Şimdi Ara

Volkswagen Passat TDI tek depo yakıt ile uzun mesafe rekoru kırdı (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
25.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4Crumby
    Dunyaya 100yilda bir gelen ender beyin bulundu !
    Eger bi depoyla 2600 kilometre gidiliyosa bu ayni zamanda yakit tuketimi de maksimum demektir. Anlamazsan ilk okula geri donduruyim seni simdi 2 kardes var bunlardan biri okuldan eve gidene kadar 100 elma digeri 50 elma yiyo bu durumda nolur 50 yiyen kardes tasarruflu olur yani tasarruflu kardes 100 elmayla 2defa okuldan eve gider. Anlasildi mi ;)

    Dünya'ya 1000 yılda bir gelen "muhalefet" bulundu! Sayın süper zeka, durduk yere adamın ashabını bozmaya çalışmayın. Yeterince matematiğim var.


    Kimi aracın deposu 120L olur, kimininki 30-40L olur. "Bir depo ile şu kadar yapıyorum." diye zil takıp oynamak, akılsızcadır. Önemli olan MPG, GPHM, L/100 km... vs. gibi somut tüketim verileridir...
  • Ne şekilde kullanmıştır vs. bilmiyorum ama bu yapılan km inanılmaz.
  • Gerçekten Vw dizel motorda hayran olunacak bir marka. Yıllardır dizelde hep söz sahibi oldu. Hatta çoğu marka doğru düzgün otomobil yapamazken Vw in bir sürü dizel motorlu aracı vardı.
    tebrikler Vw.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nz9

    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiri

    Bende 2007 model passat variant var. 1.9 tdi 105 ps disel 70 litre mazotla saatte ortalama 180 kilometre hiz yapinca 960 km yol yaptigim olmustur. Fakat Bu adamlarin yaptigi gibi bir deneme ile 70 litre ile 1600 km yapabilirim. Bu adamlarin yaptigi sey en düsük devirde en yüksek viteste gitmekdir. Örnegin 60 km hizda ilerlerken vites 6. basamakta olmasi gibi. Bu arada almanyada yollar genelde hep düzdür. Yokuslu ve inisli yol bulmak biraz zor oluyor. Daha dogrusu benim yasadigim yer öyledir.


    Gerekeni söylemiş arkadaş. Az yakıt kullanma taktiğidir ülkemizdeki şoförlerin %70 inin bildiğini düşünmekteyim.

    İyi hoş diyorsunuzda, şimdi ben 6 ileri DSG li golf kullanıyorum araç dediğiniz gibi daha sürat 60 a varmadan 6 ya atmış oluyor fakat devir çok düşük olduğu için arabanın süratini korumak veya biraz hızlanmak için gaza biraz dahi bassam 13-14 lt yi görüyorum, çünki devir çok düşük oluyor. Şİmdi düşük hızda yüksek viteste nasıl yakıt daha olumlu kullanılıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: G@LGE

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nz9
    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiri Bende 2007 model passat variant var. 1.9 tdi 105 ps disel 70 litre mazotla saatte ortalama 180 kilometre hiz yapinca 960 km yol yaptigim olmustur. Fakat Bu adamlarin yaptigi gibi bir deneme ile 70 litre ile 1600 km yapabilirim. Bu adamlarin yaptigi sey en düsük devirde en yüksek viteste gitmekdir. Örnegin 60 km hizda ilerlerken vites 6. basamakta olmasi gibi. Bu arada almanyada yollar genelde hep düzdür. Yokuslu ve inisli yol bulmak biraz zor oluyor. Daha dogrusu benim yasadigim yer öyledir.
    Gerekeni söylemiş arkadaş. Az yakıt kullanma taktiğidir ülkemizdeki şoförlerin %70 inin bildiğini düşünmekteyim.
    İyi hoş diyorsunuzda, şimdi ben 6 ileri DSG li golf kullanıyorum araç dediğiniz gibi daha sürat 60 a varmadan 6 ya atmış oluyor fakat devir çok düşük olduğu için arabanın süratini korumak veya biraz hızlanmak için gaza biraz dahi bassam 13-14 lt yi görüyorum, çünki devir çok düşük oluyor. Şİmdi düşük hızda yüksek viteste nasıl yakıt daha olumlu kullanılıyor?


