Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.230
Cevap
57
Favori
318.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiguSS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sıvı LPG sistemlerin tamamen sorunsuz olmadığı ortada. Daha durun bakalım, uzun vadede neler çıkacak?

    Nedense aklıma birden cillop gibi Mondeo'ya geçen yıl Atiker sıralı sistem LPG kiti taktıran arkadaşım geldi.
    Diyor ki: ''Çok memnunum. 1 yılda sadece 2 kez yolda bıraktı, 2 kere buhar müşürü diye bir şeyi garantiden para almadan değiştirdiler. Bazen de sabahları çalışmakta zorlanıyor o kadar...''

    :))

    Demek ki sorunsuzluk anlayışı kişiden kişiye değişiyor.


    Ben tiguan SS vialle kit taktırdım motor sibopları gitti ,motor arıza ışığı yandı 4 defa gaz filtresi değiştirdim,3 defa yolda bıraktı çekici çağırdım ,motor yağ yaktı ,bagajımda 3 litre yağ taşır oldum daha neler neler anlatamam
    ŞEHİR EFSANESİ 1.Sezon 147.Bölümü seyrettiniz
    Teşekkürler
    Allahım sen akıl dağıtırken bizler neredeydikte bu kulların en sorunlu kit olan VİALLE yi taktırdı hergüne sorun var
    Ama bu sorunlar vialle kit ten değil vialle kiti taktığımız için, için içine sığmayıp hala çırpınan kullarından gelen elem sorun ve saçma sapan kendi sorunları.Allahım sen bu kullarınızın sorunlarını tez elden çözmeyi nasip et onlara

    Alıntıları Göster
    Klasik sistem LPG'lerin devri kapanıp sıralı sistem LPG'lerin ilk çıktığı zamanlarda ben de bunlar ve piyasadaki bir çok kişi gibi ateşli bir LPG savunucusuydum.
    Ancak aradan yıllar geçti, bir çok araç değiştirdik. LPG kullandıkça yılda yaptığımız kilometre miktarı artmaya başladı ve kullanım arttıkça LPG'nin o kadar da masum bir yakıt olmadığını anladık...LPG takılmasa motorun yaklaşık kaç km ömrü varsa LPG takıldıktan sonra bunun yarı yarıya düştüğünü gördük. LPG kısa vadede elbette tasarruflu (güvenli değil orası ayrı), ancak uzun vadede motora verdiği zararın amortismanı, bakım ücretleri, varsa LPG kulanımı esnasında yaktığı benzin düşünüldüğünde maalesef dizel ile karşılaştırılamaz bile! Ha, yılda tın tın 5-10 bin km binen biriyseniz, LPG'nin motora-sübaplara zarar verdiğini erken fark ettiğiniz anda aracınızı garibanın birine arızası hakkında tam bilgi vermeden satan vicdansız biriyseniz veya farkında olmadan bunu yapan biriyseniz orası başka tabi.

    Benim bunu anlamam için 14 yılım geçti. Yılda 40 bin km yapar hale geldik, 60 bin yapan arkadaşlarım da var... Hepsinin de ortak kanaati: LPG bir an önce terk edilmesi gereken bir yakıt türü! Araçlarımızı götürdüğümüz ustalarımız bile bizden ve LPG'nin sonuçlarından bıkmış durumdalar. Ellerinden gelse bizim LPG yakan motorları dizelle değiştirecekler.
    Zaten bu yüzden bir sonraki araçlarımız büyük olasılıkla dizel olacak.

    14 sene geçmeden herkesin bunu anlayabilmesini temenni ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım



    Klasik sistem LPG'lerin devri kapanıp sıralı sistem LPG'lerin ilk çıktığı zamanlarda ben de bunlar ve piyasadaki bir çok kişi gibi ateşli bir LPG savunucusuydum.
    Ancak aradan yıllar geçti, bir çok araç değiştirdik. LPG kullandıkça yılda yaptığımız kilometre miktarı artmaya başladı ve kullanım arttıkça LPG'nin o kadar da masum bir yakıt olmadığını anladık...LPG takılmasa motorun yaklaşık kaç km ömrü varsa LPG takıldıktan sonra bunun yarı yarıya düştüğünü gördük. LPG kısa vadede elbette tasarruflu (güvenli değil orası ayrı), ancak uzun vadede motora verdiği zararın amortismanı, bakım ücretleri, varsa LPG kulanımı esnasında yaktığı benzin düşünüldüğünde maalesef dizel ile karşılaştırılamaz bile! Ha, yılda tın tın 5-10 bin km binen biriyseniz, LPG'nin motora-sübaplara zarar verdiğini erken fark ettiğiniz anda aracınızı garibanın birine arızası hakkında tam bilgi vermeden satan vicdansız biriyseniz veya farkında olmadan bunu yapan biriyseniz orası başka tabi.

