Şimdi Ara

versomu , c-max mı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
4.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birde şunu ifade edeyim araba bastın mı gidecek kardeşim.Verso c-max in arkasından bile gelemez ne dizeli ne benzinlisi
  • malesef yorumun tamamen yanlış. verso almanya'da corolla verso ve de avensis verso olarak ayrı ayrı satılıyor. bizdeki corolla verso. corolla versonun eşidi de c-max. s-max dediğin model ancak avensis versonun eşidi olur o da bizde yok.

    yani bunların ikisi de elma. ama c-max ın fiyatı şuan gerçekten çok güzel. bir yıl önce ben arabamı değiştirirken de böyle olsaydı c-max alırdım heralde. :(

    quote:

    Orjinalden alıntı: efe74

    Selam...
    Özellikle bu tip sayfalarda görüşleri okudukça aldığım araçla ilgili tatmin duygularım dahada bir artıyor.C-max tdci ghia aracım var alalı ne kadar oldu işte nisan 14 te aldım.39.5 nakit.Herhangi bir indirim yok.Neyse geleyim asıl konuya.Şimdi verso mu, c-max mi? Ya arkadaşlar elmayla armutu karıştırmayalım.Gerçi benim hoşuma gidiyor adam gitmiş 50-60 milyar para vermiş benim arabayla kıyaslama yapıyor.Süper keyif yaa :) Ayrıca fark olarak sunulan şey 7 koltuk.Şimdi ben bu koltuk olayına girip espri yapmayacağım ama versonun karşılaştırılması gereken ford modeli bu noktada S-max oluyor.Dikkat S-MAX...Neden diyeceksiniz.
    1) Fiyat aralığı 50000-70000 ytl
    2) Tam 7 tane koltuğu var herkes binsin diye...

    Saygılar




  • valla ben de plus'da "plus" bir durum göremedim. arka koltuğu özellikle bana dar geldi. yerli imalat araç için çok fazla dediğin verso akın akın avrupaya gidiyor. orda satılıyor. zaten motor hacmi itibarıyla türkiye'ye pek uygun değil verso.
    insanların artık yerli arabalara bakışı değişti. hala sizin gibiler olmasına şaşıyorum. reno da toyota da avrupa seviyesini yakaladılar. zaten fiyatlarından da belli oluyor bu. reno da toyota da avrupa arabalardan daha pahalı satıyor. ben şahsen sırf daha ucuz diye ithal bir araba aldım. yoksa toyota yı tercih ederdim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    bende eylül de bu ikileme düştüm

    verso mu c max mi scenic i derken (tourana bakmadım cok büyük geldi) ki vw kullandım bugüne kadar

    o sırada gittim golf plus a baktım ve onu aldım

    cmax ic hacim olarak plustan küçük, scenic dizayn olarak hoşuma gitmedi

    verso iyi güzel ama yerli imalat bir araç için fiyatı çok fazla

    şimdi plustan çok memnunum





  • Cmax in başarısı kompakt HB boyutlarında olup kompakt HB yol tutuş ve park yeri imkanı vermekte ancak MPV özellikleri (değişkenlik, yüksek oturma pozisyonu) sunmaktadır.

    Fındıkzadede, gümüşsuyunda dar bir sokakta oturuyorsan Cmax alacaksın çünkü zafira ile verso ile parkedecek yer bulamıyabilirsin.

    Ama park yeri sorunun yoksa ve daha çok hacim ve 7 koltuk istiyorsan verso alacaksın..

    Cmaxin yol tutuşu performansı ve ekonomisi 1.6 versodan iyi. Ayrıca 5 kişilik cmax bagajı 5 kişilik (bırak 7 koltuklu hali) verso bagajından büyük (autoshow yazmıştı).

    Verso daha sorunsuz..

    Bir de subjektif şeyler var: Onun içi güzel bunun dışı... O markaya para vermem. O araba o parayı haketmmiyor gibi.

    Bunlara bakıp karar vereceksin.
  • Selam Arkadaşlar,
    Herşey sadece göründüğü gibi değil, biraz rakamlara girmek gerekiyor. Ben de aynı durumdaydım 6 ay önce. Cmax, Verso, Scenic, Touran hatta ikinci el Volvo V70.
    Tamam ilk bakışta Verso büyük görünüyor (Far-tampon-stop dizaynı vs). Ama gerçek rakamlar (Autobild rakamları hemsi mm) öyle demiyor. Göreceğiniz gibi hemen hiç fark yok.

    C-max Verso
    Boy 4333 *4360 (sadece 2,5 cm verso uzun)
    En *1825 1770 (5.5 cm c-max geniş)
    Yükseklik 1601 *1620 (2 cm verso yüksek)
    Ön diz 890-1100 *910-1120 (2-3 cm verso geniş)
    Arka diz *610-850 600-810 (1-4 cm c-max uzun)
    Bagaj *460 423 kimi yerlerde 415 (yaklaşık 40-45 lt c-max geniş-önemli)

    Motor gücü 109 110
    Tork **240-gerekirse 260 150
    0-100 **11.5 12.7 (hem performans)
    Max hız **185 175
    Ort. Yakış **4.9 dizel 7.5 benzin (hem cimrilik- bu rakamlara 83/100 oranında dizel/benzin fiyatını da eklerseniz verso 100, c-max 55 yakıyor- neredeyse yarısı)

