|
Volkswagen ID.7, tek şarjla 941 km yol kat ederek menzil rekoru kırdı (4. sayfa)
-
-
Birader anlamayan sensin.
Elektrikli araç konusunda dizel aracın menzilini göstermenin mantığı yok.
Git dizel araç konusunda paylaş 1400 km yol yaptığını.
Hem yanlış yapıyorsun hem de yanlısı savunmaya devam ediyorsun.
Senin gibi ülkeler arası yolculuk yapanlar için elektrikli araç sıkıntı olur. Bunu zaten en başından beri "herkes" söylüyor. Buna rağmen gelip "ben bi depoyla 1400 km gidiyorum" dersen bu net şekilde "hazımsızlık" demektir.
Senin anlamadığın ve muhtemelen bu kafayla da anlamayacagin olay bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamam kardeş sen haklısın.
Bende hazımsızlık yok ama anlaşılan birilerinden var.
Hadi şimdi bi zahmet uza...
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben verilerinize göre cevap verdim. Sizin gibi haddimi aşarak değil. Üslubunuz KABA. Aynı araçtan bende de vardı. Şehir içi 10 litre yakan dizel motordan bahsediyoruz. Öyle bilgisayarı aç menzili göster yaptım de. Yok öyle bir dünya!..
-
2022 Eylül'de Youtube'ta "Anca Kanca Elektrikli" kanalında 2022 model VW ID 3 PRO (büyük batarya) (WLTP menzil 500-550km)
ile Güneybatı Almanya'dan İstanbul'a 2025km'yi adam kaç şarj yaparak gttiğini video yapmıştı:
0. 000km Sigmaringen
1. 347km Salzburg
2. 242km Radovlica
3. 292km Novska
4. 297km Belgrad
5. 200km Niş
6. 285km Svilengrad
7. 189km Bulgaristan Edirne
8. 172km Silivri
8 kez şarj yaparak gitti. Otelde kaldığı gece bağladığı şarj dışında her şarjda en az 1 saat olmak üzere en az 7 saat şarj istasyonlarında zaman harcadı. Gerçek menzil ortalama 300km diyebiliriz.
Şimdi ID.7 cıkmış. Menzil hikayede 941km, WLTP (bu da resmi hikaye) olarak 709km.
ID.3'te WLTP 550km sahada 300km ise
ID.7'de WLTP 709km sahada kaç km yapar?
386km yapar. Bu durumda bir ID.3 G.Batı Almanya'dan İstanbul'a 8 şarjla gelebildiyse, bir Id.7 en az 5 kez şarj olarak gelir.
İstasyonlarda geçen 8 saat, 5 saate indi. Esasında iyi bir gelişme kaydetmiş. Bunu benim 2018 model Mazda 3'ümle karşılaştırdığımda pek gelişme ifade etmiyor. aynı rotadan Mazda 3'ümle gitsem istasyonda bir kez 50lt benzin doldurmak için harcayacağım 3 dakika ya karşılık 5 saat bir anlam ifade etmiyor çünkü.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam elektrikli araçlar şehir içi kullanım için idealdir.
Kimse uluslararası yolculuklar için ideal olduğunu söylemiyor.
Neden siz ve birkaç arkadaş sürekli uluslar arası yolculuklar ile kıyaslıyorsunuz ki?
Sizler şehir içinde km de 4 tl yakarken bu araçlar 50 kuruş yakıyor.. 8 kat daha ucuza gidiyorsunuz aynı yolu.
Mesela ben Sakaryadan Antalyaya gidecek olsam, uzun yolda 400 km yapan bir elektrikli araç ile 1 kez ihtiyaç molası verdiğimde taktığım şarj ile varıyorum.
Zaten 400 km yolu 4-5 saatte gidiyoruz, bu kadar yolculukta illa ki insan mola verir, bi çay-tuvalet molası versen, bi 10 dakika ayaklarımı açayım desen zaten şarj yüzde 80 e gelecek.
