< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (9. sayfa)
-
-
700 kilometrelik yolu 70le gidersen 10 saatte varamazsın gideceğin yere
-
istanbul- gümüşhane merkeze bağlı bir köye giderken otoban, bölünmüş yol, tek gidiş tali yol derken 1100 km yol gidiyoruz.
otobanda ortalama 140-150 gitmezsek özellikle yaz döneminde ciddi sıkıntı oluyor. trafik birikiyor.
zaten duble yolda 110 aşmak imkansız direk radara yakalnırsın.
burada önemli olan aracın yoldaki konforu ve sürüş kalitesi. arkadaşlar da özellikle belirtmiş. d ve e segmenti araç ile çok rahat bir şekilde otoban geçiliyor. b ve c segmenti belli bir süreden sonra yormaya başlıyor.
-
arabasını bilen ortalama iyi denebilecek bir arabaya sahip olupta hız yapanı pek görmedim, nerede çöp, güneş yanığı, tüplü arabalar var onlar dip gaz gider adamlar üst segment bir araba geçince keyif alıyor :D
-
Uzun süredir kuzey Marmara otoyolunu kullanıyorum, dün ilk defa tuzak radar gördüm. Herkes dikkat etsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fizik bilen adam 110'un üstünde gitmez zaten. Kinetik enerji eksponansiyel artar. Bir saat erken gideceğim diye çarptığınız yerden jiletle kazırlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazywinner3 -- 20 Ekim 2020; 18:33:16 > -
Uzun yolda duruma göre sürat yaptığım oluyor ama bunun acele etmekle, erken gitmek için gaza basmakla alakası yok. Eğer 3-4 şeritli bir yoldaysam yol müsaitse kimseye rahatsızlık vermeden arkasına yapışmadan 200-220 ile giderim keyif alıyorum sonrasında ise 170'e sabitler yoluma devam ederim genellikle. İstanbul'da yaşıyorum zaten aldığımız arabaların tadını çıkartamıyoruz bu şehirde, sürekli 30-40 ile sıkışık trafikteyiz, şehirden kurtulunca arabamın keyfini çıkartıyorum sadece hepsi bu. Dediğim gibi kimsenin arkasına yapışmam, rahatsız edici hareketler yapmam ama önüm boştur yol müsaittir arabamın sınırlarını görmek istediğim çokça olmuştur.
-
Konuya gelip mesajları okuduktan sonra gerçekten çok şaşırıyorum. Aceleci ve cahil bir toplumuz. Her konuda böyle olmak zorundayız sanki. Bu arada bende bir dipnot paylaşayım. Hani siz solllama yaparken yada anlık sol şerite geçiş yaptığınız anda arkanızdan gelip sellektör atıp duran sivri zekalar aslınfa trafik kuralı ihlal ediyor. Açıp okuyabilirsiniz sellektör atmanın para cezasını. Hatta hapis cezasına bile çevrildiği oldu birkaç defa. Emsal kararlara ulaşabilirsiniz ;)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O yollarda ne güzel düzlük....
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Adamın yazdıkları son derece mantıklı.quote:
Orijinalden alıntı: emir.ksk
çok hızdan kastınız nedir bilmiyorum ama hız yapılacak yol var, yapılmayacak yol var.
örneğin otobana giren bir kişi rahat rahat gidebilmek için otobana giriyor. önünde 90'la giden araç var. bu adam trafiği en az bölünmüş yolda yüksek hızda giden bir araç kadar tehlikeye atar.
ayrıca düşük seyir hızı sürücünün uykusunu getirmeye çok uygun. ayrıca 100 km ile uzun yolda ben kafayı yerim. bir 180 ile hayatımda gitmedim ama yol hipnozu olayına düşmemek adına 130-140'a çıkarım. kaldı ki 130-140 çok yüksek bir hız değil hatta turbo beslemeli bir ünite ve otoban için düşük bile denebilir.
işin özü bence sorun sizde.
Görüyoruz ki otobanda kendini sol şeride atıp 80km/h ile trafiğin içine edenler sallayıp durmuş.
Hatta saçmalayıp eğitim seviyesi vurgusu yapıyor. Hesapta cahil yaftası yapacak. Hadsize bak hele.