    Bu rakamlara bakıldığında boyut farkı yok, iç genişlik eşit ve bagaj hacmi cmaxin çok belirgin fazla. Tamam Verso koltukları daha fonksiyonel. Hepsi tam yatabiliyor vs. Ama bu bagaj hacminden çalıyor.
    Ellerinde tek otomobildi ve çok istememe rağmen GP alamadım. Motor çok çok iyi, hem performans hem de az yakışı ile. 53 lt'lik küçük deposuyla 1000 km şehirlerarası giden arkadaşlarım var. Şu an 5 arkadaşımda Cmax dizel var. En büyük şansım, Trend alan arkadaşlarımla aynı fiyatana ghia aldım. Tüm teknik donanımlar (cruise control, far sensörü, silecek sensörü, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektronik el freni, MP3çalarlı Sony müzik sistemi, Follow me home....) ve sunroof bile standart. Önde 300mm arkada da 280 mmlik fren diskleri var. Bu frenler Mondeo ST'nin (220 beygirlik spor model) frenleri. Gerçekten başarılı.
    Üstelik yaklaşık eş donanımlı versodan ucuza ve dizelin cimriliği performansını da eklersek (artı ek vergi dilimine girmeden (1600 cc motor)) C-Max'i tercih etmek çok mantıklı geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 16 Ağustos 2006; 15:19:48 >




  • Arkadaşlar ikinci elde 35 civarı benzinli Verso Elegant ve Touran Highline'lar üstelik 40.000'i geçmemiş bulunabiliyor(sunroof, cruise control, esp dahil full donanimli).
    Araç benzinli olduğu için titizseniz (benden önce normal mazot koymuş mudur vs.) sorun da çıkaracaklarını sanmıyorum.
    Full donanımlı Scenic/C-Max dizel fiyatları ise çeşitli opsiyonlarla 45'e kadar çıkabiliyor.
    Arada 10 milyar fark var.
    Bu durumda 10 milyarı cebinize koyup senelik benzin-dizel farkından 2 milyar kazanıyorsanız, 5 sene paşa paşa binersiniz aracınıza.
    Ben de dizel kullanıcısıyım ama ikinci el dizel alıpta uğraşmaktansa benzinliyi tercih ederim.
    2. el bu kadar ölmüşken bu tip fırsatları kaçırmamak ve iyi hesaplamak lazım diye düşünüyorum.
  • sonuc olarak bir müddet sonra bir c-max tdci ghia alacak birisi olarak soruyorum...yol bilgisayarı anlık tüketimi gösteriyomu göstermiyomu.
  • normalde göstermiyor test menusune girersen ordan görebiliyosun çok detaylı test menusu birçok veri var
  • Sorunu buraya sorsan daha kolay yanıt alırsın.

    http://forum.donanimhaber.com/m_5553342/mpage_16/key_//tm.htm#7360053

    Keşke forumu açan ne aldığını yazsa?
  • c-max derim
  • Boşver ikisinide..ZaFira al..

  • Alırkende,Kullanırkende,Satarkende VERSO

    Verso = TOYOTA = SORUNSUZLUK
  • Ikisine de bindim ancak sürmedim.. Biz Scenic kullanıcısıyız bu yüzden yorumlarım objektif olcak merak etme

    - İç hacim gibi bir kıyaslamaya girmeyiniz, iki araç da çok geniş ve ferah, olay milimetrik hesaplarda bitiyor ille hangisi büyük diye bakcak olursak..

    -Malzeme-işçilik kalitesi olarak Toyota önde gibi geldi bana, C-max in ön konsolu çok kaliteli ama diğer yerlerde biraz ucuza kaçmışlar gibime geldi. Toyota gerçekten övgüyü hak ediyor..

    -Rahatlık olarak da iki aracı eşit derim ben. Verso'nun 2. sırasındaki diz mesafesi biraz daha fazla (iki araçta da öne oturdum kendime göre rahat etceğim pozisyona ayarladım sonra arkaya geçtim boyum 1.86 79kg'yum)

    -Donanım olarak C-max öne çıkıyor, bana göre tipi daha hoş ayrıca.. Fiyat-performans bakımından bariz önde, mükemmel ötesi de bir dizel motoru var. Onun dışında benzinli 1.6 115hp de olumlu eleştiriler aldı, performans ve tüketim bakımından.

    -Konsol estetiği olarak Verso bana göre çok önde, adamlar estetik kasmışlar, C-max çok kaba duruyor ama ergonomi olarak iki araç da sorunsuz..

    Bana kalsa benzinli istiyorsan Verso, dizel istiyorsan C-max alırdım..




  • arkadsim c-max ilk ciktiginda sadece 100hplık benzinli vardi ve ghiasi yoktu onların suanda 115 hplık 1.6 benzinli mototu var ghia donanımlı arabayi biz aldık ucuzladi o yuzden cvt yatmistı alamamıstım
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1679fbhju

    http://www.autoshow.com.tr/karsilastirma/00827/
    Corolla Verso, Focus C-MAX, Megane Scenic ti
    Bir aile meselesi

