Şimdi Ara

Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
36
Favori
3.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler


    Verimli Ders Çalışma

    Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Değerli dostum, merhaba. Yepyeni bir yazı dizisi ile karşındayım. Mail adresime gelen mailler arasında en çok talep alan konulardan birisi de verimli ders çalışma konusuydu. Üniversite sınavlarında defalarca derece yapan, yüzlerce öğrenciye koçluk ve eğitim danışmanlığı yapmış bir eğitmen olarak tüm ipuçlarını paylaşmaya karar verdim. Hazırsan kemerini bağla, çünkü bugüne kadar bildiğin her şeyin aslında ne kadar farklı olduğunu göreceksin. :)

    "Belirli derslerde çok başarılıyım fakat öyle dersler var ki onları bir türlü yapamıyorum."
    "Ömrüm boyunca bu dersi yapamayacağım sanırım."
    "Yok arkadaş ben okulu bırakıyorum."

    Bu ve buna benzer cümleleri sen de kuruyorsan bu yazı tam da senin için. Tüm dersler için kendine özgü çalışma metotlarının olduğu ve her dersi kendine has tarzında çalışıp neredeyse %80-90 düzeyde anlayabileceğin bir model olsaydı bu nasıl olurdu? Bence harika olurdu.

    Gerçekten verimli ders çalışma diye bir şey var mı?

    Evet, var. Fakat bunun için tek bir yöntem veya mucizevi bir ilaç mevcut değil. (Yakın zamanda böyle bir yöntem yada ilaç çıkarsa piyasaya yazımı hemen güncelleyeceğim.) Daha önceki paylaşımlarımı takip ettiysen her insanın dünyayı algılama modelinin ve filtrelerinin farklı olduğunu etkili iletişim yazı dizimde görmüşsündür. Düşünme sistemi, öğrenme stratejileri, algılama şekli ve hatırlama biçimi tüm insanlarda farklı işler. Bu yüzden gerçekten verimli ders çalışmanın yolunu arıyorsan önce kendini keşfedeceğin bir yola çıkacaksın. Hangi konuları deşeceğiz birlikte bakalım.

    1. Kendimi tanıyıp, nasıl öğrendiğimi keşfetmeliyim.
    2. Kendime uygun verimli ders çalışma modelini nasıl oluştururum?
    3. Not tutmak mı? O da ne?
    4. Hafıza teknikleri diye bir şey var, o neydi ya?
    5. Hızlı okuma, peki ya anlamazsam?
    6. Sonuç: Dünya korksun benden!


    Kolları sıvadık, birinci bölüme başladık.

    1. Kendimi tanıyıp, nasıl öğrendiğimi keşfetmeliyim.

    Öğrencilik hayatımda bir çok metot denedim. Ve bu metotlar hep başkalarının bana önerdiği metotlardı. Sonra fark ettim ki bana tavsiye veren tüm insanlar aslında kendilerinin başarılı olduğu metotları sunuyorlardı ve ben başarısızlığın kitabını yazmak üzereydim. (Şaka değil ha matematikten 0,5 aldığım bile oldu.) Ben özelim ve kimsenin metotlarına ihtiyacım yok. Sen de özelsin! Yaşadığın her saniye o kadar kıymetli ki başkalarının metotlarıyla bu değerli vaktini harcamamalısın. Kendine özel çalışma metotlarını ve verimli ders çalışma tekniklerini bulmalısın, çünkü sen özelsin! Bu kadar gazdan sonra lütfen yazıyı kapatıp "this is spartaaaaaaaa" moduna girme, okumaya devam et.

    Verimli ders çalışma tekniklerini oturtmak ve bunlara alışıp uygulamaya geçmek bazı bedelleri ödemeyi gerektirir. Bu nokta da sana bir soru doğurur. "Var olan sistemini değiştirip, kendine has verimli çalışma metotlarını keşfetmek için bunu yapmanı sağlayacak kadar güçlü bir hayale sahip misin?"

    Dünya algını öğrenmek, çevrende olup biten her şeyi nasıl algıladığını, bilgiyi nasıl işlediğini sana gösterecek. Sınıfta bazı öğrenciler dil ve anlatım gibi dil bilgisi içeren derslerde çok başarılıyken matematikte başarısızlık konusunda üst sıralarda yer alabilir. Normalde bunun olması mümkün değildir. Öğrenmek üzere var olan bir canlı olan insan nasıl olur da bir şeyi mükemmel öğrenebilirken bir diğerini öğrenemez ve hatta dil bilgisi ve matematiğin beynin aynı bölgesinde işlem gördüğü kanıtlanmışken nasıl olur da birini yaparken diğerini yapamaz. Bilimsel olarak bunu başaramamak mümkün değildir. Eğer yanlış metotlarla öğrenememek üzere beynini yıkamadılarsa.

    Adım 1: Dünya algımı keşfediyorum.

    Geçen günlerde paylaşmış olduğum etkili iletişim yazı dizimden bir bölüme götüreceğim seni. O bölümde kendine temsil sistemleri testi uygulayıp dünyayı nasıl algıladığını keşfedeceksin. Bu algın görsel, işitsel veya dokunsal temsil sistemi ağırlıklı olabilir. Bunlardan hangisini ağırlıklı olarak kullandığını öğrendiğinde çalışma metotlarını ona göre düzenleyebileceksin. Ve ekstra olarak zayıf olduğunu düşündüğün temsil sistemini geliştirebilmen için sana egzersizler vereceğim. Hazırsan burayı tıklayarak testi uygula ve hangi temsil sistemini ağırlıkta kullandığını keşfet.

    Adım 2: Çevresel faktörlere dikkat.