    Benim bunu anlamam için 14 yılım geçti. Yılda 40 bin km yapar hale geldik, 60 bin yapan arkadaşlarım da var... Hepsinin de ortak kanaati: LPG bir an önce terk edilmesi gereken bir yakıt türü! Araçlarımızı götürdüğümüz ustalarımız bile bizden ve LPG'nin sonuçlarından bıkmış durumdalar. Ellerinden gelse bizim LPG yakan motorları dizelle değiştirecekler.
    Zaten bu yüzden bir sonraki araçlarımız büyük olasılıkla dizel olacak.

    14 sene geçmeden herkesin bunu anlayabilmesini temenni ederim.



    Yaa ben yazdıklarınızı okudukça çok güldüm arkadaşlarda çok güldü.Zira bunları bu forum konusunda değilde ayrı bir başlık açın isteseniz daha iyi ve meşhur olursunuz , LPG den çektiklerim ve LPG ve zararları başlığı altında olabilir mesela ,ve bu yazdıklarınızın aynısını sadece Vialle forumunda değilde diğer BRC ,ATİKER,PRİNS v.s markalarındada paylaşında halk sizin engin bilgilerinizden faydalansın bari ve arkanızdan bol bol dua etsin.




  • Cahillik çoğu zaman mutluluk verir.
    Bazen "farkında olmamak" en iyisidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 9 Ekim 2012; 15:01:36 >
  • Evet arkadaşım niye bu sayfada bunları paylaşıyorsunuz anlamadım.açın bi başlık orda anlatın.biz burda lpg ninde değil lpdi sisteminin çalışmasıyla ilgili bilgilerimizi paylaşıyoruz.lütfen alaycı tarzdaki konuşmalarınızı sıralı sistemler bölümünde paylaşınız.dediğiniz gibi bu sistem diğer sıralı sistemlerden farklı uzun ömürlü sonuçlarınıda göreceğiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiguSS


    quote:

    Orijinalden alıntı: lider75


    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Okuduğum kadarı ile geç calışma problemi var ve bunu gayet normal karşılayan bir grup var. 50-60 binlik arabaya bin yaklaşık 5 bine LPG taktir ve arabanın tek marsta çalışmaması gibisi durumu sineye cek cok ilginç cokkk

    1-Sadece sabah ilk calışma da bunu yapıyor.
    2-Kimin neye kaç para verip neyi çekip cekmeyecegini olayla hiç alakası olmayan birinin ilginç bulması da çok ilginç cooook

    Kesinlikle haklısın.Kedi ulaşamadığı ete ne dermiş.işte aynen öyle


    Ulaşamadığı ciğer derken tiguan ne zaman ulaşılmaz olduda haberimizi yok Allah dagına bakmış karını vermiş audiye mercedese binsen kimbilir neler yazardin

