|
Volkswagen, MEB platformunun menzilini 700 kilometreye çıkarmayı hedefliyor
-
-
Aşağı yukarı 10 yıl önce falan kapak görselindeki arabanın sarı değil de su yeşili versiyonunu kardeşime biri hediye etmişti. Yılların tasarımı ama hala daha çok iyi ve eskimeyen bir konsept tasarımı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manesnuc -- 16 Nisan 2022; 4:56:19 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
700 km - 800 km arası menzil standartlaştığında zaten piyasada elektrikli araçlar oturur, içten yanmalılar da hızlıca değil ama yavaş yavaş uğurlanmaya başlar. bu işin oluru bu; 700+ km menzil ve bir de standart biçimde 50+ kw/s ac charge. %90 kullanıcı için dert tasa bırakmaz. bataryalar oraya gelecektir. nissan leaf mainstream ilk model olarak çıktığında 100 km menzili vardı, optimum şartlarda. 10 sene geçti. 500+' ya geldik. ar-ge misliyle hızlandı. yarış var. 700 km. civarının standartlaşması sandığımızdan hızlı gelecek gibi duruyor.
AR-GE / ÜR-GE departmanları da ısı yönetimi için biraz fazla mesai ile yorulacak ama tüm dünyada - tüm şehirlerde herkese yeter sayıda süper-hızlı DC şarj istasyonu ağı filan çok kolay değil. Tesla buna California' da yetişemiyorsa zaten sonuç da belli gibi. Evet evde her akşam şarj ederiz falan filan da işte evde şarj edemediğinizde ortada kalmak da işten değil + her şehir yapılaşması buna uygun değil -bknz. İstanbul-.
Astronomik sayılarla, minimum 50'şer araç kapasiteli süper hızlı DC istasyonlarını milyonlarca araca yeter şekilde her yere diyelim ki çok zengin ülkesiniz ve kurdunuz; şebeke, peak-tüketim nasıl etkilenecek ... nüfusa göre bölseniz coğrafi olarak yayılmayacak; coğrafi bölseniz nüfusa yetmeyecek; her yere yeter şekilde yapsanız çoğunluğu atıl kalacak, aşırı bir masraf. nihayetinde de gerek var mı?
700+ km bence "Sweet spot" dedikleri nokta bu dönüşümde ve biraz daha hızlı AC şarj ile de araçların yayılımı misliyle; daha da hızlanacaktır. ihtiyacım yok bana 400 yetiyor diyene de biraz daha uygun fiyatla aynı modelleri satarlar zaten, acımazlar. kimse üzülmesin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 16 Nisan 2022; 3:57:9 >
-
ilk adımlar için iyi hedef. bence düz 1000 km sonraki hedefleri olmalı, böylece kayıp kaçakları çıkardığımızda ortalama 750 km gerçek menzilli araçlar ortaya çıkmış olacak tıpkı içten yanmalıların tek depo ortalama menzili gibi
-
Önümüzdeki yıllarda şarj istasyonu işine girmek gerek. Sürücü isterse aracı bırakacak. Ücretine mukabil evlere servis yapılacak. Araç dolunca servisle evden sürücü alınacak. İsterse şarj süresince mekanda zaman geçirebilecek. Böylelikle araç başı boş kalmadan şarj edilebilecek. Yoksa sokaklarda başı boş şarj işi sıkıntılı. Kablosu dünyanın parası. Bir yolunu bulur, keser alırlar. Hurda fiyatına satarlar.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
700 km - 800 km arası menzil standartlaştığında zaten piyasada elektrikli araçlar oturur, içten yanmalılar da hızlıca değil ama yavaş yavaş uğurlanmaya başlar. bu işin oluru bu; 700+ km menzil ve bir de standart biçimde 50+ kw/s ac charge. %90 kullanıcı için dert tasa bırakmaz. bataryalar oraya gelecektir. nissan leaf mainstream ilk model olarak çıktığında 100 km menzili vardı, optimum şartlarda. 10 sene geçti. 500+' ya geldik. ar-ge misliyle hızlandı. yarış var. 700 km. civarının standartlaşması sandığımızdan hızlı gelecek gibi duruyor. AR-GE / ÜR-GE departmanları da ısı yönetimi için biraz fazla mesai ile yorulacak ama tüm dünyada - tüm şehirlerde herkese yeter sayıda süper-hızlı DC şarj istasyonu ağı filan çok kolay değil. Tesla buna California' da yetişemiyorsa zaten sonuç da belli gibi. Evet evde her akşam şarj ederiz falan filan da işte evde şarj edemediğinizde ortada kalmak da işten değil + her şehir yapılaşması buna uygun değil -bknz. İstanbul-. Astronomik sayılarla, minimum 50'şer araç kapasiteli süper hızlı DC istasyonlarını milyonlarca araca yeter şekilde her yere diyelim ki çok zengin ülkesiniz ve kurdunuz; şebeke, peak-tüketim nasıl etkilenecek ... nüfusa göre bölseniz coğrafi olarak yayılmayacak; coğrafi bölseniz nüfusa yetmeyecek; her yere yeter şekilde yapsanız çoğunluğu atıl kalacak, aşırı bir masraf. nihayetinde de gerek var mı? 700+ km bence "Sweet spot" dedikleri nokta bu dönüşümde ve biraz daha hızlı AC şarj ile de araçların yayılımı misliyle; daha da hızlanacaktır. ihtiyacım yok bana 400 yetiyor diyene de biraz daha uygun fiyatla aynı modelleri satarlar zaten, acımazlar. kimse üzülmesin. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X