    Öğrenme her ne kadar kendi kendine yapılan bir eylem olsa da çevresel faktörlerin de öğrenme üzerinde çok önemli bir etkisi vardır. Hangi ortamda ve şartlarda daha iyi öğrenebildiğini keşfetmen verimli ders çalışma metotlarını oturtman için büyük fayda sağlayacaktır. Bunun için aşağıdaki soruları yanıtlayarak, kendi öğrenme sistemini sorgulamaya başlayabilirsin. Hadi bakalım:

    Soru-1: Bugüne kadar en iyi hangi ortamda öğrenme eylemini gerçekleştirebildim?

    Soru-2: Bugüne kadar öğrenmeyi en iyi hangi ruh halimde gerçekleştirdim?

    Soru-3: Bugüne kadar verimli çalışabilmek adına hangi metotları uyguladım? Bu metotlardan en çok işe yarayanlarının ortak noktaları nelerdi? Hangi çalışma tekniklerini barındırıyordu?

    Soru-4: Bugüne kadar uyguladığım metotlardan hangisi daha çok işe yarardı?

    Soru-5: Yalnız çalışarak mı daha iyi öğreniyorum yoksa grup ortamında mı daha iyi öğreniyorum?

    Adım 3: Bugüne kadar nelerde başarılı oldum?

    Bu sadece ders olmak zorunda değil. Şu ana kadar hangi derslerde ve ders dışı aktivitelerde başarılı olduğunu düşünmeni ve bunları yazmanı istiyorum. Yazdıktan sonra bunları incelersen başarılı olduğun dersler ve konular arasında benzerlikler göreceksin. Bu bir tesadüf olamaz değil mi?

    Gerekli adımları ve testleri uyguladıktan sonra yazı dizimin 2. bölümünde kendine has, sana tamamen uyan çalışma tekniklerini nasıl oluşturacağın konusunda detayları inceleyebilirsin.

    Kaynak:http://serhanbahar.blogspot.com.tr/2014/12/verimli-ders-calsma-kafama-girsin-artk.html

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Verimli Ders Çalışma - 2 / Kafama Girsin Artık Şu Dersler


    Değerli dostum, tekrar merhaba. Verimli ders çalışma tekniklerini incelediğimiz yazı dizisinin 2.bölümüyle karşındayım. Verimli ders çalışma tekniklerini oluşturmanın 1. adımının kendini tanımak olduğundan bahsetmiştim. Eğer yazının 1. bölümünü okumadıysan buraya tıklayarak okuyabilirsin. Bu bölümde, önceki bölümde yaptıklarını kullanarak kendi tekniklerini nasıl oluşturacağını göreceksin. Genel çerçeve oluşurken yazı dizimin son bölümünde tüm teknikleri kullanarak kendi çalışma tekniğini nasıl geliştireceğine değineceğim.

    Temsil Sistemleri Testim Bana Ne Anlatıyor?

    Temsil sistemleri testini yaparak dünyayı nasıl algıladığını bulmuş oldun. Her insanın kendine has dünyayı algılama tarzı vardır ve bilgileri ağırlıklı temsil sistemini kullanarak algılar. Ancak her ne kadar ağırlıklı temsil sistemini kullansan da bazı derslerde daha az kullandığın temsil sistemini kullanman gerekebilir. Bu yüzden bölüm sonunda temsil sistemlerini geliştirebileceğin egzersizler vereceğim.

    Görsel Temsil Sistemi Ağırlıktayım, Ne Olacak Şimdi?

    Görsel temsil sistemini yoğunlukta kullanıyorsan, bilgiyi büyük çoğunlukta görsel olarak işlediğin anlamına gelir. Daha önce neden hızlı konuştuğunu düşündün mü? Hızlı konuşuyorsun çünkü bilgiyi görsel ağırlıklı işliyorsun. Bir şey düşündüğünde genellikle yukarı, yukarı-sağa veya yukarı-sola bakarak geçmiş referanslarından bir görsel çağırıyorsun. Görsel üzerine yüklediğin bilgileri hemen görüp anlatmak zorunda olduğun için hızlı konuşuyorsun.

    Bilgiyi görsellerle işlemek hızlı hatırlaman açısından çok büyük avantajdır. Bu avantajın yanında dezavantajı ise görsel zihninden çok hızlı geçeceğinden eğer yakalayamazsan bazı detayları unutabilirsin. Bu detayları unutmaman için 3. bölümde özel bir not tutma tekniği paylaşacağım.

    Bu temsil sisteminde dünyayı algılıyorsan artık ders çalışma tekniklerini bu temsil sistemine göre düzenlemelisin ki günlük hayatındaki hızını derslere aktarabilesin. Not tutma tarzını görsel ağırlıklı bir hale getirmek büyük fayda sağlayacaktır.

    İşitsel Temsil Sistemi Ağırlıktayım, Ne Olacak Şimdi?

    İşitsel temsil sistemini yoğunlukta kullanıyorsan, bilgiyi büyük çoğunlukta ses gruplarına göre işliyorsun demektir. Hatta bilgiyi hatırlamak için geri çağırırken heceler, sesler duyuyor olabilirsin. İşitsel temsil sistemi sözel yoğunluğu çok olan derslerde çok faydalıdır. Bununla birlikte geometri ve analitik geometri gibi yoğun görseller bulunduran dersler için görsel temsil sistemini geliştirme egzersizleri yapmanı tavsiye ederim.

    Dünyayı işitsel temsil sistemi ağırlıkta algılıyorsan, artık ders çalışma tekniklerini daha fazla işitsel içerikle oluşturmalısın. Not tutma şeklini işitsel hatırlatıcı kelimelerle düzenlersen hatırlama gücüne sende şaşıracaksın.

    Dokunsal Temsil Sistemi Ağırlıktayım, Ne Olacak Şimdi?

    Dokunsal temsil sistemini yoğunlukta kullanıyorsan, bilgiyi büyük çoğunlukta duygulara göre işliyorsun demektir. Bunun çok büyük bir avantajı var o da çok yoğun duygularla çalıştığın dersleri çok iyi hatırlarsın. Fakat duygularının nötr olduğu çalışmaları hatırlamakta zorluk çektiğini hissedebilirsin..

