Şimdi Ara

VDSL hat değerlerim normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turknet 100 mbps paketi kullanıyorum. Gelen internet ise 72 mbps civarı, yaklaşık 8 mbps de upload var. Sorun şu ki aboneliği ilk başlattığımda 93 mbps geliyordu, sonra 75'e düştü(tahmin ediyorum ki hat değerlerim kötü olduğu için bilerek düşürdüler). Şu anda da 72 mbps gibi bir hız alıyorum. Peki hat değerlerim iyi mi?





    near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
    near-end fast channel bit rate: 77549 kbps
    far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
    far-end fast channel bit rate: 8188 kbps

    near-end FEC error fast: 1260
    near-end FEC error interleaved: 0
    near-end CRC error fast: 89
    near-end CRC error interleaved: 0
    near-end HEC error fast: 0
    near-end HEC error interleaved: 0
    far-end FEC error fast: 0
    far-end FEC error interleaved: 0
    far-end CRC error fast: 0
    far-end CRC error interleaved: 0
    far-end HEC error fast: 0
    far-end HEC error interleaved: 0
    DSL uptime :15:38, 36 secs
    DSL activetime :0 min, 13 secs

    Downstream:
    relative capacity occupation: 100%
    noise margin downstream: 8.1 dB
    output power upstream: 9.2 dbm
    attenuation downstream: 5.3 dB

    Upstream:
    relative capacity occupation: 100%
    noise margin upstream: 28.1 dB
    output power downstream: 14.5 dbm
    attenuation upstream: 7.0 dB

    VDSL hat değerlerim normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yussuk2212 -- 25 Ocak 2022; 14:28:18 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • Komşularınız daha yüksek hızlı internetler aldıkça hatlar üzerindeki parazit artar, bu yüzden hız kendi kendine düşer, şu an güvenli olarak alınabilir hızın limitindesiniz, hızınız modem ve santral tarafından kendi kendine düşmüş.

  • Merhaba, hız profilinizi kontrol edebilmemiz için destek kaydı oluşturur musunuz? Net uzmanlarımız kontrol ederek size dönüş sağlayacaklardır.
  • miskindvd kullanıcısına yanıt
    Noise margin değeri 8'in altına düşmediği sürece hızımı düşürmeme gerek yok yani değil mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Destek kaydım açık zaten teşekkürler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt

    Zaten bu modemler SNRyi sürekli 8de tutar, sizin snr 5e düştüğü zaman internet dengesizleşir ve kopar, sonra SNR tekrar 8 olacak şekilde tekrar bağlantı kurar, ama snryi 5tten 8 yapmak için hızınızın 10mbit civarında düşmesi gerekir. İkisi birbirine bağımlı değişkenler, yani hızınızı kimse değiştirmiyor, hattınızdaki parazit giderek arttığı için modem daha düşük hızlarda bağlantı kurabiliyor.

  • miskindvd kullanıcısına yanıt
    Anladım çok teşekkür ederim. Hızımı yükseltmenin bir yolu yok o zaman. Aksine daha da düşme ihtimali var her an. Ben sürekli hızım düşecek diye korkmak zorunda mıyım o zaman bu çok saçma. Üç ayda hızım taksit taksit %25 düştü. Daha da düşmeyeceğinin garantisi de yok. Yeterli altyapı yatırımı yapılmamış o zaman ikamet ettiğim yere? Fiber hat çekilmiş ama kullanım arttıkça hız düşüyor. Binalara giden kabloların fiber değil bakır olmasıyla alakalı bir durum mu bu?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt

    Evet hatlarınız bakır olması ile alakalı bir durum, yağmur veya rüzgar gibi etmenler de kabloların hasar görmesine sebep olabiliyor. Ayrıca bu sorun TurkNet ile alakalı değil, çünkü sokağımızdaki tüm kablolar TurkTelekom tarafından yapıldı. Bu kabloların bakımı ve tamiri TurkTelekom tarafından yapılır. TurkNet fiziksel müdahale edemez, siz TurkTelekom altyapısı kullanıyorsunuz.

