Şimdi Ara

Uzun yolda neden sürekli uzun yakıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
1
Favori
7.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar kolay gelsin.

    Dün gece Ankara'dan Kayseri'ye geldim. Direksiyonda ben vardım. Gece olduğu için doğal olarak farlar yanıyor. Fakat bu uzun farları yakmanın amacını anlayamadım. Tamam viraja girerken açarsın sert mi yumuşak mı diye bakarsın hafızana atarsın ve kapatırsın. Boş yolda neden açarsın be adam? O kısa farların ayarı var. Önünü daha uzun görmek istiyorsan kaldır farları olsun bitsin. Bazen birkaç dakika karşım boş oluyor viraja giriyorum öyle. Virajdan bir çıkıyorum o uzunlar göz falan bırakmıyor. O ışığa göz alışınca karanlık olan kendi yolunu göremiyorsun. İnsan karşısından geleni düşünür biraz. Karşıdan gelene selektör yapıyorum adam bana mısın demiyor. Aradan kapatan çıktı mı evet çıktı. Ellisine yaptıysam onu kapattı. Madem önünü göremiyorsun arkadaşım gece çıkma yola. Tamam acil işiniz olabilir. Üç beş çıkar tamamdır. Ama bu her 10 arabadan 5i böyleyse diyecek bir şey yoktur. Yarım saat sonra gözler perte çıkıyor ve gözümden yaş geliyor artık. Yolun sağına da baksan soluna da baksan o farlar göz alıyor. Beni anlayan büyüklerim illaki çıkacaktır (yaşım 20). Son olarak lütfen biraz duyarlı olalım ve karşınızdan geleninde bir sürücü olduğunu onun da kendi yolu olduğunu onun da bir İNSAN olduğunu unutmayalım.

    Bana hak veren vermeyen okuyan herkese teşekkürler.

    Sürekli yakanlarında nedenlerini duymak istiyorum açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    2 sene önce gece saat 3 civarları afyon tarafındayım kısalarla istanbuldan antalyaya doğru seyirdeyim, zifir karanlık ay da yok yolun kör karanlık ama düz giden kısmında kısalar ile seyir halinde iken yolu kontrol birazda rehavet atmak amaçlı uzunu yaktım ki frene basmam bir oldu.

    amcam kamyonla ana yolda U çekiyor farlar vs. açma gereği duymamış tam gece kamuflaj ile yollarda bende göbekten dalmak üzereyim...

    az daha kaza haberi oluyorduk.

    ilk işim kısaları osram nb+ yaptırmak oldu menzil zararsız şekilde biraz uzadı şimdi yolda aydınlatma vs. yoksa önümde-karşıdan araç gelmez ise direk uzuna geçiyorum kimsenin sürüş güvenliğini tehlikeye atmadan uzunda kullanıyorum.

    ha bazıları var sellektör yapsanda anlamıyor o zaman yakıyorum uzun+sis
    Görgüsüzlük hat safhada olunca böyle şeyler normal...

    Adam bembeyaz far+sis ile geziyor; araba pavyon olmuş hala cool olduğunu zannediyor
    Bir de bu tipler görmediğini o yüzden böyle far kullandığını söyler, sen ise böyle farların göz aldığını söylediğinde göz doktoruna git derler. Çok zeki olduğu için kendisi değil biz gitmeliyiz doktora...
  • Hocam uzun dan ziyade far ayarı ile de alakalı bir durum bu.

    Aracımda önceden adını bilmediğim bir kalitesiz marka ampul vardı pek iyi göstermiyordu farkedeceğim bu sorunu.

    Geçen ay osram Night breaker plus alıp taktım anladım ki farlarım aşırı yukarı bakıyormuş,gelen geçen bana uzun sanıp selektör yapmaya başladı ampulleri taktıktan sonra.

    Daha sonra gidip hemen far ayarı yaptırdım şuan selektör yemiyorum kısalarla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce bir selektor at. Baktın kapatmıyor sen de uzunlari yak devam et o araç geçene kadar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gözünüzden yaş geliyorsa sağlık problemi olabilir. Binlerce km gece yolculuğu yaptım ve yapıyorum uzun far yüzünden gözümden yaş gelmedi.