    Dünyayı dokunsal temsil sistemi ağırlıkta alıgılıyorsan, artık ders çalışma tekniklerini daha fazla duygu içerikli hale getirmelisin. İyi de be adam dersin neresine duygu besleyeyim diyorsan bu konuya bir sonraki bölümlerde değineceğim. Not tutma şeklini sana duygularını hatırlatacak şekilde düzenlersen tüm detayları hatırladığını hissedeceksin.

    Verimli ders çalışma tekniklerini oluşturmak sabır gerektiren bir çabadır. Bu bölümümüzde genel anlamda hangi temsil sistemini yoğunlukta kullanıyorsan o temsil sistemine göre düzenlemeler yapman gerektiğinden bahsettim. Şimdi ise egzersiz zamanı. :)

    Görsel Temsil Sistemim Zayıf Nasıl Geliştiririm?

    Görsel temsil sistemini geliştirmenin yolu imgeler canlandırmak ve bu canlandırmaları düzenlemekten geçer.

    Egzersiz: Öncelikle bulunduğun ortamdan bir nesne seç. O nesneyi eline alıp incele. Tüm detaylarını gözden geçirdikten sonra yerine bırak ve bir yere otur. Daha sonra gözlerini kapatıp az önce incelediğin nesneyi gözünde canlandırmaya başla. İlk etapta zorlanabilirsin, ancak egzersizlerle bunu ne kadar geliştirebileceğine şaşıracaksın. :) Gözünde canlandırdığın o nesneyi olduğu yerden hayali olarak havaya kaldır. Havaya kaldırdıktan sonra kendine doğru yaklaştır ve yüzüne yakın olduğunu gördüğünde nesneyi hayali olarak incele. İşte şimdi en eğlenceli kısmına geldik. Nesneyi odanın ortasına doğru uçurduğunu hayal et ve odanın ortasına gelince nesneyi büyütebildiğin kadar büyüt. En büyük haline geldiğinde dur. Burada önemli olan nesnenin büyürken hiçbir özelliğini kaybetmemesidir. Sonra küçültmeye başla hatta nokta haline gelene kadar küçült ve eski haline geri döndür. Eski haline döndürdükten sonra nesneyi kendi etrafında bir sağa bir sola döndürerek kendi yerine doğru havada süzüldüğünü hayal et. Yerine koyduktan sonra gözlerini açabilirsin.

    Bu egzersizi düzenli yaparak imajinasyonunu geliştirebilirsin. Hatta kendine yeni egzersizler de türetebilirsin.

    Görsel temsil sistemini geliştirmemin hangi derslere faydası olur?
    Matematik, geometri, analitik geometri, fizik, organik kimya, uzay-zaman ve üç boyut algısı içeren tüm dersler

    İşitsel Temsil Sistemim Zayıf Nasıl Geliştiririm?

    İşitsel temsil sistemini geliştirmenin yolu sesleri zihninde canlandırabilmek ve bu canlandırmalarla oynayabilmekten geçer.

    Egzersiz: Bir sandalyeye otur ve gözlerini kapat. İç sesini susturduktan sonra elinle sandalyeye veya başka bir cisme vurarak ses oluştur. Oluşturduğun bu sesi ritmik olarak yapmaya devam et ve sesi zihninde incele. Hazır olduğuna inandığında vurmayı bırak ve duyduğun sesin aynısını zihninde canlandırmaya çalış. İlk denemede zorlanman çok doğal. Aynı ritimle sesi oluşturduğunu zihninde duyduktan sonra sesin bas tonunu artırmaya başla. En yüksek hale geldikten sonra eski haline geri döndür. Eski halinde bir süre daha sesi zihninde duyduktan sonra bu sefer sesi iyice tiz hale getir. En yüksek seviyede tiz hale getirdiğini zihninde duyduktan sonra sesi eski haline getirip gözlerini açabilirsin.

    Bu egzersizi düzenli yaparak işitsel temsil sistemini geliştirebilirsin. Hatta kendine yeni egzersizler de türetebilirsin.

    İşitsel temsil sistemini geliştirmemin hangi derslere faydası olur?
    Edebiyat, coğrafya, tarih, felsefe, sosyoloji, biyoloji ve tüm işitsel ögeler içeren dersler

    Dokunsal Temsil Sistemim Zayıf Nasıl Geliştiririm?

    Dokunsal temsil sistemini geliştirmenin yolu bedenini hissetmenin farkındalığından ve canlandırmadan geçer.

    Egzersiz: Sandalye veya rahat edebileceğin bir koltuğa otur. Gözlerini kapatıp bedenine odaklanmaya başla. Ayaklarınla önce zemini hisset. Pantolonunun bacaklarına dokunuşunu hisset. Üzerindeki kıyafetin sırtına, kollarına ve karnına dokunuşunu hisset. Sandalyenin sırtına dokunuşunu hisset. Daha sonra ayaklarındaki zemin hissini önce bacaklarına sonra üst bedenine yaydığını hissetmeye çalış. İlk denemede zorlanabilirsin ancak düzenli egzersizlerle bu zorlanma ortadan kalkacaktır. Bedeninin farklı bölgelerinde hissettiğin bu hisleri başka bölgelerde hissetmeye çalışarak dokunsal temsil sistemini geliştirebilirsin.

    Bu teknikleri kullanarak kendine farklı ve yeni egzersizler oluşturabilirsin.

    Dokunsal temsil sistemini geliştirmemin hangi derslere faydası olur?
    Hafıza tekniklerinin temel yapı taşı olan dokunsal temsil sistemi tüm derslerde özellikle ezberlenmesi veya hafızaya alınması gereken sıralı bilgilerde bu sistemi geliştirmen faydalı olacaktır.

    Bir bölümün daha sonuna gelirken tüm bunları uygulamak sağlam bir iç disiplin gerektirir. Aldığım maillerde tekniklerle beraber disiplin ve motivasyon üzerine destek isteyen bir çok takipçim oldu. Bu konulara da ilerleyen günlerde değineceğim. Bir sonraki bölümde görüşme üzere.

