< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yussuk2212 -- 25 Ocak 2022; 14:28:18 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
VDSL hat değerlerim normal mi?
-
-
Komşularınız daha yüksek hızlı internetler aldıkça hatlar üzerindeki parazit artar, bu yüzden hız kendi kendine düşer, şu an güvenli olarak alınabilir hızın limitindesiniz, hızınız modem ve santral tarafından kendi kendine düşmüş.
-
Merhaba, hız profilinizi kontrol edebilmemiz için destek kaydı oluşturur musunuz? Net uzmanlarımız kontrol ederek size dönüş sağlayacaklardır. -
Noise margin değeri 8'in altına düşmediği sürece hızımı düşürmeme gerek yok yani değil mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Destek kaydım açık zaten teşekkürler.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Zaten bu modemler SNRyi sürekli 8de tutar, sizin snr 5e düştüğü zaman internet dengesizleşir ve kopar, sonra SNR tekrar 8 olacak şekilde tekrar bağlantı kurar, ama snryi 5tten 8 yapmak için hızınızın 10mbit civarında düşmesi gerekir. İkisi birbirine bağımlı değişkenler, yani hızınızı kimse değiştirmiyor, hattınızdaki parazit giderek arttığı için modem daha düşük hızlarda bağlantı kurabiliyor.
-
Anladım çok teşekkür ederim. Hızımı yükseltmenin bir yolu yok o zaman. Aksine daha da düşme ihtimali var her an. Ben sürekli hızım düşecek diye korkmak zorunda mıyım o zaman bu çok saçma. Üç ayda hızım taksit taksit %25 düştü. Daha da düşmeyeceğinin garantisi de yok. Yeterli altyapı yatırımı yapılmamış o zaman ikamet ettiğim yere? Fiber hat çekilmiş ama kullanım arttıkça hız düşüyor. Binalara giden kabloların fiber değil bakır olmasıyla alakalı bir durum mu bu?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet hatlarınız bakır olması ile alakalı bir durum, yağmur veya rüzgar gibi etmenler de kabloların hasar görmesine sebep olabiliyor. Ayrıca bu sorun TurkNet ile alakalı değil, çünkü sokağımızdaki tüm kablolar TurkTelekom tarafından yapıldı. Bu kabloların bakımı ve tamiri TurkTelekom tarafından yapılır. TurkNet fiziksel müdahale edemez, siz TurkTelekom altyapısı kullanıyorsunuz.
Sizin yapabileceğiniz en mantıklı şey ilk olarak bina girişinden modeme kadar olan kabloyu komple değiştirmektir. Eğer bunu yapmanıza rağmen hızınız yükselmezse yapacak pek bir şey kalmıyor. Evinize fiber gelmesini bekleyeceksiniz, 2-3 sene 5-6 sene sürebilir. Fiber geldiği zaman bakırdan kurtulacağınız için hızınız oynamaz
-
Dediğiniz kablo değiştirme işlemi maliyetli midir? Türk Telekom mu yapar yoksa biz mi yapmalıyız? Bir de son olarak, duvardan modeme gelen yaklaşık bir metrelik kabloyu değiştirmek fayda eder mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
duvardan gelen 1 metre kablo sağlamsa pek etkilemez, önemli olan duvarların içindeki kısmının sağlam olup olmadığından emin olmak. bina girişinden itibaren kablo müşteri sorumluluğundadır, kendiniz elektrikçiye çektirmeniz gerekir, toplamda 20 metre kablo gitse 150-200 liraya hallederler diye düşünüyorum.
-
Anladım. Duvardan gelen kabloya biz kendimiz kaynak yapmıştık, ucunda temassızlık olduğu için. Fakat hızda değişim olmamıştı. O yüzden muhtemelen hiç etkilemez. Peki acaba bina içindeki kutudan (kilitli değil, açınca bütün binanın dsl kablolarını görmüştüm) müdahale edilerek portumuz değiştirilse bir hız farkı olur mu? Başka bir başlıkta bir arkadaşın 65 mbps olan hızını ve 8 civarında olan SNR değerini 100 mbps ve 10-30 SNR değerlerine çıkardığını gördüm.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bina içinden portunuzu değiştiremezsiniz, santralden de değişmesi gerek.
Binanızdan santrale giden kablo 200 tane hattan oluşuyor diyelim, siz 1 numaralı kablodan hizmet alıyorken sorun oluştu ve 2 numaralı kabloya geçtiniz, ama aynı şekilde kablonun öbür ucunda yani santralde de kablonun değiştirilmesi gerekiyor, santralde sizin 1 numaralı kablonuzun ucunun çıkarılıp 2 numaralı kablonun takılması gerekiyor. Bu işlemi ancak telekom ekipleri yapabilir. O arkadaşın yapabilmesinin sebebi santralin zaten aynı apartmanda olması ve kolay müdahale edilmiş olması olabilir.
Normal şartlarda kendiniz o dolabı pek ellemeyin çünkü kabloların yerleri karışırsa hem sizin hem komşuların interneti bozulabilir. İşini bilen birinin yapması gerekiyor.
Tavsiyem şu, siz bir elektrikçi çağırın ve modeminizden binanın girişindeki o kutuya kadar yeni bir CAT5 kablo çektirin, sonra TurkNete arıza kaydı bırakın, TurkNet size bir telekom ekibi gönderecektir.
Ekipler kabloyu aşağıdan o dolaba bağlar ve diğer ucunu modeme takıp halleder.
-
Tekrardan çok teşekkür ederim, gelişme olursa yazacağım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, süreçte gecikme ya da farklı bir sorun olursa kayıt numaranızı paylaşır mısınız? Size yardımcı olmak isterim. -
Merhaba, bu sabah yaşanan bir 15 dakikalık kesintinin ardından hızım 1 mbps daha azaldı :D (şaka değil 71.4 mbps görüyorum dün 72.9 civarıydı). Bu böyle nereye kadar gidecek anlamadım. Destek numarası: 49894872
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, hız profilinizde güncelleme yaptım. Tekrar kontrol eder misiniz? -
Dsl'in gelmesini bekliyorum henüz gelmedi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
sizin DSL böyle sık sık gidiyor mu ?
-
Sık sık demeyeyim ama 2 ila 5 gün arasında bi sıklıkta illaki bi 20 dakikalık kesinti oluyor. Ama şöyle de bir durum var ki, elektrik gidip geldiğinde veya modemi kapatıp açtığımda geri gelmesi uzun sürüyor. Yine 10-20 dakika gibi bi zaman alıyor. Tahmin ediyorum ki hattım pek sağlıklı değil. Ama daha 3-4 ay önce 13 mbps adsl bağlantı ile süründüğüm için bu tarz şeylere göz yumuyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- pon ışığı yanmıyor
- vae fiber modem
- internet ışığı yanıp sönüyor
- türknet whatsapp
- turknet altyapı haritası
- turknete geçiş
- turkcell abone sayısı
- turknet fiyat 2024
- türk telekom port açma ücreti
- internetim çok yavaş
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X