Şimdi Ara

Volkswagen'in emisyon skandalı büyüyor (305. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.319
Cevap
21
Favori
215.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 303304305306307
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    haklısın. renault da bir far modeli yaptı her modele koymaya başladı. önce talisman ardından koleos şimdi de yeni megane hb ve sedan. tasarımlar sıkıcı oldu. araçları birbirinden ayıramamaya başladık.
  • 100 Milyon Volkswagen Risk Altında
    Alman otomotiv markası Volkswagen'in araçlarında büyük bir güvenlik açığı keşfedildi. 1995 yılından bu yana üretilen Volkswagen'lerin kilit sisteminin basit bir yöntemle kırılabildiği açıklandı. Söz konusu tehlikeden etkilenmeyen sadece bir model var.

    12 Ağustos 2016 Cuma 21:32

    Son zamanların olaylı markası Volkswagen'in başı bir türlü sıkıntıdan kurtulmuyor. Geçtiğimiz yılın bu zamanlarında emisyon skandalı ortaya çıkan Alman otomotiv devi, bu kez de güvenlik açığıyla gündeme geldi.

    Hatırladığımız üzere Volkswagen'in, dizel motorlu otomobillerinin emisyon değerlerinde oynama yaptığı ortaya çıkmıştı. İlk olarak ABD'de gündeme gelen bu skandal, daha sonra tüm dünyaya yayılmış ve firma önemli değer kaybetmişti. Volkswagen'in, mağdur olan kullanıcılara tazminat ödemesi için başlatılan görüşmeler hala devam ediyor.

    Alman otomotiv devinin başını ağrıtan yeni hadise ise güvenlik açığı. Üstelik bu açık öyle hafife alınacak cinsten de değil. Birmingham Üniversitesi araştırmacıları, 1995'ten bu yana üretilen tüm Volkswagen marka araçların uzaktan kumanda ile hacklenebildiğini ve kapı kilitlerinin kolaylıkla açılabildiğini keşfetti.

    Araştırmacılar, tersine mühendislikle gizli bir Volkswagen bileşeni geliştirdi. Neredeyse VW grubuna ait tüm araçlarda ortak olan kriptografik bir değeri ortaya çıkaran ekip, bu değeri Volkswagen markalı araçların anahtarına kodladı. Üniversite araştırmacıları daha sonra 40 dolarlık bir bilgisayar donanımı, Arduino ve bir adet radyo sinyal alıcısıyla anahtardan yayılan sinyalleri yakabildiklerini keşfetti. Örneğin VW markalı bir araç sahibi aracın kapılarını açmak için düğmeye bastığında, 100 metreye kadar bu sinyaller yakalanabiliyor ve hackleniyor. 60 saniye süren işlem sonrasında hackerlar, bu kodu kullanarak aracı ele geçirebiliyor.

    Tabii üniversite ekibi bu çalışmayı güvenlik amacıyla yapıyor. Yani hedefleri VW markalı araçları ele geçirmek değil. Lakin böyle bir açık olduğunun da göz ardı edilmemesi gerekiyor. Hatta söz konusu güvenlik açığının VW tarafından da onaylandığı iddia edildi.

    2013 yılında piyasaya sürülen Golf'ün son kasası, yeni bir kilitleme sistemiyle geldiği için bu sistemin bu modelde işlemediği açıklandı.




  • Volkswagen 3.0 Dizel Motorunda Yeniden Emisyon Skandalı
    09Ağustos, 2016

    Geçtiğimiz yıl Alman otomobil devi Volkswagen'in başına gelen emisyon skandalı yeniden alevleniyor. Ortaya atılan yeni iddialarla uzun aradan sonra tekrar emisyon skandalı gündeme geldi. İddialarda Volkswagen tarafından geliştirilen 3.0 litre hacmindeki dizel motorda yasa dışı emisyon yazılımının kullanıldığı belirtiliyor. 3.0 litre hacmindeki dizel motor günümüzde Audi Q7, Porsche Cayenne ve VW Touareg modellerinde aktif olarak kullanılıyor. Bu motor seçeneği özellikle yüksek performans değeriyle biliniyor.

