O 1.8 araçlar, redline'de mi vites değiştiriyorlardı peki?
2004 model 1.4 tdi seat cordoba sahibiyim aracım 244.000'km küsürlerde.bu zamana kadar sürekli kırsal motorin (OPET) kullandım,elzem bakımları dışında 10000 yağ bakımı,triger seti debriyaj vs.. bir kuruş bana motorsal problem çıkarmadı,2 hafta önce tatile çıktım klima açık 110-120 km sabit hızda gittim sürekli 1 depo ile 1050 km gittim yani ekonomi ve sorunsuzluk istiyorsan en iyi dizel motor ve araçtır polo, sesi hiç önemli değil
bizim sitede bir tane var.hiç abartmıyorum sabahları onun motor sesine uyanıyorum.aracı görmeyip sesini duyan kamyon geliyor sanıyor.iğrenç bir gürültüsü var bu dizel poloların.
quote:
Orijinalden alıntı: newmonarch
O 1.8 araçlar, redline'de mi vites değiştiriyorlardı peki?
Tabi ben kendi arabamdaydım. Yarış bu ellerinden geleni yapmışlardır heralde kendi araçlarının el verdiği kadarıyla. Yol sürekli yokuş yukarıydı yayla yolunda kapatılmış bir yoldu. Bana 1.4 motor diye bi taraflarıyla gülüyorlardı ama son gülen iyi güldü Yolun sonundaki yüz ifadeleri pahabiçilmezdi
turbo dizel rampada farkını atar bu tartışılmaz
quote:
Orijinalden alıntı: _leylandi_
bizim sitede bir tane var.hiç abartmıyorum sabahları onun motor sesine uyanıyorum.aracı görmeyip sesini duyan kamyon geliyor sanıyor.iğrenç bir gürültüsü var bu dizel poloların.
ben 1.4 tdi polo kullan biri olarak katılıyorum çok ses var ,çok şükür yola çıkınca ses azalıyor + ben memnunum vitesten sıkıldım satıp dsg+dizel düşünmüyor değilim
tek bildigim cok sesli çalışması o kasadan cıkan ses arabayı itici kılıyo tdi motorunun ses sorununu bir çözemediler birde tdi biraz eski teknolojide kaldı suan bircok markada dizel sesini duyamıcak kadar aza indirdi
quote:
Orijinalden alıntı: pckopat_6
195nm torkla yokuşlu yollarda turbosuz ve max 1.8'e kadar olan (1.8ler de dahil, test edildi onaylandı) ne kadar benzinli motor varsa yanınızda hiç şansı yok, keyfi başka
Şu lafada bitiyorum.Ya tamam dizel iyidirde bazen abartılıyor.Sanki araba her devirde 195 nm tork veriyorda!Ayrıca 1000 nm tork olsa kaç yazar.Vereceği max güç 80 hp olduktan sonra.Karşısında 1.6 110-120 (çok ağır olmadığı sürece) hp araç varken ne yapabilir.Hesap kitap denen bir şey var.1.6 civici al istersen rampa yukarı kalk 5000 bin devirin üstüne çıktı mı o araç, 1.4 dizel tozuna bile yetişemez.
Normal sürüşte dizel daha etkin bak bunu kabul ederim.Rampada giderken zorlanmaz ama öyle 1.4 dizel kalkıpta 1.6 hele hele 1.8 aracı geçemez.Hatta tozuna bile yetişemez.
Hastayım şu dizelcilerin bazılarına.Beygir önemli değil,önemli olan tork.Anlık bir ivmelenmeyi çok büyütüyorsunuz.O benzinli araç yüksek devirlerde giderse nasıl yakalayacaksınız merak ediyorum.1,4 TDI 1.8 benzinliyi geçiyormuş.