Burası forum tabiki herşey tartışılacak ama sınıfsal ayrımcılık yapmayın arkadaşlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Orta şeritde 100 ile sürekli gidilebilir kuralımı var? Bakın Özellikle otobanlarda lütfen hızınıza göre şerit seçin sol şeridi sadece sollamak için kullanın, orta şerit şu hızda sürekli giderim diye bir şey yok esas işte orta şerit yol alma şerididir, sağ şerit boş ise sağdan gitmelisiniz. Otoyollarda en çok saçma sapan hızlarla ve sağ boşken orta şeritten gidenlere deli oluyorum sağından kamyonlar dahi sağlayıp gidiyor bunlar halen orta şeritde tın tın, çok basit hızına göre şerit belirlemek
-
100 iyidir...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Otobanlarda 132 km tam sabitler giderim. Çift şerit yollarda yolun durumuna göre giderim şu hızda giderim diyemem ama yeri gelir 90 yeri gelir 140 km arasında sürüş profiline sahibim.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: 2jz1993
O yollarda ne güzel düzlük....O hızda gidiyorum demedim zaten; "gidebiliyorum" dedim. O yolda 160 km/s hızla giden adam çok yaşamaz zaten.
(Genelde bu tür konularda hayattaki tek başarısı araç kullanabilmek olan bir güruh gelir ve güvenli araç kullanma konusunda bir takım önerilerde bulunanları beceriksizlik ve yetersizlikle suçlarlar. Bu tür kompleksli arkadaşları baştan savmak için yazdım. )
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 20 Ekim 2020; 20:58:41 > -
Yok yanlış anladınız :) gerçekten ne güzel düzlük yollar demek istemiştim... çok gidip gelirim ondan dedim.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Genelde geceleri uzun yol yaparım.
Otobanda 120-130
Bölünmüş yolda özellikle gece 100 civarı gitmek daha güvenli geliyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Uzun yolda hiz yapilmaz zaten hız genel olarak yapılmamalıdır gideceğin yere sakin sakin gitmek gerekir hem kendi hemde karşındakinin canı için hızın her artışında arabayı kontrol etmek okadar zor olur ve ölümü veya yararlanmayı beraberinde getirir geze geze göre göre aheste aheste gitmek gerekir mezarliklar acelesi olan insanlarla doludur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün ben de buna şahit oldum 110-130 bandında sürüyorum niyeyse sollamayan kalmıyor beni 😄
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Anlattığınız konuya tamamen katılıyorum. Kesinlikle doğru yapıyorsunuz. Burda gereksiz abartı yorum yapanlara çok aldırış etmeden aynen devam etmeni tavsiye ederim.
Bu yaptığın sürüş tekniğini bütün sınıflardaki araçlarda uygulayabilirsin. Hatta D ve E sınıfı araçlarda bunu uygularsan B ve C sınıfı araçlara nazaran çok daha keyifli, güvenli ve yorulmadan uzun yollar yapabilirsin.
bende mümkün olduğunca bunu uyguluyorum İstanbul Trabzon arasını ihtiyaç molası hariç hiç durmadan ve yorulmadan 1.000 km yi yaklaşık 10 saatte tamamlıyorum ve seyahat sonrası hiç yorgunluk vs olmuyor.
B, C, D ve E sınıfı araçlarda tecrübemle sabittir.
-
Çıkabileceğim en max hız 140 dır. 140 ın üstü hadi çok zorlasam araç sollarken 145 olmuştur belki. Ama hızın hiç kimseye faydası yok. Olmadı olmayacakta. Özellikle Türkiye koşullarında 150 ve üstü için konuşuyorum gereksiz hızlardır ve tehlikelidir. Trafikte türlü türlü insanlar var. Türkiye deki insanları düşündükçe, aklıma geldikçe korkuyorum. Buna rağmen insanlar nasıl bu kadar rahat davranıyor enteresan gerçekten. En güvenlisi gerçekten orta şeritten 100-120 ile gitmek. Zaten 150 nin üstüne çıktığınızda arabanın kontrolünü sağlamakta zorlanıyorsunuz ve siz arabayı değil araba sizi kontrol ediyor.
Edit: Burada abartı yorum yapanlara kesinlikle uymayın. Hız yapmak sizi bir başkasından daha üstün veya profesyonel yapmaz. Yavaş giden acemidir lafına itibar etmeyin güvenli bir şekilde sürün. Ben daha hızlıyım araba benden sorulur gibi başkasına hava göstermeden önce canınızı ve yakınlarınızın canını düşünün. Bu kadar basit olmamalı hayatlarımız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem_23 -- 20 Ekim 2020; 22:20:2 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X