Şimdi Ara

Volkswagen de içten yanmalı modellere veda ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen de içten yanmalı modellere veda ediyor



    Otomotiv devleri birbiri ardına beklenen açıklamayı yapmaya devam ediyor. En azından şimdilik Avrupa pazarı için. Volkswagen de 2035'e kadar içten yanmalı model satışını durduracağını açıkladı.



    Volkswagen'den içten yanmalı motorlara veda



    Alman markanın bu kararını satışlardan sorumlu isim olan Klaus Zellmer duyurdu. Zellmer, bir gazeteye verdiği demeçte 2033 ve 2035 yılları arasında içten yanmalı model satışının durdurulacağını açıkladı. Şunu belirtmekte fayda var ki bu karar birçok markayı bünyesinde barındıran Volkswagen Grubu için değil, Volkswagen markası için yapıldı. Fakat grubun diğer markaları da benzer tarihler için aynı hedefi koyacaktır. Zira kısa süre önce Audi de içten yanmalı modellere veda edeceklerini açıklamıştı.



    Ayrıca Bkz.DS 9'un Türkiye'de satışa sunulacağı tarih belli oldu



    Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Volkswagen'in bu kararı Avrupa için geçerli. Zellmer, açıklamasında ABD ve Çin pazarları için de aynı kararın "daha sonraki bir tarihten" itibaren geçerli olacağını açıklamış fakat tam tarih vermemiş. Ayrıca bu karar şimdilik Güney Amerika ve Afrika pazarlarında da geçerli olmayacak. Bunun nedeniyse söz konusu iki pazarın elektrikli araçlara hem siyasi açıdan hem de gerekli şarj altyapısı açısından hazır olmaması şeklinde açıklanmış.



    Üreticilerin Avrupa'ya yönelik böyle bir karar alması çok da sürpriz değil. Zira Avrupa Komisyonu'nda tartışıldığı bildirilen teklifler arasında 2030'a kadar yüzde 60'lık, 2035 kadarsa yüzde 100'lük emisyon azaltımı yer alıyor. Bu da pratikte içten yanmalı motorlu araçların satışının neredeyse imkansız olacağı anlamına geliyor.



    İçten yanmalı modeller için verilen bu karar, Volkswagen'in ürün gamındaki elektrikli araç sayısını artırmasını gerektiriyor. Alman marka da bu bağlamda ID adını verdiği elektrikli araç ailesini geliştirmeye devam ediyor.




    Kaynak:https://www.merkur.de/wirtschaft/vw-marke-verbrenner-ausstieg-diesel-benziner-em-uefa-arena-zellmer-interview-volkswagen-wolfsburg-zr-90826056.html
    Kaynak:https://europe.autonews.com/environmentemissions/vw-brand-end-sales-combustion-engines-europe-2035







  • "Şunu belirtmekte fayda var ki bu karar birçok markayı bünyesinde barındıran Volkswagen Grubu için değil, Volkswagen markası için yapıldı."


    Güzel tezgah. Brezilya'da, Çin'de, Rusya'da 12 sene içinde tamamen elektrikli araca geçiş yapıp pazarı kaptıracak öyle mi? Ben yemedim. VW değil de farklı bir marka kurar onunla devam eder. Veya Skoda ve Seat olarak satar.


    Çin'de yılda 22 milyon araç satılıyor. Kim böyle bir pazarı bırakır da Norveç'te yıllık 20-30 bin araç satışı için rekabete girer?


    Şunu da unutmamak lazım böyle tarihleri sallıyorlar ya güya 2008-2009 gibi haberler çıkıyordu 2020'de Avrupa'da elektrikli araçlar hariç şehir merkezine araç giremeyecekti. Hani kaç şehirde var bu olay?

  • "Şunu belirtmekte fayda var ki bu karar birçok markayı bünyesinde barındıran Volkswagen Grubu için değil, Volkswagen markası için yapıldı."


    Güzel tezgah. Brezilya'da, Çin'de, Rusya'da 12 sene içinde tamamen elektrikli araca geçiş yapıp pazarı kaptıracak öyle mi? Ben yemedim. VW değil de farklı bir marka kurar onunla devam eder. Veya Skoda ve Seat olarak satar.