    Diger cvp yazan arkadasa gelince yok burda paylaşıyoruz bilgin olsun yok yardımcı oluyoruz muhabbeti yapıyorsan ey vallah yardimci oluyorsunuz sorunlari goruyoruz sorulan soruya da insan gibi cvp verirsin yok kimseyi ilgilendirmez yok kimse napacagini sana sormaz hikayesine girmezsin olur biter. Ben düşüncemi yazmışim sana uyar ya da uymaz okadar .bana gereksiz cvp verirsen gereksiz cvp alırsın
    Şimdi az açılında hava gelsin
    Herkese iyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Argo edebiyatı yapmazsan daha yüksek bir seviyede dialog olacağını düşünüyorum. Ortada seni hiç ilgilendirmeyen bir konuya ( kimin neye kaç para verip kaç paraya Lpg Taktirip ne kadar memnun olduğu) balıklama atlayıp gereksiz eleştiri yaparsan cevabını alırsın. Tabii tüm bunları idrak edecek yetiskinlikteysen...
    Ayrıca gercekten de kimin neye ne para vereceğinin hesabı sana düşmez ya da bana da düşmez,sadece o kisinin kendi tasarrufundadir. Bu dünyada bi çeşit kediye yutturulup sonrada dışkılatılmış bi kahvenin bi fincanına binlerce dolar para verenler varken hele... Eğer gercekten sistemi taktirmayi düşünüyorsan ve bilmek istediğin birşey varsa sor,insan gibi sorarsan insan gibi cevap alırsın korkma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lider75 -- 9 Ekim 2012; 16:53:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah akıl fikir versin başka diyecek bisey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence kaçak benzin ya da mazot satıyor
  • burda kimsenin suçu yok. herkesin maddi durumu ortada. bmw 520 si olan c180 amg kompresörü olan hangi aksesuarı taktırıyım derdinde. bizde ne kadar başımız az ağrır derdindeyiz. o yüzden lpg güvensizmiş falan teferruat bence. benzini dizeli en pahalı kaçıncı ülkeyiz. sizce suç kimde? bende değil şahsen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sıvı LPG sistemlerin tamamen sorunsuz olmadığı ortada. Daha durun bakalım, uzun vadede neler çıkacak?

    Nedense aklıma birden cillop gibi Mondeo'ya geçen yıl Atiker sıralı sistem LPG kiti taktıran arkadaşım geldi.
    Diyor ki: ''Çok memnunum. 1 yılda sadece 2 kez yolda bıraktı, 2 kere buhar müşürü diye bir şeyi garantiden para almadan değiştirdiler. Bazen de sabahları çalışmakta zorlanıyor o kadar...''

    :))

    Demek ki sorunsuzluk anlayışı kişiden kişiye değişiyor.


    Hocam ben arabama taktırdıysam vardır bir bildigim..

    İmza kısmında ne oldugu yazıyor aracımın.

    TSI turbo ve supercharger'lı LPdi harici oynanmamıs bir aractır. 47500 Km oldu. Yani Lpdi ile 5300 km yapmısım. 5-6 hafta oldu olmadı montaj olalı.

    Ben bu aracı satın aldıgıma gore benzine de para verebilirim degil mi? Ama arabam Ferrari degil. Scirocco R bile degil. Ama 122 de degil ve % 90 opsiyonlu bir arac.

    Performansın hissedilir arttıgını soyleyen VW servis mekanik ustaları. Ben hissedilir fark goremiyorum bu arada.

    Bagımsız calısıyorum. Bilisim sektorunde teknik danısmanım ve is gelistirme faaliyetleri uzerine calısırım.. Ozetle isim laptopla ve sık sık Antalya-Ankara yapiyorum. Geziyorum. Tozuyorum. Arabamın kaputunda taş izleri yapiyorum. Eskitiyorum arabamı. Doya doya cekinmeden!!

    Benim aracımın 2000 motor TDI 170 HP'si Turkiye'yede satılmamakta. O zaman ornegin bana diyebilirdiniz ki Scirocco'nun TDI'ı var.. dusunurdum. Madem cok km yapacaksanız da neden sports coupe arac alıyorsunuz diye sorarsanız. Keyfim ! Hic bir TDI arac benimkinin bana verdigi hazzı vermeyecek ?.


    Bu arada:

    Buradaki 122 TSI'lar TDI'lardan uzun vadede cok daha karlı olacaklar. Cunku default 105 HP TDI'dan daha az yakanlar var. Bence bluemotion ile de su son zamlardan sonra kafa kafayadır. TDI alınca hic mi motor sorunu olmuyor . 1.000.000 km sadece ara bakımlarlar mı araba yuruyor? Hayır onlarda da kronik sorunlar piyangodan cıkarsa ya da zamanı gelecek agır bakımlar neyse olacak. Hatta TDI masrafı daha cok biliyorsunuz.

    LPG'nin motora verdigi hasarlara gelince:

    Modifiyeciler motoru sogutmak icin elinden ne gelirse yapiyorlar. 1.4 TSI Polo Gti arkadasım 180'den 240 HPye cıktı. O bile dusundu benim sistemi ama yakıt tasarrufu icin degil buz gibi sıvı LPG'nin motora uflenmesi onu etkiledi.

    Yag sıcaklık seviyem benzinde neyse LPG'de de aynı. Hicbir fark yok. Kuru yakıt yakıyorum ama motor yaglaması yapiliyor mu sonucta ?