    Ferah kabinlerinde sundukları geniş kullanım alanları ve farklı ihtiyaçlara göre değişkenlik özellikleriyle ailelerin göz bebeği olan kompakt vanların hangisi daha kullanışlı? Bunu belirlemek için üç modeli biraraya getirdik.
    İlk olarak 1998'de Renault'nun Scenic'le başlattığı kompakt model platformu üzerinde van konsepti, 6 yılda çok önemli mesafeler alıp dünya otomobil parkında çok önemli bir pazar haline geldi. Öyle ki otomobil pazarında söz sahibi olmak isteyip yüksek miktarda üretim yapan firmalar arasında bugün bu tip modeli olmayan otomobil üreticisi parmakla sayılabilecek kadar az. Scenic neredeyse platformu üzerinde yükseldiği Megane'dan bağımsız bir model durumuna gelip kendi açtığı yolda güçlü adımlarla ilerlerken kimi rakipleri onu sollamak için çabalıyor. Renault Scenic'le bu yolda o kadar uzun mesafe gitti ki, artık yollarda ikinci nesli km kat ediyor. Buna karşılık öncüyü iyi analiz eden rakipler Corolla Verso ve Focus C-MAX de oldukça dişli. Onların derslerine ne kadar iyi çalıştığını, Scenic'inse öncü kimliğini korumak için ikinci neslinde ne kadar geliştiğini, rakiplerine karşı nasıl hazırlandığını incelemek için üçünü büyüteç altında buluşturduk. Her şey ailelerin ferahlığı ve huzuru için...
    Karoser, iç mekan
    Her ne kadar Renault Megane II ailesi içinde konumlandırsa da üç model arasında platformu üzerinde yükseldiği modelin adından sıyrılıp başlı başına bir model kimliği kazanmaya en yakın otomobil, sınıfın yaratıcısı Scenic'ten başkası değil. İki rakibinden de kısa olan Scenic, ailesinin radikal hatchback üyesine göre daha herkese hitap eden çizgilerden oluşuyor. Karşılaştırmadaki tek yerli üretim olan Verso, Corolla'dan alınan platform üzerinde yükselse de üç rakip arasında en uzun boylusu. En uzun aks mesafesinin de karşılaştırmanın yedi koltuklu tek modelinde olması rastlantı olarak değerlendirilmemeli. Verso ve Scenic’te özgün tasarımlar öne çıkarken C-MAX’te Focus esintileri daha ağırlıkta.
    Rakiplerinde olduğu gibi Verso'nun da vites konsolu kokpite entegre edilmiş. Kokpit üzerindeki düğme bolluğuna karşın kullanımda karmaşa yaşanmıyor.
    Baz versiyonda kısıtlı aliminyum görünümlü kaplamalara rağmen biraz donuk kalan kokpitte üst versiyonlarda kullanılan kaplamalar kalite hissini yükseltiyor.
    Sıradışı tasarıma sahip olan kokpitte dijital gösterge tablosu tam ortaya konumlandırılmış. Metalik renkli orta konsol kalite hissini oldukça yükseltiyor.
    İç mekanla ilgili en önemli avantaj gerek yedi kişilik oturma kapasite, gerekse ferahlık olarak Verso'da. Diğer iki modelde de oturma ve kullanım alanları yeterince geniş ama Verso'da hem kullanışlılık hem değişkenlik özellikleri çok daha fazla. Verso ve Scenic'in yüksek tavanına karşın C-Max'in tavanı iki rakibine karşı daha basık. Ama her üç otomobilde de gerek kokpit üzerinde gerekse tabanlarda yeterli kullanım alanları mevcut.
    Kokpit yapılarında en öne çıkan özellik, Scenic'in ortaya konumlandırılmış dijital gösterge tablosu. Diğer iki üretici geleneksel yapılı analog gösterge tercih etmiş. Dairesel göstergeler Scenic'in biraz karmaşık görünen göstergelerinden daha kolay takip ediliyor. Her üç otomobilin de vites konsolları kokpite entegre olarak konumlandırılmış. Direksiyona yakınlığı sayesinde kolay kullanılması hedeflenen vites kollarından Scenic'e ait olan, vites yollarının net olmaması, Verso'nunki vites yollarının birbirine aşırı yakınlığı nedeniyle biraz sıkıntılı. Ama C-Max'te tipik Ford özelliği olarak vites değiştirmek adeta bir zevk.
    Kartlı sistemle anahtarsız çalıştırılan Verso ve Scenic'e karşılık C-Max'in geleneksel yapılı anahtarı var. Ama doğrusu her üç otomobilin de bu bölümünde biraz sıkıntı var. Verso'nun stop düğmesine basıldığında dışarı doğru çıkarak sürücünün işini kolaylaştıran çalıştırma ünitesi eski tip anahtarlık büyüklüğünde. Scenic'in kartıysa cüzdanda taşımak için ideal boyutta değil. C-Max'in anahtarıysa uzun. Koltuklar incelendiğinde en büyük marifetlerin Verso'da olduğu görülüyor. Easy Flat sistemiyle üçüncü koltuk sırası bagaj tabanına ustaca gizlenen araçta arkaya geçişler, ikinci sıranın dıştaki koltuklarını katlayarak yapılıyor. İkinci sırasındaki bütün koltukların bağımsız olarak ileri-geri kaydırılabilmesi ve kolayca katlanabilmesi kullanıcının işini kolaylaştırıyor. Bu sıra da yatırıldığında Verso düz zemin üzerinde bir van kadar kullanım alanı sunuyor.
    Verso'nun zarif tasrımlı göstergeleri kolay takip ediliyor.
    C-MAX'ın ferah tasarımlı gösterge tablosu kolaylıkla izlenebiliyor.
    Scenic'in küçük ve karmaşık dijital göstergelerinin takibi biraz zor.
    Scenic'in arka koltuklarında diz mesafesi yeterliyse de yanal yükseltileri rahatı biraz kaçırıyor. Ön koltuk sırtlıklarında arka koltuk sırası için portatif masalar sunulan Scenic'in koltukları, bağımsız olarak katlanabildiği gibi gerekirse teker teker çıkartılabiliyor. Beş yolcu için sıkışıklık yerine dört yolcu için daha çok rahatlık hedefiyle geliştirilen C-MAX'in arka sırasındaki orta koltuğun çıkartılmasıyla dış taraflardaki iki koltuk çapraz kaydırılarak ileri-geri hareket ettirilebiliyor. Gerektiğinde bu iki koltuk teker teker yatırılabildiği gibi tamamen de çıkartılabiliyor. Ancak ortadaki dar koltuk kullanımdayken sadece çocuklara tatminkar hizmet verebilir. Ön koltuk sırtlıklarında Scenic'teki gibi sehpalar var.
    Koltuk sayısı ve manevraları bagaj hacmini doğrudan etkiliyor. Vanlar arasında bagaj şampiyonu C-MAX. Üçüncü koltuklar zemine gizlenip iki koltuk sırası kullanıldığında bile en küçük bagaj hacmini Verso sunuyor.
    Motor, performans
    Aile boyu kullanışlılık sunmayı amaçlayan üçlü hareket gücünü 1.6 litrelik motorlardan alıyor. Ama hacimleri aynı olsa da aralarında 15 HP'ye kadar güç farkı var. C-MAX'in motoru 100 HP üretirken Scenic'in motoru 115 HP üretiyor. Ne var ki ağırlık farkları, vites oranı tercihleri ve motor özellikleri, performans değerlerinin 15 HP'lik fazlalık ya da eksikliğin belirgin şekilde öne çıkmasına engel oluyor. Hatta test verilerine göre, en güçlü motora sahip Verso'nun en düşük performansı gösterdiği anlaşılıyor.
    Her biri ismini aldığı modelin motorunu taşıyan vanlardan Verso'nun VVT-i teknolojili motoru, canlı karakteri ve esnek kullanım imkanına karşın rakiplerinden ortalama bir yolcu kadar ağırlık fazlalığıyla en zayıf hızlanma değerlerine sahip. Ancak motorun canlı tepkileriyle bu durum pek de hissedilmiyor. Zira öncelikli tercih nedeni aile yolculuklarında huzur sağlamak olan bu araçlardan sportif performans beklenmiyor ve en hızlı ile en yavaş arasındaki fark da 1.0 saniye civarında...
