Şimdi Ara

Volkswagen ID.7, tek şarjla 941 km yol kat ederek menzil rekoru kırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: erhankoksal01 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy şu anda #9
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Volkswagen'in elektrikli sedan modeli ID.7 şu anda Avrupa'daki en uzun menzilli elektrikli otomobillerden biri konumunda. Alman otomobil devi bu model ile etkileyici bir başarıya imza attı. Şirket, standart WLTP ölçümlerine göre 709 km menzil sunan ID.7 Pro S ile 941 km'lik rekor mesafeyi tek bir şarjla kat etmeyi başardı.



    Ayrıca Bkz.Boeing yeni nesil yolcu uçağının test uçuşlarına yeniden başladı: 777X tekrar havalandı



    Geçtiğimiz Aralık ayında İtalya'nın güneyindeki ünlü Nardo pistinde gerçekleştirilen verimlilik testinde ID.7 Pro S, Volkswagen'in profesyonel sürücüleri tarafından kullanıldı. 86 kWh net batarya kapasitesine sahip olan bu model, standart menzil değerini 232 km (yani %32.7) aşarak 941 kilometre yol kat etti.





    Şehir içi sürüş ortamı simüle edildi



    Söz konusu performansın şehir içi kullanıma benzer şartlarda, ortalama 29 km/s hızla elde edildiğini belirtelim. Bu da büyük şehirlerdeki trafiğin yoğun olduğu saatlerde görülen tipik hızlara karşılık geliyor. Başka bir deyişle, neredeyse 1.000 km menzile tamamen şehir içi bir sürüş ortamı simüle edilerek ulaşıldı.



    Test sırasında aracın enerji tüketimi sadece 9.2 kWh/100 km olarak kaydedildi. Bu değer dizel bir aracın tüketimine çevirildiğinde yaklaşık 1 lt/100 km'ye denk geliyor. Testin 5-15 derece arasında değişen ortam sıcaklığında yapıldığı belirtildi. Dolayısı ile daha sıcak hava şartlarında menzil performansı kesinlikle daha iyi olabilir.





    Avrupa'da Passat'tan fazla satıyor



    Alman sedanın bu performansının ardında, aerodinamik tasarımı (sürtünme katsayısı: 0,23 cd) ve 286 beygir (210 kW) güç üreten verimli APP550 motoru yatıyor. ID.7 Pro S yalnızca uzun menziliyle değil aynı zamanda hızlı şarj yetenekleriyle de öne çıkan bir model. 200 kW'a kadar DC hızlı şarj desteği sunan bataryası, %10'dan %80'e yalnızca 26 dakikada dolabiliyor.



    Alman şirket, Volkswagen ID.7'nin Avrupa'da Passat'tan daha fazla sattığını açıkladı. Volkswagen markasının Satış, Pazarlama ve Satış Sonrasından Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Martin Sander'a göre bu başarı, ID.7'nin hem uzun mesafe sürücülerine uygun bir elektrikli araç olarak hem de şirket aracı segmentinde iddialı bir seçenek olduğunu gösteriyor.




    Kaynak:https://www.volkswagen.pt/noticias/4573-o-id7-pro-s-percorre-941-km-com-uma-carga-de-bateria-durante-o-teste-de-eficiencia







  • Bu habere bakıp menzil sorunu bitti diye düşünecekler varsa, dizel Passat tek depo ile 2400 km yol gitmişti. Yani daha bayağı fırın ekmek yenmesi gerekiyor.

  • Yalandan şehir içi diye 30 km/h hızla tin tin tin giderek bu menzili elde etmişler. Yiyorsa en az 110-120 km hızla klima açıkken menzil ölçümü yapın. Kaplumbağa gibi giderek ben de o veriyi elde ederim.

  • Ben yürüyerek daha uzun menzil giderim.* (Süre belirtilmemiştir.)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu test gibi optimum şartlarda 1.5 dci 60 litre depolu Megane 1400 km yapar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt

    Zaten bu elektriklilerin en büyük dezavantajı uzun yolda yüksek hızda giderken menzilin ciddi anlamda kısalması.


    Alıştığımız şehir içi yüksek ama şehir dışı düşük yakıt tüketimi, elektrikli araçlarda tam tersi durumda.

  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt

    503 km gidiyor 140 sabit hava -8 klima koltuk ısıtma full de araci yeni aldım

    Volkswagen ID.7, tek şarjla 941 km yol kat ederek menzil rekoru kırdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrankGallagherx -- 19 Ocak 2025; 14:53:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    C200d ile 1400 km yapıyorum.

    Volkswagen ID.7, tek şarjla 941 km yol kat ederek menzil rekoru kırdı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • djtomcat kullanıcısına yanıt
    İşte fark burda sen c200 le 3500 tl ye gidiyorsun o adam aynı mesafeyi 250 TL ye gidiyor yıllık bakımında sokarsan senin c200 yılda yetkili servis 20 bin tl bakım bu araçta bakım yok yada cam suyu koyuyorsun sadece 50 TL 😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • zkn0606 Z kullanıcısına yanıt
    Evet ama benim araba motor indirdiğinde 5000 Euro masraf ediyor sandık motor alıyorsun. Geçenlerde Mercedes servisinde bataryası ölmüş bir eqs serisi duruyordu akü için 43.000 Euro fiyat verdiler.

