Şimdi Ara

Tesla, 100 yıllık otomobil üretim modelini yeniden tasarlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
1.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, 100 yıllık otomobil üretim modelini yeniden tasarlıyor
    Elon Musk’ın liderliğinde Tesla, üretim modelini geliştirerek maliyetleri önemli oranda azaltmayı hedefliyor. Tesla, Investor Day etkinliği kapsamında Model Y için geliştirdiği modüler üretim yeniliklerini genişleterek maliyetleri yüzde 50 oranında azaltabileceğini söyledi. Tesla'nın yeni nesil araçları, nihai hatta kadar bir araya gelmeyecek parçalar halinde üretilecek ve test edilecek.



    Tesla, Ford Model T ile başlayan üretim modelini temelden değiştirmeyi hedefliyor. Günümüzde tüm imalat endüstrisi Henry Ford tarafından icat edilen üretim hattını kullanıyor. Günümüzde fabrikalarda otomobillerin üretim verimli olarak görülse de aksaklıklar tüm zinciri etkileyebiliyor. Dolayısıyla mükemmeliyetçilik Henry Ford’un üretim optimizasyonunun önemli bir kısmını kapsıyor.



    Henry Ford'un tekniği günümüzde verimsiz



    Tesla, 100 yıllık otomobil üretim modelini yeniden tasarlıyor
    Tesla Araç Mühendisliği Başkan Yardımcısı Lars Moravy, montaj hattının başından sonuna kadar otomobile parçaların takıldığı, boyandığı ve tekrar parçaların (kapı gibi) çıkarılarak kabinin döşendiği ardından parçaların tekrar geri takıldığını söylüyor. Dolayısıyla Tesla, bu üretim modelini eğer hedeflerini gerçekleştirmek istiyorsa değiştirmek zorunda. Moravy, "Eğer istediğimiz şekilde ölçeklendirme yapacaksak, üretimi yeniden düşünmek zorundayız. Bu ana planın bir parçası. Maliyette bir adım daha ileri gitmek zorundayız.”



    Ayrıca Bkz.Elon Musk, Tesla’nın gelecek planlarını açıkladı! Karşınızda Master Plan 3



    Dolayısıyla, gelecek yeni nesil Tesla otomobillerinde şirket, diğer her şey tamamlanmadan otomobilin tamamını veya bir kısmını monte etmeyecek. Aracın önü, arkası, yanları ve temeli bağımsız olarak ele alınacak ve paralel operasyonlarda ayrı ayrı üretilecek ve boyanacak. Böylece bir araç üzerinde aynı anda çok daha insan/robot çalışabilecek ve nihai üretim hattı çok kısa olacak. Aşağıdaki videonun 1:03:20'nci dakikasından itibaren bu üretim planının anlatıldığı kısmı izleyebilirsiniz.



    [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=Hl1zEzVUV7w&t=3801s]




    Kaynak:https://newatlas.com/automotive/tesla-manufacturing-innovation/







  • maliyete yansıyor ama bizim tarafa değil. bu projeler tüketici için değil hissedarlar için yapılıyor zaten. satış aynı kalır üretim maliyeti düşer şirket daha çok kâr eder yatırımcı daha çok kazanır. sen ben o ürünü satın alacak şirkete kazandıracak kişiler olmak dışında bir şey ifade etmiyoruz şirketler için.

  • maliyet azaltma argümanı ile yapılan değişimlerin maliyete yansımaması dışında sorun yok.

  • maliyete yansıyor ama bizim tarafa değil. bu projeler tüketici için değil hissedarlar için yapılıyor zaten. satış aynı kalır üretim maliyeti düşer şirket daha çok kâr eder yatırımcı daha çok kazanır. sen ben o ürünü satın alacak şirkete kazandıracak kişiler olmak dışında bir şey ifade etmiyoruz şirketler için.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdiye kadar değişmemesi abesti

  • Son tüketiciye olumlu yansımayacaksa, son tüketiciyi ilgilendiren bir durum yok ortada...

  • Otomotiv dünyasında üretim konusunda devrim yapan bir marka varsa oda Mercedes, Ford ve Toyota'dır. Mercedes 1886'da dünyanın ilk otomobili üretmiştir Ford ise dünyanın ilk otomobilini seri üretime geçirmiştir Toyota iki markaya nazaran dünyada otomotiv üretme tekniğini daha da öteye taşımıştır. Tesla'dan geç kalınmış bir hamde. Hatta bunun için Toyota kitabı da mevcuttur Mercedes, Ford ve Toyota'nın otomobil sektöründeki yeri her zaman ayrı ve özeldir

  • Tesla'nın yatırımcıların gazını almak için ürettiği osuruktan bir sistem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deedrah -- 6 Mart 2023; 11:39:41 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    üretim modeli ile ilgili bir bağlantı kuramadım yazdıklarında