    Sizin yapabileceğiniz en mantıklı şey ilk olarak bina girişinden modeme kadar olan kabloyu komple değiştirmektir. Eğer bunu yapmanıza rağmen hızınız yükselmezse yapacak pek bir şey kalmıyor. Evinize fiber gelmesini bekleyeceksiniz, 2-3 sene 5-6 sene sürebilir. Fiber geldiği zaman bakırdan kurtulacağınız için hızınız oynamaz

  • miskindvd kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz kablo değiştirme işlemi maliyetli midir? Türk Telekom mu yapar yoksa biz mi yapmalıyız? Bir de son olarak, duvardan modeme gelen yaklaşık bir metrelik kabloyu değiştirmek fayda eder mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt

    duvardan gelen 1 metre kablo sağlamsa pek etkilemez, önemli olan duvarların içindeki kısmının sağlam olup olmadığından emin olmak. bina girişinden itibaren kablo müşteri sorumluluğundadır, kendiniz elektrikçiye çektirmeniz gerekir, toplamda 20 metre kablo gitse 150-200 liraya hallederler diye düşünüyorum.

  • miskindvd kullanıcısına yanıt
    Anladım. Duvardan gelen kabloya biz kendimiz kaynak yapmıştık, ucunda temassızlık olduğu için. Fakat hızda değişim olmamıştı. O yüzden muhtemelen hiç etkilemez. Peki acaba bina içindeki kutudan (kilitli değil, açınca bütün binanın dsl kablolarını görmüştüm) müdahale edilerek portumuz değiştirilse bir hız farkı olur mu? Başka bir başlıkta bir arkadaşın 65 mbps olan hızını ve 8 civarında olan SNR değerini 100 mbps ve 10-30 SNR değerlerine çıkardığını gördüm.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt

    Bina içinden portunuzu değiştiremezsiniz, santralden de değişmesi gerek.

    Binanızdan santrale giden kablo 200 tane hattan oluşuyor diyelim, siz 1 numaralı kablodan hizmet alıyorken sorun oluştu ve 2 numaralı kabloya geçtiniz, ama aynı şekilde kablonun öbür ucunda yani santralde de kablonun değiştirilmesi gerekiyor, santralde sizin 1 numaralı kablonuzun ucunun çıkarılıp 2 numaralı kablonun takılması gerekiyor. Bu işlemi ancak telekom ekipleri yapabilir. O arkadaşın yapabilmesinin sebebi santralin zaten aynı apartmanda olması ve kolay müdahale edilmiş olması olabilir.

    Normal şartlarda kendiniz o dolabı pek ellemeyin çünkü kabloların yerleri karışırsa hem sizin hem komşuların interneti bozulabilir. İşini bilen birinin yapması gerekiyor.


    Tavsiyem şu, siz bir elektrikçi çağırın ve modeminizden binanın girişindeki o kutuya kadar yeni bir CAT5 kablo çektirin, sonra TurkNete arıza kaydı bırakın, TurkNet size bir telekom ekibi gönderecektir.

    Ekipler kabloyu aşağıdan o dolaba bağlar ve diğer ucunu modeme takıp halleder.





  • miskindvd kullanıcısına yanıt
    Tekrardan çok teşekkür ederim, gelişme olursa yazacağım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba, süreçte gecikme ya da farklı bir sorun olursa kayıt numaranızı paylaşır mısınız? Size yardımcı olmak isterim.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bu sabah yaşanan bir 15 dakikalık kesintinin ardından hızım 1 mbps daha azaldı :D (şaka değil 71.4 mbps görüyorum dün 72.9 civarıydı). Bu böyle nereye kadar gidecek anlamadım. Destek numarası: 49894872

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba, hız profilinizde güncelleme yaptım. Tekrar kontrol eder misiniz?
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Dsl'in gelmesini bekliyorum henüz gelmedi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yussuk2212 Y kullanıcısına yanıt

    sizin DSL böyle sık sık gidiyor mu ?

  • miskindvd kullanıcısına yanıt
    Sık sık demeyeyim ama 2 ila 5 gün arasında bi sıklıkta illaki bi 20 dakikalık kesinti oluyor. Ama şöyle de bir durum var ki, elektrik gidip geldiğinde veya modemi kapatıp açtığımda geri gelmesi uzun sürüyor. Yine 10-20 dakika gibi bi zaman alıyor. Tahmin ediyorum ki hattım pek sağlıklı değil. Ama daha 3-4 ay önce 13 mbps adsl bağlantı ile süründüğüm için bu tarz şeylere göz yumuyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.