Şimdi Ara

Volkswagen Araçlarının Yan Sanayi Durumu Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
8.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Slm arkadaşlar geçen sanayide usta ile laflarken Volkswagenler piyasaları çok iyi ama genellikle ederinin üzerinde fiyata satılıyor dedi. Ayrıca bakımı ve parçaları da pahalı dedi. O zaman aklıma gelmedi bunun yan sanayisi yok mu diye sormayı. Honda, Toyota yan sanayisi bulunuyor belkide Türkiyede montajlandığı için tam olarak bilmiyorum. Zaten Renaultu söylemeye gerek yok. Peki Volkswagen de durum nedir? Ayrıca Fordu da sormak isterim Arkadaşlar.



  • Cevap gelmedi,Volkswagen sahipleri hepiniz orjinal parça mı kullanıyorsunuz?
  • Ben Vw kullanıyorum ama yan sanayi olayınıda hiç bilmiyorum.Daha doğrusu o tür bi durum oluşmadı.
    Ama balata falan ıvır zıvır vardır mutlaka yan sanayi olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Ben Vw kullanıyorum ama yan sanayi olayınıda hiç bilmiyorum.Daha doğrusu o tür bi durum oluşmadı.
    Ama balata falan ıvır zıvır vardır mutlaka yan sanayi olarak.

    İlginiz için teşekkürler.
  • Yan Sanayi Var Tabi Stop Far Silecek Vs. Ama Onlarda Pahalı 2001 Polo Ön Farın Tekine Sinyal Hariç 110 TL Demişlerdi Düşün Yani Orjinali Ne Kadardır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMMacit

    Yan Sanayi Var Tabi Stop Far Silecek Vs. Ama Onlarda Pahalı 2001 Polo Ön Farın Tekine Sinyal Hariç 110 TL Demişlerdi Düşün Yani Orjinali Ne Kadardır ?

    Evet yan sanayi için fazla bir fiyat.
  • 110 lira iyi. ne olsun far 50 lira ya mı versinler. Ben 2001 laguna nın farını yan sanayi 130 a almıştım. Eski araçların parçaları daha pahalı oluyor gibi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Valla ben bugün sanayideydim.

    Park sensörünün sadece ikaz düdüğü 50 TL idi.Sensörlerle birlikte bazıları 90'a takıyor,düşünün.Bunun yan sanayisi de yok.

    Mesela krom çıta sadece sağ arkanınki 115 TL,yan sanayi 85 TL.
  • vw lerde yan sanayi parçalar uyumsuzluk yaratır.far stop vs de sırıtır..
  • Volkswagen yürütmesi madem pahalı neden bu kadar tutuluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Volkswagen yürütmesi madem pahalı neden bu kadar tutuluyor?

    bu yazıyı görmezden gelmeliyiz.
  • Ben yıllarca Üçel'i tercih ettim, tavsiye ederim. Fakat bayiler arasında bile fiyat farkı var. En ucuzu Aksaray şubesiyken, en pahalısı Maslak şubesi. Onu da sattığım gün farkettim, aynam kırıktı ve takıp verecektim. Yan sanayi Maslak'ta 170, Bostancı'da 150, Aksaray'da 130 liraydı. Orijinali ise 350 liraydı Üçel'de. Serviste ise 450-500 lira civarındaydı. VW kullananlara tavsiyem Üçel'deki orijinal parçaları kullanmaları. Onların tavsiye ettiği yan sanayi parça varsa hem orijinali hem de yan sanayi olanı alın bakın karşılaştırın, öyle karar verin. Ben yıllarca %90 oranda orijinal parça kullanarak baktım arabama, çok şükür parçadan dolayı da hiç bir sıkıntı yaşamadım.
  • Yan sanayi alacağıma çıkma alırım daha iyi. Nitekim eski Polo aracımın arka stop farını çıkma almıştım. Aslında bakım için kullanılan balata, debriyaj balatası vs normalde yan sanayi çoğu özel servislerde. Adı üstünde yan ama kiminin sağlam kiminin kalitesizdir. Geçen sene primeline model Jetta aracıma krom çıkta kaplama sordum. Ne dese iyi, 1.700 lira dedi bastım gittim. Eminim sileceğin tekinede 100 lira fiyat çekerler. Ama dışarıdan başka marka kullanırsanız 50 liradır teki. Tabi bu yan sanayi demekten ziyade farklı marka olarak değerlendirilir.
  • Değerli insideman arkadaşım,