    Yüksek emisyon değerlerinin ortaya çıkmaması için kullanılan yazılım sayesinde aracın çalışmasından ortalama 22 dakika sonra emisyon kontrol sistemlerini kapattığı iddia ediliyor.

    15.3 Milyar Dolar Harcandı Zarar Büyüyebilir
    Emisyon skandalı sebebiyle Volkswagen tarafından 15.3 milyar dolarlık harcamayla birlikte müşterilerin otomobillerin geri çağrıldığı ve mağduriyetlerin giderildiği biliniyor. Volkswagen bünyesinde yer alan Audi tarafından üretilen 3.0 litrelik dizel güç ünitesinde yasa dışı yazılımın kullanıldığıyla ilgili iddialara karşı yapılmış resmi bir açıklama bulunmuyor. İddiaların doğru olması durumunda 15.3 milyar dolarlık maddi zararın daha da büyüyebileceği iddia ediliyor. Şuan için firma yetkilileri konuyla ilgili olarak açıklama yapmaktan uzak duruyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    tamam arkadaş bir zamanlama hatası yapmış ama önemli olan tasarımların birbirine benzemesi

    bu zaten genel bir sorun. audiye has değil. tüm araçlar birbirlerine benziyor. bunun için bir araç almaktan vazgeçerseniz hiç araç alamazsınız. fiesta focusa, focus mondeoya, mondeo da aston martine benziyor. vag serisi komple birbirine benziyor. mercedesleri kendi içinde ayıramıyorsun zaten. bmwlerin suvları bile sedanlarına benziyor. zaten hepsi de köpek balığı tasarımı muhabbetinden yola çıkıyor. bahane üretmiş olmak için üretilen bir bahane. üstelik tamamen yanlış bilgi üzerine.

    Eskiden niye benzemiyordu peki ?

    Satış taktiği mi bu yaptıkları ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    Volkswagen 3.0 Dizel Motorunda Yeniden Emisyon Skandalı
    09Ağustos, 2016

    Geçtiğimiz yıl Alman otomobil devi Volkswagen'in başına gelen emisyon skandalı yeniden alevleniyor. Ortaya atılan yeni iddialarla uzun aradan sonra tekrar emisyon skandalı gündeme geldi. İddialarda Volkswagen tarafından geliştirilen 3.0 litre hacmindeki dizel motorda yasa dışı emisyon yazılımının kullanıldığı belirtiliyor. 3.0 litre hacmindeki dizel motor günümüzde Audi Q7, Porsche Cayenne ve VW Touareg modellerinde aktif olarak kullanılıyor. Bu motor seçeneği özellikle yüksek performans değeriyle biliniyor.

    Yüksek emisyon değerlerinin ortaya çıkmaması için kullanılan yazılım sayesinde aracın çalışmasından ortalama 22 dakika sonra emisyon kontrol sistemlerini kapattığı iddia ediliyor.

    15.3 Milyar Dolar Harcandı Zarar Büyüyebilir
    Emisyon skandalı sebebiyle Volkswagen tarafından 15.3 milyar dolarlık harcamayla birlikte müşterilerin otomobillerin geri çağrıldığı ve mağduriyetlerin giderildiği biliniyor. Volkswagen bünyesinde yer alan Audi tarafından üretilen 3.0 litrelik dizel güç ünitesinde yasa dışı yazılımın kullanıldığıyla ilgili iddialara karşı yapılmış resmi bir açıklama bulunmuyor. İddiaların doğru olması durumunda 15.3 milyar dolarlık maddi zararın daha da büyüyebileceği iddia ediliyor. Şuan için firma yetkilileri konuyla ilgili olarak açıklama yapmaktan uzak duruyorlar.

    TSi'lerdede var.
    Adblue ile çözmüşler ama egzosttan tazyikli şekilde kaputtan su gelene kadar su+Adblue tutuyormuşsun.




