Şimdi Ara

VODAFONE 'AŞIRI İNTERNET KULLANDINIZ PAKETİNİZ DEGİŞTİRİLECEK' DİYE ARADIYSA YAPMANIZ GEREKENLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
3.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu mesajı eski bir Superonline akk mağduru olarak 2013'te Superonline şirketini tüketici hakem heyetine şikayet etmiş ve davayı kazanmış biri olarak yazıyorum. 2013'te Superonline'ı tarafıma akk uyguladığı için ve telefon ile verdiğim onayda operatörün bana akk'li bir pakete geçtiğimi belirtmediği için yaşanan maduriyetimden ötürü tüketici hakem heyetine sikayet ettim ve 5 ay sonrada hakem heyeti beni haklı buldu ve korku ve bilinçsizlik yüzünden şikayet etmeyen insanlar senelerce akk ile boğuşurken ben 2013 ten 2017 yılının sonuna kadar sınırsız akksiz internet kullandım. Eğer bir kez olsun hakkını arayıp sesini çıkartmak isteyen varsa bu yazılanları harfiyen yapsın. Yardım isteyen lütfen özel mesaj yerine konu altında sorularını ve sorunlarını yazsın ki bu soru ve sorunları yaşayanlar da cevaplardan yararlansın. Bu konu akk den çok daha basit bir konu. Forumda vodafone şirketine bağlı satış yapan yetkilililerinin de dediği gibi sözleşme de "kullanım eşiği" ibaresi yoksa kimse size yaptırım uygulayamaz.

    Şunu da belirtmeliyim ki tüketici hakem heyeti şikayetleri tamamen ücretsizdir. Şikayetiniz olumlu sonuçlanmasa bile kesinlikle sizden herhangi bir ücret veya tazminat benzeri şeyler istenmez. Bundan korkupta şikayet etmemezlik yapmayın. Hakkınız olan her konuda eğer satıcı taraf zorluk çıkarıyorsa tüketici hakem heyetine başvurun. Tüketici hakem heyeti "tüketici her zaman haklıdır" mottosuyla hareket eder ve tüketici hakem heyetine giden bu tarz komünikasyon şikayetlerinin %90'ı gerek operatörlerin bilgisizliği gerekse de ucu açık aptalca maddeler yüzünden tüketici lehine olumlu sonuçlanır.

    Tüketici hakem heyetine şikayet için yapılması gerekenler.

    1. Vodafone sözleşmenizde ki şu maddeye göre yaptırım uygulayacağını söylüyor.

    MADDE 4.12. Abonelerin menfaatinin korunması amacı ile; hizmetlerin mutat kullanım düzeyinin çok üzerinde olduğunu tespiti veya hukuka aykırı ya da suç niteliği taşıyan bir faaliyetin varlığı konusunda haklı bir şüphenin bulunması hallerinde VODAFONE NET, ABONE’ye bilgi vererek Hizmetlerin sunumunu kısıtlayabilir veya durdurabilir. Bununla birlikte hizmetlerin mutat kullanım düzeyinin çok üzerinde olduğunun tespiti halinde, VODAFONE NET’in ABONE’den Ara Ödeme, Avans veya Depozit talep etme hakkı saklıdır. Depozit tutarı, Avans ya da Ara Ödeme gibi değerlendirilmez ve Ara Ödeme’ye mahsup edilmez

    Bu madde ucu açık bir maddedir ve ucu açık maddelerin tek başına yaptırım gücü olamaz. Mutat kulanımdan bahsedilecekse bu mutat kullanımın nasıl belirlendiği sözleşme veya taahütname de açıkça yazılmalıdır veya internet kullanımında hukuka aykırı bir işlemin olması gerekmektedir. Hukuka aykırı işlem olup olmadığı da mahkeme emriyle kullanıcının interneti kullandığı konut veya ticarethane de yetkililerce incelendikten sonra yaptırım uygulanabilir.

    2. Öncelikle yapacağınız bütüm işlemlerin yazılı olarak kayıt altında olması gerekmektedir. Bu nedenle çağrı merkezi ile görüşmelerinizin kaydı bu aşamada çok önemli olmasa da vodafone tarafından yapılacak itirazlarda önemli olup, yapacagınız tüm işlemleri mail veya bildirim merkezi aracılığıyla yapmanız önem arz etmektedir. Bu nedenle mümkün olduğunca çağrı merkezinden uzak durup herşeyin yazılı kaydını alın.

    3. Telefonunuza "bu ay çok fazla veri kullandınız takip eden aylarda da bu şekilde yüksek veri kullanımınız devam ederse müşteri temsilci tarafından aranılıp paketiniz degiştirilecek veya hattınız iptal edilecek" şeklinde mesaj geldikten sonra hemen

    Hem bu maile netyardim@vodafone.com hemde bu kısımdan konu ile alakalı bir mail atıyoruz.