    C-MAX'in 1.6 litrelik Duratec motoru ekonomik yapısıyla kendini Focus kaputu altında ispatlamış bir makine. Artan ağırlığına karşın aynı motoru kullanan hatchback ve sedan kardeşine göre vites oranları kısaltılan C-MAX'te hantallık sezilen alt devirlerden sonra rakiplerine göre belirgin bir ataklık hissediliyor. Gücü gibi maksimum torku da rakiplerinden düşük olan motorun rakiplerinin önüne geçmesinin sırrı, yeni geliştirilen motor işletim sistemi ve devir bandındaki tork dağılımında yatıyor. Ama üst devir kullanımında Ford motorunun uğultulu çalıştığı gözleniyor.
    En düşük karoser ağırlığına sahip model olan Scenic, karşılaştırmanın en güçlü ve en torklu motoruna sahip olmasına karşın bunun avantajını tam olarak hissettiremiyor. Hızlanma verileriyle sadece Verso’nun önünde olan Scenic'in akıcı sürüş özelliklerini kesintiye uğratan dezavantajlarından biri de vites geçişleri. Ancak otomobilin ulaşabildiği son hızda ve genel hızlanma isteğinde rakiplerine göre üstünlüğü tartışılmaz.
    Performans durumları böyleyken tüketim değerlerinde üç rakibin yakınlığı söz konusu. Ama performans değerleri en iyi olan C-MAX'n tüketimi rakiplerinden az da olsa yüksek.
    Kullanım, konfor
    Ford'un her yeni modelinde çıtayı yükselten sürüş dinamikleri, bu karşılaştırmada C-MAX'in rakiplerinin önünde yer almasına zemin hazırlıyor. Hıza duyarlı EHPAS direksiyonuyla yükseklikle gelen bütün sürüş dezavantajlarına karşın üstün hakimiyet gözlemlediğimiz C-MAX, bu disiplinde şüphesiz karşılaştırmanın en iyisi. Keskinliği ve direkt yönlendirmesi artı puanları C-MAX'in hanesine yazdırıyor. Verso'nun elektrohidrolik direksiyonu da tepkileriyle sürüş kalitesine katkıda bulunuyor ama C-MAX kadar etkileyici değil. Megane'ın bütün versiyonlarında zayıf tepkileri, ani manevralarda sürücüye verdiği karşı güç ve hissizliğiyle eleştirimizi alan direksiyon sistemi Scenic'e de puan kaybettiriyor.
    Virajlarda en yüksek hakimiyet hissini C-MAX veriyor. Ne de olsa şık gövdesinin altında kompakt sınıfın yol tutuş şampiyonu Focus'un ikinci neslinde kullanılacak yeni platform var. Sürücünün ani direktiflerinde bile çizgisini koruma eğilimi gösteren otomobil, yanlara da yatmıyor. Bu sıkıntı az da olsa Verso'da yaşanabiliyor. Scenic'te biraz bozuk yol yüzeylerinde bile direksiyona yansıyan darbelerin etkisiyle stabilite kaybı eğilimi gösteriyor.
    Duruş mesafelerine bakıldığında karşılaştırmanın fren şampiyonları C-MAX ve Scenic gibi görünse de aslında birincilik Ford temsilcisinin. Dozlama kolaylığı ve net fren tepkileri C-MAX'in Scenic'in önünde yer alması sağlıyor. Scenic'in acil fren destek sistemine uyum sağlamak pek kolay olmadığından sık sık planlanandan daha ani duruşlar yaşanıyor. Fren destek sistemine sahip olmayan tek otomobil olan Verso'ysa uzun duruş mesafesine karşın başarılı dozlama hassasiyeti sağlıyor.
    Fiyat, donanım
    Üç otomobil arasında en pahalısı yedi koltuklu Verso. Koltuk fazlası dışında standart donanımında sunduğu, diz havayastığı, park sensörü ve yükseklik ayarlı ön koltuklar Verso'nun rakiplerine üstünlükleri olarak öne çıkıyor. Ama baz versiyonda Scenic'te standart olan fren destek sistemi ve perde havayastıklarının bulunmaması puan kaybettiriyor. Fiyatıyla ikinci sırada yer alan sınıfın kurucusu Scenic, Authentique versiyonundan itibaren standart sunduğu perde havayastıklarıyla öne çıkarken rakiplerinde standart olan CD çaları ancak Expression donanımından itibaren sunuyor. Verso ve C-MAX'te giriş donanımından itibaren standart olmasına karşın Scenic'in Authentique donanımında arka camların manuel olması ve sis farlarının da Expression'dan itibaren sunulması dikkat çekici. Focus C-MAX'se rakiplerinden uygun fiyatla satılıyor ama donanım konusunda da en zayıf pakete sahip. Rakiplerine üstünlük kurabileceği hiçbir artı standart donanımı olmayan C-MAX'te örneğin Scenic'te standart olan perde havayastığı ancak Güvenlik Paketi kapsamında alınabiliyor. İki rakibinde üst versiyonlarda alınabilen ESP ve çekiş kontrol sisteminin C-MAX'te yine Güvenlik Paketi kapsamında en alt donanımda bile alınabilmesiyse önemli bir artı. Her üç otomobilde de ABS, EBD, ön ve yan havayastıkları, klima ve yol bilgisayarı standart sunuluyor. Açılır tavansa Verso'da Elegant versiyonunda sunulurken diğer iki otomobilde en düşük donanım seviyesinden itibaren opsiyonel olarak alınabiliyor.
    Toyota Corolla Verso Ford Focus C-Max Renault Scenic
    Fabrika verileri
    Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4
    Subap/eksantrik sayısı) 16/2 16/2 16/2
    Motor hacmi (cc) 1598 1596 1598
    Maksimum güç (HP-d/d) 110-6000 100-6000 115-6000
    Maksimum tork (Nm-d/d) 150-3800 146-4000 152-4200
    Son hız (km/s) 175 175 185
    Şanzıman 5 ileri manuel 5 ileri manuel 5 ileri manuel
    Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk Hava kanallı disk/disk Hava kanallı disk/disk
    Lastikler 205/55 R16 195/60 R15 195/65 R15
    Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 6.4/7.5/9.5 5.7/6.9/8.9 6.0/7.2/9.4
    Depo hacmi (lt) 60 55 60
    Boş ağırlık (kg) 1385 1335 1320
    Bagaj hacmi (lt) 415 460 430
    Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4360-1770-1620 4333-1825-1595 4259-1805-1620
    Aks mesafesi (mm) 2750 2640 2685 (onemli olan kullanılan alandır.)
    Test verileri
    Fren mesafesi (m) 40 38 38
    Tüketim (lt/100km)/Menzil 8.2 / 731 8.5 / 647 8.3 / 722
    Hızlanma
    0-50 km/s 3.9 sn 4.4 sn 4.0 sn
    0-100 km/s 13.2 sn 11.7 sn 12.3 sn(verso 12.7 olmalı c_max de12.9 scenic ise12.5 autodhow dergisine göre)
    0-130 km/s 22.7 sn 20.1 sn 21.6 sn
    0-400 m 18.8 sn 18.7 sn 18.6 sn
    60-100 km/s(4. vites) 12.5 sn 10.9 sn 12.4 sn
    İç gürültü (db(A))
    50 km/s 57 59 59
    100 km/s 62 64 66
    130 km/s 66 68 70
    SONUÇ
    Kompakt vanlar karşılaştırmasında en yüksek fiyata satılmasına karşın fayda-fiyat dengesi, tek yerli üretim model olan Toyota temsilcisini birinciliğe taşıdı. Bu başarının ardında yedi koltuk kapasitesiyle gelen değişkenlik özellikleri, donanımındaki zenginlikler ve makul sürüş özellikleri başrol oynadı. Sürüş dinamikleri konusundan fren performansından yol tutuş özelliklerine, direksiyonundan performansına rakiplerini geride bırakan C-MAX, en uygun fiyatla satılan model olmasına karşılık rakiplerine göre sınırlı değişkenlik özellikleri ve ancak paket opsiyonlarla zenginleştirilebilen donanımıyla ikinci sırada yer aldı. Üç otomobil arasında ikinci yüksek fiyatla satılan Scenic'in de donanımı oldukça zengin ama sürüşteki dezavantajlar onu biraz gerilere itti. Özellikle zayıf tepkili direksiyon sistemi bütün Megane modellerinde olduğu gibi Scenic’in de başına dert oluyor.