  • Tiguan mı alacan C4 ne olacak ki ?
  • En sevdiğim... (:

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    Onun alıcısı çıktı zaten memlekette ögretmen olan bir tanıdığa vereceğim.
    Tiguan 90 milyar birazcık zor

    Golf 6 alacağım herhalde.
  • Tiguan bence güzel değil Taureg daha iyi gibi ve fakat Scotty Kilmer abimiz yıldızdan uzak durun diyor bak hele.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZPJ64sTa7KI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolfen1976 -- 17 Ağustos 2016; 0:10:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfen1976

    Kapalı otoparka kendi kendine park edebilen sadece 4 halkada var ama gerci fiyatı fazla abarlı orası ayrı.

    Yakın Zaman'da premiumlarda sıkça göreceğimiz bir sistem lakin şu haliyle opsiyon olarak fazla pahalı ayrıca bir a4 ü yeterli dolulukta bir şekilde aldım demek için en az 200 bini gözden çıkarmak lazım,Quattro vesaire de var,evvela o ücretlere çıkınca insanların yöneleceği araçlar da değişebiliyor şahsen 200 civarına a5 ,250 civarına ise a6 tercih edilmelidir,ülkemizde fiyatlandırmalar kötü durumda ne yazık ki.

    @JNG90 aynen demek istediğim buydu ancak arkadaş da kendince haklıdır benim yanlış anlatımımı düzeltmeye çalıştı sağolsun. Bu durum sebebiyle normalde hiç gitmek istemeyeceğim wosvagen,Skoda be seat bayilerine gittim ve araçları tek tek inceledim zaten Audi bayisi ile her zaman iletişim içindeyim araçlara hakimim.Benim Can'ım sıkıldı ama halen Audi tasarım-donanım bazında çok iyi durumdadır merso ve bmw ile rahat yarışır diyen varsa saygı duyarım ama katılmam.

    Zaman özel isim mi?

    Yakın Zaman'da...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam bir rivayet vardır, eskiden otomobil fabrikada üretilir sonra pahası neyse fiyatı ona göre belirlenirdi diye. Artık şirketler maliyetleri kısıp daha fazla kar etmek istedikleri için önce fiyatı belirleyip aracı üretiyorlar. Premium olanda da böyle bu olmayanda da. Önce amiral gemisi model tanıtılır (S class, 7 serisi, Mondeo, Talisman vs.) sonrasında gelen araçlar da bunun ufaltılmış modelleri olur. Ben şahsen uzaktan görünce c serisi ile e serisini ayırt edemiyorum artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfen1976

    Kapalı otoparka kendi kendine park edebilen sadece 4 halkada var ama gerci fiyatı fazla abarlı orası ayrı.

    Yakın Zaman'da premiumlarda sıkça göreceğimiz bir sistem lakin şu haliyle opsiyon olarak fazla pahalı ayrıca bir a4 ü yeterli dolulukta bir şekilde aldım demek için en az 200 bini gözden çıkarmak lazım,Quattro vesaire de var,evvela o ücretlere çıkınca insanların yöneleceği araçlar da değişebiliyor şahsen 200 civarına a5 ,250 civarına ise a6 tercih edilmelidir,ülkemizde fiyatlandırmalar kötü durumda ne yazık ki.

    @JNG90 aynen demek istediğim buydu ancak arkadaş da kendince haklıdır benim yanlış anlatımımı düzeltmeye çalıştı sağolsun. Bu durum sebebiyle normalde hiç gitmek istemeyeceğim wosvagen,Skoda be seat bayilerine gittim ve araçları tek tek inceledim zaten Audi bayisi ile her zaman iletişim içindeyim araçlara hakimim.Benim Can'ım sıkıldı ama halen Audi tasarım-donanım bazında çok iyi durumdadır merso ve bmw ile rahat yarışır diyen varsa saygı duyarım ama katılmam.

    Zaman özel isim mi?

    Yakın Zaman'da...

    Teşekkürler hocam. (:

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfen1976

    Kapalı otoparka kendi kendine park edebilen sadece 4 halkada var ama gerci fiyatı fazla abarlı orası ayrı.

    Yakın Zaman'da premiumlarda sıkça göreceğimiz bir sistem lakin şu haliyle opsiyon olarak fazla pahalı ayrıca bir a4 ü yeterli dolulukta bir şekilde aldım demek için en az 200 bini gözden çıkarmak lazım,Quattro vesaire de var,evvela o ücretlere çıkınca insanların yöneleceği araçlar da değişebiliyor şahsen 200 civarına a5 ,250 civarına ise a6 tercih edilmelidir,ülkemizde fiyatlandırmalar kötü durumda ne yazık ki.