    İçerik şu şekilde olabilir.
    "Kullanım eşiğin neye istinaden uygulandığını paketinizin adil kullanım kotalı bir paket olduğunu ancak adil kullanım kotası uygulamasının 1 ocak 2019 tarihinden itibaren bilgi teknolojileri kurumu kararıyla tüm operatörler için tamamıyla kaldırıldığını bu nedenle kullandığınız adil kullanım kotalı internetinizin de kotasız ve sınırsız olarak güncellediği hatta konuya istinaden telefonunuza vodafone tarafından aralık ayında gönderilen sms ile de internetinizi sınırsız ve limitsiz olarak taahütünüz boyunca kullanabileceginizin vodafone tarafından onaylandığını belirtin. Herhangi bir kullanım eşiği adı altında bir taahüte imza atmadığınızı yada sözlü onay vermediğinizi telefon ile verilen taahüt uzatma onayında operatörün kesinlike kullanım eşiğinden bahsetmediğini, tarafınıza onay verdiğiniz taahütün ve sözleşmenin de mail aracılığıyla gönderilmesini istediğinizi yazın. Ayrıca taahütümü yenileyen müşteri temsilcisinin size böyle bir bilgi vermediği için müşteri memnuniyeti açısından bu kararı kabul etmediğinizi ekleyin.

    3. Mail ile gelen sözleşme ve taahünüzü içerisinde kullanım eşiği diye bir madde var mı inceleyin. Böyle bir madde olamaz bu madde ocaktan sonra eklendi ve siz de zaten en geç aralıkta taahüt vermişsinizdir. Kaldı ki zaten şu an ki sözleşmelerinde veya taahütnamelerinde de böyle bir eşikten bahsedilmiyor. Sözleşmenizde böyle bir madde varsa direk tüketici hakem heyetine gidin ve bana yanlış bilgi verilerek sözleşme içeriginde olan kullanım eşiği söylenmeden operatör tarafından limitsiz ve sınırsız olarak satıldığını belirterek konuşma kayıtlarının incelenmesini istediğinizi belirterek şikayetinizi yapın. Taahütünüzde yada sözleşmenizde kullanım eşiği maddesi yoksa öncelikle btk ya kullanım eşiği ile ilgili durumu bildiren bir şikayet kaydı oluşturup "bana böyle bir kullanım eşiği uygulanıyor kabul etmiyorum" diyerek şikayet kaydınızı yapın.

    4. Hem btk'dan gelen cevabı hemde vodafone tarafından gönderilen mailin çıktılarını, sms ile cep telefonunuza gelen mesajın resmini çekip çıktısını, sözleşmelerinizin ve taahütnamalerinizin fotokopilerini çekip durumunuzu belirten bir dilekçe ile ilçenizde ki kaymakamlıga gidip tüketici hakem heyetine şikayetimizi yapıyoruz. Fiziken gitmeden edevlet üzerinden de online olarak sikayet kaydı oluşturabilirsiniz.

    4. Burası çok önemli. Twitter'dan donanımhaber için de videolar çeken Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu bu konuda çok yardımcı oluyor. Konu ile alakalı bir tweet yazıp başta hem Aydın Agaoglu olmak üzere aşağıdaki tüm hesapları etiketliyoruz.

    Aydın Ağaoğlu
    twitter.com
    Aydın Ağaoğlu GÜÇLÜNÜN DEĞİL, HAKLININ YANINDA. (@aydinagaoglu) | Twitter
    https://twitter.com/aydinagaoglu

    Vodafone Türkiye
    twitter.com
    Vodafone Türkiye (@VodafoneTR) | Twitter
    https://twitter.com/VodafoneTR

    Vodafone Destek
    twitter.com
    Vodafone Destek (@VodafoneDestek) | Twitter
    https://twitter.com/VodafoneDestek

    BTK Basın
    twitter.com
    BTK (@BTKbasin) | Twitter
    https://twitter.com/BTKbasin

    BTK
    twitter.com
    BTK (@BTKgovtr) | Twitter
    https://twitter.com/BTKgovtr


    5. 4-5 ay sonra gelecek olumlu sonucun içeriğini burada paylaşıp insanların aptal olmadığını, devletin koyduğu kuralların etrafından geçilmemesi gerektiğini burada herkese gösteriyoruz. Biliyorsunuz ki gerek akk nin kaldırılması gerek mobil internet paylaşımından para alınması gibi saçma sapan uygulamalar donanımhaber sayesinde duyuldu ve tepki çekti geçte olsa ortadan kalktı. Bu forumun gücünü bir kez daha göstermek bizim elimizde.

    İçiniz rahat olsun. Kesinlikle ama kesinlikle böyle birşey uygulamaya hakları yok. Dediklerimi harfiyen yaparsanız olumlu sonucu hep birlikte görecegiz.