    Toyota Corolla Verso
    +İyi yalıtım, yedi koltuk, kullanışlı iç mekan, zengin donanım, düşük tüketim - Birbirine yakın vites yolları, vasat fren performansı, işçilik kusurları
    Ford Focus C-MAX
    +Geniş ve ferah iç mekan, güçlü fren sistemi, yüksek malzeme kalitesi, düşük tüketim, başarılı yol tutuş -Rakiplerinden kullanışsız koltuk manevraları, vasat performans, görüş sorunları, donanım eksikleri
    Renault Megane Scenic
    + Fren sistemi, kullanışlı kabin, otomatik el freni - Genel direksiyon tepkileri, yüksek hızlarda iç gürültü, modu belirsiz merkezi kilit düğmesi

    alıntıdır...





  • arkadim touraninda versonun da 3. sira koltugunu gordum adamlar ozellık olsun diye koymuslar oraya biri oturup uzun yolculuk yapmasi zor onu gectim bagaji surucunun kucagina mi koyacaksin 3 cm civarinda uzun olmasi lazim ynlis hatırlamıyosam verso biraz buyuk ama genisligi az oda yoltutusundan kayba yol aciyo toyataci arkadslar bi vvt dir tutturmus gidiyo 1400 kilo arabaya 150 nv torkla ne yaptıracaksin birakin yaa
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1679fbhju

    http://www.autoshow.com.tr/karsilastirma/00827/
    Corolla Verso, Focus C-MAX, Megane Scenic
    Bir aile meselesi

