Şimdi Ara

VİTESİNİZİ KAÇINCI DEVİRLERDE BÜYÜTÜYORSUNUZ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
2
Favori
33.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • polo 1.4 16 valf 2002 2500-2800 arası. 90'ı geçmiyorum 2000-2200 arası devirde en hesaplı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leventodemis

    benim auris spor viteste roketleyince 6bin deviri goruyor 7 bin redline zaten... araba benzinli bu arada


    Selam,

    Normal kullanımda araç 2000'de düşürüp 3000'de arttırıyor vitesi. Azıtırsam yukarıdaki durum sözkonusu
  • Golf 1.6 3000 devıre gelmeden vites atıyorum ve bence motoruda fazla zorlamamış oluyorum...
  • araç passat 140 bg tdi dsg

    D konumundayken 1750-2200 bandında vites değiştiriyor.
    S konumundayken 3500-4200 bandında vites değiştiriyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LaRocquee


    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    renault rainbow.1.6lt benzinli motor 8 valf ve karbüratörlü. düz yolda 2500-3000 devir arası büyütürüm vitesi. yokuşta ise 3000-3500 arası değişir. bizim arabalar dizel gibi biraz. düşük devirde yüksek tork veriyolar.

    tabii hızlı gideyim dersem 4500'e kadar yolu var. köyceğiz de süper sallamış.5000 devir var 4500 de atıyom diyo. aferin diyorum ben de. yüksek devirde kullandığı için hayran kalıcaz sanıyo kendisine.


    yani sen diyosun ki düşük devirde yüksek tork elde ediyorsam yüksek devirde vites değiştirmeye gerek yok, yani dizel motorlarda düşük devirlerde vites değiştirilmeli, öle mi?


    tabi abicim.. dizel araçlarda 3000 deviri geçmenin pek bi manası yok.. ama şöyle de bişey var mesela vites buttuğünde devir eğer 1500 ün altında kalırsa araç boğulur biraz. özellikle turbonun açıldığı devirlere denk gelecek şekilde vites buyutmek lazım gelir. aynen senin dediğin gibi vtec motorlarda ise yüksek devirler diğer araçlara göre daha verimlidir. vtec bi aracın varsa 6000 devire kadar yolu var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    quote:

    Orjinalden alıntı: köyceğizli8555

    3500-4500 arası atıom ben zaten araba 5000 devır .110 hp connect saolsun


    Demek araban 5.000 devir öyle mi? Turbo Dizel motorlar 4.000 - 4.200 devirden sonra güç üretmez haybeye devir çeviriyorsun. Connect her ne kadar 110hp ise de dizellerin devir aralığı benzinliler gibi değildir. Zaten dizellerin özelliği düşük devirlerde yüksek güç vermesidir. Bir hayli yakıt masrafın var demek ki...
    Sürekli devir saatinde değildir gözüm gaz pedalından ve hızlanmasından vites değişimi geldiğinde hissederim ve değiştiririm arada bir baktığım olur
    O zaman 2.750 devir civarı olduğunu görürüm vites değişimlerimin. Turbo dizellerde En ideal yakıt tüketimi 3. 4 ve 5viteste 2.000 devir civarlarında kullanıldığında ortaya çıkıyor. Zİra 2.000 devirin altına düştüğünde eğer vites küçültmeyip gaza basarsam toparlayıp 2.000 devire gelene kadar anlık yakıt tüketimi yol bilgisayarımda uçuşa geçiyor. 2.000 devire gelene kadar gösterdiği anlık yakıt tüketimi 3.000 devirin üzerine çıktğımda gösterdiği ile aynı.
    Bu sebeple dizelerde en ideal yakıt ve sakin sessiz sürüş 2.000 - 2.500 veya 2.750 devir aralıklarında gerçekleşiyor.
    Sana da aynısını tavsiye ederim. Turbo dizel aracınla sürekli 4.0000 devir ve hatta daha yukarısını redline'ı zorlamak hem aşırı yakıt tüketimi hem de ilerde sana arızalanan motor parçalarıyla geri dönecektir.
    .



    peki sen 2500 devirde vites büyülttüğünde yeni devirin ne oluyor? 2000 devirde değiştirince yeni devir çok düşük olacağı için boğulma yaşanabilir gibi geliyor, bu arada senin caddy'nin turbosu kaçıncı devirden itibaren devreye giriyor?




  • Yazın arkadaşın arabası avans vurmaya başladı ve resmi servislerden birine gittik, araç 1.4 polo 75 beygir, neyse ordaki çalışanlardan biriyle test sürüşüne çıktık,dikkat ettim de oranın çalışanı bizim arabayı sürekli 3500 devirin yukarısında değiştiriyor, ben de sordum o elemana, neden 3500 devirde vites değiştiriyosun diye? Adam bana bu polo'lar yüksek deviri sever, düşük devirlerde vites değiştirmek arabayı tembelleştirir dedi.Ki ben de arkadaşım da sürekli 2500- 2900 arası vites değiştiririz. Şimdi biz mi haklıyız yoksa bu vw çalışanı mı?
  • RENAULT 11 FLASH 1.7cc 103hp genelde 3000 devirde değiştiriyom ama arabayı agresif kullanmak istediğimde daha yükseklerde değiştiriyom son devir 7000
  • 3000-3500 devir arası değiştiririm. Bazen sıkıntıdan motoru bağırtmak hoşuma gider o zaman maks deviri geçtiğim oluyor. (Kırmızı çizgilerin başladığı deadzone nerede başlarsa o noktaya kadar veya aracın HP devri).