    LPG ilk marsta benim sorunum yok. Oldugu gibi % 41 kar ediyorum arabam yurudugu surece. Son zamlardan sonra hesaplamadım bir daha artık. 45 e yaklasmıs da olabilir.

    Araba kullandıkca agır bakımları gelir. Şu olur bu olur. DSG sanzıman sorun cıkartır. Ne yapayım yani aman aracıma binmeyim fazla benzine para veriyorum. Aman arabamı eskitmeyim fazla km yapiyorum? Araba zaten yatırım degil tuketim aracı.

    Ben eskitecegim arabamı. 150000 km yapınca arabanın degeri kadar amori edecegim. Bunu da bu gidisle 2 yılda yapacagım.

    Bu surede motor soyle yandı surasına birsey oldu vah yandım Lpdi'dan olursa da belirtecegim burada. Merak etmeyin.

    Vialle sponsor olmalı bana :p

    Bu arada sistemin Euro 6 emisyon degeri oldugu ve AB'de en son kabul edilen Euro5 degerlerinden daha az emisyon degerleri oldugunu ve dunyaya da birazcık olsun katkımız oldugunu belirtelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liberter1 -- 9 Ekim 2012; 19:50:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merk07

    quote:

    Orijinalden alıntı: merk07

    quote:

    Orijinalden alıntı: anesteziyo

    quote:

    Orijinalden alıntı: merk07

    quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Yani sabah ikinci marşı sadece benim arabam mı istiyor? arabam 1.4 tsi Passat 2011 model motor Kodu caxa B7 kasa. Aynı araca takılı diger arkadaşların yorumunu bekliyorum. Ya da ilk marşta hemen çalışan arkadaslar da araçlarının model kasa ve motor kodunu tam olarak belirtirlerse sevinirim.

    önder bey benim arabada tiguan 2012 122 caxa.ilk çalıştırma 2-3 saniye kadar fazla sürüyor ama 2. marş çok nadirde olsa yapıyor.havalar soğudukça daha çabuk çalışıyor sanki.

    merhaba merk 07 benim araç da tiguan 2012
    hafta içi montaj yaptıracam

    Aracınızın bagaj, tank kısmı, gaz dolum yeri, yakıt gösterge yeri resimlerini forumda paylaşırmısınız.
    Şimdiden teşekkürler.

    işlerimin yoğunluğundan zaman bulabilirsem en kısa zamanda resimleri yüklerim.montaj esnasında cansu otogazın çektiği fotoğraflarahttp://kahramanmarasotogaz.net/lpgli_volkswagen linkinde şimdilik ulaşbilirsiniz.benim araç plakasının sonu 007 olan,

    depo 59 lt ancak 40 lt alıyor(65 lt taktıran diğer arkadaş 45 lt aldığını syledi)bence tigana en uygun depo 59 lt olan, marangozda bagaya göre sunta kestirdim deponun pompa kısmını kestirdim döşemecide suntayı kaplattım bagaj dümdüz oldu orijinale çok yakın.ben olabileceğinin en iyisi oldu.fotoğrafları yükleyince görürsünüz.dün antep-maraş gidip geldim 226 km de 56,95 tl yaktı.

    Hesaplarıma göre aracınız 11 litre civarı lpg tüketmiş.Şehir içi 8.3 şehir dışı 5.5 karma tüketimi 6.5 olan bir araç için çok fahiş bir oran.160 km şehir dışı 66 km şehir içi mesafede aracın karma tüketimini yaktığını varsayalım 6.5 hadi buna 1 litre daha koyalım 7.5 litre,hani bu sistemler sıralı sistemler gibi %20 fazla yakmıyor benzinde tüketim neyse lpg'de de litre bazında aynı tüketimi yapıyordu?Üstüne üstelik araç 7.5 litre benzin yakarkan tamına tamına benzine nazaran lpg'yi % 40 fazla yakmış görünüyor.Eğer bu şekilde bir tasarruf yapılacaksa ne yazıkki 5.000 lirayı amorti etmesi baya uzun sürecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sıvı LPG sistemlerin tamamen sorunsuz olmadığı ortada. Daha durun bakalım, uzun vadede neler çıkacak?

    Nedense aklıma birden cillop gibi Mondeo'ya geçen yıl Atiker sıralı sistem LPG kiti taktıran arkadaşım geldi.
    Diyor ki: ''Çok memnunum. 1 yılda sadece 2 kez yolda bıraktı, 2 kere buhar müşürü diye bir şeyi garantiden para almadan değiştirdiler. Bazen de sabahları çalışmakta zorlanıyor o kadar...''

