Şimdi Ara

Volkswagen Passat TDI tek depo yakıt ile uzun mesafe rekoru kırdı (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
1
Favori
25.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tabi muhtemelen rekor kirmak icin guzergah ayarlamasi yapip amerkanin duz ve genis yollarini kullanmistir anladigim kadariyla yaninda esiyle beraber yol almis trafigin yogunlastigi yerlerde de car pool olan yerleri secmistir , ayni zamanda bu tarz rekor denemelerinde belirli yerlerde ve zamanlarda kontak kapama ve bos viteste gitme oldukca fazla oluyor rekor kirmak icin... burda arabayi iyi tanimak lazim bosta bi sure gittikten sonra arabanin hizini oyle bi takip etmeliki tekrar vitese gecince gaza yuklenme miktarinizi ayarlamaniz lazim yoksa bosta gitmek size dez avantaj getirebilir, yada kontak kapama suresini oyle ayarlamak lazimki bazen rolantide bekleyen araba kontak ackapa olayindan daha az yakabiliyo ... Sonucta normal hayatta bu seviyelere cikmak gercekten cok zor sabir isi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mladenbmv

    bende 1999 model audı a4 tdı dizel var aynı motoru kullanıyorlar 30 litre mazotla 700 km yol geçiyorum 120 km geçmeyince 90 giderken 4,2 lt yakıyor 120 giderken 5 litre yakıyor bir depo 60 litre alıyor ortalama uzun yol oldumu 1500 km yol gidiyor.bir depo 240 tl civarı doluyor gaz daha ekonomik diyenler aldanıyor gazla aynı km 3+4 sefer doldurman gerek gaz ucuz ama mazot en az yakan yakıt.


    Bende de Pejo 2004 1.4 Dizel var. 30 Liralık mazotla 800 Km gidiyorum. Dizel araba vazgeçilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdo4

    quote:

    Orijinalden alıntı: mladenbmv

    bende 1999 model audı a4 tdı dizel var aynı motoru kullanıyorlar 30 litre mazotla 700 km yol geçiyorum 120 km geçmeyince 90 giderken 4,2 lt yakıyor 120 giderken 5 litre yakıyor bir depo 60 litre alıyor ortalama uzun yol oldumu 1500 km yol gidiyor.bir depo 240 tl civarı doluyor gaz daha ekonomik diyenler aldanıyor gazla aynı km 3+4 sefer doldurman gerek gaz ucuz ama mazot en az yakan yakıt.


    Bende de Pejo 2004 1.4 Dizel var. 30 Liralık mazotla 800 Km gidiyorum. Dizel araba vazgeçilmez.

    30 liralık mazotla 800 km .km de 3 kuruş yakan bir araba türkiye şartlarında .... 120 tl ile 3200 km bu adam rekor kırmamış o zaman rekor sende arkadaş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recepivedik06 -- 10 Mayıs 2012; 6:03:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    ben megane ile 60 lt depo 1600 gittim 4. vites 70 km ortalama( en az yakiti bu kombinasyon ile yakiyor)

    O zaman niye 8 ileri vites var ? Yanlis anlamayın tamamen bilmedigimden soruyorum. Sizin ki 4. Viteste az yakiyorsa 5 de daha az yakmaz mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: AutoTestPilot

    Bunlar bu KM yi d sınıfı passatla amerikada yaptılarsa kafaya koydum bende 5 metrelik koca VOLVO S80 le TR de 2000 (ikibin) KM yaparım...Amerikada olsa onu da geçerim...


    [simage]http://img829.imageshack.us/img829/462


    http://forum.donanimhaber.com/m_54855497/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54855497

    Yarın aşama test sonuçlarını bekliyoruz.

    2000 KM yi nasıl bir günde yapayım Ama en yakın zamanda bir deneme yapacağım. Çıkıcam burdan ver elini kars, ordan ineceğim aşağı hakkari, sonra da geri döneceğim :D




  • Selamlar,



    100 km de 2,8 lt ortalama, boş ağırlığı 1499kg olan passat gibi bir araç için mükemmel ötesi değer olup iki yetişkin + 54,4 kg yük takriben 205 kg dan aşağıda değildir. Bu da aracı 1700 kg üstüne taşır. Demek ki araç min tork ile kullanılmış. Bu da eğimsiz veya iki yöne çok düşük eğimli %1-2 yi aşmayan çok çok uzun düzlükler anlamına gelir.

    Birde işin düşündürücü yanı, laboratuvar ortamında yapılan test uygulamalarında bu aracın 90km sabit süratta ki fabrika verisi 3,8lt dir. %27 daha düşük tüketim hangi yol şartları olursa olsun ilginç tabi ki????

    Diğer konu 70 lt deponun 2616,9 km ile ortalaması 2,675 lt dir, haberde bu anlamda çelişkide vardır.2456,8 km lik menzilde 2,849 lt bir ortalama çıkıyor.