    Maksimum devir derken, atıyorum araç 150 beygir ise ve bu 150 hp yi 6500 devirde veriyosa arabanın beni yapıştırdığı devire kadar gidip sonra sert ve yapabileceğim kadar hızlı vites deişimiyle öteki vitese geçilir. :D tabii bunu yapmak benzini içmek demek olduğu için genelde şehirler arası yolda zorda kalırsam veya ışıklarda önümde düz tehlikesiz yol varsa eğlencesine 80 90 km ye kadar yaparım.

    Bazen oluyor böyle ışıklarda duruyorlar yanımda. Bende yalandan bağırtıyorum adam gaza geliyor. Diyor şimdi golf 4 var bunda herhalde güveniyo arabasına. Tabi yeşil yanınca ben sinyal verip sola dönüyorum garibim patinajlar eşliğinde basıyor :D
  • Sevgili dostlarım,

    Torkun hangi devirde tam olarak hizmetimde olduğuna bakarım önce kullanım kitabından. Ona göre vites atarım. Araç daha ağırsa daha geç vites atarım. Eski taksi durağı kültürü veya tamirci Ahmet usta tavsiyesi artık yüksek torklu son teknoloji motorlar için geçerli değil. Ben tam 2500 devirde vites atarım mesela, aracım VW Passat 1.4 TSI 122 HP 210 NM

    Saygılarımla
  • Caddy 2000 devirden sonra turboyu hissettiriyor.. Eğer 2,0 140 hp arabam olsaydı yine fazla sıkıştırmazdım. Gerek yok. Araba zaten vereceğini düşük devirlerde veriyor...

    Saygılar,
  • motor sesi gerekirse de devir saatine göre değiştiririm aralığım 2000 2500 yol ve hava şartlarına göre de değişir tabiki..
  • üç aşşa beş yukarı herkez aynı devirde vites değiştiriyor
  • Aracı kullanırken kadrana bakmak doğru değil tabiki. Motorun sesinden anlamak gerekir. Eski arabada alışmıştım ama caddyde daha sık bakıyorum kadrana. Zamanla onada alışırım. Kadrana bakmak tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Aynı araba kullanmayı öğrenirken vites değişimi sırasında vitese bakmak gibi bir şey bu... :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: köyceğizli8555

    3500-4500 arası atıom ben zaten araba 5000 devır .110 hp connect saolsun

    gerçekleri yazalım 3,500 4,500 connet o zmn kamyon gibi mazot tüketir ya akıl var mantık var..
  • 1,6 FSI passatla. 2200-3500 arasında vites değiştirim. trafik yoğunsa fazla gidemeyceğime göre 1. viteste arabayı bağırtmaktansa 2200 civarı atarım 2'ye. Ama normalde 3000 civarı, motorun 3000'i görmesine izin veririm. Gerçi motorun sesinden anlaşılıyor ztn. Her vites değiştirceğimiz zaman kadrana bakmıycağımıza göre.
  • bende genelde arabayı dinleyip öyle değiştiririm vitesi ama devir göstergesine baktığımda 3000 devir ve üstü olur bu. Bana düşük devirde değiştirmek arabayı yorar gibi geliyor. Tabii yüksek derken 5000 i kastetmiyorum. Ama özellikle bayır falan varsa acımam hiç 3300 3500 ü bulur...
  • VW CADDY TDI 2500 3000 devir arasında vites deiştiriyorum..
    zaten 2000'i geçince turbo açıyo 3000'de vitesi çekiyorum..bazende 2800 2700 gibi'lerde.
    ama sapıtırsam hakkını veririm 4000'devire çekerim..tabi biri sataşmaz bulaşmazsa..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    araç passat 140 bg tdi dsg

    D konumundayken 1750-2200 bandında vites değiştiriyor.
    S konumundayken 3500-4200 bandında vites değiştiriyor.





    hmmm,demek alman mühendisleri tiptronik şanzımanı bu oranlarda ayarlamış,vardır bir bildikleri bu adamların
  • quote:

    Orjinalden alıntı: artismimar

    Aracı kullanırken kadrana bakmak doğru değil tabiki. Motorun sesinden anlamak gerekir. Eski arabada alışmıştım ama caddyde daha sık bakıyorum kadrana. Zamanla onada alışırım. Kadrana bakmak tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Aynı araba kullanmayı öğrenirken vites değişimi sırasında vitese bakmak gibi bir şey bu... :)


    Dostum diyelim ki adam ses tesisatı döşemiş arabasına ve arabayla dolaşırken camları da kapalı bangır bangır müzik dinliyor,bu adam nasıl duysun motor sesini,mecbur devir saatine bakıcak
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.