    :))

    Demek ki sorunsuzluk anlayışı kişiden kişiye değişiyor.


    Hocam ben arabama taktırdıysam vardır bir bildigim..

    İmza kısmında ne oldugu yazıyor aracımın.

    TSI turbo ve supercharger'lı LPdi harici oynanmamıs bir aractır. 47500 Km oldu. Yani Lpdi ile 5300 km yapmısım. 5-6 hafta oldu olmadı montaj olalı.

    Ben bu aracı satın aldıgıma gore benzine de para verebilirim degil mi? Ama arabam Ferrari degil. Scirocco R bile degil. Ama 122 de degil ve % 90 opsiyonlu bir arac.

    Performansın hissedilir arttıgını soyleyen VW servis mekanik ustaları. Ben hissedilir fark goremiyorum bu arada.

    Bagımsız calısıyorum. Bilisim sektorunde teknik danısmanım ve is gelistirme faaliyetleri uzerine calısırım.. Ozetle isim laptopla ve sık sık Antalya-Ankara yapiyorum. Geziyorum. Tozuyorum. Arabamın kaputunda taş izleri yapiyorum. Eskitiyorum arabamı. Doya doya cekinmeden!!

    Benim aracımın 2000 motor TDI 170 HP'si Turkiye'yede satılmamakta. O zaman ornegin bana diyebilirdiniz ki Scirocco'nun TDI'ı var.. dusunurdum. Madem cok km yapacaksanız da neden sports coupe arac alıyorsunuz diye sorarsanız. Keyfim ! Hic bir TDI arac benimkinin bana verdigi hazzı vermeyecek ?.


    Bu arada:

    Buradaki 122 TSI'lar TDI'lardan uzun vadede cok daha karlı olacaklar. Cunku default 105 HP TDI'dan daha az yakanlar var. Bence bluemotion ile de su son zamlardan sonra kafa kafayadır. TDI alınca hic mi motor sorunu olmuyor . 1.000.000 km sadece ara bakımlarlar mı araba yuruyor? Hayır onlarda da kronik sorunlar piyangodan cıkarsa ya da zamanı gelecek agır bakımlar neyse olacak. Hatta TDI masrafı daha cok biliyorsunuz.

    LPG'nin motora verdigi hasarlara gelince:

    Modifiyeciler motoru sogutmak icin elinden ne gelirse yapiyorlar. 1.4 TSI Polo Gti arkadasım 180'den 240 HPye cıktı. O bile dusundu benim sistemi ama yakıt tasarrufu icin degil buz gibi sıvı LPG'nin motora uflenmesi onu etkiledi.

    Yag sıcaklık seviyem benzinde neyse LPG'de de aynı. Hicbir fark yok. Kuru yakıt yakıyorum ama motor yaglaması yapiliyor mu sonucta ?

    LPG ilk marsta benim sorunum yok. Oldugu gibi % 41 kar ediyorum arabam yurudugu surece. Son zamlardan sonra hesaplamadım bir daha artık. 45 e yaklasmıs da olabilir.

    Araba kullandıkca agır bakımları gelir. Şu olur bu olur. DSG sanzıman sorun cıkartır. Ne yapayım yani aman aracıma binmeyim fazla benzine para veriyorum. Aman arabamı eskitmeyim fazla km yapiyorum? Araba zaten yatırım degil tuketim aracı.

    Ben eskitecegim arabamı. 150000 km yapınca arabanın degeri kadar amori edecegim. Bunu da bu gidisle 2 yılda yapacagım.

    Bu surede motor soyle yandı surasına birsey oldu vah yandım Lpdi'dan olursa da belirtecegim burada. Merak etmeyin.

    Vialle sponsor olmalı bana :p

    Bu arada sistemin Euro 6 emisyon degeri oldugu ve AB'de en son kabul edilen Euro5 degerlerinden daha az emisyon degerleri oldugunu ve dunyaya da birazcık olsun katkımız oldugunu belirtelim.




    aynen katılıyorum yazdıklarınıza.daha önceki sayfalarda herkes belli bir seviyede bilgi paylaşımı yaparken birilerinin damdan düşer gibi aramıza girip formu baltalamasına izin vermeyelim.bu konuda yönetici ile irtibata geçelim. durduk yere gereksiz tatsız söylemler içine girmeyelim, polemik yaratmaya çalışan üyelerin yazdıklarını cevaplamayarak işe başlayabiliriz.onlar kendileri çalsın kendileri oynasın bırakın gitsin.