    @JNG90 aynen demek istediğim buydu ancak arkadaş da kendince haklıdır benim yanlış anlatımımı düzeltmeye çalıştı sağolsun. Bu durum sebebiyle normalde hiç gitmek istemeyeceğim wosvagen,Skoda be seat bayilerine gittim ve araçları tek tek inceledim zaten Audi bayisi ile her zaman iletişim içindeyim araçlara hakimim.Benim Can'ım sıkıldı ama halen Audi tasarım-donanım bazında çok iyi durumdadır merso ve bmw ile rahat yarışır diyen varsa saygı duyarım ama katılmam.

    Zaman özel isim mi?

    Yakın Zaman'da...

    Teşekkürler hocam. (:

    Berhüdar ol evladım.

    :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordOfTheDarknesss

    Hocam bir rivayet vardır, eskiden otomobil fabrikada üretilir sonra pahası neyse fiyatı ona göre belirlenirdi diye. Artık şirketler maliyetleri kısıp daha fazla kar etmek istedikleri için önce fiyatı belirleyip aracı üretiyorlar. Premium olanda da böyle bu olmayanda da. Önce amiral gemisi model tanıtılır (S class, 7 serisi, Mondeo, Talisman vs.) sonrasında gelen araçlar da bunun ufaltılmış modelleri olur. Ben şahsen uzaktan görünce c serisi ile e serisini ayırt edemiyorum artık

    TR'de C segmentler 100 milyar olduğundan beri bazı araçlar Premium sınıfa dahil edildi.

    Halbuki eşşek aynı eşşek semeri dahi aynı

    Uzaktan ayırt edebildiğim güncel Citroen ve Volvo'lar var sadece.

    Bu arada bazı markaların eski modelleri daha iyi oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valvo yüce thorun çekici, Çitroen sıradan bir çavuşun rütbesi geç bunlari uzaktan ayırt edilebilen tek araç yeni Civic.
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    Civic'i sat Tiguan al beni dinle

    Passatçılar: Passat emsalsizdir.

    3008 ve Ateca incelenir Tiguana öyle karar verilir.

    Golfçüler: Golf emsalsizdir.

    3008 ve Ateca hatta Cactus incelenir öyle Tiguana karar verilir.

    Bende diyorum artık Tiguan emsalsizdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizi gidi düzenbazlar sizi. Eee yalancının mumu yatsıya kadar yanar demisler ve ne dediysek çıktı iyi mi ha iyi mi.

    PSA GRUP GERÇEK YAKIT TÜKETİM RAKAMLARINI AÇIKLANDI

    Peugeot, Citroen ve DS markalarında oluşan PSA Grup daha önce vaad ettiği şekilde 28 temel modelinin gerçek dünya sürüş koşulları yakıt tüketim testi sonuçlarını yayınladı. PSA Grup Gerçek Yakıt Tüketim Rakamlarını Açıklandı.

    Otomıobil üreticileri tarafından açıklanan teknikverilerdeki tüketim rakamlarının gerçek yol koşullarında elde edilen rakamlar ile gösterdiği farkın gün giderek açılması ve bu durumun tüketici nezdinde rahatsızlığa yol açması, markaları farklı önlemler almaya zorluyor. Volkswagen'in yaşadığı emisyon krizinin ardından teknikverilere olan güvenin iyice azalmasının ardından Peugeot, Citroen ve DS markalarının birlikteliğinden oluşan PSA Grup, daha önce duyurduğu şekilde 28 temel modelinin gerçek dünya sürüş koşulları yakıt tüketim testi sonuçlarını yayınladı. Sonuçlar firmanın prosedürünü iki sivil toplum örgütü T&E (Ulaşım ve Çevre) ve FNE (Fransa Doğal Çevre) ile birlikte oluşturduğu, Bureau Veritas tarafından denetlenen testlerden geliyor. Güvenilir ve yeniden üretilebilir test prosedürü PSA müşterilerinin gerçek dünya yakıt tüketimlerini ölçüyor.

