Şimdi Ara

V-TEC

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bi konu kafama takıldı. eski kasa civic ler dikkat ediyorum 5,000 devirden sonra seslerinin değişmesiyle beraber bi o kadar da koltuğa yapıştığınızı hissediyorsunuz. Fakat gel gelelim yeni kasa civic lere 125ps olmasına rağmen 5,000 devirden sonra V-TEC kendini neden hissettirmiyor? Bu konu hakkında bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın..



  • yeni nesil vtec lerin devreye girmesi için belli bir devir belirlenmiş değil, eski vteclerde ise emin olmamakla birlikte 4000-4300 civarı diye hatırlıyorum.. dolayısıyla şimdiki vteclerde heran vtec devreye girebilir...
  • Vtec lerde;

    Belli bir devrin üzwerine çıktığınızda kam profili değişerek subapların açık kalma süresini değiştirir. Bu yüzden (4-5 000 arası bir devirdi) önceden belirlenen devre gelindiğinde motorun karakteristiğindeki keskin dönüşü hissedersiniz.

    i-VTEC lerde ise;

    Baştaki "i" ibaresininde belirttiği üzere akıllı vtec diyebiliriz. burada önceden belirlenmiş bir devir yoktur. Yol durumu, sürücünün araç kullanım şekli hız v.b. durumlarına göre, i-tec 12-16 valf ve bu intake valflarında değişik açık kalma süreleri ile çalışabilir. dolayısı ile v-tec için belli bir devri beklemene gerek yoktur. aşağıda nasıl çalıştığını videodan izleyebilirsin.

    http://world.honda.com/HDTV/news/2005-4050705a/

    e dersenki bu otor madem daha güçlü daha akıllı niye yeni civic daha fazla yakıp eski civic in seriliğini yaşatmıyor? Cevabı yeni civic in 1,3 tonluk ağırlığı, ve şanzıman oranları olacaktır.... Bu motor farkını yüksek hızda daha net belli eder...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qNesh -- 24 Eylül 2009; 15:36:16 >




  • almanlar i-vtec teknolojisi için çok düşünen motor tanımlamasını yapıyorlar...
    aklıma gelen tek şey düşünmekten performans vermeye zaman kalmıyor olabilirmi???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    almanlar i-vtec teknolojisi için çok düşünen motor tanımlamasını yapıyorlar...
    aklıma gelen tek şey düşünmekten performans vermeye zaman kalmıyor olabilirmi???

    çok düşünen derken "kafası çok çalışan" manasında....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    almanlar i-vtec teknolojisi için çok düşünen motor tanımlamasını yapıyorlar...
    aklıma gelen tek şey düşünmekten performans vermeye zaman kalmıyor olabilirmi???




    almanlarınki kedi ile ciğer muhabbetine benziyor bence




  • Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.. sayenizde bi konuyuda öğrenmiş oldum, gerçekten çok ilginç i-vtec in belirli bir devirinin olmaması.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.