    Volkswagen grubu araçlarda da (VOLKSWAGEN-AUDI-SEAT-SKODA) yan sanayi elbette var. Sarf malzemelerinden yapısal parçalara olduğu kadar özellikle aksesuarlarda yan sanayi aynı şekilde sunuluyor. İnanılmaz bir durum gibi gelse de Orjinal Alman malı kadar Orjinal Çin malı ve Yan Sanayi Çin malı ürünler de ithal ediliyor ve (ne yazık ki orjinal sıfatı ile de) satışa sunuluyor.

    Dün bir çeviri yaptım, FORD FOCUS'un TÜM (!) parçalarını Çin'den yan sanayi olarak getirip Türkiye'de piyasaya sunmaya hazırlanan bir şirket malları gümrükten çekmek için hazırlıklar yapıyordu. Tampondan radyatöre, şanzıman kubbesinden motor kulağına, amortisörlerden eksozlara kadar hepsi Made in Chına şeklinde profesyonelce paketlenmiş ve Almanya fiyatının % 20'sine satışa sunuluyor.

    Volkswagen PASSAT aracımın şimdiye kadar gördüğüm TÜM AKSESUARLARIN orjinal parçası kadar YAN SANAYİ ürünleri de olduğu gibi yan sanayi birkaç adım daha ileri giderek Volkswagen'in üretmediği, üretmek istemediği ve üretmeyeceği garip, ilginç ve işlevsel olup olmadığı tartışılır aksesuarlar da üretmiştir. Kendi aracımda yerli malı motor karter muhafaza sacı var, yetkili servis 3 yıl önce taktı, kusursuz bir ürün, Türk malı olduğuna kanaat getirmek ilk başta zor olsa da eskiden Türk malı olduğunu öğrendiğimizde üzüleceğimiz bir ürün şimdi o kadar kaliteli ve mükemmel yapılmış ki bu defa Türk malı olduğunu öğrenince daha da sevindim.

    Ayrıca eksozcularda PASSAT ve JETTA gibi araçların da son susturucularının yerli malı olanı aslından kopyalanarak 1:1 üretiliyor ve satılıyor. Bunların bir kısmı yine Çin malı olup piyasada Çin mallarına olan antipatiyi aşmak için yerli malı olduğu bilgisi veriliyor.

    Otomobil yedek parçacıları anlamak gerek. Orjinal satsa kimse almaz, aşırı pahalı, yerli malı her zaman orjinal kadar kaliteli değil, Çin malı orjinaline çok benziyor ama tüketiciler Çin malını duyunca yarısı tükürüyor, yarısı gülüyor, haliyle de adamlar kimsenin parasını ödeyemeyeceği orjinal parça getirmiyor, yerine Çin malı geliyor, ambalajı değiştiriliyor ve yerli ya da Avrupa yan sanayi sözleri ile satılıyor. Bazıları Çin malı olduğunu söylemekten imtina etmezken bazıları da o anda afiyetle yediği 1,5 Acılı Adana kebabının ağzındaki 9. lokmayı yutmayı beklemeden Çin malı olduğunu inkâr etmektedir.

    2000-2005 SEAT Toledo araçların orjinal farları Yetkili Serviste 1.000 TL'ye yakın fiyatla satılırken kopyası yedek parçacıda 200 TL'ye satılmaktadır. Aradaki farkı anlamak için bu piyasada ızgarada tereyağı ile pişen hamsi kadar iyi pişmiş olmak gereklidir. Herhangi bir şekilde YAŞ TAHTAYA basmamak için orjinal yedek parçayı Yetkili Serviste almaktan çekinmeyin ama bunun bedelinin her zaman ucuz olmayacağını fakat ödediğiniz paranın karşılığında da gerçek ve orjinal parça elde edeceğinizi de unutmayın.