quote:
Orijinalden alıntı: Akhilleus
quote:
Orijinalden alıntı: pckopat_6
195nm torkla yokuşlu yollarda turbosuz ve max 1.8'e kadar olan (1.8ler de dahil, test edildi onaylandı) ne kadar benzinli motor varsa yanınızda hiç şansı yok, keyfi başka
Şu lafada bitiyorum.Ya tamam dizel iyidirde bazen abartılıyor.Sanki araba her devirde 195 nm tork veriyorda!Ayrıca 1000 nm tork olsa kaç yazar.Vereceği max güç 80 hp olduktan sonra.Karşısında 1.6 110-120 (çok ağır olmadığı sürece) hp araç varken ne yapabilir.Hesap kitap denen bir şey var.1.6 civici al istersen rampa yukarı kalk 5000 bin devirin üstüne çıktı mı o araç, 1.4 dizel tozuna bile yetişemez.
Normal sürüşte dizel daha etkin bak bunu kabul ederim.Rampada giderken zorlanmaz ama öyle 1.4 dizel kalkıpta 1.6 hele hele 1.8 aracı geçemez.Hatta tozuna bile yetişemez.
evet dizel öküz gibidir tabiri yerinde ise ama çok abarttınız 1.4 tdi polo 1.8 motorluk atmosferik benzinliyi yiyemez rampada(dizelde benzinde kullandım) ama 1.6mjet 120 hp bravo 1.6 125hp civici rampada tokat manyağı yapar
Benim Böyle Bir Konum Vardı xD Rampada Dizel Mi Benzinmi Diye
Dizel yokuşta kendini hissettirir ama arkadaşın abarttığı kadar değil
çok çok sesli arkadaşımın 2009 polosunun adı traktöre çıktı tavsiye etmem.
bu motor vw nin 4 silindirli 1.9 tdi motorunun bir silindirinin alınmış halidir.3silindirli olması sizi yanıltmasın performansı piyasadaki diğer 4silindirli dizel motorlardan düşük değildir,hatta bazılarından daha iyidir.common railden mahrum, pompa enjeksiyonlu motoru neredeyse sorunsuzdur.bence tek eksisi çok gürültülü çalışan motorudur.bunun dışında güvenerek alabilirsiniz.100000kmden sonra sorun çıkarmak deyimi bakımı yapılmayan bütün otomobiller için geçerlidir.bakımsız bir renault 100000kmlerde ne arızası verirse vw de aynı arızayı verir.yani tamamen bakımla alakalı bir durum,geçen hafta eniştem almanyadan 470000kmde tdi motorlu passatıyla geldi.daha motoru açılmamış. almanyadaki yakıt kalitesi, yoların durumunu göz önüne aldığımızda ülkemizde en az 300000km yapacağı tartışılamaz bence.
o ses hoşuma gidiyor,varsın "traktör" desinler,aragazda falan çok güzel oluyor.. dyno verimi koydurtmayın bana ayrıca
önceki arabam civic vtec2 idi,şimdiki arabamla ,her rampa yukarı vites yükseltip sollamaya bile meyil verecek kadar coşturan garrett'e, "iyi ki varsın" diyorum.. hele atmosferik arabaya biraz yük vurdunmu(mesela memleketten dönerken) vtec bile olsa boş halde en dandik arabaya bile yetişemiyorsun rampa yukarı.. citroen c3 1.4hdi70hpliği her düzlükte yakaladığım gibi o da beni her rampada o şekilde geçiyordu civic varken ayrıca
1.4hdi kullandım boşken,çin işkencesi gibiydi.. 1.4tdi ise stockken bile,sesine aldanıp da küçümseyenlerin yolculuk yaparken dumur olmasına neden olacak kadar canlı,buna biraz mazot+biraz turbo basıncı = duman ekledik,yakıtım düştüğü gibi gideri de bambaşka oldu..bkz :0-100 10sn(patinajsız)..
birde şöyle düşünün civicle ulaştığınız son hıza tdi ile ulaşamazsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: rallier_61
citroen c3 1.4hdi70hpliği her düzlükte yakaladığım gibi o da beni her rampada o şekilde geçiyordu civic varken
5. viteste rampaya 80 le girip Allah bilir üstüne dip gaz yapıp arabayı boğduysan normaldir.