    Kaynak:http://serhanbahar.blogspot.com.tr/2015/01/verimli-ders-calsma-2-kafama-girsin.html
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Verimli Ders Çalışma - 3

    Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Değerli dostum, verimli ders çalışma tekniklerinin derinlerine indiğimiz bu yazı dizisinin tam ortasındasın. Önceki bölümde temsil sistemlerine göre nasıl çalışman gerektiğin konusuna değinmiştim. Eğer okumadıysan burayı tıklayarak okuyabilirsin.

    Bu bölümde not tutmaya dair bütün bildiklerini sorgulayıp California Üniversitesi'nde yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkan bir not tutma şeklini inceleyeceksin. Hazırsan başlayalım.

    3. Not Tutmak mı? O da ne?

    İlk okula başladığından beri mutlaka en az bir tane defterin olmuştur. Bu deftere yeri geldiğinde derslerle ilgili notlar aldın (genellikle öğretmen ne yaz dediyse onu yazmak zorunda kaldın) yeri geldiğinde arkadaşlarınla yazışmak için küçük yazılar yazdın. Peki gerçekten öğrendiklerinin kağıda aktarılmış halini o defterde gördün mü?

    İnsan beyninin yapısına tamamen uygun, tekrar süreni her seferde 45 dakikadan 5 dakikaya düşürebilecek, eğlenceli, renkli, resimler çizdiğin ve öncekine notlarına oranla daha kısa notlar tuttuğun bir not tutma şeklin olsaydı bu nasıl olurdu?

    İşte karşında son model not tutma sistemi! Eski not tutma sistemini getir, yeni not tutma sistemini ücretsiz götür!

    Normalde herkes benzer şekillerde not tutar. Lineer (sıralı) bir şekilde, başlıkların altına yazıların uzun uzun yazıldığı notlar vardır. İyi de 80 sayfalık coğrafya defterini sınavdan önce nasıl tekrar edebilirsin? 10 dakikayı geçen tüm çalışmalar artık tekrar etmekten çıkıp ders çalışmaya girer. Görsel kavram haritaları sayesinde yüzlerce sayfayı bir kaç sayfaya sığdırabilirsin. Zaman ve enerjiden tasarruf zamanı.

    Görsel Kavram Haritaları

    Bu isim aslında eşimle birlikte bizim koyduğumuz bir isim. Kavram haritaları ile karıştırma tamamen farklı bir sistem. Tony Buzan bu sisteme Mind Map, Melik Duyar ise Beyin Haritaları diyor. Bizim Görsel Kavram Haritaları dememizin sebebi Türkiye şartları ve dersleri için bu not tutma şeklini özelleştirmiş olmamız.

    Görsel Kavram Haritasının Faydaları:
    Eğlenceli
    Hızlı
    Tekrar edilmesi çok kolay
    Hafıza tekniklerine uygun
    Hatırlatma gücü lineer not tutma yöntemine göre çok daha etkili
    İnsan beynine tamamen uygun

    Dipnot: Zamanında biyolojiyi hiç yapamazken bu not tutma sistemi ve düzenli tekrar ile (tekrar nasıl yapılır yazının sonunda anlatacağım) YGS'de 13 soruda 13 net, LYS'de 30 soruda 24 net yapabildim.
    Bir Dersle ilgili Görsel Kavram Haritası Nasıl Oluşturulur?

    Değerli dostum, birlikte adım adım görsel kavram haritası nasıl oluşturulur inceleyeceğiz. Bunu bilgisayarda yardımcı programlar vasıtasıyla ya da A4 kağıdına elle çizerek yapabilirsin. Elle hazırlanmasını daha faydalı buluyorum çünkü bu şekilde hazırlanması dokunsal temsil sistemini de harekete geçirerek hafızada kalıcılığını arttıracaktır. Kesinlikle renkli kalemler de kullanılmalı. Ben örnek olarak "Verimli Ders Çalışma" konusunu bilgisayarda senin için hazırladım.

    Adım 1:

    A4 kağıdını yatay biçimde tut. Yazmak istediğin konunun ana başlığını tam ortaya yaz. Ana başlığı daire/dikdörtgen içine al.

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-1


    Adım 2:

    Konunun tüm alt başlıklarını sırayla konu başlığı etrafına istediğin şekildeki renkli oklarla çiz.

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-2

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-3

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-4

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-5

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-6

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-7

    Bu aşamaya kadar konunun alt başlıklarını resimleriyle birlikte farklı renklerde oluşturdun. Burada önemli olan her konuyu hatırlatacak bir resim çizmen. Renkli ve resimli bir içeriğe sahip olmasının nedeni beyninin sağ lobunun sıkılmasının engellenmesi, görsel hatırlamanın daha hızlı olması ve sağ beyin ile sol beyin arasında köprü kurulmasıdır.

    Adım 3:

    Her alt başlığın içeriklerini, konuya ait alt başlıktan ok çıkararak sana hatırlatacak şekilde çiz.

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-8

     Verimli Ders Çalışma / Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Görsel Kavram Haritası-9

    Yazı dizimin 3. bölümünde olduğun için Görsel Kavram Haritasının sadece 2. bölüme kadar olan kısmını paylaştım. Son halini 6.bölümde görebilirsin.

    Anahtar kelimeler ve resimler birleşerek öğrendiklerini adeta bilgisayardaki gibi sıkıştırır. Bunları gördüğün zaman sanki zip veya rar dosyası gibi paketi açarak tüm bilgiyi sana ulaştırır.
    Nasıl Tekrar Yapmalıyım?