    Çin'de yılda 22 milyon araç satılıyor. Kim böyle bir pazarı bırakır da Norveç'te yıllık 20-30 bin araç satışı için rekabete girer?


    Şunu da unutmamak lazım böyle tarihleri sallıyorlar ya güya 2008-2009 gibi haberler çıkıyordu 2020'de Avrupa'da elektrikli araçlar hariç şehir merkezine araç giremeyecekti. Hani kaç şehirde var bu olay?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 28 Haziran 2021; 13:18:56 >
  • Elektrikli araba kullanmak daha mantıklı, diğer modeller çevreyi kirletiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4A681DC35

    Elektrikli araba kullanmak daha mantıklı, diğer modeller çevreyi kirletiyor.
  • 10 yıldan fazla var kim öle kim kala...

  • 14 yıl sonrasına tarih vermek! reklam kokan hareketler.

    o zamana kadar piyasa gözlenir, duruma göre 10 yıl daha devam edeceğiz de diyebilirler.

    seneye kapatıyoruz o işi diyebilen varsa buyursun. yoksa gerisi maksat muhabbet olsun diye olur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    "Şunu belirtmekte fayda var ki bu karar birçok markayı bünyesinde barındıran Volkswagen Grubu için değil, Volkswagen markası için yapıldı."


    Güzel tezgah. Brezilya'da, Çin'de, Rusya'da 12 sene içinde tamamen elektrikli araca geçiş yapıp pazarı kaptıracak öyle mi? Ben yemedim. VW değil de farklı bir marka kurar onunla devam eder. Veya Skoda ve Seat olarak satar.


    Çin'de yılda 22 milyon araç satılıyor. Kim böyle bir pazarı bırakır da Norveç'te yıllık 20-30 bin araç satışı için rekabete girer?


    Şunu da unutmamak lazım böyle tarihleri sallıyorlar ya güya 2008-2009 gibi haberler çıkıyordu 2020'de Avrupa'da elektrikli araçlar hariç şehir merkezine araç giremeyecekti. Hani kaç şehirde var bu olay?

    çinde elektrikli otomobil satılmıyor mu sanıyorsun? Siz bir çok ülkeyi Türkiye gibi sanıyorsunuz ama bu araçlara diğer ülkelerde ciddi teşvikler var. Bizim gibi 3. Dünya ülkelerine alt markalarla yeni Ar-Ge yapmadan içten yanmalı satmaya devam ederler. Ama büyük üretimi elektrikliye kaydıracakları aşikar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bye bye sweet pie Volkswagen de içten yanmalı modellere veda ediyor 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sml_akyz

    çinde elektrikli otomobil satılmıyor mu sanıyorsun? Siz bir çok ülkeyi Türkiye gibi sanıyorsunuz ama bu araçlara diğer ülkelerde ciddi teşvikler var. Bizim gibi 3. Dünya ülkelerine alt markalarla yeni Ar-Ge yapmadan içten yanmalı satmaya devam ederler. Ama büyük üretimi elektrikliye kaydıracakları aşikar.



    Alıntıları Göster

    Çin'de satilan elektrikli araclarin cogu Avrupa da guvenlik nedeniyle satilmasina izin verilmeyecek kalitede kotu yapiy sahip araclar. Arac dedigime bakmayin coguna 2-3 kisi binmeye korkarsiniz. VAG grubu bu olcekte bir rekabete giremez cunku maliyeti o derecede dusuremez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Çin'de satilan elektrikli araclarin cogu Avrupa da guvenlik nedeniyle satilmasina izin verilmeyecek kalitede kotu yapiy sahip araclar. Arac dedigime bakmayin coguna 2-3 kisi binmeye korkarsiniz. VAG grubu bu olcekte bir rekabete giremez cunku maliyeti o derecede dusuremez.