  • eğer bu üretim modeli elektirikli arabalar için örnek bir model olursa tesla gbi diğer üreticilerde bu modele geçerse ve bu yüzde 50 maliyeti düşürme olayı gerçekse ve bu model gittikçe gelişirse hem hızlı hem güvenli hemde sağlamlık ve kalite anlamında eksik yönleri yoksa bu adım gelecekte tarihe kaydedilmiş üretim modeli olarak anılabilir çünkü ben bunun daha çok gelişip evrileceğini düşünüyorum.eğer ürünün kalitesi ve dayanıklılığı etkilenmiyorsa süre ,maliyet ,enerji verimliliği, konusunda yapılan bütün atılımlar konusunda geri kafal olamam fiyata yansıyacak mı ? gbi saçma bir düşünceye giremem bu model yaygınlaşırsa tesla dışında diğer firmalarda bu konuda gelişim göstermek zorunda kalacak fiyata yüzde 1 bile yansısa teslayı 1 adım öne taşıyacaktır sonuçta rekabet ortamı oluşunca hepsi bu yönde atılımlar gerçekleştirmek zorunda kalacak fiyat artmasa bile kaynaklar satış sonrası destek hizmet yada kullanıcı yararına olan herhangi birşeye dönüşecek





  • Tesla yine şımarık çocuk gibi kendisni en iyi göstermeye kalkmış adamlar tarihe yön vermiş bu zamanın araçlarının yükselmesini sağlamış senin bir kaç yıllık mazin olan tesla ne yapmış ?

  • Maliyetler aşırı şişkin ve vergilerde . Ülkem için derseniz bir araç bir ev için yıllarca çalışmak zulum. Bir yemek için gittiğiniz yerde yarım günlük asgari ücreti ödüyorsunuz en azından. Arçlar için ömrünüzün verimli yıllarını harcıyorsun. Bir kaza bir deprem olduğunda tüm harcadıklarınız kayıp. Ve sigorta sadece teselli gibi .
    Teslanın yaptıkları umarım zincirleme buraları da etkiler. Zannetmiyorum usa da herkesin rahatlıkla harcama yapabildiğine.

  • wolferto kullanıcısına yanıt
    En azından bilgi vermiş. Diğer yorumlara bakınca eli ayağı düzgün bir yorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Gayet güzel bir düşünce, yapabilirlerse diğer üreticiler de mutlaka bu yönde adımlar atacaktır. Ha tüketiciye yansımaz orası doğru :)

  • Mesela kaza yaptım sağ çamurluk gitti komple sağ taraf mı değişecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kabaca bizim sanayide kic takma , burun koyma gibi dedigimiz islemin, sistemi cevrilmis versiyonu.

    Zaten unibody gövde ciktigindan beri üretim hattı çok değişti.

    FORD T model üretim hattı monokok şase üzerine insa edilen araclar için oldugundan haber doğru değil. Eski nesil üretim hatlarında sen sadece bijon tak, sen sadece su aletin dugmesine bas gibi process yonelik işler.

    Tesla burada cevik Yazilimdaki Squad mantigini surecek. Kucuk urunlere yonelik işler yapacak. Araba ise moduler urunlerden olusacak.

    1 takım Kapilarin üretiminden sorumlu olacak, tum kapilar aynı boyanacak, dosemeleri elektrik sistemleri camlari takilacak.
    Burada ModelY kapısını da Model3 kapısını da model X kapısını da aynı hatta cikaracaklar.

    1 takım kaput bölgesinden sorumlu olacak, motor sistemi , radyatorler kaput camurluk boyalari vs

    1 takım bagaj bölgesinden sorumlu olacak,
    .1 takım yaşam kapsulu dedigimiz koltuklar, batarya , sarj unites elektrik altyapisi gibi.
    1 takım on arka camlar, direkler , tavan ve üst şase ile ilgilenecek gibi...
    Takimlar tum urunlerini test edilmiş onaylanmis ve bitmiş ürün olarak teslim edecek. Boyasi ve dosemeleri hepsi bitmiş olacak.

    Sonra bunları yüksek hassasiyetli sistemler ile birlestircekler.
    Birleşme noktalari iyi tasarlanirsa hata minimum olur.

    Ama test asamalarinda mesela boya renk dogrulamasinda en ufak gözün farkedecegi hasaslikta bir fark olursa damgali esek gibi araba çıkar.

    Ya da bir değişiklik digerleri tarafından habersiz olursa elde fazlaca uyumsuz bitmiş ara ürün çıkar.

    Hem Giga Factory kurup , hem modüler üretime geçmek mantıksız.

    Mesela, Boeing 747 üretirken kanatlar bir fabrikada gövde başka bir yerde üretilir, DreamLifter isimli balina gibi bir model uçakla bunlar tesisler arası gönderilir.

    Bunun nedeni modüler üretim.

    Hem gigafactory kurup, lithium'dan pil, çelikten şase üreteceğiz, hem de çok daha ufak modellerde araç üreteceğiz diye pazarlama yapacaksın.

    50% maliyet düşmesi yalan, maliyet düşer ama ilk uretimlerde risk oldukça artar. Ve bu zaten bilinen bir yöntem.

    Elon Musk saçmalıyor artık. Bilinen yöntemleri tekrar pazarlıyor.
    Zaten bu haberi verdikten sonra hisseler epey düştü.

    Twitter da kurumlarıyla gezen bir manyaktan bahsediyoruz

    Tesla, 100 yıllık otomobil üretim modelini yeniden tasarlıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 8 Mart 2023; 5:39:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Henry Ford'un tekniği günümüzde verimsiz"
    o zaman verimliymiş... geliştirmezsen ne olsun ki...

  • Boyadan sonra kapılar mapılar tekrar mı sökülüyormuş yav😱.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.