    California Üniversitesi'nde yapılan araştırmalara göre öğrenilen bilgi ilk 24 saatte tekrar edilmezse bilginin %80'i unutuluyor. Bilim insanlarının İngilizce kelimeleri hatırlama konusu üzerinde yaptığı deney sonrası ortaya ilginç bir tekrar süresi ortaya çıkıyor. Bundan sonra çalıştığın konuyu bu şekilde not tutarak çalışırsan elinde tekrar edebileceğin kısa bir özet olacaktır.

    Tekrar süreleri:
    Dersi çalıştığın günün akşamı 5 dakika tekrar
    Dersi çalıştıktan 1 gün sonra 5 dakika tekrar
    Dersi çalıştıktan 1 hafta sonra 5 dakika tekrar
    Dersi çalıştıktan 1 ay sonra 5 dakika tekrar
    Dersi çalıştıktan 6 ay sonra 5 dakika tekrar yaparak bilginin %90'ını kalıcı kılabilirsin. Önemli olan tekrarları kesinlikle kaçırmaman ve Görsel Kavram Haritaları üzerinden bu tekrarları yapman.

    Görsel Kavram Haritaları ile not tutmaya başladığın zaman ilk etapta süre çok uzun gelebilir. Benim ilk başladığım zamanlarda sadece bir tane Görsel Kavram Haritası hazırlamam 2-4 saat sürüyordu. Şu anda yaklaşık 5 dakika sürüyor.

    3. bölümün sonuna gelirken not tutma alışkanlığın uzun süredir var olduğu için bunu değiştirmen ve yeni sisteme alışman zor olabilir. Not tutma şeklini değiştirmek için bedel ödemeye hazır mısın?

    Kaynak:http://serhanbahar.blogspot.com.tr/2015/01/verimliderscalisma.html
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Verimli Ders Çalışma - 4

    Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Değerli dostum, merhaba. Nasıl hissediyorsun bugün kendini? Ben harika hissediyorum çünkü biliyorum ki bu satırları okumaya başladın. Verimli ders çalışma tekniklerinde ilerlemeye devam ediyoruz. 3. bölümde California Üniversitesi'nde yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkan bir not tutma şeklini incelemiştin. Eğer o yazıyı okumadıysan burayı tıklayabilirsin. Bu bölümde şampiyonların tekniklerini inceleyeceksin.

    Sherlock Holmes ile ilgili çekilen filmleri yada Sherlock dizisini izlediysen orada "zihin sarayı" diye bir terim duymuşsundur. Koskoca Sherlock bile hafıza tekniklerine ihtiyaç duyuyorsa bu konuyu incelemen gerekir. :)

    Hafıza teknikleri diye bir şey var, o neydi ya?

    Bazen televizyonda, gazetede veya internette inanılmaz hafızaya sahip olan ve önüne gelen her şeyi dakikalar içinde hafızasına alan kişiler görüyorsun. Bu doğuştan gelen bir yetenek, Allah vergisi bir durum değildir. Bir çok yerde hafıza teknikleri eğitimi almış, seminer ve eğitimler düzenleyen bir kişisel gelişim uzmanı olarak bunun herkes tarafından rahatça yapılabileceğini söyleyebilirim. Ancak gerekli bedelleri ödeyip gerçekten sıkı çalışan kişiler yapabilir. Bu bölümde hafıza teknikleri denilen şeylerin üzerine gideceksin.

    Yazılı bir metni, ders notlarını, organik kimyadaki veya trigonometrideki formülleri hafızana farklı bir metotla yerleştirseydin ve bunları istediğin zaman hatırlayabilseydin bu nasıl olurdu?

    Genellikle ilk aşık olduğun kişiyi, en nefret ettiğin insanı, en sevdiğin filmi ve yapmaktan en çok keyif aldığın şeyi unutmazsın. İstediğin zaman sanki az önce olmuş gibi net bir şekilde hatırlayabilirsin. Peki ilkokulda çözdüğün ilk matematik probleminin cevabı neydi diye sorsam. Yanıt vermen çok zor. O halde neden senin için değerli olduğunu hissettiğin şeyleri çok net hatırlarken dersler bir anda uçup gidiyor hafızandan? Cevap çok basit. İşin içine duygular giriyorsa hatırlarsın girmiyorsa hatırlamakta zorluk çekersin.

    Her saniye beynimiz milyonlarca bit veriyi işler ve sınıflandırır. Bunlar arasından önemli olanları kaydederken önemsiz olanları kalıcı olarak kaydetmez. Buna senin duygularına göre karar verir. Bir işi yaparken ne kadar çok yoğun duygu hissediyorsan o iş senin hafızanda o derece kalıcı olacaktır. Beynimiz önemli veya önemsiz işleri bu yolla seçer.

    Sana bulunduğun odada bir elma hayal et desem. Nasıl bir elma hayal edersin? Nerede olurdu o elma? Ne renk olurdu? Büyüklüğü ne kadar olurdu? Genellikle bu soruya yanıt şu şekildedir: "Masanın üzerinde, orta büyüklükte, kırmızı veya yeşil bir elma" Eğer sende bu şekilde düşündüysen maalesef o elma senin hafızanda kalıcı bir yere sahip olamayacaktır. Çünkü o sadece normal bir elmadır. Her gün görebileceğin türden bir şey. Ben sana bulunduğun odada bir elma hayal et dediğimde, mor, fil büyüklüğünde, aslan poposu şeklinde ve odadaki her şeyden daha ağır bir elma hayal edersen o asla hafızandan çıkmayacaktır. Çünkü bu günlük hayatta karşılaşmanın çok zor olduğu, şaşırtıcı ve gülünç bir durumdur. Beynin sıradan olmayan, seni şaşırtan, güldüren veya üzen şeyleri daha iyi hatırlar.