    Alıntıları Göster

    Tesla %100 kendi fabrikasını açtı satışa başladı. Orada yapılıp bahsettiğin ucuz araçlarla bu araçları bir tutmayın. Ayrıca Avrupa standartlarında üretilip satılan araçlarda mevcut ki Türkiye’ye de getiriyorlar. Hatta Avrupa pazarına da giren markalar var. Siz sanırım 10 sene öncesinden bahsediyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sml_akyz

    Tesla %100 kendi fabrikasını açtı satışa başladı. Orada yapılıp bahsettiğin ucuz araçlarla bu araçları bir tutmayın. Ayrıca Avrupa standartlarında üretilip satılan araçlarda mevcut ki Türkiye’ye de getiriyorlar. Hatta Avrupa pazarına da giren markalar var. Siz sanırım 10 sene öncesinden bahsediyorsunuz.



    Alıntıları Göster

    Şimdi ben bir şey yazacağım eminim tartışma uzayacak ama bu son yorumum olur kendi açımdan. Okuduğunuzu anlamıyorsunuz. Olay bu kadar basit benim açımdan.


    Ben diyorum ki VW'nin Çin'deki yerel firmalarla rekabete girmesi için maliyetleri aşırı derecede kısıp kalitesiz araçlar üretmesi lazım. Bu da o kadar kolay bir şey değil çünkü yerel firmalara verilen teşvikler VW'ye verilmeyebilir veya çok ufak kar olacağı için uğraşmak istemeyebilirler. 3.Dünya ülkelerine kalitesiz araçlar gitse bile Çin'deki yerel firmalarla kapışacak araçların kalitesizliğini markalarına yakıştıramazlar. Her şeyden önce marka algısı var ki VAG grubunun başı zaten dertte son yıllarda çektiklerinden. Ona bakarsanız bizim yerli aracımız da çok ucuz maliyetle üretilebilir ama hiçbir Avrupa ülkesinde satamazsın.


    Siz diyorsunuz ki Çin'den Türkiye'ye gelen araçlar var. E ne yapalım? Ben bunu mu kastediyorum? Ben diyorum ki Çin'de üretilen elektrikli araçların çoğu fakir halk için kalitesiz, güvenlik donanımları olmayan araçlar. Bazıları da kaliteli orta ve üst insana hitap ediyor onlar gelebilir. Çin'de kaliteli markalar da vardır yoktur onu bilemem anlattığım şey de o değil zaten.


    Tesla kendi fabrikasını açtı satışa başladı da fakir halk alabiliyor mu? TR'de fabrikası olan markaların bütün modellerini bu halk rahat rahat alabiliyor mu?


    Sizin mantığınız şu sanırım Bentley fabrika açtı TR'de Renault ile kapışacak. Böyle bir şey olabilir mi? Olamaz. Bu yüzden konuşmaya dahi gerek yok bunu. Gelecekte pazar ne olur bilinmez belki firmalar iyice kaliteyi düşürür rekabet yüzünden çünkü Hindistan ve Çin pazarları muhteşem şekilde büyüyor herkes pay almak ister.





  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    İyi de zaten Avrupa pazarında içten yanmalı araç satışını bırakacağız demişlerVolkswagen de içten yanmalı modellere veda ediyor 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    İyi de zaten Avrupa pazarında içten yanmalı araç satışını bırakacağız demişler 

    Benim yorumum geneldi. Dünya genelinde 10 milyon küsür satışı var VAG'ın ve bunun 3.5 milyon küsürü de Avrupa içinde. Avrupa için belki tutturabilirler bilemem AB'nin politikasına bağlı ama Avrupa için bile şu ana kadar söylenen rakamlar tutmadı. Bundan 10 sene önce 5 sene önce 2020-2021 tarihleri tutmadı mesela.


    Ucu açık bir cümle kurmak kolay önemli olan rekabet. 2030'a kadar yaşarsak zaten gerisi belli olur. Bu arada tabii ki bu tarihlerin tutmasında en önemli etken Tesla olacaktır. Tesla seven olur sevmeyen olur orası ayrı ama rekabeti bozup elektrikli araçlara ivme kazandıran bir marka.





  • Tasarımda evrim, motorda devrim yapan bir markadır Volkswagen.

    İçten yanmalı motorlarda özellikle ilk turbo beslemeli dizel ve downsizing felsefesinin ilk turbo beslemeli benzinli motorlarıyla devrim üstüne devrim yapan mühendislik abidesi, bir mak. müh olarak verimliliğine ve performansına ve sorunsuzluğuna hayran olduğum TSI ve TDI ünitelerin verdiği güvene dayanarak, bu yeni elektrikli motorlardan ümitliyim.

