü ne 16.30 da geldim.
2 kez durdum 1. si ihtiyaç molası ve mazot alımı yaklaşık 8 dakika. 2.si ihtiyaç molası sadece 4-5 dakika.
Yaklaşık 10 saat 30 dakika
Hızım %90 100-105 km arası. Işıklar ve radar kamerası olan yerlerde mecburen duruş veya 70-80 km lere düşüş.
Onun haricinde bazı yokuş aşağı yerlerde 110-125 km civarı hız belki %2 ler seviyesinde.
Yolu iyi bilir ışığa uzaktan kestirerek mümkün mertebe durmadan geçme. Yakıt tüketim ortalaması yol bilg 4.2 litre/100km. (polo dizel DSG araç).
Umarım yeterli açıklayıcı olmuştur.
Az yorulduğum ve yola alışkın olduğumdan halen bu saatte uyumadan oturabiliyorum birde :)
-
Benzin bu kadar pahalı iken hız yapmam ben. Yapamam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CyberXTR -- 21 Ekim 2020; 0:20:56 > -
Buradaki hız tutkunu sorumsuzlar başlarına bir iş gelmeden anlamaz. Türkiye nin özeti bu maalesef.
Mesela yolda bir çukur olur birisi düşmeden yada kaza olmadan belediye orayı kapatmaz. Sonra da önlem aldık derler. Önlem almak için birilerinin başına bir iş gelmesi lazım önce.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Birde altlarındaki arabaya bakmadan 120 sınırını aşanlar var. Hele hele bunlar birde selektör yaktıkları zaman gülesim geliyor :)))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
mersin adana git gel yaparım bazen 128 130 a falan sabitlerim hep daha üstüne çıkmam
-
duruma gore yaparim ben hiz.
mesela yol bos ve duz ise duruma gore 130 - 140 basarim. diger turlu ortama gore sabit 70 - 80 km/s kalirim
hiz tutkusu oldugu halde kendimi kontrol edebiliyorum, olmadik yerde hiz yapilmaz arkadaslar
-
quote:
Orijinalden alıntı: f.gulteki
Kendi açınızdan çok haklısınız. Ama soldan giden adamı dinleseniz o da haklı. Ne siz ona laf edin ne o size. Siz sakin sakin şeridinizden gidin o da hızlı bir şekilde kimse engel olmadan sol şeridinden gitsin. Ama sakın sola çıkmayın. Zira orası size ait değil.Hayırdır sol seridi tapuladin mi? Uygun hızda giden (ağır tonajlar hariç) herkes çıkabilir belli bir süre sola.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biz sabır nedir bilmeyiz acelemiz var .... uzun yolu bırakınız şehir içinde ralli yapıyor adamalar...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X