    100.000 km yok yapsam 350.000 maksimum mazot yakarım + 150.000 TL de bakım masrafı desek 500.000 yapar. Bir de Düsseldorf dan İstanbul'a 21 saatte geldim. Elektrikli olsa 2 günü geçerdi bu süre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djtomcat -- 19 Ocak 2025; 16:28:21 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • saatte 29km hızla gitmişler. ayrıca düz pistte yapılmış. yokuş, tümsek, dur kalk yok. ben buna şehir içi hız demezdim. araç 2.250kg. 0'dan 29km'ye bu ağırlıkla ulaşmak için de baya güç sarf etmesi gerekecek. muhtemelen ben bu km'nin ancak yarısına ulaşırım.


    şehir dışına gelirsek uzun yolda tourer modeliyle 126km ortalamayla 386km yol yapmışlar.



    Volkswagen ID.7, tek şarjla 941 km yol kat ederek menzil rekoru kırdıBattery Lifeyoutube
    A better route planner: https://abetterrouteplanner.com/ref/batterylife & Charge: https://and-charge.com/invite-friends?code=BATTERYLIFE Tronity: https://app.tronity.io/signup/BATTERYLIFE?ref=0bde30cc6e0158889ac43e2530441fdc Maingau Autostrom: https://www.maingau-energie.de/e-mobilitaet/autostrom?utm_source=link&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=influencer_batterylife My German YouTube Channel: https://www.youtube.com/@BatteryLifeDE Become a member for exclusive and early content and behind the scene info: https://www.youtube.com/channel/UCTpYzLtOCilhKE42T5uW7Ww/join Merch is out as well: https://batterylife.myspreadshop.net/ If you want to support the Channel https://www.patreon.com/batterylifeev http://paypal.me/batterylifeev @volkswagen #volkswagen #vw #id7 #proS #tourer #range #test #abrp #abetterrouteplanner #tronity #maingau #autostrom My music in my videos is available at Epidemic sound Referral link: https://www.epidemicsound.com/referral/u8oaw0/ Links to my spreadsheets of the cars tested: Charge Curve Comparison https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZiWx39m_J0O7GC7gJ3az_rAdwJh5UYLVaDWul7FIqt8/edit?usp=sharing Charging Curve https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cDlLxhUQsuCXLG0h_SnDPX8BIy0VpI32jDNrInWsMrA/edit?usp=sharing EV Consumption https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jK1kQxkjBP1BIzoGvfDdOQ80w-5dvzO_c3qRCVtGZoQ/edit?usp=sharing Take care
    https://www.youtube.com/watch?v=ZUEmNUwgo1M&t=610s
  • Kesin öyle olmuştur

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • djtomcat kullanıcısına yanıt
    Senin araban nedir? Nasıl 5000 euro ile sıfır motor değiştirebiliyorsun?

    Ayrıca en baba batarya değişim maliyeti 20 nin dolar, 10 yıl önceki bilgi bu dediğin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omanner -- 19 Ocak 2025; 22:2:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Kardeşim benim araç c200d Renault R9 motoru var.

    Sandık motor fiyatı 5000 Euro.

    Batarya konusunda yarın memgerleri arayıp batarya için fiyat teklifi alabilirsin.

    Elektrikli araca ben de bindim ve sessizliği beni cezbetti ama menzil, şarj süresi ve batarya fiyatları beni caydırdı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Beim Mercedes EQS-SUV kostet ein neuer Akku 29.257,80 Euro

    Bu Almanya fiyatı. Bu fiyata işçilik KDV ve gümrük vergisi ve kargo ücreti yansıtılırsa gerisini sen düşün

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • djtomcat kullanıcısına yanıt
    O zaman sorun 43 bin euro fiyat veren firmada, oradan uzak dur sorun çözülsün, en kötüsüne bakıp bir yalandan bir sonuca varmaya çalışmanın anlamı yok, elektrikli araçları şu anda bile avantajlı mantıklı gören insanlar var, bende 1 2 yıla geçmeyi düşünüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Senin için hayırlısı olsun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • djtomcat kullanıcısına yanıt
    Onların o fiyata dahil olmadığını mı söylüyorsun? Eğer öyleyse mercedes kazıkçı bir şirket, piller Çinde yarı fiyatına üretiliyor ama bize satarlarken 2 katı. Bu yüzden zaten Avrupa sanayisi zorda.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • omanner kullanıcısına yanıt
    Şimdi ben eqs serisi alacağım. Buna dışarıdan hizmet alma şansım yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Bu habere bakıp menzil sorunu bitti diye düşünecekler varsa, dizel Passat tek depo ile 2400 km yol gitmişti. Yani daha bayağı fırın ekmek yenmesi gerekiyor.

    Öyle değil.

    Tek depoda 1.000 km gidilmesi beklenen bir durumdur. Bu aynı zamanda 42-46 litre full dolu depoda 4.2-4.6 yakan araba demektir. Yüksek suv'larda çift depo olur onlar da bu çift depo ile 1.000 km gider 8,4-9 yakarlar.


    Bu olay benzinli yada mazotlu arabalarda beklenen bir standarttır.


    Ben özellikle elektrikli arabaların bu standardı yakalamasını çok bekliyordum. Bu haliyle Volkwagen bunu yapmış. Burada olay elektrikli arabanın menzil konusunda da fosil yakıt arabaları yakalaması ve güzel birşey.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.