    İyi de kardeşim ne yapayım matematiğe aşık olup asal sayıları öpeyim mi? dersen elbette hayır. Bunun için teknikler oluşturulmuş, en iyisi sayıları öpmek yerine teknikleri kullan. :)

    Hafıza tekniklerini kullanarak bir çok şeyi başarabilirsin. Binlerce satırlık sayıları hafızaya da alabilirsin ya da dersler için de kullanabilirsin. Şahsen günlük hayatımda dahil olmak üzere bir çok noktada hafıza tekniklerini kullanıyorum. Sana katkısı ne oldu dersen bana, üniversite sınavlarında dereceler yapmak, okuduğum okullarda yüksek not ortalaması tutturmak, okuduğum kitapları kalıcı olarak hafızaya almak, arkadaş aile ortamında bir çok şov yapabilme olanağı sağlamak gibi faydaları oldu diyebilirim. Her şeyden öte başarısı ciddi oranda düşük bir öğrenci iken bir çok dereceye imza atmak beni en çok tatmin edendi.

    Hafıza Teknikleri

    1. Mnemonic (Nimonik) Teknikler

    Nimonik teknikler, beynin sağ ve sol loblarının tüm fonksiyonlarını etkin biçimde kullanılması prensibine dayanmakta. Nimonik teknikleri kullanan öğrenciler periyodik cetveldeki elementlerin yerlerini ve özelliklerini eksiksiz olarak hafızaya alabilmekte, gerektiği zaman hatırlayabilmektedir. Klasik öğrenme metotlarında genellikle beynin sol lobu aktif olarak rol aldığı için öğrenme işlemi tamamlanamamakta ve bilgiler kalıcı hafızaya alınamamaktadır. Bilim insanlarının yaptığı araştırmalara göre, sağ ve sol lobu birbirine bağlayan “Corpus Callosum” adında bir bölgenin varlığı tespit edilmiş ve bu bölge sayesinde beynin her iki lobunun biyolojik olarak eş zamanlı kullanabileceği kanıtlanmıştır. (Corpus Callosum dağlar arasında kurulan köprüye benzetilebilir.) Öğrenme sırasında beynin her iki lobunun da kullanılması için, eski bilgilerle yeni bilgiler arasında bağlantı kurulmalı, renkli, canlı ve görselleştirilmiş (duygularımızı harekete geçirecek komik ve abartılı) hafıza ilişkileri kurulmalıdır. Bu kadar akademik gittikten sonra tekniğimiz için örneğe geçebilirsin.

    Bu tekniğin en basit örneği P.V=n.R.T formülüne uygulanmış halidir. Paran Varsa Ne RahaT. Farklı şekilde de söyleyenler var bu formülü, hatırlayanlar vardır mutlaka. :)

    Bu tekniği kendim nasıl kullanabilirim?

    Teknikteki temel amaç çok iyi bildiğin bir şey ile yeni öğrendiğin şey arasında hafıza ilişkisi kurmak. Burada çok ince bir nokta var. Hafıza ilişkisi birbirinden tamamen alakasız olmamalı ama aynı zamanda saçma, komik, gülünç veya şaşırtıcı olmalı.

    2. Yerel Bağlantı Metodu (En çok kullandığım metot)

    Yerel Bağlantı Metodu, hafızada sırayla tutulması gereken veya sırası önemli olmayan bilgiler için kullanılır. Hafızaya almak istediğin bilgilerle yerel bölgeler arasında bağlantı kurarak bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlayabilirsin. Yeni öğrenmeye başladığın ve hafızaya alman gereken bir konuda, konunun içeriğini hatırlatacak anahtar kelimeler seçip bu kelimeleri hayalinde görselleştirerek belirli bölgelere yerleştirme işlemi yapman, bölgelerle kelimeler arasında bağlantı kurmanı sağlar. Böylece sırayla anahtar kelimeleri yerleştirdiğin bölgelerden geçtiğinde beyninde görsel imgeler oluşarak anahtar kelimeleri sana çağrıştıracak ve hatırlamanı sağlayacaktır. Seçilen bölgelere, görselleştirilen bilgilerin yerleştirilmesi işlemi hayal gücüne bağlı olduğundan beynin her iki lobu da bu çalışma sırasında aktif olarak kullanılmaktadır. Ayrıca bu metodu kullanarak 52‘lik bir iskambil destesini karışık sırada çok kısa sürede hafızaya alabilir ve hatırlayabilirsin. Hafıza şampiyonları da sıklıkla bu metoda başvurmaktadır.

    Bu tekniğin örneğini kendi kullandığım bir listeden vermek istiyorum. Eskişehir'deki evimden Ankara'daki Bilkent Üniversitesi'ne kadar olan yolda belirlediğim bazı yerler var. Bu noktaları kafamda sabitleştirip bir liste hazırlıyorum. Bu liste benim için her zaman sabit ve defalarca gördüğüm için hep hafızamda. Hafızama almam gerekenleri de liste haline getirdikten sonra onları birer görsel nesneye dönüştürüyorum. Daha sonra belirli noktalarıma o görselleri yerleştirip onlarla komik şeyler yapıyorum. Bu sayede hafızamda kalıcı yere sahip oluyorlar. Eğer herhangi birini hatırlamam gerekirse önce nerede olduğumu düşünüyorum. Sonra orada ne yaptığımı düşündüğümde o komik görüntü ve nesne aklıma geliyor nesnenin anlamı olan hatırlamam gereken şeyi hatırlıyorum.

    En çok kullanılan ve en faydalı hafıza tekniklerini seninle paylaştım. Bu noktada bunlara alışman, hafızanı eğitmen ve bunları bilinç dışı yeterlilik boyutunda kullanabilmen zaman alacaktır. Çok fazla detaya boğmamak adına kısaca değindiğim noktalar var. Bununla ilgili soruların olursa mutlaka blogum üzerinden bekliyorum.

    Kaynak:http://serhanbahar.blogspot.com.tr/2015/01/verimli-ders-calsma-4-kafama-girsin.html
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Verimli Ders Çalışma - 5 / Kafama Girsin Artık Şu Dersler


    Değerli dostum, sondan bir önceki bölümümüze hoş geldin. Önceki bölümde hafıza tekniklerini detaylı şekilde incelemiştin. Eğer o yazıyı okumadıysan burayı tıklayarak okuyabilirsin. Bu bölümde hızlı okuma tekniklerinin derinlerine ineceksin. Hızlı okuma nedir? Nasıl yaparım? Bana ne faydaları olur? Diyorsan bu yazı senin için.

