Şimdi Ara

Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
1
Favori
2.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Merhaba
    Yetkin birisi olarak size sormak isterim. Arabayı saate 100 km hızı geçmiyecek şekilde kullanacağım. 2000 2500 devir bandına geçmeden nazik kullanmayı düşünüyorum. Yağ yakma meselasi ne kadar uzar. Bu şekilde kullanırsam yağ uyarısı alma km dahamı uzaklaşır dahamı yakınlaşır.
    Estağfurulah tam olarak yetkin değilim sadece bildiklerimi yazdım.Ne kadar yüksek devir, o kadar aşınma, ısınma veya boşluklardan yağ sızdırma. Basit mekanik aslında. Çok devirli kullanırsanız hem yakıt tüketimi hem de yağ eksiltme daha fazla olacaktır ama devamlı düşük devirde kullanmak ta sakıncalıdır. Arada aracı parlatmak lazım Yukarıda termal harita paylaşılmış ancak araç normal ısısına geldiğine(ki oldukça hızlı geliyor) düşük devirde kullanmak sıkıntı yaratmaz. Zaten şanzıman sizin yüksek devir kullanmanızı istemiyor.100 ile 8. viteste 1800devir civarında gidiyor(arabada nefesinizi duyuyorsunuz kaymak asfaltta). Sadece gaza oturursanız devir yükesltiyor. s modunda bile gaza yüklenmezseniz deviri yüksekte tutmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gOkO -- 25 Nisan 2020; 18:12:23 >




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    1,4 Act tsı 150 hp dsg şanzıman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    İcin daha rahat edecekse... Bu biraz kayış ve zincir tahrikli motosikletler gibi bir konu...

    Düşük devir ceviren yüksek torklu motorlar kayış, yuksek devir düşük tork yuksek bg olan motorlar zincir kullanir genelde...

    *Motosikletlerde tahrik sistemi.

    Belki de Demek ki act ile ani tork değişimleri icin kayış kullandilar.

    Her ikisi de ömürlü değil mi Ha zincir değişmiş ha kayış.
    quote:

    Düşük devir ceviren yüksek torklu motorlar kayış, yuksek devir düşük tork yuksek bg olan motorlar zincir kullanir genelde...


    Fiat;
    1.3 Multijet Dizel zincir,
    1.6 atmosferik benzin kayış

    Konuya gelirsek quattro ise alınır her türlü. quattto değilse quattro olanı bakılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Sevgili Einstein,
    Motosikletlerde ve genelde gibi kelimeler ile ilgili sözcük dağırcığında olmayan kelimeler kullandığım için üzgünüm. Bir kaç sene sonra o mesajı bir daha oku lütfen.

    Ekonomi yapmak isteyen adama quattro tavsiyesi verdiğine göre ulvi bilgine biz erişemeyiz,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 26 Nisan 2020; 9:48:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam okumuyor ki tavsiye versin, key-wordleri tarıyor (VW, TFSİ, DSG, Zincir, Yağ Yakma) eğer ki bunlardan biri varsa dalıyor konuya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Adam okumuyor ki tavsiye versin, key-wordleri tarıyor (VW, TFSİ, DSG, Zincir, Yağ Yakma) eğer ki bunlardan biri varsa dalıyor konuya
    Çok güldüm sana :)
  • Şimdi değerli arakadaşlar,
    1,4 tsi motorun BSFC haritalarına ulaştım. Bu motorların ekonomik sürüş hızlarında verimsiz oldukları ortaya çıktı. Aslında 10 puan verimleri yüksek, ayrıca 7 ileri şanzımanları çok yardımcı oluyor. Fakat yeterli gelmiyor.

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor


    Bu resimdekini görenler işe vakıf ise az çok analamışlardır.

    Hyundai i10 motoru 1,0 ve atmosferik. 2 bar basınç altında 375 gram yakıt ile 1 kw gücü 1 saat üretebiliyor
    Chevrolet Cruze 1.6 atmosferim motoruda 2 bar basınç altında 385 gram yakıt ile 1 kw gücü 1 saat üretiyor
    Fakat okadar teknoloji ve alt devirde torka rağmen bunların tamamen boş olduğu tabloda görülüyor.
    1,4 tsi motor 2 bar altında 365 gram benzin ile 1 kw gücü 1 saat boyunca üretebiliyor.

    Motorun güçlü olması, genel kullanım için gerekli olan ihtiyacların ötesinde. Bu durum motorun verimli olduğu bölgenin dışında kalmasına sebep oluyor.
    Saate 70 km hızla gitmek için 6 beygir gerekiyor. 100 km için ise 12 beygir gerekiyor. 1,4 tsi motorun kendi taakatini yaptıktan sonra yola verdiği 6 beygir haritanın en kötü alanında kalıyor.

    2100 devirde 80 yapan bu motoru ve 6 ileri manual şanzımanı 400 gram ile 300 gram arasında benzin yakarak ileriyor. Fakat ondan beklediğim değerin altında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    1,4 Act tsı 150 hp dsg şanzıman
    Bu tabloya göre bahse konu motor için dq200-7f bakıcaz.