    Avrupa Birliği’nin gerçek sürüş emisyonları (RDE) projesi üzerine kurulan prosedür yakıt tüketimini otomobile takılan taşınabilir emisyon ölçüm sistemi (PEMS) ile tespit ediyor. Bağımsız ve saygın bir uluslararası kuruluş olan Bureau Veritas prosedür için garanti veriyor, sonuçların tutarlı ve güvenilir olduğunu belirtiyor.

    Ölçümler trafiğe açık yollarda (25 km şehir içi, 39 km tali yol, 31 km otoban) ve gerçek yaşam sürüş koşulları altında gerçekleştirildi. Testlerde yolcu ve bagaj yükü, yol gradyanları ve klima kullanımı da göz önünde bulunduruldu. Ölçümler bağımsız anketlerle elde edilen PSA müşterilerinin verileri ile kıyaslanabiliyor. Bu kıyaslamalar T&E ve FNE ile birlikte geliştirilen prosedürün sağlam, güvenilir, yeniden üretilebilir ve tipik bir sürücünün davranışlarını yansıtır nitelikte olduğunu gösteriyor.

    Kasım 2015’te otomobil testlerine olan müşteri güveninin çökmesiyle birlikte PSA Grup şeffaflık adına özgün bir yaklaşım benimsemeye ve gerçek dünya yakıt tüketim verilerini yayınlamaya karar verdi. Bu amaçla saygın çevre örgütleri ve sertifikasyon kurumları ile işbirliği yapıldı ve otomotiv sektöründe bir ilk gerçekleştirildi.

    2016 yılının sonu itibariyle Peugeot, Citroen ve DS markaları web sitelerine müşterilerin taşıtlarının yakıt tüketimini sürüş stili ve şartlarına (şehir içi, otoban, tali yol, araç yükü vs.) göre tahmin edebilecekleri bir simülatör koyacaklar. Aynı zamanda bir verimli sürüş uygulaması da müşterilere çevrimiçi olarak sunulacak ve yakıt tüketimlerini yönetmelerini sağlayacak.

    Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan firmanın Ar-Ge’den sorumlu başkan yardımcısı Gilles Le Borgne şunları söyledi: “PSA Grup bugün otuz Peugeot, Citroen ve DS modeli için gerçek dünya tüketim verilerini yayınladı. Bunun sözünü şeffaflık adına 2015 yılının Ekim ayında vermiştik. Yıl sonu itibariyle yirmi modelin daha veirleri yayınlanacak ayrıca müşterilerin yakıt tüketimlerini sürüş koşullarına göre tahmin edebilecekleri bir simülatör sunulacak. 2017’de PSA Grup kirletici Nox emsiyonlarının azaltılması için alınan önlemleri arttırarak bir sonraki aşamaya geçecek”.

    T&E temiz araçlar direktörü Greg Archer ise yeni test prosedürü için “Bu gerçek dünya sürüş koşulları testi müşterilere laboratuar testlerinden daha fazla veri sunuyor ve yakıt tüketimi açısından en verimli, emisyon değerleri en düşük modelleri seçmelerine yardımcı oluyor” dedi.