    Dakikada 600-1200 kelime hızla okusaydın ve %90 anlama oranına sahip olsaydın bu nasıl olurdu?

    Hızlı okuma nedir? Hızlı okuma ismi doğru mu?

    Öncelikle sana gözün kapasitesinden bahsetmek istiyorum. Sağlıklı bir insan gözü dakikada 1300 kelime algılayabilecek kapasiteye sahiptir. Maalesef ülkemizde lineer (sıralı), standart okuma teknikleri çok yaygın olduğu için Türk insanının ortalama okuma hızı dakikada 160-220 kelime arasında. Gözün ve beynin kapasitesi dakikada 1000 kelime hızı geçmeye müsaitken acaba bunun isminin hızlı okuma olması doğru mudur? Bana sorarsan hızlı okuma ismi yanlış bir terim. Çünkü zaten biyolojik olarak 1000 kelimenin üzerinde okuyabilecekken 160-220 kelime arasında bir hızla okumak yavaş okumadır. 600-1200 kelime okumak ise normal okumadır. Fizyolojine ve algına uygun tekniklere hızlı okuma teknikleri deniliyor.

    Göz okuma sırasında düz bir yol izlemez. Atlamalar ve geri dönüşler yaparak okur. Hızlı okuma tekniklerini kullanarak okumak bu atlama oranını çok büyük ölçüde azaltarak sana hız kazandıracaktır.

    Türkiye'deki hızlı okuma eğitimlerinin neredeyse hepsine katıldım. Piyasadaki tüm eğitim setlerini satın alarak hepsini inceledim. Aralarında çok değerli eğitim içeriğine sahip eğitimler olsa da bunlardan bir tanesi çok öne çıkıyor. Yazımın sonunda tavsiye olarak bu seti paylaşacağım.
    Gözümü eğitiyorum:Takistoskopik Eğitim

    Hızlı okuma tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak için ilk etapta gözünü eğitmen gerekiyor. Gözünü eğitebilmen için var olan sisteme takistoskopik eğitim deniyor. Daha önceleri savaş pilotlarının görüş açısını genişletmek için kullanılan bu yöntem Tony Buzan ve Melik Duyar'ın yaptığı çalışmalarla hızlı okuma için de kullanılmaya başlandı.

    Bu eğitimin amacı göz açılarını genişletmektir. Bunu yapabileceğin ücretsiz birkaç online site var. Ben düzenli olarak kullandığım siteyi paylaşacağım. Burayı tıklayarak egzersizlerini yapabilirsin.

    Mega Hafıza firmasının ücretsiz uygulaması olan bu egzersiz programı 3 bölümden oluşuyor. Birinci bölümde ortadaki noktaya bakarak sağ ve soldaki sayıları görmeye çalışacaksın. Daha sonra gördüğün bu sayıları aşağıdaki kutucuğa yazarak enter tuluna basacaksın. Bu egzersizi tamamen doğru yapıncaya kadar tekrarlamalısın. Tüm sayıları doğru şekilde cevapladıktan sonra 2. egzersize geçebilirsin.

    2. egzersiz ise gözünün atlama hızını artırmak için yapılıyor. Başlat tuşuna baktıktan sonra önce solda sonra sağda çıkan sayıları görüp aşağıdaki kutucuğa yazdıktan sonra enter tuşuna basabilirsin. Bu bölümü de tamamen doğru yaptıktan sonra 3. bölüme geçebilirsin.

    3. egzersiz ise dikey olarak daha fazla görüş açısına sahip olman için yapılan bir egzersiz. Başlat tuşuna bastıktan sonra orta noktaya bakarak dört taraftan da çıkan sayıları aşağıdaki kutuya yazıp enter tuşuna basabilirsin.

    Bu egzersiz senin gözünü eğitmen açısından çok önemli ve değerli. Uzun yıllardır 800/1200 kelime okuyan birisi olarak hala bu egzersizleri düzenli olarak yapıyorum ki gözlerim eski haline dönmesin. Senin de düzenli olarak her hafta veya iki haftada bir bunu yapmanı öneririm.

    Türkiye'deki bir çok hızlı okuma eğitimi sadece göz eğitimi üzerine gidiyor. Bu yüzden bu tarz eğitimleri almaktansa zaten ücretsiz olarak gözlerini geliştirebilirsin. Ancak hızlı okuma tekniklerinin tümüne sahip olmak için eğitim almalı veye set alıp kendini geliştirmelisin.

    Dikkat! Bu bir reklam DEĞİLDİR. Tavsiye için firmadan herhangi bir ücret talep edilmemektedir ve edilmeyecektir.

    Türkiye'deki tüm hızlı okuma eğitimlerini görmüş bir kişisel gelişim uzmanı olarak önereceğim bir set var. Dilerseniz bu seti satın alabilir veya eğitimlerine katılabilirsin. Bu eğitim Tony Buzan ve Melik Duyar tarafından oluşturulmuştur. Setin ismi: "Mega Hızlı Okuma".

    Seti satın almak için veya eğitim başvurusunda bulunmak için burayı tıklayabilirsin.

    Bir sonraki bölümde görüşmek üzere
    Kaynak:http://serhanbahar.blogspot.com.tr/2015/01/verimli-ders-calsma-5-kafama-girsin.html
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Verimli Ders Çalışma - 6

    Kafama Girsin Artık Şu Dersler

    Merhaba değerli dostum, son bölümle karşındayım. Bir önceki bölümde hızlı okuma tekniklerini incelemiştin. O yazıyı okumadıysan burayı tıklayarak okuyabilirsin. Bu bölümde şu ana kadar okumuş oluğun tüm verimli ders çalışma tekniklerini toparlayacağız. Bu tekniklerin tamamını hak ettiği şekilde uygularsan senden dünya korksun!