Türkiye içinde bir noktadan başka noktaya gidişte bile çok sorun olmuyor. Her yerde şarj istasyonu var.
Siz bunun da üzerine çıkıp uluslararası yolculuk kıyası yapıyorsunuz.
Belki teknoloji gelişip bataryalar 3-5 dk da şarj olduğunda , ya da teknolojisi gelişip menzili uzadığında (ki bunu sanmıyorum, bataryayı küçültüp ağırlık ve aero kazancı daha avantajlıdır) elektrikliler uzun yollarda da avantajlı hale gelir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 21 Ocak 2025; 23:26:47 >
-
Kardeşim hem araştırıyorsun, hemde editörüm ayağına goygoy yapıyorsun. Emin olun buradaki çoğu üye, copy paste editörlerden çok daha donanımlı ve bilgili. Yalan haberi bırakın artık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun hocam. Ama 503 nerede yazıyor, göremedim.
Yüzde 63 şarj için 283 km menzil kaldı diyor aracınız. Dolu batarya ile 449 km yapar bu durumda.
450 km uzun yolda yapıyorsa o bile çok iyidir 86kw batarya ile. Zor çünkü. Kullanıcı test videolarına bakıyorum elektrikli araçlarda uzun yolda ortalama tüketim 120km hızla 24, 5kw/100km civarında. Togg da o kadar tüketiyor daha uzun menzilli olduğunu iddia eden torres evx de ama iş batarya büyüklüğüne kalıyor. 72kw batarya ile torres evx maksimum 300 km yol yapabilir, 88kw batarya ile Togg 360 km. 86kw batarya ile id7 de 400km üstüne zor çıkar bence, araç ağırlığı 1, 5 tondan az değilse!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
daha sıcak hava şartlarında menzil performansı kesinlikle daha iyi olabilir.
hem kesinlikle hem olabilir :D ahaha
-
olim hani VW batıyordu noldu batmayı bu modelmi kurtardı?
-
Satışa çıkmış mı veya ne zaman çıkacak alan ve kullanan var mı hangi ülke arabası Alman ya mı
-
Arabayla bir u.arası yolculuk yap, öyle konuşalım.
Şaka yaptım Ben de aracı uzun mesafe çok kullanmıyorum. U.arası ise hiç kullanmadım.
U.arası yolculukta elektrikli araç kullanımı sabır işi.
Almanya'dan İstanbul'a yeni Sıla otobanından 17 saatte gelinebiliyor. Bu sabah 6'da yola cıkıp gece 1'de varmak demek. Bir günde tüm ailenizi, kargonuzu Türkiye'ye getirebiliyorsunuz.
Elektrikli araçla arada 1 gece otelde kalmak zorundasınız. Otelde gece boyu şarja ek olarak ID.7'ye bile üstüne 5 kez şarj molası vermek zorundasınız.
U.arası yolculukta ikisi arasındaki fark dramatik ölçüde belirginleştiği için, u.arası yolculuğu "arasıra" örnek veriyorum, sizin iddia ettiğiniz gibi "sürekli" değil
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu site test falan yapmadan kendince wltpden yola çıkarak uyduruyor bence. Daha ortada tesla juniper yok. Siteye baksan tesla juniper verileri de var. Nereden buldun da test ettin Juniperi. Hikayeden veriler.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Araba sürmesini bilen insan ile bilmeyen arasında çok yakot farkı olur. Bir de şehir içi kullanan ile uzun yol kullanan. Bir mühendis olarak söylüyorum bunları.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Egea Cross 1.4 ile 3,8lt/100km tüketim yakalamış bir şoför. Ortalama hız VW'den çok daha yüksek.
(50lt/3,8lt)*100= 1315km (bin üç yüz on beş kilometre) menzili olmuş oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
700 km menzil diyorlar ama gerçek menzil 500 km. Soğuk hava şartlarından bu menzil %14 düşüş yaşıyor.
