140'la giden değil de 90'la giden mi trafiği tehlikeye atıyor? =) Yasal hız limitleri arasında uygun şeritte seyredildiği müddetçe kimse trafiği tehlikeye atmış olmaz. Ancak sorun şu ki şerit kuralına uyan yok. Sağ şerit ağır vasıta olmadığında bomboş oluyor. O haldeyken orta şeritte ardarda sıralanıyor millet. Öcü mü var da geçmiyorlar anlayamıyor insan. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fırat.ç. -- 20 Ekim 2020; 13:36:38 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (8. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: BAYOKAN84Benim prensibim ise 2500 devir... önceki aracım Clio 4 dci ile bu devir 120 km yapıyordu, şimdiki aracım b180cdi ise bu devirde 150 km yapıyor...
Zaten Clio 120 den sonra hem çok ses yapıyor hem güven vermiyordu. Merso ise 180km de bile güvenli hissettiriyor ama 150 ideal...
Kısaca aracına göre hız belirlemek en makul olanı
Önceki aracım 2500 devirde 110 km/h hız yapıyordu. Şimdiki aracım 2000 devirde 110 km/h, 2500 devirde 130 hız yapıyor. O zaman bana göre hız sınırı 130 mu oluyor? Sizin mantığınıza göre trafik kuralları yanlış, araba devir sayısı doğru mu oluyor?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kul Ahmet -- 20 Ekim 2020; 15:28:35 > -
Herhangi bir otoyol veya yol da hız limitleri içinde giderken arkadan hız limiti +50km/h ile dibime gidip birde selektör yapan "insan" çocuklarına güzelce sövüyorum mecburen.
Evet paran çok olduğu için merso,bmw türünden araçlara binebilirsiniz ama verdiğiniz parayı diğer "fakir" araçlardan hızlı giderek çıkaramazsınız.
Özetle aşırı hızlı gitmenin 2 nedeni var;
1-Başmışım parayı niye bu ezikler ile aynı hızda gidiyorum.(Halbuki o gerizekalı verdiği fiyat farkının güvelik,konfor,hacim gibi nüanlardan ötürü olduğunun farkında değil çünkü gerizekalı)
2-Param yok bende pahalı arabalar kadar hızlı giderim özentisinde ki başkalaşmış gerizekalılar.Genelde şirket aracı megan veya focus türü oluyor.
Aşırı hızlı gitmeyin vatandaşlar.Kendinizin gebermesi sakat kalması hiç ama hiç önemli değil.Aksine doğal seleksiyon oluyor.Ama başkasının canına malınada zarar veriyorsunuz.
-
132 üst limit. Herhangi bir durumda radardan korunmak için
Yine aynı şekilde 101 ile ceza yersiniz. 100 tehlikeli o nedenle 96 98 güvenlidir
Hatırlarmısınız bilmem 101 le ceza yediği için iptal başvurusu yapan kişilerin haberleri çıkardı 3. Sayfada.
Ayrıca 1 2 km ile ceza yemek bana koyar. Yiyeceksem hakkıyla yemeliyim :) 180 200 gibi.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
hız sınırı 90 olan yerde 99la, 100 olan yerde 110la, 110 olan yerde 121le, 120 olan yerde 132 ile ceza yenmiyor. o yüzden ben hız sınırı neyse o hızda giderim. 110sa 110, 120yse 120. bazen yolun eğiminden hız 121 oluyor o bile sinirimi bozmaya yetiyor
edit: harf hatası
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Psyduck17 -- 20 Ekim 2020; 13:52:4 > -
quote:
Orijinalden alıntı: birkuşgibiBen ise hep limitlerde giderim, örneğin duble yolda 110 değilde 120 ile, otobanda 120 değilde 132 ile giderim. 130-140 uzun yol için mükemmel bir hız, beni yormuyor bu hızlarda gitmek. fakat 145 çok tehlikeli geliyor. 140ı geçmemeye çok özen gösteririm.
tek şoför 1600km yol iyi yapmışsınız 100kmh ortalama ile. sabır da önemli tabi, bir kez 150-160a çıkınca 100 ile gitmek çok çok can sıkıcı oluyor
ekleme: gündüz uzun yolculukta beni en çok yoran, acaba karşıdan gelen beyaz megane seyyar radar mıydı, acaba şu yokuşun altında radar var mıdır dur frene basayım.. ve tabiki sol şeritte minimum kalmaya çalışsam da o minimum süreyi burnumdan getiren araçlar (ferrari veya bmw 5 serisi bile değil, şirket araçları...)
1600 km zorunluluktan olmuştu zor bir yolculuktu tabi ama plansız şekilde acil yola çıkmıştım.
