Şimdi Ara

Volkswagen'in emisyon skandalında Türkiye'de ilk karar çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
6.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen'in emisyon skandalında Türkiye'de ilk karar çıktı



    Alman otomotiv devi Volkswagen, 'Dieselgate' olarak tarihe not edilen emisyon skandalı nedeniyle Avrupa ve ABD'de mağdur olan araç sahiplerine tazminat ödedi. Öte yandan Türkiye'de henüz tazminat gibi bir durum söz konusu olmadı, ancak kısa süre önce konuyla ilgili bir gelişme yaşandı.



    2013 model 1.6 TDI BMT 105 PS Passat sahibi olan T.S. isimli vatandaş, aracın sık sık arızalanmasına yönelik mağduriyetini gidermek için Tüketici Mahkemesi'ne başvurdu. T.S., araca, emisyon ölçümlerindeki hata nedeniyle 21.02.2017 tarihinde ücretsiz olarak 23r7 (skandala konu olan araçlara yapılan güncellemenin kodu) aksiyonu adı verilen bir işlem yapıldığını belirtti. Söz konusu hata durumu nedeniyle Volkswagen'in bazı yabancı ülkelerdeki araçları geri çağırdığını, Türkiye'de ise durumu onarım yoluyla düzeltmeye çalıştığını belirtti.



    Davacı T.S., aracına 23r7 aksiyonu işlemi yapıldıktan sonra sarsıntılı çalışması, yakıtının artması, motor ve egzoz gazı uyarısı vermesi, hızlanmaması üzerine yetkili servise onlarca kez başvurmasına rağmen arızanın tam olarak giderilmediğini ileri sürdü. Araçtaki arızaların halen devam ettiğini ileri sürerek öncelikle aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, bu durumun mümkün olmaması halinde ise satış tarihinden itibaren mevduata uygulanan en yüksek faiziyle birlikte parasının davalıdan tahsilini istedi.



    Ayrıca Bkz.Toyota Türkiye, 3 milyonuncu aracını banttan indirdi



    Volkswagen davaya itiraz etti



    Volkswagen ise davacının taleplerinin zaman aşımına uğradığını, üretici tarafından yapıldığı iddia edilen işlemlerden teknik ve hukuki kapsamda bilgi sahibi olmasının imkansız olduğunu dile getirdi. Davacının sözü edilen şikayetlerinin servis aksiyonu ile ilgili olmadığını ve bunların ayıp niteliğinde de olmadığını, davaya konu aracın 4 yıldır 155.000 km'ye kadar kullanıldığını, araç sahibi bilgisinin en az üç kez değiştiğini, aracın emisyon ayarları ile ilgili yapılan test ile araçta meydana gelen arızaların birbirleriyle bağlantılı olmadığını iddia etti.



    Mahkeme, alınan bilirkişi raporu doğrultusunda davanın reddine hükmetti. Davacı kararı istinafa götürdü. Bölge Adliye Mahkemesi, itirazın reddine karar verdi. Hukuk mücadelesini sürdüren mağdur sürücü, kararı temyiz edince devreye Yargıtay 3. Hukuk Dairesi girdi.



    Volkswagen'in emisyon skandalında Türkiye'de ilk karar çıktı



    Yurt dışında emisyon hilesi nedeniyle geri çağrılan binlerce Volkswagen



    Yargıtay: "23r7 uygulamasının içeriği belli değil"



    Yargıtay kararında; davacının 23r7 aksiyonu tabir edilen yazılım güncellemesi sonucu aracının ayıplı hale geldiğini ve ayıbın giderilmediğini, her seferinde ayıbın yeniden ortaya çıktığını ileri sürüldüğü hatırlatıldı.



    Mahkemenin hükme esas aldığı bilirkişi raporunda, davacının aracını ayıplı hale getirdiğini ileri sürdüğü 23r7 uygulamasının içeriği açıkça tartışılmadığı vurgulandı ve ilk derece mahkemesi kararının davacı yararına bozulmasına karar verildi. Kararda şu ifadelere yer verildi:



    “Dava konusu araca 23r7 uygulaması işleminin yapılmasına ilişkin kayıtlar dosyada değildir. Rapordan bahse konu uygulamanın NOx gazı emisyon değerlerini taahhüt edilen sınırlarda gösteren hileli yazılımı ortadan kaldırarak gerçek değerlerin gösterilmesini sağlamayı mı, yoksa emisyonu taahhüt edilen değerlere çekmeyi mi amaçladığı net değildir. Taahhüt edilen değerlere çekmeyi amaçlıyor ise, yazılımla birlikte 1.6 litrelik dizel motorlar için gerçekleştirilen yazılım güncellenmesine ilave olarak bir hava akış düzenleyicisinin de eklenip eklenmediği, araca ayrıca bir parça ilavesi yapılıp yapılmadığı anlaşılamamaktadır. Raporda; söz konusu uygulamanın, aracın performansını etkilemeyeceği belirtilmekle birlikte bunun gerekçelerine açıkça ve somut verilere dayalı olarak yer verilmemiştir. Bu hali ile raporun denetime elverişli olduğundan bahsedilemez. O halde Tüketici Mahkemesince dava konusu araca 23r7 uygulaması yapılmasına ilişkin kayıtlar getirtilerek, bilirkişi kurulundan davacı iddialarını ve itirazlarını karşılar şekilde somut verilere dayalı, gerekçeli, taraf ve Yargıtay denetimine elverişli ek rapor alınarak hasıl olacak sonuç dairesinde bir karar verilmesi gerekir. Eksik inceleme ile yazılı şekilde karar verilmesi doğru görülmemiş, bozmayı gerektirmiştir.



    İlk derece mahkemesi kararının, yukarıda açıklanan nedenlerle bozulmasına karar verilmiş olduğundan, işbu karara karşı yapılan istinaf başvurusunun esastan reddine ilişkin bölge adliye mahkemesi kararının da kaldırılmasına karar verilmiştir. Temyiz olunan bölge adliye mahkemesi kararının kaldırılmasına, ilk derece mahkemesi kararının davacı yararına bozulmasına oy birliğiyle karar verildi.”



    Davanın seyrinin bundan sonra nasıl gelişeceği büyük merak konusu. Ancak sonuca ulaşıldığında, binlerce araç sahibini ilgilendiren emsal bir karara imza atılmış olacak.




    Kaynak:https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/dunyayi-sarsan-volkswagen-emisyon-skandalinda-turkiyede-ilk-karar-cikti-1884834







  • bize tazminat ödemezler, ödencek olsa bu zamana ödenirdi.

    yeni yazılım ile araçların torku-çekişi düştü. satarken böyle satmamışlardı ama. kaldı ki Abd de Avrupa da satın alanlara tazminat verdiler bunun için. Aslında kendi kabul etmiş oldu.

    zaten yatırımdan da vazgeçtiler, devlet devlet olsaydı da satın alan herkese tazminat ödettirseydi.

    bu ülkede hak hukuk adalet aramak çok zor,

    adaletin hukuğun olduğunada inanmıyorum.


    2017 de başlayan iş mahkemesinde açtığım dava hala devam ediyor

    5 sene olacak nerdeyse.

    o an o paraya muhtaç durumda olsaydım rezil olurdum.


    bu sözde adalet sisteminin haklı olsan dahi insanları hak aramaktan caydırmak için zenginler ve güçlüler tarafından kurulduğunu düşünüyorum...

    çünkü bunlar en güçlü avukatları yanlarında çalıştırırlar, onların bol bol zamanı vardır, sen ortalama bir avukatla pazarlık yaparsın, üzerine hakkın olan alacağın tutardan avukata tonla komisyon ödemeyi kabul edersin, senin zamanında kısıtlıdır, izin falan almak zorunda kalırsın zaman zaman, avukat ücreti dava ücretleri mahkeme gitgelleri itirazlar temyizler falan fisman derken maddi ve manevi olarak yıpranırsın. Sonunda kazanırsın belki ama piyasa faiz oranıyla bile alacağını alsan hakkın olan paran pul olmuştur çoktan, üstüne avukatın yüzdesini ödemen gerekir.

  • bize tazminat ödemezler, ödencek olsa bu zamana ödenirdi.

    yeni yazılım ile araçların torku-çekişi düştü. satarken böyle satmamışlardı ama. kaldı ki Abd de Avrupa da satın alanlara tazminat verdiler bunun için. Aslında kendi kabul etmiş oldu.

    zaten yatırımdan da vazgeçtiler, devlet devlet olsaydı da satın alan herkese tazminat ödettirseydi.

  • Türkiye’de emisyona dayalı vergi sistemi mi var da bu vw dizel araçlara yazılım atıyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de geç kalınmış Bir Olay Malasef umarım hak yerini bulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babaeski39 -- 20 Kasım 2021; 11:5:43 >
  • Kendi ülkesine ayıplı mal sokmakta sakınca görmez. Yabancı menşei bir malın servisidir, halkın sıkıntısına, kullanıcı hatası der. Siz aptal mısınız? Neyi kime karşı savunuyorsunuz? Üç kuruşun hesabını yaparken neler kaybediyoruz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • araç sahibinin beklediği karar çıkana kadar araç pert olur sahibi de yaşlılıktan ölür heralde... bu noktaya gelmesi bile 4 sene sürmüş.