    EDIT: Bir arkadaşımızın Aydın Ağaoğluna attığı tweet ve Aydın beyin önerisi. Arkadaş burayada gelen mailin içeriğini yazarsa konuya ekleyeyim.
    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/mhyaen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi condemned890 -- 8 Mart 2019; 21:46:38 >







  • Teşekkür ediyorum yardımcı olduğunuz için gerekli herşeyi yapacağım hakkımızı aramalıyız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son gelişme nedir? Ne yapmamız gerekiyor? bende arandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonuryoldar

    Son gelişme nedir? Ne yapmamız gerekiyor? bende arandım.
    Yapman gerekeni yukarda detaylıca yazdım. Sırasıyla yapabilirsin.
  • Hocam teşekkürler yazdıkların için fakat netyardım@vodafone.net adresine atılan mail e cevap vermiyorlar. BTK'dan ve CİMER üzerinden de şikayette bulundum fakat oradan da cevap yok. Cevap gelse kanıt toplayıp dava açalım ama cevap gelmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atrinn

    Hocam teşekkürler yazdıkların için fakat netyardım@vodafone.net adresine atılan mail e cevap vermiyorlar. BTK'dan ve CİMER üzerinden de şikayette bulundum fakat oradan da cevap yok. Cevap gelse kanıt toplayıp dava açalım ama cevap gelmiyor.
    Evet bana da cevap gelmedi !!!
  • Cevap vermek zorundalar. 7 iş günü bekleyin. Cevap gelmezse müşteri hizmetlerini arayıp şikayet kaydı oluşturun attığım mail neden cevaplanmıyor diye.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir arkadaşımızın Aydın Ağaoğluna attığı tweet ve Aydın beyin önerisi. Arkadaş burayada gelen mailin içeriğini yazarsa konuya ekleyeyim.
    Lightshot
    Screenshot
    http://prntscr.com/mhyaen




  • HAKKINIZI ARAYIN , KORKMAYIN

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baştan sona okumadım ama şöyle birşey var

    arandıkça kazan uygulaması vardı... birde sınırsız konuşma hakkı vardı

    sınırsız konuşma hakkı olan diğer hattı arayıp 10 saat telefonu açık bırakıyordu

    Adam otobüs durağında söylüyor 600 lira fatura gelmiş bu nedenle vs.

    sonra sınırsız konuşma hakkını sözleşmede limit koydu diye biliyorum 10bin dk. gibi

    firmalar bir kampanya yapıyor açıktan yararlanmak isteyen müşteri oluyor.Müşteri bu açığı kullanmak isteyince firma faturaya ücret yansıtıyor. Sende ödemek zorunda kalıyorsun yada mahkeme yada tüketici mahkmesine gitömekle uğraşıyorsun

    asıl suçlu açık bırakmadan bir kampanya düzenlemesi gereken firma... zaten firmalar durmadan milleti kendine çekmek için acayip karışık tarife hazırlıyor bimcell gibi basit tarifeler olması gerekiyor... Operatörler bildim bileli fatura çıkarma hakkını kötüye kullanıyor ... 10gb diyelim 50 lira kotayı aşarsan 1gb 1000 lira eskiden böyleydi sonradan maksimum 199 olur gibi yönetmelikler çıkarıldı




  • Baştan sona okumadım ama şöyle birşey var

    arandıkça kazan uygulaması vardı... birde sınırsız konuşma hakkı vardı

    sınırsız konuşma hakkı olan diğer hattı arayıp 10 saat telefonu açık bırakıyordu

    Adam otobüs durağında söylüyor 600 lira fatura gelmiş bu nedenle vs.

    sonra sınırsız konuşma hakkını sözleşmede limit koydu diye biliyorum 10bin dk. gibi

    firmalar bir kampanya yapıyor açıktan yararlanmak isteyen müşteri oluyor.Müşteri bu açığı kullanmak isteyince firma faturaya ücret yansıtıyor. Sende ödemek zorunda kalıyorsun yada mahkeme yada tüketici mahkmesine gitömekle uğraşıyorsun

    asıl suçlu açık bırakmadan bir kampanya düzenlemesi gereken firma... zaten firmalar durmadan milleti kendine çekmek için acayip karışık tarife hazırlıyor bimcell gibi basit tarifeler olması gerekiyor... Operatörler bildim bileli fatura çıkarma hakkını kötüye kullanıyor ... 10gb diyelim 50 lira kotayı aşarsan 1gb 1000 lira eskiden böyleydi sonradan maksimum 199 olur gibi yönetmelikler çıkarıldı




  • forumagir F kullanıcısına yanıt
    Akknın kalkcagı 2 yıl önceden belliydi onlarda satmasalardı

    Ayrıca aynı şey değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumagir F kullanıcısına yanıt
    Neden diger hatti arayip 10saat acik birakti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleoneye

    Neden diger hatti arayip 10saat acik birakti
    aran- kazan vardı,dakika kazanıyorsun. hala varmı bilmiyorum yada bazı tarifelerle sınırlandırdılar... anneme saniye bazlı tarifeye geçirmiştim o dakika kazanıyordu ben aradığımda kısa kısa bedava konuşmalar yapabiliyordu dönem sonuna kadar
  • bu sadece Vodafone a özgü bir durum değil ki. bu interneti size sağlayan Turkcell ya da TTnet de olsa aynı muhabbeti yaşayacaksınız. çünkü BTK tarafından internet servis sağlayacılar ile anlaşılan bir üst limit var 8mbit 200GB. zaten 8megabit / 200GB üzerinde bir kullanım gerçekleştiriyorsan normal bir kullanıcı olmaktan çıkıyorsun. bunun ISS'lara maliyeti oldukça yüksek. tabi ki arayacaklar kullanmanı istemeyecekler.
  • Queenie kullanıcısına yanıt
    Bu bilginin kaynağını paylaşmanız mümkün mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Queenie

    bu sadece Vodafone a özgü bir durum değil ki. bu interneti size sağlayan Turkcell ya da TTnet de olsa aynı muhabbeti yaşayacaksınız. çünkü BTK tarafından internet servis sağlayacılar ile anlaşılan bir üst limit var 8mbit 200GB. zaten 8megabit / 200GB üzerinde bir kullanım gerçekleştiriyorsan normal bir kullanıcı olmaktan çıkıyorsun. bunun ISS'lara maliyeti oldukça yüksek. tabi ki arayacaklar kullanmanı istemeyecekler.
    Bütün firmalarda var diyorsun ama bu telefon aramasını sadece vodafone yapıyor. Sizce de bu durum mantıklı mı ? Türkiye de en çok müşterisi olan operatör türk telekom. Türk telekom gibi bir şirketin forum konusunda böyle bir aramadan şikayet edilmiyor fakat vodafone gibi müşteri sayısı turktelekomun 10 da 1 i kadar olan bir isp nin forum konusunda bu şikayet oluyorsa demekki vodafone da sorun var demektir. Ayrıca 8 mbite 200 gb kota falan demişsiniz kaba 1 hesap yaparsak 80 mbite 2 tb hak verilmesi gerekiyor kullanıcılara ama 400 gb kullandın mı hemen fazla kullanmışsın diye arama yapılıyor. Bu ne persiz bu ne lahana turşusu ? Ayrıca turkcell 100 mbit için 5 tb limit belirlemiş aylık. En son olarak ta akk varken ben gece 2 ile 8 arası her ay 1 tb indiriyordum ama kimse ne arıyordu ne soruyordu. Şimdi akk kalkınca neden aranıyoruz ? o zaman isp lere yük olmuyordu şimdi nie oluyor ? Böyle bir kanun varsa o zaman da mahkeme bizi her türlü haklı bulacak çünkü vodafone btk nın belirtigin kotaların 5 te 1 i kadar kota koymuş müşterilerine tam davalık bir durum. Nerden tutsanız elinizde kalır o söyledikleriniz. BTK'nın kanunu var diyorsunuz o kanunu bende görmek istiyorum. Paylaşın bakalım bir de biz görelim neymiş o kanun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi condemned890 -- 8 Şubat 2019; 23:0:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Queenie

    bu sadece Vodafone a özgü bir durum değil ki. bu interneti size sağlayan Turkcell ya da TTnet de olsa aynı muhabbeti yaşayacaksınız. çünkü BTK tarafından internet servis sağlayacılar ile anlaşılan bir üst limit var 8mbit 200GB. zaten 8megabit / 200GB üzerinde bir kullanım gerçekleştiriyorsan normal bir kullanıcı olmaktan çıkıyorsun. bunun ISS'lara maliyeti oldukça yüksek. tabi ki arayacaklar kullanmanı istemeyecekler.
    BTK sınırsız tarifeleri onaylamış sen 200 gb diyorsun.

    Hadi geçtim bizim çoğu kullanıcı 100 mbps 8'e 200 veren 100'e 400 mü veriyor? Vodafone sen misin?
  • Müşteri hizmetleri "kullanım eşiği" denen şeyi inkar ediyor, böyle bir şey olmadığını söylüyor.

    Vodafone gerçekten insanı deli edebilecek potansiyele sahip.
  • Queenie kullanıcısına yanıt
    Sallamayın ya, niye böyle yapıyorsunuz. 200GB neye göre, kime göre normalmiş. Ben TV'yi internetten izliyorum sadece TV kullanımım aylık 200GB'tı geçiyor. İnterneti facebooktan ibaret sananlar için 200GB çok tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spacenet -- 9 Şubat 2019; 16:5:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.