    Bir durum daha var. 3 Yıldır VOLKSWAGEN PASSAT kullanıyorum. Araç 20.650 km'de ve bu 3 yılda araçta bozulan veya kırılan en ufak bir parça olmadı, aracın boyası, motoru, koltuk, halı ve camları, derisi, elektronik sistemi, tamponları vb. hepsi daha ilk günkü kadar temiz, parlak ve yeni. Çok sıcak veya çok soğuk, yağmurlu, sisli ve çamurlu havada herhangi bir olumsuzluk ile karşılaşmadım. İnanıyorum ki araca 2 ya da 3 katı binseydim de temiz kullanmaya özen gösterdiğim sürece yine araçta herhangi bir arıza meydana gelmeyecekti.

    Sadece Volkswagen değil, her markanın aracı HOR kullanıldığında arızalanır ve işte ancak böyle bir durumda yedek parça fiyat katalogunun cehennem sayfalarını andıran fiyatları ortaya çıkar. Mecbur değilsiniz orjinal almaya, yerli, Avrupa ve Çin malı yan sanayi var ama kalitesi genelde çoğu zaman orjinali gibi olmuyor.

    Umarım açıklayıcı ve aydınlatıcı bilgiler verebildim.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Değerli insideman arkadaşım,

    Volkswagen grubu araçlarda da (VOLKSWAGEN-AUDI-SEAT-SKODA) yan sanayi elbette var. Sarf malzemelerinden yapısal parçalara olduğu kadar özellikle aksesuarlarda yan sanayi aynı şekilde sunuluyor. İnanılmaz bir durum gibi gelse de Orjinal Alman malı kadar Orjinal Çin malı ve Yan Sanayi Çin malı ürünler de ithal ediliyor ve (ne yazık ki orjinal sıfatı ile de) satışa sunuluyor.

    Dün bir çeviri yaptım, FORD FOCUS'un TÜM (!) parçalarını Çin'den yan sanayi olarak getirip Türkiye'de piyasaya sunmaya hazırlanan bir şirket malları gümrükten çekmek için hazırlıklar yapıyordu. Tampondan radyatöre, şanzıman kubbesinden motor kulağına, amortisörlerden eksozlara kadar hepsi Made in Chına şeklinde profesyonelce paketlenmiş ve Almanya fiyatının % 20'sine satışa sunuluyor.

    Volkswagen PASSAT aracımın şimdiye kadar gördüğüm TÜM AKSESUARLARIN orjinal parçası kadar YAN SANAYİ ürünleri de olduğu gibi yan sanayi birkaç adım daha ileri giderek Volkswagen'in üretmediği, üretmek istemediği ve üretmeyeceği garip, ilginç ve işlevsel olup olmadığı tartışılır aksesuarlar da üretmiştir. Kendi aracımda yerli malı motor karter muhafaza sacı var, yetkili servis 3 yıl önce taktı, kusursuz bir ürün, Türk malı olduğuna kanaat getirmek ilk başta zor olsa da eskiden Türk malı olduğunu öğrendiğimizde üzüleceğimiz bir ürün şimdi o kadar kaliteli ve mükemmel yapılmış ki bu defa Türk malı olduğunu öğrenince daha da sevindim.

    Ayrıca eksozcularda PASSAT ve JETTA gibi araçların da son susturucularının yerli malı olanı aslından kopyalanarak 1:1 üretiliyor ve satılıyor. Bunların bir kısmı yine Çin malı olup piyasada Çin mallarına olan antipatiyi aşmak için yerli malı olduğu bilgisi veriliyor.

    Otomobil yedek parçacıları anlamak gerek. Orjinal satsa kimse almaz, aşırı pahalı, yerli malı her zaman orjinal kadar kaliteli değil, Çin malı orjinaline çok benziyor ama tüketiciler Çin malını duyunca yarısı tükürüyor, yarısı gülüyor, haliyle de adamlar kimsenin parasını ödeyemeyeceği orjinal parça getirmiyor, yerine Çin malı geliyor, ambalajı değiştiriliyor ve yerli ya da Avrupa yan sanayi sözleri ile satılıyor. Bazıları Çin malı olduğunu söylemekten imtina etmezken bazıları da o anda afiyetle yediği 1,5 Acılı Adana kebabının ağzındaki 9. lokmayı yutmayı beklemeden Çin malı olduğunu inkâr etmektedir.

