Şimdi Ara

VİTESİNİZİ KAÇINCI DEVİRLERDE BÜYÜTÜYORSUNUZ? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
2
Favori
33.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Başar AKTEN


    quote:

    Orjinalden alıntı: eeerdinc

    2007 tsi 140hp gol var 45000 de ve motor gitmiş durumda sadece uzun yolda kullanılmış bence ömürlü değil şu tsi olayı

    bu ciddi bir iddia arkadaşım
    daha açık konuşursan, bir çok TSI sahibi arkadaş var burada, onlar da bilgilensin



    Nasıl ve neden bitmiş TSI motor.. Anadol motorları bile bu kilometrelerde taş gibi dururken nasıl oluyorda Vw'nin TSI motoru 45.000de bitiyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eeerdinc

    2007 tsi 140hp gol var 45000 de ve motor gitmiş durumda sadece uzun yolda kullanılmış bence ömürlü değil şu tsi olayı

    motor gitmiş derken???
  • dikkat çekmeye çalışmış herhalde

    300000 km test edilmeden bir motor seri üretime girmmiyor zaten

    45000 de nasıl biter

    sana
  • renault broadway 3000-3500 arası yokuşlarda 4000 iyi hızlanmak için 3500-4000 bunlar babam
    ben genelde 3000 de attırıyorum ama iyi hızlanma istersem 5500-6000
  • 2.000 devirin altında kullanıyorum genelde, çok dik yokuş var ise 2.500 devirde vites atıyorum.Araç Transporter 180 ps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 10 Ocak 2014; 14:00:11 >
  • günlük normal kullanımda 2500-3000 arası - ****
    tasarruf kullanımımda 2300-2500 arası - *****
    devirli kullanımımda 3500-4000 - *
    adrenalinim yükseldiğinde 6500 de üst vitese geçiyorum. - yıldızsız

    passat 1.6 fsi
  • Clio 4 1.2 75 bg
    bende 4 binde fln vites değişiyorum ama arada sırada 7 bine kadar çıkardıgımda oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2400-2600.
  • Benzinlide 1800-4000 arasi, dizelde 1800-2750/3000 arasi kullanirim.

    Bir ust vitese gecince alt sinirin altina dusmemek lazim. Araliklari genel verdim. Sartlara gore degisir. Rampa, sollama, yuk olursa ust sinirlara yakin, duz ve hafif yokus asagida alt sinirlara yakin. Bunu bu sekilde yorumlamak lazim. Bazen de vites degistirme devri yoktur veya sonsuzdur. 1.6 A4 ile yolva'dan yukari 3uncu vites 4000 d'd 90 km ile cikarim. Daha fazla basmanin manasi yok, vites buyultsen yigilir. Rampa yumusayana kadar beklerim. Rampa yumusadikca gazi azaltirim ve 4000 devrin uzerine cikmam. Rampa yeteri kadar yumusaginca 4uncu vitese gecerim. Duz yolda ise 3000-3500 de buyulturum. 2.0 Mazda ile ise ayni rampayi 4uncu vitesle 100-110 ile cikiyorum, yaklasik 3600 -3700 devirde. Sadece sert bir sol donus var orda uce dusup, duzde tekrar hizlanip dorde geciyorum. Yine rampa yumasamaya baslayinca gazi azaltip devir ve hizi sabit tutuyorum, yumusama yeterli olunca bese atip 110 ile devam ediyorum. Duzde yine 3000-3500 arasi buyltuyorum. Fakat cabuk hizlanmanin bir fayda saglamadigi tarfigin yogun oldugu yerlerde, pekala 2500 de buyultup, 80 de de 5e atarak, 5inci vites 80km/h 2100-2200 devirle hic zorlanmadan ve hatta gerekirse hizlanma isteyinize cevap alarak ilerleyebilirsiniz. Bir sefer bir deneme yapmistim. Uzun yolda 3000 devri hic gecmeden(bu durumda maksimim suratiniz 105-110 oluyor), hizlanma,sollama ve rampalar da ise sinirli sure en fazla 3500devire cikarak 6.0 lt/100km tuketim yakladim, Mazda 626 ile,yani bir depo ile 1000 km. Bunu yapmak yavas gitmek anlamina gelmiyor. Pekala ayni guzergahta otobusun gittiginden daha cabuk gidiliyor yine de.

    Bir temel kuralda, gaza ne kadar cok basmak istiyorsaniz, devriniz o kadar yuksek olmasi gerekir. Ornegin, 1700 devirle giderken dipgaz yaparsaniz,orta ve uzun vadede motora zarari olur, fakat yumsakca basip devir aldikca gazi arttirirsaniz, problem yok.

    Ben sivil hayattaki kullanimda, alt devirleri olu olan, tork ve beygiri cok yukarida veren motorlari sevmiyorum pek. Yuksek devirler cok kafa utuledigi gibi, pist yarisinda degiliz ki,her vitesi 5000 devire kadar goturelim. Ideali alt devirleri dolu olan bir motor ile vites araliklari biraz uzunca olan bir sanzimanin kombinasyonu bana gore.

    Saab 9-5 iyi bir ornek. 160 ile 3000devir/dakika. Otomatik vites normal modda dibine kadar bassaniz da 3350 devri gecmiyor ama bu bile duz yolda sizi koltuga yapistirmaya yeterli. Bana gore performans ve rahatligin ideal bilesimidir.

    Slm.




  • murat_sönmez kullanıcısına yanıt
    5 i geceli yıllar oldu keşke 3.50 da olsaydıda kalsaydı :D
  • bykaranlik B kullanıcısına yanıt
    Aracınızda 4 bin de vites yükseltmek mekanik anlamda sıkıntılara sebep verdi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.