1 yıl kadar önce "Continental'in alt markası ama kaliteli" bilgisine güvenerek VIKING markalı lastik aldım. Lastiği aldıktan 5 ay kadar sonra ön sol lastik yan tarafından(yanaktan) hiçbir darbe vb. durum olmamasına rağmen yarıldı. Sabah iş yerine sorunsuz geldikten sonra akşam aracın yanına gittiğimde lastiğin yarıldığını gördüm. Anlam veremedim ama gidip hiç soruşturmadan yenisini alıverdim. 1 ay kadar önce bu kez sağ lastik aşağı yukarı aynı yerden balonlama yaptı. Lastik bayisine gittim fotoğraf çekip gönderdiler. Tabi ki sonrasında arayan soran olmadı... Böylece 2 yıl garantili diye bana sattıkları 4 lastiğin 2 tanesi henüz birinci yıl dolmadan kullanılamaz hale geldi...
Firmanın genel merkezinden gelen cevap da aşağıdaki gibi... "Lastiğin yanak bölgesindeki balon oluşumu, lastik yanağının, jant ve yol arasındaki herhangi bir düzensizlik arasında (çukur, kasis, kaldırım kenarı vs. gibi) sıkışmasından kaynaklanmaktadır. Bu durumun oluşmasında, lastik havalarının olması gerekenden eksik olması, çarpma anında aracın toplam yükü / hızı ve buna bağlı çarpmanın şiddeti en önemli etkenlerdendir.
Herhangi bir imalat veya işçilik kusuru bulunmamaktadır."
Bu durumdan çıkan sonu.; Oto lastik markalarının verdikleri garantinin hiçbir anlamı yok... "Çukura girmiş" deyip işin içinden çıkabilirler her zaman. Müşteri potansiyel suçludur onlara göre... ve bizim müşteri olarak yapacak hiç bir şeyimiz yok...