Şimdi Ara

Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
1
Favori
2.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Zincirde malzeme hatası var bence. Multijet motorları araştırırken 1.3 Fiat sahiplerinin 1.3 CDTI Corsa zincirine geçtiğini anlatan konulara rastlamıştım. Fiat zincir değişimi 160 bin km arayla yapılacağı fabrika tarafından belirtilmiş.
    benim 1.3 multijet 140 binde zincir değiştirdi. aslında 120 binde değiştirilmesi gerekiyor diyordu servis ben 20 bin daha bekledim. artık zincir şakırdamaya başlayınca değiştirdim saat gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    alacan bi kuru kavrama dsg'li ve 1.8 tsfi motorlu audi , acaba ne zaman bozulacak diye full adrenalin gezecen
    dibine kadar heyecan diye buna denir.
    1.8 tfsi audilerde Multitronic (zincirli cvt) şanzıman vardır. Bilgi sahibi olmadan fikir üretmeyelim. s-tronic yani ds ise sadece quattro versiyonlarında vardır ki Türkiyede b8 kasa 1.8tfsi quattro araç yok bildiğim kadarıyla. 2.0 Tfsi quattro larda s-tronic vardır ve bilindik sorunlar vw den daha az yaşanmaktadır, belki de araç sayısının düşüklüğü bu istatistiğe etken olabilir ancak vw ile farklı yazılım ve materyaller kullanıldığını okumuştum.

    Gelelim konuya;
    1.8tfsi ve 2.0tfsi motorlar zincirli trigere sahip olup uzama arızası yapabilirler. Gel gelelim bu arıza zincirli triger kullanan neredeyse tüm araçlarda oluşabiliyor(bknz mercedes c serisi 1.8 turbo motorlar) Zincir uzaması riski her zincirli araçta olabilir ancak audi ve vw modellerinde subap toleransı daha düşüktür. İşin güzel tarafı ise uzama belirtileri gösteren bir zincir vag grubunda kendini çok erken belli eder. Sübap toleransı düşük olduğu için hemen ses yapmaya başlar. Aracını dinleyen birisi bunu fark edecektir. Zincir uzamasından kaçınmanın en iyi yolu periyodik bakımlarda kontrol ettirmek ve ilk kalkışlarda aracı fazla zorlamamaktır.Manuel araçlarda ise motor freni uygularken aracın viteslerini nazik düşürmektir.

    Ben de bu çelişkilere rağmen 2009 model bir a4 aldım. Gerek yakıtı, yol tutuşu ve konforlu yapısı ile gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Bu araçlarda dikkat edilmesi gereken asıl konu yağ yakma olayı aslında. Motor piston ringleri ve birkaç parça değiştirerek bu sorunu en aza indirmek mümkün ama her turbo araç gibi 1.8 ve 2.0tfsi motorlar yağ eksiltiyor. Bunu bilerek alın. Tolerans sınırı olarak servis 1000 km de 1 litreyi sıkıntı etmese de alacağınız araç kesinlikle 3000km den önce yağ eksildi uyarısı vermemeli. Bu durumda kaliteli yağ kullanarak bu eksiltmeyi en aza indirgemek mümkün. Benim aracım 2500 km de yağ eksik uyarısı verdi ve ekledim. şimdi değişim zamanının gelmesine 7000 km var ben 2000 km sonra bu zamanı beklemeyip yağı Motul x-clean plus ile değiştireceğim. Benim için 2000-3000 km de 500 ml - 1 litre yağ eksiltmesi sorun değil zira bunu bilerek aldım ve aracım 200 binde. Aracın beğenmediğim yönleri donanım olarak çok iyi değil. Hız sabitleyici yok mesela ben kendim alıp monte edeceğim. Tabi ki hız sabitlemeli veya elektrikli hafızalı koltukluları da var ama hem sayısı çok az hem de temizini bulmak zor, bulsak ta çok para istenmekte. Ben aracımı yakın arkadaşımdan aldığım için uyguna geldi o yüzden donanım olarak kendim biraz yükseltip kullanacağım. Aracın bir diğer eksisi de sürüş zevki zayıf bir araç.Evet viraj limitleri çok yüksek 245 taban lastiklerle çok iyi hatta 17" janta rağmen çok konforlu ve tek trim sesi duyamazsınız, şanzıman çok konforlu ve sport modda oldukça keyifli ama viraj alırken opellerin, fordların hissi ne yazık ki yok. Aracın limitine geldiğini hissetmiyorsunuz hissettiğiniz anda zaten esp devreye girmiş oluyor, yani aracı tam hissedemiyorsunuz.200 le giderken bile 140 ile gidiyor hissi vermesi seyahat esnasında rahatlık sunuyor ama araç iletişimini ben beğenmedim açıkçası. Bunun dışında performans-yakıt tüketim ilişkisi de çok güzel. Şehir içi 8-13 litre (basmanıza ve yaşadığınız yere göre) şehirler arası 5-9 litre (ben neredeyse tapagaz Samsuna gittim geldim 8.8 yaktı), 110-120 bandında giderseniz 2000 devirlerde 5,5-6,5 litreyi aşmayan bir tüketimi var.(aracım 160 beygir ve hiç tüp takılmamış)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gOkO -- 25 Nisan 2020; 10:47:46 >