    Uzunla gelene en fazla iki selektor yaparım 3. de bende açarım uzunlari.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aydınlatılmamış şehirlerarası yollarda en büyüğü eşek olmak üzere bildiğim hayvanlı kazalar var. sorun uzunlarda değil onu karşı tarafı rahatsız etmeden kullanmakta. farın orijinal ve ayarlı olması, sis farlarının gereksiz kullanılmaması, ayrıca araç yüklü ise ayar düğmesi ile yere bakmasının sağlanması lazım. tabi bi de karşıdan gelen olunca geçene kadar kısaltmak.
    ayrıca büyükşehir duble yol sürücülerinin eski tip yollarda seyri unuttuğunu düşünüyordum. şerit ihlali -karşı şeride aracı taşırma- ve far kullanımı da şimdi bir örnek oldu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yakan kadar far ayarı en yuksekte olan da var .

    Adam kisayi yakıyor ama hala insanin gözünü alıyor.

    Ben once 2 selektor yaparim sonra uzunu çakarım.

    Eskiden kisaya geçtiğinde gözümü alsa bile uzunu yakmazdim ama artik gozumu alan her fara direk uzun cakiyorum

    Far ayarı kotuyse adam gibi yapsin , ben kaza riski alamam o yuzden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sende uzunları yak geç.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yorumlara katılıyorum. Bir süre sonra ben de uzunları yakmaya başladım. Arada kısalarda varsı ama kurunun yanında yaşta yanar. Fakat o yapıyor diye ben yapmak istemiyorum açıkçası. Dediğim gibi o farlar bir süre sonra kendi yolunuzu yarım yamalak görmenize sebep oluyor. Bilinçli sürücü lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete E.

    Yorumlara katılıyorum. Bir süre sonra ben de uzunları yakmaya başladım. Arada kısalarda varsı ama kurunun yanında yaşta yanar. Fakat o yapıyor diye ben yapmak istemiyorum açıkçası. Dediğim gibi o farlar bir süre sonra kendi yolunuzu yarım yamalak görmenize sebep oluyor. Bilinçli sürücü lazım.
    En büyük sorun far ayarı.Sizin uzun sandığınız çoğu araç aslında aşırı yüklemeden dolayı yukarı bakan kısa farları yanan araçlardan oluşuyor.Ne yazık ki far yükseklik ayarını kullanmıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antuaRri

    En büyük sorun far ayarı.Sizin uzun sandığınız çoğu araç aslında aşırı yüklemeden dolayı yukarı bakan kısa farları yanan araçlardan oluşuyor.Ne yazık ki far yükseklik ayarını kullanmıyoruz.

    Alıntıları Göster
    Gece saatinde çoğu araç şeridini koruyamıyor,sürekli selektör atacağıma uzunları sürekli yakmak daha mantıklı geliyor artık.

    Bu otobüse selektör yerine uzunları sürekli yakarak ilerleseydim belkide böyle olmazdı.











  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Gece saatinde çoğu araç şeridini koruyamıyor,sürekli selektör atacağıma uzunları sürekli yakmak daha mantıklı geliyor artık.

    Bu otobüse selektör yerine uzunları sürekli yakarak ilerleseydim belkide böyle olmazdı.









    Alıntıları Göster
    "önüme hayvan falan çıkarsa çarpmadan göreyim" diyerek yakıyor olabilirler, başka ihtimal gelmedi aklıma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    "önüme hayvan falan çıkarsa çarpmadan göreyim" diyerek yakıyor olabilirler, başka ihtimal gelmedi aklıma.

    Alıntıları Göster
    araç gelmiyorsa ben hep uzunları açarım tavsiyede ederim.


    uzunlar sayesinde römork arkasına girmekten koyun sürüsüne dalmaktan kurtuldum.


    römork ta ne ışık ne bişey var karşıdanda araç geliyor o geçer geçmez açtım uzunları zank diye römork çıktı karşıma .kısalrla gitsem kesin bi tehlike oluşacaktı ya ani fren yapacaktım ya soal kıvıracaktım belki hakimiyeti kaybedicem belki arkadan gelen e çarpıcam.uzunlar şart uzun yolda:=)

    uzun yol uzun far


    bölünmüşi yolda hep uzunla giderim .karşımdakide gelsin np. uzunlar çok daha iyi görüş sağlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Gece saatinde çoğu araç şeridini koruyamıyor,sürekli selektör atacağıma uzunları sürekli yakmak daha mantıklı geliyor artık.

    Bu otobüse selektör yerine uzunları sürekli yakarak ilerleseydim belkide böyle olmazdı.