    Bendede var golf o senin dediği olay anlık oluyor sadece ortalama örneğin 4.3 yakıyorsun diyelim sadece ortalamayı 4.4 yapar anlıkta bakarsan 23lere kadar cıktıgını bile görürsn püskürtme odasına giren yakıt artınca dogal olarak bilgisayar devir hızı ile miktarı oranlayıp ona göre bir veri veriyor sonucta sen vites sen hızlanamaya baslayınca devirine dikkat edersen 2 binden 3bine 4 bine cıkar. buda o odada aniden hızlanması icin normalden cok yakıt bulundugu anlamına gelir her hızda arac aynı yakıtı yakmaz sonucta o yüzden değişkenler cok önemlidir. gaza bastıgın anda zaten fazla yakar ama saniyelik saliselik olarak dusun ama sonra turbolar turbo sarjlar giren hava miktarını artırır yakıtı daha az kılarak zengin hale getir ozmn arac saliseler icinde yakıt oranını dusurur bir ters orantı dusun yakıt artınca giren hava sıkıstırma oranı arabanın torku vites dislisinin önemi hersey bunu etkiler kısaca onun hiic kafana takma o saniylerle yakıt verimliliğine birsey olmaz ki ki verimlilik değerleri belirli hızlarda sabit olarak yapılır anlık değişimler hicbir zamn plana katılmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blood.army -- 9 Mayıs 2012; 11:42:20 >




  • Arkadaşlar yeni teknolojide ivmelenmeniz gerekmiyorsa ve torka ihtiyacınız yoksa tdi ve tsi motorlarda bilgisayar sistemi bir hidrolik sistemle ortadaki 2 pistonu kapatıp 4 pistonla değil de 2 pistonla motoru çalıştırıyor. Yani hızınızı sabit tuttuğunuz sürece bu yeni sistemler özellikle uzun yolda 2.5 litreye kadar düşürüyor tüketimi. Hele ki dsg 7 varsa dadından yinmez :D
  • arkadaşlar ne kadar yavaş o kadar az yakıt diye bişey yok, araçların en az yakıt tüketimi 90 km/h hızdadır, 20-30 km/h ortalama ile 15 litre yakıt tüketirsiniz :)
  • ulen dakkada bir frene basmamışlar vites küçültmemişler iki moruk basmış boş alaman yollarında gitmiş işte... kanadada aynı rekoru 3bin km ile yaparım...
  • Abartılan ne var onu anlayamadım. Passat yerine latitude yada x bir arac olsa eminim bu kadar konusulmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @haluk 23

    o zaman ne anlamı var dizel alıp devirsiz kullanıp ekonomi yapmanın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murdocklawless

    @haluk 23

    o zaman ne anlamı var dizel alıp devirsiz kullanıp ekonomi yapmanın?

    Valla ben tdi gibi çoğu yeni nesil turbo dizel motoru devirsiz kullanılınca gerçekleşecek muhtemel senaryoları yazdım arkadaşım. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

    2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

    3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


    CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




    Eline sağlik abi cok guzel yazmissin
    Uzun bir arastirma sonucunda

    Cr tdi motorlar icin en iyi yakitin total excelium ve opet euro dizel oldugunu ogrendim

    Standartlara en yakit yakit bunlar imis bir ara seninlede konustuk diye hatirliyorum ::))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O kadar yakıta az para ödeme delisiysek 80e passat almak yerine 30a herhangi bir araç alır, 50yi bankaya faize yatırır yakıtı beleşe getiririz? kmde 2.8 değil 0 yaktırmasını biliriz.
  • amerika sanırım passatın arka profili değişik geldi
  • PASSAT bu tüketimleri ABD de yakalamış arka tasarımından bellı oluyor e bırde polısden ve unıformasından
    türk insanı için gerçek rekor budur diye düşünüyorum .
    http://haber.gazetevatan.com/Peugeot_308den_rekor_yakit_tuketimi_176696_44/176696/44/Haber

    ortalama 3.5 lt bence çok daha bize uygun sonuçlar gidiş dönüş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VETTEL99 -- 9 Mayıs 2012; 14:13:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei

    O kadar yakıta az para ödeme delisiysek 80e passat almak yerine 30a herhangi bir araç alır, 50yi bankaya faize yatırır yakıtı beleşe getiririz? kmde 2.8 değil 0 yaktırmasını biliriz.

    +
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Gerçekten Vw dizel motorda hayran olunacak bir marka. Yıllardır dizelde hep söz sahibi oldu. Hatta çoğu marka doğru düzgün otomobil yapamazken Vw in bir sürü dizel motorlu aracı vardı.
    tebrikler Vw.

    yok artık ya gözlerinize üzerinde vw arması olan perdeler inmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Gerçekten Vw dizel motorda hayran olunacak bir marka. Yıllardır dizelde hep söz sahibi oldu. Hatta çoğu marka doğru düzgün otomobil yapamazken Vw in bir sürü dizel motorlu aracı vardı.
    tebrikler Vw.

    yok artık ya gözlerinize üzerinde vw arması olan perdeler inmiş

    Bkz: anti fanatik v.12867865
    Ama yazdığın hoşuma gitti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Gerçekten Vw dizel motorda hayran olunacak bir marka. Yıllardır dizelde hep söz sahibi oldu. Hatta çoğu marka doğru düzgün otomobil yapamazken Vw in bir sürü dizel motorlu aracı vardı.
    tebrikler Vw.

    yok artık ya gözlerinize üzerinde vw arması olan perdeler inmiş

    Bkz: anti fanatik v.12867865
    Ama yazdığın hoşuma gitti.

    yapacak birşey yok




  • Connect GLX 1.8 ile 700 görsek şükrediyoruz :S
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.