    Bu testteki kullanım şekliyle yol ve hava şartlarını ile diğer gözükmeyen imkanlar sağlanırsa bende bir çok firmanın araçlarının benzer sonuçları belki de daha iyilerini elde edeceğini düşünüyorum.

    TR de ise aynı yol ve hava şartları olsada sırf yakıt kalitesi yüzünden bu değerleri elde etmek mümkün olmaz. Almanya da ki dieselin kalitesini tartışmaya bile gerek yok.



    Benim kendi rekorlarımda aşağıda ki gibi;

    2004 çıkışlı, 2005 model C-max 1,6 tdci ist. kartal-sapanca 105 km de 3,8 lt ortalama sürekli 90-95 km. Toplamda 177 kg 2 yetişkin + 6 yaşında çocuk + 20 kg bagaj.



    İstanbul - Erzincan/Refahiye merkez, yapılan km 960 km, 4 yetişkin + bir çocuk, tavana kadar bagaj, takriben 380kg yük ile 90-110 km aralığı kalan yakıt, son çeyreğin ortası, YB göre 100km ortalaması 4,2 lt, kullanım süresi 11,5saat yolculuk süresi 14 saat. Birde yol yapım çalışması olduğu için bekleme ve servis yolundan gitme durumları olmuştu. Depo 53 lt.

    Dönüşte Sivas üstünden aynı şekilde, bu sefer klima Yozgattan sonra sürek li açık 980 km olduğunda yakıt ışığı yandı (yolun tamamı1080 km civarında) Muhtemelen eve varırdım ama riske girmemek için 20 tl lik yakıt alıp devam ettim. YB ortalaması 4,9 lt



    Ayrıca her ne kadar devir görmek yakıtı arttırsa da esasan yol, yük ve hava durumu çok önemlidir. 2000 d/d de 380 kg yükle %3 eğimli rampayı çıkarken yaktığınız yakıtla, aynı devirde düzlükte yaktığınız arasında ciddi fark olur.

    Bir diğer etkende, deniz seviyesinden olan yüksekliktir.



    Neticede, sabır sabır sabır diyerek,gaz pedalına basmakla basmamak arası doğru vites seçimleri yaparsanız tüm araçlarda az yakarsınız.




  • Yahu kimse deponun kaç litre yakıt aldığını merak etmemiş, belki arkadaş özel depo yaptırdı, 150 lite alan bir depo mesela..
    Herkes standart depo sanıyor her halde...
  • ya gerçekten nasıl bir sonuç bu anlamıyorum.arabayı kalkışta zaten 5-6 lt görüyorum.bende linea 1,6 dizel 6 ileri vitesli.4,2 fabrika değeri.otobanda 4 litre.2500 devirde aldığım en iyi sonuç.bunu çözebilen varsa bana da anlatsın.bende 2,8 lt için arabayı değiştireyim.bodrumdayım.yalıkavak bodrum yapıyorum hergun.6 lt yakıyor ortalama karışık.trafik yok sıkışıklık yok.yollar musait.
    passat tdi.ama bu paralar verilirmi.bencede perde inmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: recepivedik06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erdo4

    quote:

    Orijinalden alıntı: mladenbmv

    bende 1999 model audı a4 tdı dizel var aynı motoru kullanıyorlar 30 litre mazotla 700 km yol geçiyorum 120 km geçmeyince 90 giderken 4,2 lt yakıyor 120 giderken 5 litre yakıyor bir depo 60 litre alıyor ortalama uzun yol oldumu 1500 km yol gidiyor.bir depo 240 tl civarı doluyor gaz daha ekonomik diyenler aldanıyor gazla aynı km 3+4 sefer doldurman gerek gaz ucuz ama mazot en az yakan yakıt.


    Bende de Pejo 2004 1.4 Dizel var. 30 Liralık mazotla 800 Km gidiyorum. Dizel araba vazgeçilmez.

    30 liralık mazotla 800 km .km de 3 kuruş yakan bir araba türkiye şartlarında .... 120 tl ile 3200 km bu adam rekor kırmamış o zaman rekor sende arkadaş

    Pardon yanlış yazmışım Uyku sersemliği. 1 depo ile 800-850 Km, 30 Lira ile 100-120 Km gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erdo4 -- 10 Mayıs 2012; 12:43:27 >




  • Arkadaşlar gerçektende vw dizeller bu rekorları kırabiliyor, aynı sınıf diğer markalar bu değerlere ine bilseydi onlarında reklamı olurdu. Çoğu markaların yol bilgisayarındakı veriler bile yalan, bilgisayar 4lt gösteriyor pompayla test ettiğinde 5lt çıkıyor. vw de ise birebir doğrudur. bu bizzat test ettim, bilgisayarın doğru olmadığını sanıyordum (marka söylemiyorum özellikle türkiyenin en büyük iki markasında sürekli yol bilgisayarının verileri yanlış çıkmıştı) vw de bilgisayarın değerleri gerçek. fabrika verilerinde ise yalan söylüyorlar, benim t5 için şehir dışı 6.6 lt der. inat ettim 1200 km de 5.6 değerleri gördüm.
  • 2616. kilometrede araba tekleyip istiop ediyor sonra da kendi hızıyla bir 900 metre kadar gidiyor falan, bu şekilde mi ölçülüyor bu mesafe testleri?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    1. Bu tarz bir kullanımla muhtemelen 2. depodan itibaren DPF ışığı yanar ve onu söndürebilmek için 10-15 dk 3000 devirde aracı kullanınca bu menzil hayal olur.