    Efendim nasıl koruyamıyor? O kısa farlar ayalandığında 25metre önünü gösteriyor. Bu şeridindeki yerini görmesi ve koruması için yeterli bir mesafe ki şeridini koruyamıyorsa ben o kişinin şoförlüğünden tehlike duyarım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mete E. M kullanıcısına yanıt
    o yol duble ben de orda uzunlarimi aciyorum eger onumde arac yoksa cunku karsi tarafin uzunlari goz almiyor ve beni uyaran bindebir oluyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete E.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Gece saatinde çoğu araç şeridini koruyamıyor,sürekli selektör atacağıma uzunları sürekli yakmak daha mantıklı geliyor artık.

    Bu otobüse selektör yerine uzunları sürekli yakarak ilerleseydim belkide böyle olmazdı.









    Efendim nasıl koruyamıyor? O kısa farlar ayalandığında 25metre önünü gösteriyor. Bu şeridindeki yerini görmesi ve koruması için yeterli bir mesafe ki şeridini koruyamıyorsa ben o kişinin şoförlüğünden tehlike duyarım.

    Alıntıları Göster
    Bende uzunları yakanlardanım önümü daha rahat görebilecekken neden kısalarla gideyim ? Keza karşımdan biri geliyorsa zaten kısalara düşerim ama sizde yazdıklarınız ile çelişiyorsunuz önünüzden biri geliyorsa kaldırın farları demişsiniz ne farkı var ? Hiç bir farkı yok hatta farları yukarıya kaldırarak devam ediyorsanız sürekli uzunları yakmış şekilde ilerliyorsunuz anlamına gelir..




  • Yazdıklarım dikkat ederseniz karşıda bir araç olduğu zaman. Yol boşken istedeğinizi yapın. Ama karşınızdan bir araç geçtiğinde o kişinin rahatsız olabileceğini düşünün biraz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben o yüzden sol şeritte gidiyorum. Beni sollayacak araba geldiği zaman şeridime geçiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sende yak gitsin koca insanları egitemezsin bu saatten sonra.

    Gece yolculuğu için gözlük falan satıyorlar kullanan var mı is görür mü bu gibi sorunlar için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mete E. M kullanıcısına yanıt
    2 sene önce gece saat 3 civarları afyon tarafındayım kısalarla istanbuldan antalyaya doğru seyirdeyim, zifir karanlık ay da yok yolun kör karanlık ama düz giden kısmında kısalar ile seyir halinde iken yolu kontrol birazda rehavet atmak amaçlı uzunu yaktım ki frene basmam bir oldu.

    amcam kamyonla ana yolda U çekiyor farlar vs. açma gereği duymamış tam gece kamuflaj ile yollarda bende göbekten dalmak üzereyim...

    az daha kaza haberi oluyorduk.

    ilk işim kısaları osram nb+ yaptırmak oldu menzil zararsız şekilde biraz uzadı şimdi yolda aydınlatma vs. yoksa önümde-karşıdan araç gelmez ise direk uzuna geçiyorum kimsenin sürüş güvenliğini tehlikeye atmadan uzunda kullanıyorum.

    ha bazıları var sellektör yapsanda anlamıyor o zaman yakıyorum uzun+sis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    2 sene önce gece saat 3 civarları afyon tarafındayım kısalarla istanbuldan antalyaya doğru seyirdeyim, zifir karanlık ay da yok yolun kör karanlık ama düz giden kısmında kısalar ile seyir halinde iken yolu kontrol birazda rehavet atmak amaçlı uzunu yaktım ki frene basmam bir oldu.

    amcam kamyonla ana yolda U çekiyor farlar vs. açma gereği duymamış tam gece kamuflaj ile yollarda bende göbekten dalmak üzereyim...

    az daha kaza haberi oluyorduk.

    ilk işim kısaları osram nb+ yaptırmak oldu menzil zararsız şekilde biraz uzadı şimdi yolda aydınlatma vs. yoksa önümde-karşıdan araç gelmez ise direk uzuna geçiyorum kimsenin sürüş güvenliğini tehlikeye atmadan uzunda kullanıyorum.

    ha bazıları var sellektör yapsanda anlamıyor o zaman yakıyorum uzun+sis
    Görgüsüzlük hat safhada olunca böyle şeyler normal...

    Adam bembeyaz far+sis ile geziyor; araba pavyon olmuş hala cool olduğunu zannediyor
    Bir de bu tipler görmediğini o yüzden böyle far kullandığını söyler, sen ise böyle farların göz aldığını söylediğinde göz doktoruna git derler. Çok zeki olduğu için kendisi değil biz gitmeliyiz doktora...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.