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor

    Şu iki kitabı incele
    https://procarmanuals.com/vag-ssp-556-the-development-goal-for-the-7-speed-dual-clutch-gearbox-0gc/
    https://procarmanuals.com/pdf-online-vw-7-speed-dual-clutch-transmission-0am-repair-manual-edition-09-2015-d4b8035092c/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 26 Nisan 2020; 13:47:39 >




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    isterse 3.0 litrelik araç alır. Amaç altındaki araca olabildiğince az yaktırmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İbiza o değerleri tutturur, daha ağır olan araç Golf'te ben dikkat etmediğim zaman bile uzun yolda hız sınırlarını geçmem bu arada 5,5-6 lt aralığında geziyorum, şehir içi ise 7-7,5 lt. Ortalama karmam 6-7 lt de gezer, 5,5 lt civarına kadar çektiğim oluyordu.

    i10 hafif bir araç, Cruze daha ağır. Alacağınız aracın ağırlığına göre yakıt tüketimini tutturmak güçleşir. İ10, Corsa gibi küçük araçlarda tüketim tutturmak nispeten kolay. Aslına bakarsanız C sınıfı araçlarda aslında seçeneğiniz de az amaç sadece yakıt tüketimi ise. Ben size genel kullanım tecrübesi vereyim araçların hepsi C snıfı, İ10'dan 300 kg civarında daha ağır ve otomatik vitesli araçlar.

    Eğer bakım maliyeti de düşük dizel otomatik veya manuel alacaksanız Reno grubuna bakın 3,5 lt civarında tüketimi tutturursunuz, şehir içi de yine 4 lt üstünü pek geçmez. Bassanız da tüketim çok artmıyor 5 lt üstüne ancak dengesiz şekilde araç kullanırsanız çıkarsınız. Bakım aralıkları 20 bin km de bir ayrıca garantisi bitse bile Renault firmasının müşteri memnuniyeti garantisi iyidir,sanayisi de kuvvetli tabi. Yine bir Fransız olan Pejo'nun da tüketimi düşük ama alım ve yürütme maliyetleri biraz yüksektir.

    LPG'den gidecekseniz Toyota Corolla hibrit+lpg'den sanırım daha az yakan araç yoktur. Bakım masrafları çok düşük eğer eliniz biraz yatkın ise siz de yapabilirsiniz. Tek dezavantajı motor 1.8 lt olduğu için MTV ama çok km yaparsanız onu çıkartırsınız. Bakım aralıkları 15 bin km de bir.

    VW grubu 1.4 TSi, 1.0 TSİ ortalama 5 lt tüketimi Golf için konuşuyorum tutturursunuz. Verimli motorlar bassanız da yakıt tüketimi çok artmıyor. Fakat dikkatli kullanımda da 100 km de ortalama 5 lt altına da pek düşmüyor. Bakım aralıkları 15 bin km de bir, yan sanayi parçası bol, DSG şanzıman gibi olur olmaz saçma arızalar çıkartabildiği için servis bakımlı olmasında yarar var,servis ücretleri de Reno ve Toyota'nın üstündedir dezavantaj olarak.

    Eğer C sınıfı araç arıyor ve 5 lt altı tüketimleri seçenek fazla değil özet ile. Eğer sadece amaç tüketim ise Renault dizel alırdım, uzun vadeli düşünüyor isem de hibrit Corolla'ya bakardım (ikinci elde hala fiyatları makul), eğer ani çıkabilecek masraflar umurumda değil dersem ise VAG grubu. VAG grubu iyidir,konforludur,premium havası verir ama maddi olarak üzdüğü zaman da iyi üzer. Bunları bir iki araç tecrübe ederek değil hem iş hayatı hem kullanım hayatımda bu araçları deneyimlemiş birisi olarak yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 26 Nisan 2020; 14:19:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Sevgili Einstein,
    Motosikletlerde ve genelde gibi kelimeler ile ilgili sözcük dağırcığında olmayan kelimeler kullandığım için üzgünüm. Bir kaç sene sonra o mesajı bir daha oku lütfen.

    Ekonomi yapmak isteyen adama quattro tavsiyesi verdiğine göre ulvi bilgine biz erişemeyiz,
    Hocam ekonomi istiyorsan Audi yerine son derece hafif bir dizel 301 alırsın araba hafifliğinden zaten az yakar.

    Hatta bir tavsiye vereyim, Audi'deki benzin deposunu tamamen doldurmak yerine gideceğiniz yola göre benzini bidondan ölçüp koyarsanız araç hafifleyeceğinden daha az yakar. 60-70 kilo demek ekstra 1 kişi demek.

    Yada bu kadar kasacağına quattro Audi'nin yanına az yakan tüplü c1 yada dizel 301 alır ekonomini yapar Audi'nin de hakkını verirsin kullandığında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.