  • Forumda bir arkadaş imzasına "DSG pişmanlıktır" yazmıştı. Nasıl canından bezdirsiyse araba. Sadece araba değil firmalar sattıkları ürünlerin genel olarak arkalarında durmuyorlar ve kullanıcı hatasının arkasına sığınıyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Doğuş Holding'i mağdur etmezler, vatandaşı değil.

  • 2012 golf 1.6tdi sahibiyim. Bende bu yazılımın olup olmadığını nasıl anlarım? Gerçi egr iptali yapılıp yeni yazılım atılmıştı...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • EA189 1.6 TDİ CAYB ile yerimizi alalım


    23r7  yi henüz yaptırmadık Volkswagen'in emisyon skandalında Türkiye'de ilk karar çıktı 

    Volkswagen'in emisyon skandalında Türkiye'de ilk karar çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedman -- 15 Kasım 2021; 15:45:46 >
  • Büyük rezalet hemen vag bayilerine koşup 6 aylık sıraya girip yeni bir dsgli araç alıp vag'a haddini bildirmeli.

    Bu ülkede vag, psa ve honda ne yapsalar rezil olmazlar çünkü mağdur olanın elinde araç olmasa yarın gidip yine bunlardan araba alacak. Rasyonalite yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güçlüysen haklısın. güçsüzsen haklıyken bile haksızsın !..

  • bu ülkede hak hukuk adalet aramak çok zor,

    adaletin hukuğun olduğunada inanmıyorum.


    2017 de başlayan iş mahkemesinde açtığım dava hala devam ediyor

    5 sene olacak nerdeyse.

    o an o paraya muhtaç durumda olsaydım rezil olurdum.


    bu sözde adalet sisteminin haklı olsan dahi insanları hak aramaktan caydırmak için zenginler ve güçlüler tarafından kurulduğunu düşünüyorum...

    çünkü bunlar en güçlü avukatları yanlarında çalıştırırlar, onların bol bol zamanı vardır, sen ortalama bir avukatla pazarlık yaparsın, üzerine hakkın olan alacağın tutardan avukata tonla komisyon ödemeyi kabul edersin, senin zamanında kısıtlıdır, izin falan almak zorunda kalırsın zaman zaman, avukat ücreti dava ücretleri mahkeme gitgelleri itirazlar temyizler falan fisman derken maddi ve manevi olarak yıpranırsın. Sonunda kazanırsın belki ama piyasa faiz oranıyla bile alacağını alsan hakkın olan paran pul olmuştur çoktan, üstüne avukatın yüzdesini ödemen gerekir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankura -- 15 Kasım 2021; 17:19:39 >




  • Yönetime bağlı yargı olduğu sürece büyük şirketler HAKSIZ VE SUÇLU olmasına rağmen bir ceza almaz, tazminat ödemez. Örnek yukarıda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkiye bölündüğünü, ve kağıt gibi yapısı olduğunu bile bile millet 70 bin liraya doğan alıyorsa, kusura bakmayın, bize emisyondan dolayı tazminat ödemezler, üstüne para alırlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Musty3535123 M kullanıcısına yanıt

    Bizde ki cezalar maalesef komik seviyelerde, muhtemelen bu olaydan dolayı Doğuş'a 40-50 bin TL civarinda idari para cezası kesilmiştir, uygunsuz üründen. Bu saçma yazılımda düzeltici faaliyet olarak kabul edildiVolkswagen'in emisyon skandalında Türkiye'de ilk karar çıktı 


    Diğer taraftan bu süreçte dava açan oldukça fazla insan vardı, haberlere konu olan, gazetelere çıkan vs. Onların büyük bir çoğunluğu sıfır araçlarını aldı. Kaybedilecek dava süreçlerinde anlaşma ve gizlilik sözleşmelari ile sıfır araç sağlandı ve emsal karar oluşması da engellendi. Yani dava açanlar bir şey elde edemedi değil aslında, sıfır araçlarını aldılar. Devletin yaptırımı konusunda ise haklısınız tabi ki.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 16 Kasım 2021; 9:51:5 >
  • Araç sahibi ile anlaşırlar. Sonradan emsal karar niteliği taşıyacak dava sahipleri de anlaşırlar. Ama hepsini geri çağırmazlar.


    Hesapları şimdiden yapmışlardır. Abilerini üzmez bunlar hiç heveslenmeyin.

  • Türk mahkemeleri birincisi Tazminat ödettirmez. ikincisi emsal olma saçmalığı.

    ortada bir devlet zaten yok çünkü rant yok.

    Her zamanki gibi iş dönüp dolaşıp adalete ve buna inanmayan topluma gelio. Adaletin olmamasıda toplumun bunu istememesi. Yöneticiler değil seçmenler istemio umurlarında değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Musty3535123 M kullanıcısına yanıt
    Çok doğru

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.