    İşte PSA Grup modellerinin gerçek yakıt tüketim değerleri ile teknik verilerinin karşılaştırması;
    14 PEUGEOT MODELİ Gerçek Değer (lt/100 km) Teknik Veri (lt/100 km) Fark (lt/100 km) Fark (yüzde)
    108 1.2l PureTech 82 BVM5 15'' STD tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres 4,7 3,5 1,2 34,3
    208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 16'' ULRR tyres 4,7 3 1,7 56,7
    2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres 5,1 3,7 1,4 37,8
    2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' VLRR tyres 5,2 3,7 1,5 40,5
    2008 1.2l PureTech 82 BVM5 16'' VLRR tyres 6,4 4,9 1,5 30,6
    2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16'' VLRR tyres 7,1 4,8 2,3 47,9
    308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' ULRR tyres 4,9 3,2 1,7 53,1
    308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 16'' VLRR tyres 6,6 4,6 2 43,5
    308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 16'' ULRR tyres 6,3 4 2,3 57,5
    3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 17'' VLRR tyres 6,1 4,1 2 48,8
    3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 17'' ULRR tyres 7,6 4,9 2,7 55,1
    508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17'' ULRR tyres 6,3 4 2,3 57,5
    PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 15'' VLRR tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    11 CITROËN MODELİ Gerçek Değer (lt/100 km) Teknik Veri (lt/100 km) Fark (lt/100 km) Fark (yüzde)
    C1 PureTech 82 BVM Feel 15'' STD tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    C3 PureTech 82 BVM Exclusive 16'' VLRR tyres 6,3 4,6 1,7 37,0
    C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort 16'' VLRR tyres 5,7 3,8 1,9 50,0
    C3 BlueHDi 75 S&S BVM 15'' ULRR tyres 4,9 3 1,9 63,3
    C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine 16'' VLRR tyres 5,1 3,6 1,5 41,7
    C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine 16'' VLRR tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    C4 BlueHDi 100 BVM Feel 16'' VLRR tyres 5,1 3,6 1,5 41,7
    C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17'' VLRR tyres 6,5 3,9 2,6 66,7
    Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction 5,7 4 1,7 42,5
    Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive 7,4 5 2,4 48,0
    Berlingo BlueHDi 100 BVM 15'' VLRR tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    3 DS MODELİ Gerçek Değer (lt/100 km) Teknik Veri (lt/100 km) Fark (lt/100 km) Fark (yüzde)
    DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic 5 3,6 1,4 38,9
    DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic 6 4,3 1,7 39,5
    DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic 5,4 3,8 1,6 42,1
    (STD = standard, VLRR = çok düşük sürtünme dirençli lastik, ULRR =ultra düşük sürtünme dirençli lastik)

    Yukarıdaki tabloda görüldüğü üzere, tüm modellerde gerçek tüketim değerleri açıklanan teknik verilerin üzerinde çıkıyor. Litre olarak bakıldığında 28 PSA Grup modeli için 1.2 litreden başlayıp 2.7 litreye kadar çıkabilen bu fark ilk bakışta az gibi görünse de yüzdelik oran olarak bakıldığında işin boyutu daha net görülebiliyor. En düşük sapmanıın bile yüzde 30'larda olduğu görülürken, bu değer bazı modellerde yüzde 66'yı da aşıyor. Tüm 28 modelin verileri birarada incelendiğinde ise ortalama sapmanın yüzde 44 olduğu görülüyor. Analiz yapabilmek için yeterli bir rakam olan 28 modelden elde edilen bu veriler, satın alınan bir aracın gerçek yol koşullarında, teknik verilerinde açıklanan tüketim değerlerinin ortalama yüzde 44 üzerinde yakıt tüketim değerlerine ulaşabileceğine işaret ediyor. Bu durum fabrika verisi olarak ortalama 5 litre/100 km'lik tüketim değerine ulaştığı iddia edilen bir modelin gerçek yol koşullarında 100 km'lik bir mesafede ortalama 7 litre tüketmesi anlamına geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfen1976

    Sizi gidi düzenbazlar sizi. Eee yalancının mumu yatsıya kadar yanar demisler ve ne dediysek çıktı iyi mi ha iyi mi.

    PSA GRUP GERÇEK YAKIT TÜKETİM RAKAMLARINI AÇIKLANDI

    Peugeot, Citroen ve DS markalarında oluşan PSA Grup daha önce vaad ettiği şekilde 28 temel modelinin gerçek dünya sürüş koşulları yakıt tüketim testi sonuçlarını yayınladı. PSA Grup Gerçek Yakıt Tüketim Rakamlarını Açıklandı.