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Merhaba, attığınız şu görseli nasıl buldunuz, şayet 7 vitesli grafik lazım o yüzden soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Merhaba, attığınız şu görseli nasıl buldunuz, şayet 7 vitesli grafik lazım o yüzden soruyorum.
    Size hangi 7 vites lazım, model belirtin bakayım belki bulurum.
  • gOkO kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Yetkin birisi olarak size sormak isterim. Arabayı saate 100 km hızı geçmiyecek şekilde kullanacağım. 2000 2500 devir bandına geçmeden nazik kullanmayı düşünüyorum. Yağ yakma meselasi ne kadar uzar. Bu şekilde kullanırsam yağ uyarısı alma km dahamı uzaklaşır dahamı yakınlaşır.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Buna sebep olan bir çok etmen var arkadaşım, kullanılmış bir araba aldigindan sekmanlardaki durumu bilemiyorsun. Ayrıca yağın kalitesi de etki eder.

    Sürekli düşük devirde kullanmak için sağlam EGR ve temiz manifold olmasi gerekir. Sağlam EGR 'de bakimlari iyi yapılmış doğru yağ kullanılmış bir araçta bulunur.

    Aslında düşük devirli kullanarak yağ basıncını biraz aşağıda tutarsın, çünkü yağ pompasi crankshaft ile drive edilir. Bu da aslinda seri kullandığında yaği daha fazla sirküle edersin anlamina gelir.

    Özellikle Turbo beslemeli araçlarda yağ sıcaklığı daha hizli artar, gününüz motorlarinda düşük Viskozite yağ ile düşük devirli kullanima ayarlanmis otomatik şanzımanlar ile yağlama verimliliği saglanmakta. Sonuç olarak bu da senin yaptığın gibi 2000-2500d/dk civarinda ekonomik sürüşe olanak sağlamakta.

    Şimdi iyi kullanılmış (bakimli ve iyi yağ kullanilmis) bir aracta katalog değerlerinde yağını kullanirsan, fabrika genelde 2000km/lt gibi yag tuketimini normal karşılanıyor. Tabi bu yağın buharlasma orani ile de alakalidir. (NoAck) 10%'den aşağı olmalıdır.(mb229.5x onayi bunu kapsar.)

    Ama mesela eşimin caxa tsi motorunda yağ tüketimi yok çünkü ekonomik sürüşe göre en
    Ideal yaği 0w30 504/507 onayli yağı kullanıyorum ve 30.000km'de bir buji değişiyorum 0.km'den beri. Bir çok tsi kullanıcısı yağ tükettiğini iddia ediyor aracinin.

    Her gün soğuk kontak yapıp yokuş çıkan bir arabanin ilerleyen km'de yağ yakma olasılığı daha fazladir bunun gibi soğuk calistirma kullanimina bagli alışkanlıklar da var. (Ülkemizde kalın yağ sevdasi)
    Halbuki yağ ne kalin olmali be de ince olmali, ne fazla ne az doldurulmali. Fazla yağin zarari da az yagin ki kadar.