    Sonuç: Dünya korksun benden!

    Verimli ders çalışma tekniklerini kendine uygun şekilde oturtmak yaklaşık olarak 3 ay alıyor. Bu sayı hem kendimde deneyimlediklerim hem şu ana kadar koçluğunu yaptığım öğrencilerden öğrendiklerimden çıkarak bulduğum bir sayı.

    Var olan çalışma alışkanlığını bırakmak gerçekten zor bir süreç. Tıpkı ilerleyen günlerde bahsedeceğim diğer tüm alışkanlıklar gibi. Madem ders çalışmak için ömründen vakit harcayacaksın, harcadığın bu zamana değmesi için bu fedakarlığı yapman gerekiyor.

    Verimli ders çalışma tekniklerini oluştururken hangi adımları izleyeceğini tekrar gözden geçirelim:

    1. Adım: Temsil sistemini öğren, ders çalışma tekniklerini temsil sistemine göre düzenle.
    2. Adım: Zayıf olduğunu düşündüğün temsil sistemini geliştirmek için egzersizler yap.
    3. Adım: Not tutma şeklini beynine en uygun hale getir ve bu konuda hızlan.
    4. Adım: Hafıza tekniklerini incele, daha çok araştır, gerekirse eğitimlere katıl ve hafızanın sınırlarını zorla.
    5. Adım: Hızlı okuma tekniklerini incele, daha çok araştır, gerekirse eğitimlere katıl ve hafızanın sınırlarını zorla.
    6. Adım: Tüm bu çalışmalarını devam ettirmek için gerekli bedelleri öde ve asla pes etme!

    Değerli dostum, bugüne kadar çalıştığım tüm öğrencilerimle bu teknikleri kullandık. Ancak elbette hepsinde aynı başarı oranını yakalayamadık. Daha önce üniversite sınavlarında 500.000 gibi bir sıralama yapıp daha sonra Boğaziçi, Bilkent, Odtü gibi Üniversiteleri kazanan bir çok öğrencim oldu bu tekniklerle. Fakat bu teknikleri kullanarak istedikleri başarılara ulaşan öğrencilerimle ulaşamayan öğrencilerim arasında belirgin bazı farklar vardı. Bunlardan en önemlileri istikrar, disiplin, bedel ödemek ve en önemlisi yapılması gereken şeyleri yapmak istemedikleri zamanda dahi yapmalarıydı. Bu sistemleri etkin bir şekilde kullanabilmen için aklına gelebilecek her soruyu blogum üzerinden yorum olarak cevaplamaya hazırım. Peki sen hayallerine ulaşabilmek için nelere evet, nelere hayır demeye hazırsın?

    Bir yazı dizimizi daha sonlandırırken umarım hayallerine ulaşmak için gerekli bedelleri ödemeyi göze alacak kadar cesursundur.


    Sevgiyle Kal

    Serhan Bahar
    Kitlesel Gelişim Sanatçısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ares Kratos -- 6 Ocak 2015; 5:17:53 >







  • tesekkurler hocam yaziniz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip Ediyorum.
  • Bölüm 2'yi paylaştım dostlarım. Herkese mutlu seneler dilerim :)
  • ben testi yaptımda görselle işitsel birbirine çok yakın çıktı bende görseli seçtim ama normalde hızlı konuşan biri degilim nasıl olcak anlamadım
  • Çok faydalı bir dizi hocam emeğine sağlık.. Takipteyim..
  • BlackWalkeR B kullanıcısına yanıt
    Görsel, işitsel, dokunsal dışında bir tane daha temsil sistemi var o da işitsel dijital. 3 temsil sisteminde birbirine yakın çıkarsa işitsel dijital kategorisine giriyorsun demektir. Nasıl kullanacağını anlatacağım bunları

    Selamlar
    Serhan
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Muallim.muallim çocuklarin kafasini.karıştırma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takipteyiz
  • hocam yazı güzel elinize saglık

    yarın sınav var 1 kere bile calısamadım concerta alıyorum bi ise yaradıgı yok lanet olsun
  • Aslında kendi tekniklerini oturtmak gerçekten uzun ve meşakkatli bir süreç. Bu yazıyla inşallah deneme yanılma gibi zaman kaybını önleyeceğiz.
  • arkadaşlar bugün forumda ne kadar güzel konular var. Uzun zamandır görmediğim bir hadise. Forum insanlarına yardım etmeye çalışna arkadaşalara çok teşekkür ederim. Ah keşke yönetimde destek verse
  • Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince yazı dizilerini geciktirmeden yayınlamaya çalışıyorum. Yaklaşık 40 farklı konuda daha yazmayı planlıyorum. Umarım forum ahalisine bir faydam dokunur.

    Selamlar
    Serhan
  • Bı yazıları yazdığınız site veya blog varsa pylaşırmısınızn ? Düzenli bir şekilde okumak istiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • galaxyg kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Tüm yazılarımı serhanbahar.blogspot.com adresinden takip edebilirsiniz. Mail ile abone olursanız her yazım yayınlanır yayınlanmaz size mail olarak gönderilir. İlginiz için teşekkürler.

    Selamlar
    Serhan
  • Bölüm-3'ü yayınladım dostlar, iyi seyirler :)
  • Bölüm-4'ü yayınladım değerli dostlar. İyi okumalar.
  • Yazılarınızı takip ediyorum.
    Lise 3. Sınıfım.
    Şimdiden ağır derslere saatlerce çalışmıyorum, sadece çalışma alışkanlığı ve düzen oluşturmaya çalışıyorum.

    Umarım yazmaya devam edersiniz, blogunuzu da takibe aldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • . Yerel Bağlantı Metodu ve Mnemonic (Nimonik) Teknikleri iyi anlayamadım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten bu kadar yazıyı okusaydım her türlü girerdim her yere :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.