Civic gibi bir araçla ,70 hp lik c3 lerle muhattap oluyorsan diyecek sözüm yok.
quote:
Orijinalden alıntı: Akhilleus
quote:
Orijinalden alıntı: pckopat_6
195nm torkla yokuşlu yollarda turbosuz ve max 1.8'e kadar olan (1.8ler de dahil, test edildi onaylandı) ne kadar benzinli motor varsa yanınızda hiç şansı yok, keyfi başka
Şu lafada bitiyorum.Ya tamam dizel iyidirde bazen abartılıyor.Sanki araba her devirde 195 nm tork veriyorda!Ayrıca 1000 nm tork olsa kaç yazar.Vereceği max güç 80 hp olduktan sonra.Karşısında 1.6 110-120 (çok ağır olmadığı sürece) hp araç varken ne yapabilir.Hesap kitap denen bir şey var.1.6 civici al istersen rampa yukarı kalk 5000 bin devirin üstüne çıktı mı o araç, 1.4 dizel tozuna bile yetişemez.
Normal sürüşte dizel daha etkin bak bunu kabul ederim.Rampada giderken zorlanmaz ama öyle 1.4 dizel kalkıpta 1.6 hele hele 1.8 aracı geçemez.Hatta tozuna bile yetişemez.
ilk gördüğümde ben de aynı tepkiyi vermek için girmiştim,baktım karşılaştırılan araçlar tuhaf zaten.1.6 turbosuz insignia falan anlamsız olmuş tabi. 1.8 125 hp lpg'li corsam var onunla da karşılaştırmaz heralde değil mi
Aracım 1,4 HDI 92 HP C3
Arkadaşımla hafta sonu izmit yaptık , dönüşte güzel bir rampada ikimizde dip gaz çıkıyoruz. Onun aracıda 1,6 102 HP Octavia. ( LPG yok )
Rampada yedim Octavia'sını
Ama ben Octavia'yı sollarken arkamda bulunan FSI Passat ( 115 HP ) bana sellektörü kaçtı bende yan şeride geçtim hiç gaz kesmeden hala dip gaz gidiyordum ama rampada geçti beni o Passat.
Benimde böyle bir anım var :)
civici boğmadım,3200 devirde vteccik(sohc ne de olsa)açılır,2300 devre düşene kadar kapanmaz 4000 devir üstüydü ama redline da yapmadım,c3 de yapmadı muhetemelen;düz yolda gittiği hızı rampada da korudu,muhattap alma-almama olayı değil.. gsi corsa rampalarda daha az kayba uğrayacaktır;ağırlık-motor hacmi itibariyle passat 1.6fsi ise 6 ileri vitesli direk enjeksiyonlu ve 97oktan benzinle kullanıldığında yırtıcı sayılır,stocktaki dyno verileri de bunu söylüyor,chipe iyi tepki veren atmosferiklerin arasında üst sıralarda... 1.6mpi tipronik benzinli octavia ile körfez virajlarını 160ı aşağı düşmeden bitirdim(önümde roomster 1.4tdi,onun önünde 122lik tsi golf5),ama normal kullanımda,rampalarda durum içler acısı,c.c.da 100e sabitleyince bile redline yapacak kadar vites düşürüyor..o yolculukta düz otoyolda araçta uyuyanları uyandırmadan-kasmadan 180i gördüm,sıksam 200 ederdi.. civicle 218i gördüm uzun süre dipgaz giderek,rampa aşağı(180e kadar makul ama sonrası yaa sabır).. cordoba chiplenip eve dönerken bir 500m kadar dipgaz giderek de 200ü gördüm(e6da,ankara yönünden edirneye,kavacık öncesi viyadükte),dahasını deneyemedim,köprü trafiği başladı..20bin bakımından sonra inşallah,hele bir koyalım 5w-30 mobil1,temiz fitreler falan..ayrıca 6 valf-3 silindir,mazotlu bir motor bahsi geçen.. %13 eğimli bir otoyol rampa çıkışında civicle 120yi full redline gidip görürken,cordobada 4.vitesle başlayarak gördüm..