Eskiden Tipo sahibiydim, 2-3 yıl kadar bindim klasik tofaş 90'ı geçince çok yakmaya başlıyordu, bende 90 la gide gele alıştım sanırım.
Uzun yolda yorulmuyorum o yüzden, dediğiniz gibi 140-150 alışınca 100 çok yavaş gelir ama ben o hızlara çok nadir çıkarım aracın motoru sağırlaşmasın diye arada bir 2-3 dakika yüksek hızda giderim.
Tırcılara çok sallayan olmuş ama uzun yolda en uslu adamlar tırcılar ben severim hatta geceleri korna ile selam bile veririm çoğu karşılık veriyor.
-
Bölünmüş yolda 120, otoyolda 130 km/s hızı geçmem. Geçersem yakıt fazla olacak, ceza yeme riskim olacak, yol - rüzgar sesi artacağı için konforsuz sürüş olacak, hızlı gidince daha dikkat etmek gerekeceği için daha fazla yorulacağım, hızlı gidince genelde sol şeritte sollama yapacağımdan arkadan daha hızlı gelen var mı diye kontrol için gözüm daha çok dikiz aynasında olacak. Gerek yok
Kazaların çoğu hızdan oluyor, kaza videolarını izleyin görürsünüz, özellikle şehir için kazalar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: fırat.ç.140'la giden değil de 90'la giden mi trafiği tehlikeye atıyor? =)
Yasal hız limitleri arasında uygun şeritte seyredildiği müddetçe kimse trafiği tehlikeye atmış olmaz. Ancak sorun şu ki şerit kuralına uyan yok. Sağ şerit ağır vasıta olmadığında bomboş oluyor. O haldeyken orta şeritte ardarda sıralanıyor millet. Öcü mü var da geçmiyorlar anlayamıyor insan.
Alıntıları Gösterdediğiniz gibi sonraki mesajımda uygun şeritten gitmeyenler için söylediğimi yazmştım fakat ilk mesajda unutmuşum, haklısınız
-
Algısal olarak şöyle bir durum oluşuyor. Belli bir süre 100-110 aynı hızda sabit giderseniz beyniniz bu hıza alışıyor ve artık yavaş gidiyorsunuz algısını yaratıyor. Bu da zamanla insanın içini daraltan bir durum haline geliyor.
Ben genelde hızlar arası geçişler yaparım. Bir süre 130 bir 140 bir süre 110. Bazen bir tık daha hızlanırım ama kısa süreli olur. O zaman algısal olarak daha normal bir sürüş yapmış olurum.
İşin psikolojik yanı ise hedefe ulaşmak için sabırsızlanmak. Oluşan sabırsızlık sizi daha hızlı gitmeye zorlayabilir. Tabi bunu yönetmek yine bizim elimizde.
-
Hızlı gidene değil de selektör atana kızıyorum ben.
Sollamaya çıkmışım, herif arkadan selektör ata ata yaklaşıyor.
Frenin kadar hız yap len dingil!
Frenin yetiyorsa yavaşlayıp benim hızıma düşeceksin, frenin yetmiyorsa hız yapmayacaksın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun yolda hız yorar insanı.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Pek uzun yol yapmam ama radar korkusundan fazla hız yapamıyorum
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Egea sahipleri baya hız düşkünüler. Sol şeritte 110-120 ile giderken arkadan hızır ali gibi geliyorlar kendimi sağa atıyorum direk
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aşırı hızlı gitmeyi savunanlara soruyorum. Hiç radara girip ceza yediğinde polise yolum uzun, acelem var deyip cezası iptal edileni duydunuz mu?
-
mecbur öyle oluyor, örneğin memleketim Rize, toyota auris 1.6 aracım var, istanbul - rize arası 14-15 saat, yola çıkıyorum ve otobana giriyorum, ta gebzeden boluya kadar otobanın en sol şeridinden gideyim diyorum 100-120 ile, hemen arkadan uçak gibi bir audi-bmv-mercedes falan dibimde bitip selektör yapıyor sağa geç diyor, orta şerite geçsen tır ve otobüs dolu, normalde bunların en sağ şeritten gitmesi gerekir, orta ve sağ şerit tır,otobüs vs dolu olunca duvar gibi oluyor öyle de olmayınca tekrar sola girip bende 170-180 kafileye uyuyorum mecbur, öte yandan 15 saat yolun bitmeyecek hissinden ötürü de biraz hız yapılıyor açıkcası
-
Hızlı gidene değil, trafik kuralları ve seyir güvenliğini tehlike atanlara kızacak, söveceksiniz. İkisini birbirine karıştıran bir ton adam var. Çift şeritli yolda, öndeki araç 100, siz 120 ile gidiyorsunuz ve aracı sollamak için sol şeride geçerken, arkanızdan araç geliyor mu diye aynaya bakacaksınız. Adamın yasal hız sınırlarında gidip gitmemesi sizi hiç alakadar etmez. Adam 200'le de gidiyor olsa, arkanıza bakacak, aracın seyir hızına göre sola geçip sollamanızı yapacaksınız. En sol şerit sürekli işgal E-Dİ-LE-MEZ. Kimin ne acelesi olduğu da sizi ilgilendirmez.