    Bu yalnızca VW için değil, bu grup çok büyük, çok kıymetli markaları bünyesinde barındırıyor, Bugatti, Bentley, Volkswagen, Audi ve Porsche gibi otomotivin mihenk taşı markalar için çok önemli olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 28 Haziran 2021; 22:17:11 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    merak ediyorum anneni babanıda bu buzdolabı markasını sevdiğin kadar çok sevip sayıyor musun ?

  • Volkswagen ilk Jetta hibrit'i bile 2013 yılında çıkarmıştı. Volkswagen içten yanmalı motorları bırakmak için çok geç kaldı

  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Elektrikli motorun nesinden ümitlisin. Elektrikli motorlar içten yanmalı motorlar gibi komplike binlerce parçadan oluşmuyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Şimdi ben bir şey yazacağım eminim tartışma uzayacak ama bu son yorumum olur kendi açımdan. Okuduğunuzu anlamıyorsunuz. Olay bu kadar basit benim açımdan.


    Ben diyorum ki VW'nin Çin'deki yerel firmalarla rekabete girmesi için maliyetleri aşırı derecede kısıp kalitesiz araçlar üretmesi lazım. Bu da o kadar kolay bir şey değil çünkü yerel firmalara verilen teşvikler VW'ye verilmeyebilir veya çok ufak kar olacağı için uğraşmak istemeyebilirler. 3.Dünya ülkelerine kalitesiz araçlar gitse bile Çin'deki yerel firmalarla kapışacak araçların kalitesizliğini markalarına yakıştıramazlar. Her şeyden önce marka algısı var ki VAG grubunun başı zaten dertte son yıllarda çektiklerinden. Ona bakarsanız bizim yerli aracımız da çok ucuz maliyetle üretilebilir ama hiçbir Avrupa ülkesinde satamazsın.


    Siz diyorsunuz ki Çin'den Türkiye'ye gelen araçlar var. E ne yapalım? Ben bunu mu kastediyorum? Ben diyorum ki Çin'de üretilen elektrikli araçların çoğu fakir halk için kalitesiz, güvenlik donanımları olmayan araçlar. Bazıları da kaliteli orta ve üst insana hitap ediyor onlar gelebilir. Çin'de kaliteli markalar da vardır yoktur onu bilemem anlattığım şey de o değil zaten.


    Tesla kendi fabrikasını açtı satışa başladı da fakir halk alabiliyor mu? TR'de fabrikası olan markaların bütün modellerini bu halk rahat rahat alabiliyor mu?


    Sizin mantığınız şu sanırım Bentley fabrika açtı TR'de Renault ile kapışacak. Böyle bir şey olabilir mi? Olamaz. Bu yüzden konuşmaya dahi gerek yok bunu. Gelecekte pazar ne olur bilinmez belki firmalar iyice kaliteyi düşürür rekabet yüzünden çünkü Hindistan ve Çin pazarları muhteşem şekilde büyüyor herkes pay almak ister.



    Alıntıları Göster

    Ya hocam zaten vw de ucuz kalitesiz araç pazarına göz dikecek değil ya. Çin’de herkes ucuz araç mı alıyor? Belli bir seviyeye tabiki de hitap edip pazar payı almak için elektrikli araç üretim adeditini artırarak maliyeti düşürüp pazarını artırmaya çalışacak. 5 sene içerisinde adamların yılda 1 milyon elektrikli otomobil hedefi var. Bu ne demek içten yanmalı motorlu araçtan daha fazla üretim demek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Modası geçmiş demek ki.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    veririmlilik önemli, kirletmiyor anlamına gelmiyor. içten motorlu arabalarda ürettiğin kirlilik daha fazla, elektrikli araçlar gücü daha verimli kullanırken kendi içindede üretim yapıp katkı sağlayabiliyorlar.

    içten yanmalı motorda yanlış devirde, trafikte gibi etkenlerle zaten daha fazla yakmaya neden oluyorsun.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.