  • arkadaşlar bu tartışmalara son verip biz kendi sistemimiz ile ilgili paylaşımlarımıza devam edelim derim.
    peki arkadaşlar herkese soruyorum bu vialle sisteminin güvenlik açısından diğer sistemlerden farkı nedir araştıran soran bilen birileri var mı?yani sıralıya göre tehlike durumu veya benzine göre tehlike durumu sizce nedir.güvenlik açısından sıralama yapsanız nasıl sıralardınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.jackal50

    arkadaşlar bu tartışmalara son verip biz kendi sistemimiz ile ilgili paylaşımlarımıza devam edelim derim.
    peki arkadaşlar herkese soruyorum bu vialle sisteminin güvenlik açısından diğer sistemlerden farkı nedir araştıran soran bilen birileri var mı?yani sıralıya göre tehlike durumu veya benzine göre tehlike durumu sizce nedir.güvenlik açısından sıralama yapsanız nasıl sıralardınız?

    Cok guzel soru:

    Bence tedbirsizlik ne sistem olursa olsun LPG faciasına yol acabilir. Montaj sonrası tum kontrollerin yapılması yetmez bence ara ara yine ziyaret edilmeli bayi ve 2-3 dk'da kontrol edilir.
    Bu sistemde gaz regulatoru, manifold delinmesi yok. Hersey benzin borunlarındaki gibi.. Ama tedbirli olunmalı.

    Örnek:
    ,
    http://webtv.hurriyet.com.tr/2/39355/0/1/1-gun-once-evlenmislerdi.aspx


    Peki benzin de hic mi yok tehlike..

    Bakınız:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uVVJZhUXZaY


    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1tYO4jvnJHw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liberter1 -- 9 Ekim 2012; 20:35:00 >




  • Biz defalarca denedik öyle %40 falan fazla yakmıyor. Siz hangi aracın güncel kullanımda fabrika verilerinde yakıt yaktığını gördünüz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani tedbiri elden bırakmamak lazım ama sıralı sisteme göre daha güvenli olduğu kesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bence bizim ki sıralı sistemlerden daha tehlikeli. Çok çok daha yüksek basınçtan soz ediyoruz burda. Depodaki pompa Lpgyi 17 ila 27 bar arasındaki bir basınca çıkartıyor.Yani bizim borularımızı daha sık kontrol etmemiz lazım :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sıvı LPG sistemlerin tamamen sorunsuz olmadığı ortada. Daha durun bakalım, uzun vadede neler çıkacak?

    Nedense aklıma birden cillop gibi Mondeo'ya geçen yıl Atiker sıralı sistem LPG kiti taktıran arkadaşım geldi.
    Diyor ki: ''Çok memnunum. 1 yılda sadece 2 kez yolda bıraktı, 2 kere buhar müşürü diye bir şeyi garantiden para almadan değiştirdiler. Bazen de sabahları çalışmakta zorlanıyor o kadar...''

    :))

    Demek ki sorunsuzluk anlayışı kişiden kişiye değişiyor.


    Hocam ben arabama taktırdıysam vardır bir bildigim..

    İmza kısmında ne oldugu yazıyor aracımın.

    TSI turbo ve supercharger'lı LPdi harici oynanmamıs bir aractır. 47500 Km oldu. Yani Lpdi ile 5300 km yapmısım. 5-6 hafta oldu olmadı montaj olalı.

    Ben bu aracı satın aldıgıma gore benzine de para verebilirim degil mi? Ama arabam Ferrari degil. Scirocco R bile degil. Ama 122 de degil ve % 90 opsiyonlu bir arac.

    Performansın hissedilir arttıgını soyleyen VW servis mekanik ustaları. Ben hissedilir fark goremiyorum bu arada.

    Bagımsız calısıyorum. Bilisim sektorunde teknik danısmanım ve is gelistirme faaliyetleri uzerine calısırım.. Ozetle isim laptopla ve sık sık Antalya-Ankara yapiyorum. Geziyorum. Tozuyorum. Arabamın kaputunda taş izleri yapiyorum. Eskitiyorum arabamı. Doya doya cekinmeden!!