Bir de tam şarj edemiyoruz çünkü çok sürüyor. %10 şarja kadar kullanıyoruz.
Elektrikli arabalara düşman da değilim önyargılarım da yok. Benim kararının değişmesi için gereken şeyler:
- bataryaya ömür boyu garanti.
- batarya kapasitesi %95 altına düşmeyecek.
- 5 dakikada full şarj.
- kaloriferi veya klimayı açtığımda menzil yarıya düşmeyecek.
- tek şarj ile en 1000 km yol yapabilmeliyim.
Bunlar olduktan sonra dizeli satar elektrikliye geçerim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kardeşim bugün Volkswagen, Audi ve Porsche yetkili bayilerine uğradım.
2024 yılında fosil yakıtlı araç üretimini durduracağını söyleyen Volkswagen bugün hala dizel arabalar üretiyor. Ürettiği yetmiyormuş gibi 2028 yılına kadar folis yakıtlı motorların ARGE'si için 60 milyar Euro bütçe planlamış.
Porsche mi? 😁 Adamlar tüm modellerin benzinli ve dizelini çıkaracağını söyledi.
Audi zaten elektrikli araç yatırımlarını yavaşlattı.
Bilim insanlarının yaptığı hesaplamalara göre zaten bugün tüm Almanya'da araçlar elektrikli olsa dünya üzerinde hiçbir değişiklik olmayacak fikrinde birleştiler.
Elektrikli arabalara bayılıyorum. Hem hız hem sessizlik konusunda ama ne yazık ki geleceği yok.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1- Otomobili geçin Laptop, Cep Tel, Süpürge vs gibi öteki ürün gruplarında bile hiçbir üretici bataryaya ömür boyu veremez çünkü batarya en güvenilmez komponent. Onu unutun.
2- Elektrikli araçların Apple'ı denilen Tesla bile sürekli CD şarj yapılırsa 2 yıl içinde 100bin km'yi doldurmadan batarya %81.6'ya inmiş.
Batarya %95 altına inmeyecek olayını unutun.
3- Bataryanın en zayıf yönü uzun şarj süresidir. Hızlı DC şarjda bile full şarj = ortalama 1 saat. 5dk'da full şarj olayını unutun.
4- Benzinli motor güç ürettiği için klimayı açmak sorun olmaz fakat elektriklide açtığında zaten yol için boşalan bataryadan ek yük çeker bu da batayanın canına okur. Batarya ile klima, kalorifer çalışmaz.
5- E-araçlar 150 yıldır geliştiriliyor, tek şarjla 1000km 150 yıldır başarılamadı, bundan sonra bir 150 yıl da geçse başarılamaz. Bunu unutun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Berkan kayserililerin bir lafı vardır gadanı alırım diye. İşte ben de senin gadanı alırım. 😁
Üretici ürettiği bataryaya güvenmiyorsa ben neden güveneyim? Bir de telefonda veya laptop da bataryaya 100-200 dolar verir değiştiririm ama arabada?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djtomcat -- 27 Ocak 2025; 22:55:24 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arabayı araç olarak gören kişiler mi benzin ve dizel araçlar üreteceklermiş. Bize satmak için üreteceklerdir kesin.
Bakın şöyle bir fırsat var elimizde, akaryakıt bağımlısı olmaktan kurtulmak gibi çünkü bu halt bizden çıkmıyor. Ama suyumuz rüzgarımız bol güneşimiz ve artık elektirikli arabamız da var. Togg değil golf arabası bile olsaydı yeterdi. Petrol bizde yok arkadaşlar, şu motorları artık savunup etmeyin. Biz bizde olanı kullanalım, azcık vatanınızı düşünün yahu. bu ülke çocuklarımıza kalacak . Tertemiz bırakmak lazım . Ama yok, gezegenin çöpünü alan ülkemize teknolojinin ve araçlarında çöpü kalsın değil mi? Bozun şu düzeni azıcık be, ha gayret .
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X