    2. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilirse yaklaşık olarak 5. depodan itibaren yetkili serviste 250-300 TL (yani 1 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF temizliği yaptırılır.

    3. Eğer bu şekilde kullanıma devam edilmeye devam edilirse yaklaşık olarak 10. depodan itibaren 2500-4000 TL civarına (yani 10-15 depo euro dizel fiyatı) karşılığında DPF değişimi yapılır.


    CR TDI motorlar kalitesiz yakıta ve devirsiz kullanıma hassastırlar.




    Eline sağlik abi cok guzel yazmissin
    Uzun bir arastirma sonucunda

    Cr tdi motorlar icin en iyi yakitin total excelium ve opet euro dizel oldugunu ogrendim

    Standartlara en yakit yakit bunlar imis bir ara seninlede konustuk diye hatirliyorum ::))


    total kullanıyorum..gerçekten çok farkediyor, sadece yakıt tüketimi değil motorun sesi daha değişiyor..excelium dan vazgeçmem




  • Bende doganan 45 lt benzin ile 380 km yaomistim benxe buda bi rekor
  • En az yakit yakma rekorunu kirmak isteyen arkadaslara bir tavsiyem var.
    Aracinizla toroslarin en tepesine gidin ve orda yakit degerlerini sifirlayin. İnis asagi 10 km den fazla gider. İnanin bana o zaman yol saatinde 2.0 litre bile yazar. Bunu bizzat passatimla türkiyede izinde denemistim. Ama toroslarda degil kendi köyümde denemistim. İnisasagi 5 km vardi arac hep kendisi motora bindire bindire gidince o hesaplama süresinde yakit tüketimini cok düsük gösteriyor. Fakat türkiyede sehir icinde tüketimi 9.6 litreye kadar yükseliyordu.

    İsin sirri 1 . viteste 10 devire gelince 2. vitese takmak sirasiyla 3,4,5. vitese kadar bu yöntemi denemek. Sonrasinda 5. viteste 50 km ve 60 km arasinda hiz yapmakla oluyor. Benim arac 5 vites ondan böyle bir örnek verdim. Bu sekil bir yolculuk turbonun anasini satar. Arac bostayken calisinca, yakit tüketim miktari yol bilgisayarinda daha fazla olmaya basliyor.
    O yüzden normal kullanim ve agresif kullanim sartlarinda kimse bu tip bir yakit tüketimini beklemesin.




  • İsterse 1 lt yaksın,ne alırım ne de binerim. Tarz meselesi.
  • la doğuş gömesin bu haberi vallaha basar zammı..
  • Her dizel bu degeri yapar. Bunu bilir bunu söylerim. Koy latitute yi koy c5 i koy mondeo yu hepsi yapar bu sürüste. Oynasa oynasa en fazla 200 km oynasın. 2200 gidecegine 2000 gitsin. Ne kadar abartıyorlar su olayı yahu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba 2.0 tdi 6 ileri manuel , helal olsun bu değerlere
  • sürekli yokuş aşagı inse bile 1 depo ile 2600 km yol yapması imkansız,muhtemelen yedek depoyla falan 120 Lt yakıt harcamıştır.yüksek fiyat politikası nedeniyle passat satışları dibe vurduğundan tamamen reklam amaçlı yapılmış.bu tür şeylere inanmayın
  • quote:

    Bende 2007 model passat variant var.
    1.9 tdi 105 ps disel
    70 litre mazotla saatte ortalama 180 kilometre hiz yapinca 960 km yol yaptigim olmustur.
    Fakat Bu adamlarin yaptigi gibi bir deneme ile 70 litre ile 1600 km yapabilirim. Bu adamlarin yaptigi sey en düsük devirde en yüksek viteste gitmekdir.
    Örnegin 60 km hizda ilerlerken vites 6. basamakta olmasi gibi.
    Bu arada almanyada yollar genelde hep düzdür. Yokuslu ve inisli yol bulmak biraz zor oluyor. Daha dogrusu benim yasadigim yer öyledir.



    Ben bu 180 km/h ortalama hızla gidip , 70 litre yakıt ile 960 km menzil olayına takıldım

    Bu durumda 180 km ortalama hız ile , 100 km de 7 litre yakıt tüketimi ortalamayı tutturdunuz yanlış anlamadıysam ?

    Hızınızda yahut total km de bir yazım hatası olabilirmi ?




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.