    Otomıobil üreticileri tarafından açıklanan teknikverilerdeki tüketim rakamlarının gerçek yol koşullarında elde edilen rakamlar ile gösterdiği farkın gün giderek açılması ve bu durumun tüketici nezdinde rahatsızlığa yol açması, markaları farklı önlemler almaya zorluyor. Volkswagen'in yaşadığı emisyon krizinin ardından teknikverilere olan güvenin iyice azalmasının ardından Peugeot, Citroen ve DS markalarının birlikteliğinden oluşan PSA Grup, daha önce duyurduğu şekilde 28 temel modelinin gerçek dünya sürüş koşulları yakıt tüketim testi sonuçlarını yayınladı. Sonuçlar firmanın prosedürünü iki sivil toplum örgütü T&E (Ulaşım ve Çevre) ve FNE (Fransa Doğal Çevre) ile birlikte oluşturduğu, Bureau Veritas tarafından denetlenen testlerden geliyor. Güvenilir ve yeniden üretilebilir test prosedürü PSA müşterilerinin gerçek dünya yakıt tüketimlerini ölçüyor.

    Avrupa Birliği’nin gerçek sürüş emisyonları (RDE) projesi üzerine kurulan prosedür yakıt tüketimini otomobile takılan taşınabilir emisyon ölçüm sistemi (PEMS) ile tespit ediyor. Bağımsız ve saygın bir uluslararası kuruluş olan Bureau Veritas prosedür için garanti veriyor, sonuçların tutarlı ve güvenilir olduğunu belirtiyor.

    Ölçümler trafiğe açık yollarda (25 km şehir içi, 39 km tali yol, 31 km otoban) ve gerçek yaşam sürüş koşulları altında gerçekleştirildi. Testlerde yolcu ve bagaj yükü, yol gradyanları ve klima kullanımı da göz önünde bulunduruldu. Ölçümler bağımsız anketlerle elde edilen PSA müşterilerinin verileri ile kıyaslanabiliyor. Bu kıyaslamalar T&E ve FNE ile birlikte geliştirilen prosedürün sağlam, güvenilir, yeniden üretilebilir ve tipik bir sürücünün davranışlarını yansıtır nitelikte olduğunu gösteriyor.

    Kasım 2015’te otomobil testlerine olan müşteri güveninin çökmesiyle birlikte PSA Grup şeffaflık adına özgün bir yaklaşım benimsemeye ve gerçek dünya yakıt tüketim verilerini yayınlamaya karar verdi. Bu amaçla saygın çevre örgütleri ve sertifikasyon kurumları ile işbirliği yapıldı ve otomotiv sektöründe bir ilk gerçekleştirildi.

    2016 yılının sonu itibariyle Peugeot, Citroen ve DS markaları web sitelerine müşterilerin taşıtlarının yakıt tüketimini sürüş stili ve şartlarına (şehir içi, otoban, tali yol, araç yükü vs.) göre tahmin edebilecekleri bir simülatör koyacaklar. Aynı zamanda bir verimli sürüş uygulaması da müşterilere çevrimiçi olarak sunulacak ve yakıt tüketimlerini yönetmelerini sağlayacak.

    Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan firmanın Ar-Ge’den sorumlu başkan yardımcısı Gilles Le Borgne şunları söyledi: “PSA Grup bugün otuz Peugeot, Citroen ve DS modeli için gerçek dünya tüketim verilerini yayınladı. Bunun sözünü şeffaflık adına 2015 yılının Ekim ayında vermiştik. Yıl sonu itibariyle yirmi modelin daha veirleri yayınlanacak ayrıca müşterilerin yakıt tüketimlerini sürüş koşullarına göre tahmin edebilecekleri bir simülatör sunulacak. 2017’de PSA Grup kirletici Nox emsiyonlarının azaltılması için alınan önlemleri arttırarak bir sonraki aşamaya geçecek”.

    T&E temiz araçlar direktörü Greg Archer ise yeni test prosedürü için “Bu gerçek dünya sürüş koşulları testi müşterilere laboratuar testlerinden daha fazla veri sunuyor ve yakıt tüketimi açısından en verimli, emisyon değerleri en düşük modelleri seçmelerine yardımcı oluyor” dedi.