    Ferah kabinlerinde sundukları geniş kullanım alanları ve farklı ihtiyaçlara göre değişkenlik özellikleriyle ailelerin göz bebeği olan kompakt vanların hangisi daha kullanışlı? Bunu belirlemek için üç modeli biraraya getirdik.
    İlk olarak 1998'de Renault'nun Scenic'le başlattığı kompakt model platformu üzerinde van konsepti, 6 yılda çok önemli mesafeler alıp dünya otomobil parkında çok önemli bir pazar haline geldi. Öyle ki otomobil pazarında söz sahibi olmak isteyip yüksek miktarda üretim yapan firmalar arasında bugün bu tip modeli olmayan otomobil üreticisi parmakla sayılabilecek kadar az. Scenic neredeyse platformu üzerinde yükseldiği Megane'dan bağımsız bir model durumuna gelip kendi açtığı yolda güçlü adımlarla ilerlerken kimi rakipleri onu sollamak için çabalıyor. Renault Scenic'le bu yolda o kadar uzun mesafe gitti ki, artık yollarda ikinci nesli km kat ediyor. Buna karşılık öncüyü iyi analiz eden rakipler Corolla Verso ve Focus C-MAX de oldukça dişli. Onların derslerine ne kadar iyi çalıştığını, Scenic'inse öncü kimliğini korumak için ikinci neslinde ne kadar geliştiğini, rakiplerine karşı nasıl hazırlandığını incelemek için üçünü büyüteç altında buluşturduk. Her şey ailelerin ferahlığı ve huzuru için...
    Karoser, iç mekan
    Her ne kadar Renault Megane II ailesi içinde konumlandırsa da üç model arasında platformu üzerinde yükseldiği modelin adından sıyrılıp başlı başına bir model kimliği kazanmaya en yakın otomobil, sınıfın yaratıcısı Scenic'ten başkası değil. İki rakibinden de kısa olan Scenic, ailesinin radikal hatchback üyesine göre daha herkese hitap eden çizgilerden oluşuyor. Karşılaştırmadaki tek yerli üretim olan Verso, Corolla'dan alınan platform üzerinde yükselse de üç rakip arasında en uzun boylusu. En uzun aks mesafesinin de karşılaştırmanın yedi koltuklu tek modelinde olması rastlantı olarak değerlendirilmemeli. Verso ve Scenic’te özgün tasarımlar öne çıkarken C-MAX’te Focus esintileri daha ağırlıkta.
    Rakiplerinde olduğu gibi Verso'nun da vites konsolu kokpite entegre edilmiş. Kokpit üzerindeki düğme bolluğuna karşın kullanımda karmaşa yaşanmıyor.
    Baz versiyonda kısıtlı aliminyum görünümlü kaplamalara rağmen biraz donuk kalan kokpitte üst versiyonlarda kullanılan kaplamalar kalite hissini yükseltiyor.
    Sıradışı tasarıma sahip olan kokpitte dijital gösterge tablosu tam ortaya konumlandırılmış. Metalik renkli orta konsol kalite hissini oldukça yükseltiyor.
    İç mekanla ilgili en önemli avantaj gerek yedi kişilik oturma kapasite, gerekse ferahlık olarak Verso'da. Diğer iki modelde de oturma ve kullanım alanları yeterince geniş ama Verso'da hem kullanışlılık hem değişkenlik özellikleri çok daha fazla. Verso ve Scenic'in yüksek tavanına karşın C-Max'in tavanı iki rakibine karşı daha basık. Ama her üç otomobilde de gerek kokpit üzerinde gerekse tabanlarda yeterli kullanım alanları mevcut.
    Kokpit yapılarında en öne çıkan özellik, Scenic'in ortaya konumlandırılmış dijital gösterge tablosu. Diğer iki üretici geleneksel yapılı analog gösterge tercih etmiş. Dairesel göstergeler Scenic'in biraz karmaşık görünen göstergelerinden daha kolay takip ediliyor. Her üç otomobilin de vites konsolları kokpite entegre olarak konumlandırılmış. Direksiyona yakınlığı sayesinde kolay kullanılması hedeflenen vites kollarından Scenic'e ait olan, vites yollarının net olmaması, Verso'nunki vites yollarının birbirine aşırı yakınlığı nedeniyle biraz sıkıntılı. Ama C-Max'te tipik Ford özelliği olarak vites değiştirmek adeta bir zevk.
    Kartlı sistemle anahtarsız çalıştırılan Verso ve Scenic'e karşılık C-Max'in geleneksel yapılı anahtarı var. Ama doğrusu her üç otomobilin de bu bölümünde biraz sıkıntı var. Verso'nun stop düğmesine basıldığında dışarı doğru çıkarak sürücünün işini kolaylaştıran çalıştırma ünitesi eski tip anahtarlık büyüklüğünde. Scenic'in kartıysa cüzdanda taşımak için ideal boyutta değil. C-Max'in anahtarıysa uzun. Koltuklar incelendiğinde en büyük marifetlerin Verso'da olduğu görülüyor. Easy Flat sistemiyle üçüncü koltuk sırası bagaj tabanına ustaca gizlenen araçta arkaya geçişler, ikinci sıranın dıştaki koltuklarını katlayarak yapılıyor. İkinci sırasındaki bütün koltukların bağımsız olarak ileri-geri kaydırılabilmesi ve kolayca katlanabilmesi kullanıcının işini kolaylaştırıyor. Bu sıra da yatırıldığında Verso düz zemin üzerinde bir van kadar kullanım alanı sunuyor.
    Verso'nun zarif tasrımlı göstergeleri kolay takip ediliyor.
    C-MAX'ın ferah tasarımlı gösterge tablosu kolaylıkla izlenebiliyor.
    Scenic'in küçük ve karmaşık dijital göstergelerinin takibi biraz zor.
    Scenic'in arka koltuklarında diz mesafesi yeterliyse de yanal yükseltileri rahatı biraz kaçırıyor. Ön koltuk sırtlıklarında arka koltuk sırası için portatif masalar sunulan Scenic'in koltukları, bağımsız olarak katlanabildiği gibi gerekirse teker teker çıkartılabiliyor. Beş yolcu için sıkışıklık yerine dört yolcu için daha çok rahatlık hedefiyle geliştirilen C-MAX'in arka sırasındaki orta koltuğun çıkartılmasıyla dış taraflardaki iki koltuk çapraz kaydırılarak ileri-geri hareket ettirilebiliyor. Gerektiğinde bu iki koltuk teker teker yatırılabildiği gibi tamamen de çıkartılabiliyor. Ancak ortadaki dar koltuk kullanımdayken sadece çocuklara tatminkar hizmet verebilir. Ön koltuk sırtlıklarında Scenic'teki gibi sehpalar var.
    Koltuk sayısı ve manevraları bagaj hacmini doğrudan etkiliyor. Vanlar arasında bagaj şampiyonu C-MAX. Üçüncü koltuklar zemine gizlenip iki koltuk sırası kullanıldığında bile en küçük bagaj hacmini Verso sunuyor.
    Motor, performans
    Aile boyu kullanışlılık sunmayı amaçlayan üçlü hareket gücünü 1.6 litrelik motorlardan alıyor. Ama hacimleri aynı olsa da aralarında 15 HP'ye kadar güç farkı var. C-MAX'in motoru 100 HP üretirken Scenic'in motoru 115 HP üretiyor. Ne var ki ağırlık farkları, vites oranı tercihleri ve motor özellikleri, performans değerlerinin 15 HP'lik fazlalık ya da eksikliğin belirgin şekilde öne çıkmasına engel oluyor. Hatta test verilerine göre, en güçlü motora sahip Verso'nun en düşük performansı gösterdiği anlaşılıyor.
    Her biri ismini aldığı modelin motorunu taşıyan vanlardan Verso'nun VVT-i teknolojili motoru, canlı karakteri ve esnek kullanım imkanına karşın rakiplerinden ortalama bir yolcu kadar ağırlık fazlalığıyla en zayıf hızlanma değerlerine sahip. Ancak motorun canlı tepkileriyle bu durum pek de hissedilmiyor. Zira öncelikli tercih nedeni aile yolculuklarında huzur sağlamak olan bu araçlardan sportif performans beklenmiyor ve en hızlı ile en yavaş arasındaki fark da 1.0 saniye civarında...