    2.5tdi motorlarda bu civarda bir yağ tüketimi mevcut mudur? Bilmiyorum ama normal şartlarda yağ yakmasinin tamamen kullanim ve bakim ile alakali olduğuna inanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 25 Nisan 2020; 13:46:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Merhaba, attığınız şu görseli nasıl buldunuz, şayet 7 vitesli grafik lazım o yüzden soruyorum.
    Bir çok şanzıman planı burda var.https://procarmanuals.com/ssp/

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Buna sebep olan bir çok etmen var arkadaşım, kullanılmış bir araba aldigindan sekmanlardaki durumu bilemiyorsun. Ayrıca yağın kalitesi de etki eder.

    Sürekli düşük devirde kullanmak için sağlam EGR ve temiz manifold olmasi gerekir. Sağlam EGR 'de bakimlari iyi yapılmış doğru yağ kullanılmış bir araçta bulunur.

    Aslında düşük devirli kullanarak yağ basıncını biraz aşağıda tutarsın, çünkü yağ pompasi crankshaft ile drive edilir. Bu da aslinda seri kullandığında yaği daha fazla sirküle edersin anlamina gelir.

    Özellikle Turbo beslemeli araçlarda yağ sıcaklığı daha hizli artar, gününüz motorlarinda düşük Viskozite yağ ile düşük devirli kullanima ayarlanmis otomatik şanzımanlar ile yağlama verimliliği saglanmakta. Sonuç olarak bu da senin yaptığın gibi 2000-2500d/dk civarinda ekonomik sürüşe olanak sağlamakta.

    Şimdi iyi kullanılmış (bakimli ve iyi yağ kullanilmis) bir aracta katalog değerlerinde yağını kullanirsan, fabrika genelde 2000km/lt gibi yag tuketimini normal karşılanıyor. Tabi bu yağın buharlasma orani ile de alakalidir. (NoAck) 10%'den aşağı olmalıdır.(mb229.5x onayi bunu kapsar.)

    Ama mesela eşimin caxa tsi motorunda yağ tüketimi yok çünkü ekonomik sürüşe göre en
    Ideal yaği 0w30 504/507 onayli yağı kullanıyorum ve 30.000km'de bir buji değişiyorum 0.km'den beri. Bir çok tsi kullanıcısı yağ tükettiğini iddia ediyor aracinin.

    Her gün soğuk kontak yapıp yokuş çıkan bir arabanin ilerleyen km'de yağ yakma olasılığı daha fazladir bunun gibi soğuk calistirma kullanimina bagli alışkanlıklar da var. (Ülkemizde kalın yağ sevdasi)
    Halbuki yağ ne kalin olmali be de ince olmali, ne fazla ne az doldurulmali. Fazla yağin zarari da az yagin ki kadar.

    2.5tdi motorlarda bu civarda bir yağ tüketimi mevcut mudur? Bilmiyorum ama normal şartlarda yağ yakmasinin tamamen kullanim ve bakim ile alakali olduğuna inanıyorum.
    En iyisi ben Hyundai i10 ile para biriktirmeye devam edip, yeniye çok yakın ecotsi tarzı ea211 motor ibiza veya skoda modellerine bakayım.
    Aslında hyundaidede güzel 1.0 turbolar var, ama hiç bir bilgi paylaşılmıyor. Bende merak uyandırmıyor.




  • Güzel bilgiler araştırmak için ama çoğu kişinin yaptığı km belli. Ayrıca aracın yürütme maliyetlerini de hesaba katmak lazım tüketimin hesaplandığı gibi. Şu anda piyasada en ekonomik araç Toyota hibrit+lpg benim bildiğim kadarı ile. Teknolojisi oturmuş,LPG ile uyumlu bilindik ünite. VW hibrit araçları yeni çıktı, bakıp izlemek lazım.

    Gelelim VW benzinli motorlarına, çoğu rakibine göre ekonomiktir ama hibrit araçlar ile tabi boy ölçüşemezler. Zincir uzaması veya motorda,şanzımanda bazı sorunlar şansa kalmış durumda VAG grubunda.Çok sorunsuz üniteler değiller. Örneğin TSİ motorda ben yaklaşık 50 bin km ve 8 yaiında yaşadım zincir uzamasını. Aslında ses yapmasından başka sıkıntısı yok ama yine de değiştirdim triger zincirini.Sabah ilk çalıştırmada çok belli oluyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 25 Nisan 2020; 13:59:40 >
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Ekonomik tüketim isteniyor ise en iyisi düşük km güncel motorlu araclar olur.

