Şimdi Ara

Volkswagen'in emisyon skandalı büyüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.319
Cevap
21
Favori
215.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Volkswagen'in emisyon skandalı büyüyor 

     

    Geçtiğimiz günlerde Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in adı ilginç bir skandala karıştı. Skandal ilk olarak Batı Virginia Üniversitesi tarafından yapılan karşılaştırmada ortaya çıktı. Üniversite piyasada bulunan dizel araçları portatif emisyon cihazı ile test ederken, VW araçlardaki emisyon değerinin standardın çok üzerine çıkması dikkat çekerken, emisyon değerlerinin Jetta'da 15-30 kat, Passat'ta ise 5-20 kat arası daha yüksek çıkması skandalın fitilini ateşledi.

     

    Üniversite yetkilileri test sonuçlarından emin olduktan sonra bu durumun üzerine giderek neden kaynaklandığını anlamak istedi. Aracın sabit tutulduğu emisyon testlerinde değerler standartların altında kalırken "normal kullanım" sırasında değerlerin göz ardı edilemeyecek derece yükselmesi ise Alman üreticinin hile yaptığı fikrini ortaya çıkardı. Yüklenen hileli bir yazılım sayesinde emisyon testine giren araçlar testte olduğunu anlıyor ve bir çok özelliği devre dışı bırakarak çevreye normalden düşük zararlı gaz salgılıyordu.

     

     

     

    Skandalın ortaya çıkmasının ardından ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA) VW'nin testlerde usulsüzlük yaptığını ve 18 milyar dolarlık bir ceza ödemesi gerekeceğini açıkladı. Bu açıklamanın ardından ise şirket yöneticilerinden itiraflar gelmeye başladı. CEO Martin Winterkorn önce "işi batırdık" diyerek testlerde hile yaptıklarını kabul ederken, masraflar için yaklaşık 7.5 milyar dolar bütçe ayırdıklarını açıkladı.

     

    Şirket sonrasında ise dizel Type EA189 motorunun manipüle edildiğini ve ABD içerisinde 482 bin otomobilin etkinlendiği söylendi. Reuters ise dünya genelinde yaklaşık 11 milyon aracın etkilendiğini söylüyor. Bu da skandalın diğer ülkelere sıçramasına yol açtı. Güney Kore Çevre Bakanlığı yetkilisi Park Pan-kyu şirketin bazı araçlarının yeniden incelemeye alınacağını açıkladı. Fransa Maliye Bakanı Michel Sapin de soruşturmanın Avrupa'da da başlatılmasını istedi. VW'nin ana vatanı Almanya'da ise başbakan Merkel "olayın açıklığa kavuşturulması için şeffaflık ortaya konulmalı" şeklinde konuşurken Alman Ekonomi Araştırmaları Enstitüsü Başkanı ise "skandalla birlikte Almanya’daki Volkswagen bünyesindeki işyerleri de tehlikeye girecek” dedi.

     

    Hisse değeri 2 günde toplam %33 eridi (25 milyar dolar) ve 51 milyar Euro'ya gerileyen şirket, problemi çözmek için ünlü hukuk bürosu Kirkland and Ellis ile anlaştı. Hükümete karşı büyük davalarda uzman olan şirket daha önce BP'yi Deepwater Horizon petrol sızıntısı kazasında savunmuştu. VW CEO'su Martin Winterkorn'in yerini Porsche CEO'su Matthias Müller'e ya da BMW'den gelen Herbert Diess'e bırakacağı konuşuluyor.

     

     







  • Tatlı tali yemenin acı acı çıkarması olur. İlahi adalet er yada geç tecelli eder. 1.6 motorlu % 45 ÖTV li araçları 120-130 bin Tl gibi fahiş ffiyatlara satıp, cok devasa karlar etmek. Elinde100 bin Tl parayla 3 ay sıra bekleyen insanlar. Ayrıca 3 ay sonra teslim ederken zam gelirse aradaki farkında alırım gibi sözler. işın en ilginç yani sanki memlekette hiç avrupa araba yokmuş gibi elinde 100-120. Bin Tl gibi paralarla kapıda kuyruk bekleyen insanlar. Sanırım bunlar sadece bizim ülkemizehas. Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz. Tabi serbest piyasa herkes kendi bilir.
  • vw pişmanlıktır..
  • Hikayeyi çok güzel özetlemişsiniz
  • DSG mağdurlarının ahı tuttu.
  • Adamlar resmen seytanin avukati! Kirkland and Ellis!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reguse

    DSG mağdurlarının ahı tuttu.
    Adamlar yarın bir gün ortaya çıkar diye yastık altı 7.5 milyar dolar koymuşlar. Nasıl bir yastık lan o
  • Tatlı tali yemenin acı acı çıkarması olur. İlahi adalet er yada geç tecelli eder. 1.6 motorlu % 45 ÖTV li araçları 120-130 bin Tl gibi fahiş ffiyatlara satıp, cok devasa karlar etmek. Elinde100 bin Tl parayla 3 ay sıra bekleyen insanlar. Ayrıca 3 ay sonra teslim ederken zam gelirse aradaki farkında alırım gibi sözler. işın en ilginç yani sanki memlekette hiç avrupa araba yokmuş gibi elinde 100-120. Bin Tl gibi paralarla kapıda kuyruk bekleyen insanlar. Sanırım bunlar sadece bizim ülkemizehas. Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz. Tabi serbest piyasa herkes kendi bilir.
  • Ne güzel ülke şu amerika çatır çatır hesap soruyor vatandaşı kandırıldı yalan beyan verildi diye.