    C-MAX'in 1.6 litrelik Duratec motoru ekonomik yapısıyla kendini Focus kaputu altında ispatlamış bir makine. Artan ağırlığına karşın aynı motoru kullanan hatchback ve sedan kardeşine göre vites oranları kısaltılan C-MAX'te hantallık sezilen alt devirlerden sonra rakiplerine göre belirgin bir ataklık hissediliyor. Gücü gibi maksimum torku da rakiplerinden düşük olan motorun rakiplerinin önüne geçmesinin sırrı, yeni geliştirilen motor işletim sistemi ve devir bandındaki tork dağılımında yatıyor. Ama üst devir kullanımında Ford motorunun uğultulu çalıştığı gözleniyor.
    En düşük karoser ağırlığına sahip model olan Scenic, karşılaştırmanın en güçlü ve en torklu motoruna sahip olmasına karşın bunun avantajını tam olarak hissettiremiyor. Hızlanma verileriyle sadece Verso’nun önünde olan Scenic'in akıcı sürüş özelliklerini kesintiye uğratan dezavantajlarından biri de vites geçişleri. Ancak otomobilin ulaşabildiği son hızda ve genel hızlanma isteğinde rakiplerine göre üstünlüğü tartışılmaz.
    Performans durumları böyleyken tüketim değerlerinde üç rakibin yakınlığı söz konusu. Ama performans değerleri en iyi olan C-MAX'n tüketimi rakiplerinden az da olsa yüksek.
    Kullanım, konfor
    Ford'un her yeni modelinde çıtayı yükselten sürüş dinamikleri, bu karşılaştırmada C-MAX'in rakiplerinin önünde yer almasına zemin hazırlıyor. Hıza duyarlı EHPAS direksiyonuyla yükseklikle gelen bütün sürüş dezavantajlarına karşın üstün hakimiyet gözlemlediğimiz C-MAX, bu disiplinde şüphesiz karşılaştırmanın en iyisi. Keskinliği ve direkt yönlendirmesi artı puanları C-MAX'in hanesine yazdırıyor. Verso'nun elektrohidrolik direksiyonu da tepkileriyle sürüş kalitesine katkıda bulunuyor ama C-MAX kadar etkileyici değil. Megane'ın bütün versiyonlarında zayıf tepkileri, ani manevralarda sürücüye verdiği karşı güç ve hissizliğiyle eleştirimizi alan direksiyon sistemi Scenic'e de puan kaybettiriyor.
    Virajlarda en yüksek hakimiyet hissini C-MAX veriyor. Ne de olsa şık gövdesinin altında kompakt sınıfın yol tutuş şampiyonu Focus'un ikinci neslinde kullanılacak yeni platform var. Sürücünün ani direktiflerinde bile çizgisini koruma eğilimi gösteren otomobil, yanlara da yatmıyor. Bu sıkıntı az da olsa Verso'da yaşanabiliyor. Scenic'te biraz bozuk yol yüzeylerinde bile direksiyona yansıyan darbelerin etkisiyle stabilite kaybı eğilimi gösteriyor.
    Duruş mesafelerine bakıldığında karşılaştırmanın fren şampiyonları C-MAX ve Scenic gibi görünse de aslında birincilik Ford temsilcisinin. Dozlama kolaylığı ve net fren tepkileri C-MAX'in Scenic'in önünde yer alması sağlıyor. Scenic'in acil fren destek sistemine uyum sağlamak pek kolay olmadığından sık sık planlanandan daha ani duruşlar yaşanıyor. Fren destek sistemine sahip olmayan tek otomobil olan Verso'ysa uzun duruş mesafesine karşın başarılı dozlama hassasiyeti sağlıyor.
    Fiyat, donanım
    Üç otomobil arasında en pahalısı yedi koltuklu Verso. Koltuk fazlası dışında standart donanımında sunduğu, diz havayastığı, park sensörü ve yükseklik ayarlı ön koltuklar Verso'nun rakiplerine üstünlükleri olarak öne çıkıyor. Ama baz versiyonda Scenic'te standart olan fren destek sistemi ve perde havayastıklarının bulunmaması puan kaybettiriyor. Fiyatıyla ikinci sırada yer alan sınıfın kurucusu Scenic, Authentique versiyonundan itibaren standart sunduğu perde havayastıklarıyla öne çıkarken rakiplerinde standart olan CD çaları ancak Expression donanımından itibaren sunuyor. Verso ve C-MAX'te giriş donanımından itibaren standart olmasına karşın Scenic'in Authentique donanımında arka camların manuel olması ve sis farlarının da Expression'dan itibaren sunulması dikkat çekici. Focus C-MAX'se rakiplerinden uygun fiyatla satılıyor ama donanım konusunda da en zayıf pakete sahip. Rakiplerine üstünlük kurabileceği hiçbir artı standart donanımı olmayan C-MAX'te örneğin Scenic'te standart olan perde havayastığı ancak Güvenlik Paketi kapsamında alınabiliyor. İki rakibinde üst versiyonlarda alınabilen ESP ve çekiş kontrol sisteminin C-MAX'te yine Güvenlik Paketi kapsamında en alt donanımda bile alınabilmesiyse önemli bir artı. Her üç otomobilde de ABS, EBD, ön ve yan havayastıkları, klima ve yol bilgisayarı standart sunuluyor. Açılır tavansa Verso'da Elegant versiyonunda sunulurken diğer iki otomobilde en düşük donanım seviyesinden itibaren opsiyonel olarak alınabiliyor.
    Toyota Corolla Verso Ford Focus C-Max Renault Scenic
    Fabrika verileri
    Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4 Sıralı/4 Sıralı/4
    Subap/eksantrik sayısı) 16/2 16/2 16/2
    Motor hacmi (cc) 1598 1596 1598
    Maksimum güç (HP-d/d) 110-6000 100-6000 115-6000
    Maksimum tork (Nm-d/d) 150-3800 146-4000 152-4200
    Son hız (km/s) 175 175 185
    Şanzıman 5 ileri manuel 5 ileri manuel 5 ileri manuel
    Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk Hava kanallı disk/disk Hava kanallı disk/disk
    Lastikler 205/55 R16 195/60 R15 195/65 R15
    Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 6.4/7.5/9.5 5.7/6.9/8.9 6.0/7.2/9.4
    Depo hacmi (lt) 60 55 60
    Boş ağırlık (kg) 1385 1335 1320
    Bagaj hacmi (lt) 415 460 430
    Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4360-1770-1620 4333-1825-1595 4259-1805-1620
    Aks mesafesi (mm) 2750 2640 2685 (onemli olan kullanılan alandır.)
    Test verileri
    Fren mesafesi (m) 40 38 38
    Tüketim (lt/100km)/Menzil 8.2 / 731 8.5 / 647 8.3 / 722
    Hızlanma
    0-50 km/s 3.9 sn 4.4 sn 4.0 sn
    0-100 km/s 13.2 sn 11.7 sn 12.3 sn(verso 12.7 olmalı c_max de12.9 scenic ise12.5 autodhow dergisine göre)
    0-130 km/s 22.7 sn 20.1 sn 21.6 sn
    0-400 m 18.8 sn 18.7 sn 18.6 sn
    60-100 km/s(4. vites) 12.5 sn 10.9 sn 12.4 sn
    İç gürültü (db(A))
    50 km/s 57 59 59
    100 km/s 62 64 66
    130 km/s 66 68 70
    SONUÇ
    Kompakt vanlar karşılaştırmasında en yüksek fiyata satılmasına karşın fayda-fiyat dengesi, tek yerli üretim model olan Toyota temsilcisini birinciliğe taşıdı. Bu başarının ardında yedi koltuk kapasitesiyle gelen değişkenlik özellikleri, donanımındaki zenginlikler ve makul sürüş özellikleri başrol oynadı. Sürüş dinamikleri konusundan fren performansından yol tutuş özelliklerine, direksiyonundan performansına rakiplerini geride bırakan C-MAX, en uygun fiyatla satılan model olmasına karşılık rakiplerine göre sınırlı değişkenlik özellikleri ve ancak paket opsiyonlarla zenginleştirilebilen donanımıyla ikinci sırada yer aldı. Üç otomobil arasında ikinci yüksek fiyatla satılan Scenic'in de donanımı oldukça zengin ama sürüşteki dezavantajlar onu biraz gerilere itti. Özellikle zayıf tepkili direksiyon sistemi bütün Megane modellerinde olduğu gibi Scenic’in de başına dert oluyor.