    Buna bir ek kullaniciya tam kontrol vermeyen Hybrid sistemler de olabilir.
    Kia Niro ve Ioniq ya da Toyota Hybrid versiyonları da ilgini cekmez mi ?

    Niro bir çok ödül aldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu başlığı kim açtıysa kaldırsın . Üstun alman teknolojisine terbiyesizlik yapılamaz. Fosfagen tüm zamanların en mükemmel arabalarını üretir . Omurluktur ve bırakın yakıt tüketmeyi yakıt üretip depoya koyar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Honda fanboyu lütfen başka yerde öt, insanların konusunu baltalama sevimsiz herif.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Kes lan senden iyi fanboy mu var zorunuza gitti heralde bol zincirli forumlar saba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Ne fanboyu olum Levorg kullanıyorum ben...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Üzerine alınma o halde. Benim yorumum her fırsatta öteki araçlara çamur atan almancı at kafalarına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu video 1.0 tsi ibiza ait. Mevcut aracım i10 ile kmde 16,6 kuruş tüketiyorum . Eğer bu ibiza doğru ise 5 litre benzin yakıyor. Kmde 26 kuruş tüketmekte.
    Uzun yol aracımız Cruze ise 5,7 litre yani kmde 30 kuruş tüketiyor. Şu an çalıştığım firma bana , yaptığım km başına 75 kuruş veriyor. İ10 ise bana 16,6 kuruş maliyeti var. Hal böyle olunca 50 kuruşluk bir bedel bana kalıyor. Görüldüğü gibi ekonomik sürüş yapmak bana ek gelir sağlıyor. Arabanın yıpranmasıda yavaşladığı için çok karlı bir eylem . Bu sayede aracın masraflarından kurutuluyor üstüne para kazanıyorsun. Benimde amacım az cok anlamış olmalısınız.






  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Senin yaptığının da aşağı kalır bir yanı yok, sen alman araçlarına laf atmazsan onlar da japon araçlarına laf atmazlar iki taraf da devam ettiği sürece birbirinize laf atar durursunuz. İnsanlar burada bilgi paylaşımı yapıyor bir şeyler öğreniyor herkes düzgün bir üslupla konuşuyor sen araya atlıyosun FOLKSFAGIN YAĞ YAKIYÜÜÜ RERÖRÖ bunu dersen demeyecek adam bile laf atar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volkswagen motorlarının şöyle bir olayı var. Bende bu olaya biraz tav oldum. Malum benim Cruze arabamın 1,6 litre motoru ısınana kadar cayır cayır yakıyor.
    Volkswagenlerde iki tane termostat ile yapılan inovatif termal yönetim sistemi var. Neredeyse 2001 yılından beri var. Turbo atmosferik olsun olmasın hepsinde var.
    Kısa mesafe sürüşlerde büyük avantaj. Mesela aşağidaki grafikte düz motorun ısınması 800 saniye sürüyor. Şanzıman yağının ısınması ise 800 saniyeden fazla sürüyor. Şanzıman yağı ısınmaz ise şanzımandan kaynanklanan sürtünme kaybı epey etkiliyor tüketimi.
    Volkswagen grubu aracların termal yönetimi sayesinde şanzıman ve motor çok çabuk operasyonel sıcaklığa ulaşıyor.
    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor


    Bu video benim yaptığım bir test. Cruze operasyonel ısıya ulaşması 5 dk buluyor. ANcak yakıt ekonomisi ozaman başlıyor.




  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Aynı tepkiyi başka araçlara sallayan tayfaya da yaparsın umarım . Ben hiçbir zaman bir aracın fanatikligini yapmadım . Ama onlar şu nerede bir honda konusu olsun parayla tutulmuş gibi üşüşürler. Bizim civic sayfasina bir goz at.Tamam kardesim bu araba en kotusu bi birak artik diyorsun yok .Cunku karakteri serefi yok .Bundan sonra böyle .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Sen bilirsin, hiç bir bağınızın olmadığı markalar için birbirinze sallamaya dewamke.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.