    2000-2005 SEAT Toledo araçların orjinal farları Yetkili Serviste 1.000 TL'ye yakın fiyatla satılırken kopyası yedek parçacıda 200 TL'ye satılmaktadır. Aradaki farkı anlamak için bu piyasada ızgarada tereyağı ile pişen hamsi kadar iyi pişmiş olmak gereklidir. Herhangi bir şekilde YAŞ TAHTAYA basmamak için orjinal yedek parçayı Yetkili Serviste almaktan çekinmeyin ama bunun bedelinin her zaman ucuz olmayacağını fakat ödediğiniz paranın karşılığında da gerçek ve orjinal parça elde edeceğinizi de unutmayın.

    Bir durum daha var. 3 Yıldır VOLKSWAGEN PASSAT kullanıyorum. Araç 20.650 km'de ve bu 3 yılda araçta bozulan veya kırılan en ufak bir parça olmadı, aracın boyası, motoru, koltuk, halı ve camları, derisi, elektronik sistemi, tamponları vb. hepsi daha ilk günkü kadar temiz, parlak ve yeni. Çok sıcak veya çok soğuk, yağmurlu, sisli ve çamurlu havada herhangi bir olumsuzluk ile karşılaşmadım. İnanıyorum ki araca 2 ya da 3 katı binseydim de temiz kullanmaya özen gösterdiğim sürece yine araçta herhangi bir arıza meydana gelmeyecekti.

    Sadece Volkswagen değil, her markanın aracı HOR kullanıldığında arızalanır ve işte ancak böyle bir durumda yedek parça fiyat katalogunun cehennem sayfalarını andıran fiyatları ortaya çıkar. Mecbur değilsiniz orjinal almaya, yerli, Avrupa ve Çin malı yan sanayi var ama kalitesi genelde çoğu zaman orjinali gibi olmuyor.

    Umarım açıklayıcı ve aydınlatıcı bilgiler verebildim.

    Selamlar,

    Taner Göde


    Arabayı satarsan haberimiz olsun




  • 2012 model (şimdi sipariş verip) veya 2014 model (2 yıl bekleyip) 1.6 TDI motorlu özel yapım B7 Kasa Yeni PASSAT almayı düşünüyorum.

    Ekleteceğim donanımlar arasında Sunroof, Elektrikli Arka Cam Perde, Katlanır Yan Ayna, Alarm, Lastik Basınç Kontrol Sistemi, 230V Priz, Navigasyon, 18" Jant ve 235 Lastik vb. var. Bunlar şu andaki Comfortline Donanım Paketinde yok, Sunroof ve Elektrikli Arka Cam Perde Highline Donanı Paketinde bile yok. Özel Üretim ve bekleme sırası da 3,5 ve 6 ay arasında.

    Ciddi bir alıcı çıkarsa aracımı üzerinden hiçbirşey sökmeden (Navigasyon ve Motor Karter Koruma Sacı gibi) her zaman satabilirim.

    Örnek bir ilan ve fiyat:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-passat-sahibinden-passat-1-4-tsi-122ps-33199814/detay/

    quote:

    Orijinalden alıntı: Darkimore

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bir durum daha var. 3 Yıldır VOLKSWAGEN PASSAT kullanıyorum. Araç 20.650 km'de ve bu 3 yılda araçta bozulan veya kırılan en ufak bir parça olmadı, aracın boyası, motoru, koltuk, halı ve camları, derisi, elektronik sistemi, tamponları vb. hepsi daha ilk günkü kadar temiz, parlak ve yeni. Çok sıcak veya çok soğuk, yağmurlu, sisli ve çamurlu havada herhangi bir olumsuzluk ile karşılaşmadım. İnanıyorum ki araca 2 ya da 3 katı binseydim de temiz kullanmaya özen gösterdiğim sürece yine araçta herhangi bir arıza meydana gelmeyecekti.



    Arabayı satarsan haberimiz olsun





  • Taner Bey elinize sağlık çok güzel ve açıklayıcı bir yazı oldu. Çok sağolun.
    Konuya ilgi gösteren diğer arkadaşlarada teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.