    Birde bize bak seçimlerle uğraşan,üretimi olmayan,parası dolardan 3 kat değersiz adaleti ve hukuku olmayan ortadoğu ülkesi.
  • Bizim satışları etkilemez. Dış güçlerin oyunu deriz. Büyük oyunu bozarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depakin241824

    Tatlı tali yemenin acı acı çıkarması olur. İlahi adalet er yada geç tecelli eder. 1.6 motorlu % 45 ÖTV li araçları 120-130 bin Tl gibi fahiş ffiyatlara satıp, cok devasa karlar etmek. Elinde100 bin Tl parayla 3 ay sıra bekleyen insanlar. Ayrıca 3 ay sonra teslim ederken zam gelirse aradaki farkında alırım gibi sözler. işın en ilginç yani sanki memlekette hiç avrupa araba yokmuş gibi elinde 100-120. Bin Tl gibi paralarla kapıda kuyruk bekleyen insanlar. Sanırım bunlar sadece bizim ülkemizehas. Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz. Tabi serbest piyasa herkes kendi bilir.

    Hocam ötv'yi VW değil vatandaşın üstüne çullanan devlet-i aliyemiz alıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depakin241824

    Tatlı tali yemenin acı acı çıkarması olur. İlahi adalet er yada geç tecelli eder. 1.6 motorlu % 45 ÖTV li araçları 120-130 bin Tl gibi fahiş ffiyatlara satıp, cok devasa karlar etmek. Elinde100 bin Tl parayla 3 ay sıra bekleyen insanlar. Ayrıca 3 ay sonra teslim ederken zam gelirse aradaki farkında alırım gibi sözler. işın en ilginç yani sanki memlekette hiç avrupa araba yokmuş gibi elinde 100-120. Bin Tl gibi paralarla kapıda kuyruk bekleyen insanlar. Sanırım bunlar sadece bizim ülkemizehas. Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz. Tabi serbest piyasa herkes kendi bilir.

    Katılıyorum ve bu son gelişmelere rağmen türkiyede insanlar aynı talebi göstermeye devam edecekler bu markaya.. Anlayamadığım ilginç bir pozitif önyargı mevcut toplumda.. Kimsenin satın almadan önce dur ya bi saniye önce şu işin akibetini bi öğrenelim diyeceğini sanmıyorum.. bu durum nedense bana seçim sürecini anımsattı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sekizkozalak -- 23 Eylül 2015; 13:49:19 >




  • % 45 ÖTV en düşük değer. Memlekette % 130 ÖTV ile satılan araçlar var. Benim burda vurgulamak istediğim en ddüşük vergi dilimindeki aaraçları çok fahiş fiyatla insanlara ilginçbir politikayla ssatması, ve bizim insanımızın ne deseler eyvallah abi deyip elinde devasa paralarla kapıda kuyruk olup 3-4 ay sıra beklemesi. Bence çok ilginç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi depakin241824 -- 23 Eylül 2015; 13:48:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depakin241824

    Tatlı tali yemenin acı acı çıkarması olur. İlahi adalet er yada geç tecelli eder. 1.6 motorlu % 45 ÖTV li araçları 120-130 bin Tl gibi fahiş ffiyatlara satıp, cok devasa karlar etmek. Elinde100 bin Tl parayla 3 ay sıra bekleyen insanlar. Ayrıca 3 ay sonra teslim ederken zam gelirse aradaki farkında alırım gibi sözler. işın en ilginç yani sanki memlekette hiç avrupa araba yokmuş gibi elinde 100-120. Bin Tl gibi paralarla kapıda kuyruk bekleyen insanlar. Sanırım bunlar sadece bizim ülkemizehas. Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz. Tabi serbest piyasa herkes kendi bilir.

    Malesef türkiye yi etkilemes bu olay
  • Rezillik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifomer

    Rezillik
    Wolkswagen'in gözümdeki değeri %66 eridi.
  • Aynı mesele yüzünden daha kaç vw konusu açılması lazım acaba.
  • Toyota candır.Özellikle Japonlar candır,bir tanedir.İşi helaliyle yapıp,ömürlük araba üreten tek ülke japonyadır.Alman gevurları zaten hiçbir zaman doğru düzgün bir şey yapmadı.
  • Ulan tam da VW araba almayı düşünüyordum???

    Olaya bakar mısın arkadaş ya.
  • Nerden bakarsan bak büyük skandal.

    Diğer markalar emisyon değerlerini düşürmek için kaynak ayırsın,mühendislik yapsın,ar-ge yapsın. Sen sadece bir yazılım ile bu işi hallet. Üstelik bunun üzerinden reklam yaparak haksız rekabet yarat. Bence abd dışındaki devletlerin bunu görmezden gelme şansı yok. Gelseler bile diğer markalar bu işin peşini bırakmaz ve gerekli baskıları kurarak gereğinin yapılmasını sağlarlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Nerden bakarsan bak büyük skandal.

    Diğer markalar emisyon değerlerini düşürmek için kaynak ayırsın,mühendislik yapsın,ar-ge yapsın. Sen sadece bir yazılım ile bu işi hallet. Üstelik bunun üzerinden reklam yaparak haksız rekabet yarat. Bence abd dışındaki devletlerin bunu görmezden gelme şansı yok. Gelseler bile diğer markalar bu işin peşini bırakmaz ve gerekli baskıları kurarak gereğinin yapılmasını sağlarlar.
    ya o değil de 2-3 gündür tek vwci görmediim forumda
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.