    İşte PSA Grup modellerinin gerçek yakıt tüketim değerleri ile teknik verilerinin karşılaştırması;
    14 PEUGEOT MODELİ Gerçek Değer (lt/100 km) Teknik Veri (lt/100 km) Fark (lt/100 km) Fark (yüzde)
    108 1.2l PureTech 82 BVM5 15'' STD tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres 4,7 3,5 1,2 34,3
    208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 16'' ULRR tyres 4,7 3 1,7 56,7
    2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres 5,1 3,7 1,4 37,8
    2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' VLRR tyres 5,2 3,7 1,5 40,5
    2008 1.2l PureTech 82 BVM5 16'' VLRR tyres 6,4 4,9 1,5 30,6
    2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16'' VLRR tyres 7,1 4,8 2,3 47,9
    308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' ULRR tyres 4,9 3,2 1,7 53,1
    308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 16'' VLRR tyres 6,6 4,6 2 43,5
    308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 16'' ULRR tyres 6,3 4 2,3 57,5
    3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 17'' VLRR tyres 6,1 4,1 2 48,8
    3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 17'' ULRR tyres 7,6 4,9 2,7 55,1
    508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17'' ULRR tyres 6,3 4 2,3 57,5
    PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 15'' VLRR tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    11 CITROËN MODELİ Gerçek Değer (lt/100 km) Teknik Veri (lt/100 km) Fark (lt/100 km) Fark (yüzde)
    C1 PureTech 82 BVM Feel 15'' STD tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    C3 PureTech 82 BVM Exclusive 16'' VLRR tyres 6,3 4,6 1,7 37,0
    C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort 16'' VLRR tyres 5,7 3,8 1,9 50,0
    C3 BlueHDi 75 S&S BVM 15'' ULRR tyres 4,9 3 1,9 63,3
    C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine 16'' VLRR tyres 5,1 3,6 1,5 41,7
    C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine 16'' VLRR tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    C4 BlueHDi 100 BVM Feel 16'' VLRR tyres 5,1 3,6 1,5 41,7
    C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17'' VLRR tyres 6,5 3,9 2,6 66,7
    Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction 5,7 4 1,7 42,5
    Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive 7,4 5 2,4 48,0
    Berlingo BlueHDi 100 BVM 15'' VLRR tyres 6,1 4,3 1,8 41,9
    3 DS MODELİ Gerçek Değer (lt/100 km) Teknik Veri (lt/100 km) Fark (lt/100 km) Fark (yüzde)
    DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic 5 3,6 1,4 38,9
    DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic 6 4,3 1,7 39,5
    DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic 5,4 3,8 1,6 42,1
    (STD = standard, VLRR = çok düşük sürtünme dirençli lastik, ULRR =ultra düşük sürtünme dirençli lastik)

    Yukarıdaki tabloda görüldüğü üzere, tüm modellerde gerçek tüketim değerleri açıklanan teknik verilerin üzerinde çıkıyor. Litre olarak bakıldığında 28 PSA Grup modeli için 1.2 litreden başlayıp 2.7 litreye kadar çıkabilen bu fark ilk bakışta az gibi görünse de yüzdelik oran olarak bakıldığında işin boyutu daha net görülebiliyor. En düşük sapmanıın bile yüzde 30'larda olduğu görülürken, bu değer bazı modellerde yüzde 66'yı da aşıyor. Tüm 28 modelin verileri birarada incelendiğinde ise ortalama sapmanın yüzde 44 olduğu görülüyor. Analiz yapabilmek için yeterli bir rakam olan 28 modelden elde edilen bu veriler, satın alınan bir aracın gerçek yol koşullarında, teknik verilerinde açıklanan tüketim değerlerinin ortalama yüzde 44 üzerinde yakıt tüketim değerlerine ulaşabileceğine işaret ediyor. Bu durum fabrika verisi olarak ortalama 5 litre/100 km'lik tüketim değerine ulaştığı iddia edilen bir modelin gerçek yol koşullarında 100 km'lik bir mesafede ortalama 7 litre tüketmesi anlamına geliyor.


    Şu 3-5 günlük fani dünyada 2-3 Litreyi umursamayın değerli kardeşlerim.


    Piyasadaki en iyi motor Fransız'lardadır bu arada herkes bi kere kruvasan yemiştir.


    https://youtu.be/6QkvGp9WXb0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fransızlar bunu da yapabilir mi peki ?

    https://www.youtube.com/watch?v=E2lW4ApkdKA
  • 
Sayfa: önceki 303304305306307
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.