    Toyota Corolla Verso
    +İyi yalıtım, yedi koltuk, kullanışlı iç mekan, zengin donanım, düşük tüketim - Birbirine yakın vites yolları, vasat fren performansı, işçilik kusurları
    Ford Focus C-MAX
    +Geniş ve ferah iç mekan, güçlü fren sistemi, yüksek malzeme kalitesi, düşük tüketim, başarılı yol tutuş -Rakiplerinden kullanışsız koltuk manevraları, vasat performans, görüş sorunları, donanım eksikleri
    Renault Megane Scenic
    + Fren sistemi, kullanışlı kabin, otomatik el freni - Genel direksiyon tepkileri, yüksek hızlarda iç gürültü, modu belirsiz merkezi kilit düğmesi

    alıntıdır...





  • Arkadaşlar,
    Tavan raylarını ısmarladım. İki seçenek varmış. Biri siyah diğeri siyah+metalik. Otomobilim aytozu gri olduğundan, metalik renk olanı seçtim. Çarşamba geliyor ve taktırıyorum.
  • Ya arkadaşlar bu grupta unuttuğunuz başka bir model yok mu?

    Kimse Zafira!nın da bu üçüyle aynı kapsamda değerlendirilmesi gerektiğini yazmamış hayret.
  • zafira biraz dargeldi bana onu disinda ii oldugunu dusunuyorumö kac hp onlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadirerkan

    Ya arkadaşlar bu grupta unuttuğunuz başka bir model yok mu?

    Kimse Zafira!nın da bu üçüyle aynı kapsamda değerlendirilmesi gerektiğini yazmamış hayret.
  • Devir ekonomi devri.

    Alacan C-max 1.6 Tdci hem performans hem de ekonomi daha ne olsun
  • ford ailesine bir türlü içim ısınamamış olsa da, c-max sınıfında konforu ve kalitesiyle tavsiye edilir bir araçtır. Özellikle 1.6 dizeli performansı konforla buluşturuyor. İyidir.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.