Hız yapan kişi de, hızlı gidilebilecek yeri bilerek gidecek. Diğer araçları sıkıştırmayacak veya zora sokmayacak. Uzun yolda, babasının yolu sanıp, sol şeritte 120 ile gidiyorum diyen arkamdan selektör yapıyor diyenler, önce, arkanızdan gelen araçların sizi geçmesini beklemeyip, önlerine geçmemeyi öğreneceksiniz ki siz de hayatınızı riske atmayın. Arkanızdan gelen aracın durabileceğini ne biliyorsunuz? Belki duramayacak ve size arkadan çarpıp, hayatınızı kaybetmenize neden olacak. Siz önce kendi güvenliğinizi düşüneceksiniz. Yoksa ne yolu kaldırıyoruz, ne arabanızı çalıyoruz, ne sizi engelliyoruz. Siz 10 sn sonra sola geçip gitseniz bir şey kaybetmezsiniz. Arkanızdaki adama kızıyorsunuz ama sizin yaptığınızın da anlamsızlığı ortada.
Tekrar söylüyorum, sol şerit sürekli işgal edilemez. Siz 1-2 km farkla araç sollayamazsınız. Bu trafiğin seyrini bozar. Basacaksınız, geçeceksiniz, sonra istediğiniz seyir hızına döneceksiniz.
Uzun yolda hız yapıyorum, yol uzun, bazen düşük hızlarda dalgınlık oluyor, hızlanınca ayılıyorum. Dikkatimi topluyorum. Daha sonra zaten yavaşlıyorum. Arada bir motoru da zorlamak iyi oluyor.
Altına 300-400 beygirlik araba çeken adamın da hız yapmasını normal karşılıyorum. Adam o aracı bu zevk için aldı. Yoksa her araç 120 yapar.
-
En son "abi yavaş gitmek daha tehlikeli, hızlı gidince daha iyi konsantre oluyorum" diyen bir sivri zekalı arkadaşla İstanbul'dan Ankara'ya otoyoldan gitmiştik...D segmenti son derece güvenli bir araçla, 180 km/s civarında hızla su birikintisine girip araç havalandığında bir tarafından akan terleri ve sonrasında adam gibi 130-140 km/s hızlara düştüğünü hatırlıyorum. Hepimizi öldürecekti beyinsiz. (Şimdi çıkıp hızı savunan diğer sivri zekalar da "hızı doğru yerde yapmak önemli" diyecek)
Özellikle Türkiye'de hız yapmak büyük tehlikedir, D segmenti, yol tutuşu iddialı, 200ps'e yakın bir araç kullanıyorum ama hız sınırlarına uyuyorum. Sürücülük becerisi de çok önemli değil; Burdur-Antalya istikametinde, Burdur çıkışındaki yokuşu 160km/s hızla çıkıp, milletin 100km/s hızla dönemediği virajları bu hızda dönebiliyorum ama yine de hız sınırlarına uyuyorum; uyulmasını da gerekli buluyorum. Hele hele aracında çocukları varken 150-160km/s hızlarda yolculuk yapanlara "Allah akıl fikir versin" diyorum.
-
Trafik kuralları hepimiz için düşünülmüş en ideal,en güvenli sürüş hızlarını baz alır. Lakin çoğunlukla bu kurallara uymuyoruz. Sebebi ise günümüz araçlarının çoğunun performansı bu limitlerin çok üzerinde olmasından dolayı insanların arabanın hakkını verme dürtüsünden kaynaklı.
Örneğin 20 yıl önce ağırlıklı olarak kuş serisinin kullanıldığı dönem için bu limitler son derece yeterli iken, günümüzde 10 yaş ve daha genç fındık motorlu turbo benzinlisinden, en küçük hacimli dizeline ve hatta en küçük hacimli atmosferiğine kadar hemen her araç bu limitlerin üzerinde uzun süreli kullanıma müsaade ediyor, çoğunun güvenlik teknolojilerinin de eskiyle kıyaslanamayacak derecede gelişmiş olması insanları biraz daha limitleri zorlamaya itiyor.
Bende aracıma göre limit belirliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8 Ay önce ankaradan alanyaya gidince seydişehir-manavgat yolunda .bilenler bilir o yolu dağlık ve virajlıdır.Yolun bir düz bölümünde ( sanırsam akseki civarı ) 120 İle giden damper gördüm.Gece saat 4'tü.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X