    Benim aracımın 2000 motor TDI 170 HP'si Turkiye'yede satılmamakta. O zaman ornegin bana diyebilirdiniz ki Scirocco'nun TDI'ı var.. dusunurdum. Madem cok km yapacaksanız da neden sports coupe arac alıyorsunuz diye sorarsanız. Keyfim ! Hic bir TDI arac benimkinin bana verdigi hazzı vermeyecek ?.


    Bu arada:

    Buradaki 122 TSI'lar TDI'lardan uzun vadede cok daha karlı olacaklar. Cunku default 105 HP TDI'dan daha az yakanlar var. Bence bluemotion ile de su son zamlardan sonra kafa kafayadır. TDI alınca hic mi motor sorunu olmuyor . 1.000.000 km sadece ara bakımlarlar mı araba yuruyor? Hayır onlarda da kronik sorunlar piyangodan cıkarsa ya da zamanı gelecek agır bakımlar neyse olacak. Hatta TDI masrafı daha cok biliyorsunuz.

    LPG'nin motora verdigi hasarlara gelince:

    Modifiyeciler motoru sogutmak icin elinden ne gelirse yapiyorlar. 1.4 TSI Polo Gti arkadasım 180'den 240 HPye cıktı. O bile dusundu benim sistemi ama yakıt tasarrufu icin degil buz gibi sıvı LPG'nin motora uflenmesi onu etkiledi.

    Yag sıcaklık seviyem benzinde neyse LPG'de de aynı. Hicbir fark yok. Kuru yakıt yakıyorum ama motor yaglaması yapiliyor mu sonucta ?

    LPG ilk marsta benim sorunum yok. Oldugu gibi % 41 kar ediyorum arabam yurudugu surece. Son zamlardan sonra hesaplamadım bir daha artık. 45 e yaklasmıs da olabilir.

    Araba kullandıkca agır bakımları gelir. Şu olur bu olur. DSG sanzıman sorun cıkartır. Ne yapayım yani aman aracıma binmeyim fazla benzine para veriyorum. Aman arabamı eskitmeyim fazla km yapiyorum? Araba zaten yatırım degil tuketim aracı.

    Ben eskitecegim arabamı. 150000 km yapınca arabanın degeri kadar amori edecegim. Bunu da bu gidisle 2 yılda yapacagım.

    Bu surede motor soyle yandı surasına birsey oldu vah yandım Lpdi'dan olursa da belirtecegim burada. Merak etmeyin.

    Vialle sponsor olmalı bana :p

    Bu arada sistemin Euro 6 emisyon degeri oldugu ve AB'de en son kabul edilen Euro5 degerlerinden daha az emisyon degerleri oldugunu ve dunyaya da birazcık olsun katkımız oldugunu belirtelim.

    Alıntıları Göster
    .....

    Bu arada sistemin Euro 6 emisyon degeri oldugu ve AB'de en son kabul edilen Euro5 degerlerinden daha az emisyon degerleri oldugunu ve dunyaya da birazcık olsun katkımız oldugunu belirtelim
    nedeyeyim sadece alkış




  • basıncı yüksek olabilir ama sonuçta banzin gibi aynı yerden işleme giriyor.motorun herhangi bi yerinde delinme olmuyor ve sıvı haldeki lpg gaz haline dönüşmüyor.(sıralı sistemdeki kadar).bana sıralıdan çok daha güvenli gibi geliyor.
  • tehlike herzaman var önemli olan arkadaşlarında dediği gibi kontrolü elden bırakmamak gerek bakımları ihmal etmemek gerek şimdi şu tartışmalarla ilgili iki kelimede ben etmek isterim affınıza sığınarak amaç bağcıyı dövmekse buyrun dövelim üzüm yemekse hayhay paylaşıma devam insanların ne araç aldığı nekadara aldığı sadece fakir olunca önemli zengin olana hayırlı olsun fakir olana kaça aldın sorusu hep gelmiştir ,kimin neye nekadar para verdiği önemli değil önemli olan kimsenin tekerine taş değmemesi ha birde benim aracım yeni sportage benim mersedesimde audi quatromda o çünki o benim arabam kirpi yavrusunu pamuğum diye severmiş oyüzden forumda paylaşımı baltalayan arkadaşlar lütfen biraz daha saygılı olalım çünki sadece o kaldı
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.