Şimdi Ara

volvo 850 maf sensörü

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Malumunuz 2. köprüde bakım var ve kimyasal maddelerin yoğrulmasından çıkan dumanlar zaman zaman ortamı kaplayabiliyor. Geçen hafta köprüyü geçtikten bir müddet sonra 96 model 850T5'in engine check'i yandı. Götürdüm, motorun hava emişiyle ilgili hortumlar kontrol edildi, ne var ne yok temizlendi, MAF sensörü hariç... Bu akşam bu sefer gene köprüden geçerken, o kimyasalların çıkardığı dumanın orta yerinde ışık gene yandı ve o anda arabanın performansı düştü. Çok yüksek hıza da çıkamıyor araba ardından. Bir yerlerde okumuştum, araba MAF arızası durumunda öyle bir önlem alıyormuş sanki, 120km üstüne ve de yüksek devirlere çıkmıyormuş. Malum bu dumanlı, tozlu ortamdan son iki ay içerisinde hiç geçmesem 20 kez geçmişimdir. Sorunun kaynağını ben bu duruma bağlıyorum, tesadüf müdür yoksa payı var mıdır sizce? Bir de son kez kötü, ucuz bir hava filtresi takmıştım. O da etkili olabilir mi? Bu tarz ucuz birşey kullanmanın ardından mutlaka cezalandırılıyoruz ve de çok daha pahalıya maloluyor:) MAF sensörünün sıkıntılı olduğu kesin. Temizletmek kurtarır mı, yoksa illa değiştirmek mi gerek? Pahalı birşey galiba. Gene bulunabilirse ucuz parçaya yönlenmek gibi bir düşünce beliriyor bende (tabi bu mümkünse), bundan da mı pişman oluruz acaba. Bosch'un varmış galiba. Yabancı sitelerde daha ucuz ürünler de görüyorum ama onlar TR'de bulunur mu, bulunursa nerede bulunur?







  • arkadaşım ben de 850 kullanıyorum ve senin bahsettiğin sorun aslında mafin bozuk olması ile ilgili değil.. bu araçlarda hava filtre kutusunun içinde bir termostat vardır.. motor ısınana kadar bu termostat öndeki hava girişini kapatır yerine egzost manifoldundan sıcak hava alır.. ama ısınınca gene soğuk tarafın alması gerekir havayı.. ama ne yazık ki klape sıcak konumda takılı kalır ve araç hata verir.. peki bu işin çözümü nasıl?


    öncelikle hava filtresi kutusu sökülecek ve egzost tarafında yer alan klapenin olduğu kısım klape hep soğuk taraftan hava alacak şekilde ayarlanıp devre dışı bırakılacak.. bu şekilde hep soğuk hava alacak araç ve sonra hata kodu silinecek.. aradaki farka inanamayacaksın..

    ingilizcen varsa bunu incele daha detaylı açıklanıyor..

    http://www.matthewsvolvosite.com/airbox-thermostat-failure.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    arkadaşım ben de 850 kullanıyorum ve senin bahsettiğin sorun aslında mafin bozuk olması ile ilgili değil.. bu araçlarda hava filtre kutusunun içinde bir termostat vardır.. motor ısınana kadar bu termostat öndeki hava girişini kapatır yerine egzost manifoldundan sıcak hava alır.. ama ısınınca gene soğuk tarafın alması gerekir havayı.. ama ne yazık ki klape sıcak konumda takılı kalır ve araç hata verir.. peki bu işin çözümü nasıl?


    öncelikle hava filtresi kutusu sökülecek ve egzost tarafında yer alan klapenin olduğu kısım klape hep soğuk taraftan hava alacak şekilde ayarlanıp devre dışı bırakılacak.. bu şekilde hep soğuk hava alacak araç ve sonra hata kodu silinecek.. aradaki farka inanamayacaksın..

    ingilizcen varsa bunu incele daha detaylı açıklanıyor..

    http://www.matthewsvolvosite.com/airbox-thermostat-failure.html
    Mete her zamanki gibi harikasın. Bugün ben Maslak Gençler Bülent Ustaya gittim. O da MAF sensöründe birşey olmadığını söyledi. İçeriye giren kötü havadan olsa gerek dedi; gene de MAF sensörünü falan temizledi, hava filtresini değiştirdik. Eğer gene hata verirse dediğini uygulatmak için hem yazdıklarını hem de gönderdiğin linkteki bilgileri başucu referansı olarak basıp bir tarafta tutacağım. Bir soru daha sana: İstanbul dışında (Kütahya'da mesela) hata kodu verirse makina Volvo servisleri dışında nerelerde bu kodu okutup sildirebiliyoruz. Bizim Volvo 850'leri her OBDII cihazı okuyamıyor sanki. Aslında almak lazım bir okuyucu; sen bilirsin yurt dışından getirtebileceğimiz makul fiyatlı (birkaç yüz dolar/euro) ama işe yarar bir chaz var mı? Çok ucuz, bilgisayara bağlanan şeyler işe yaramıyor değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Mete her zamanki gibi harikasın. Bugün ben Maslak Gençler Bülent Ustaya gittim. O da MAF sensöründe birşey olmadığını söyledi. İçeriye giren kötü havadan olsa gerek dedi; gene de MAF sensörünü falan temizledi, hava filtresini değiştirdik. Eğer gene hata verirse dediğini uygulatmak için hem yazdıklarını hem de gönderdiğin linkteki bilgileri başucu referansı olarak basıp bir tarafta tutacağım. Bir soru daha sana: İstanbul dışında (Kütahya'da mesela) hata kodu verirse makina Volvo servisleri dışında nerelerde bu kodu okutup sildirebiliyoruz. Bizim Volvo 850'leri her OBDII cihazı okuyamıyor sanki. Aslında almak lazım bir okuyucu; sen bilirsin yurt dışından getirtebileceğimiz makul fiyatlı (birkaç yüz dolar/euro) ama işe yarar bir chaz var mı? Çok ucuz, bilgisayara bağlanan şeyler işe yaramıyor değil mi?

    Alıntıları Göster
    Mete yalnız bir detay var gönderdiğin linkte: Turbo olmayan araçlar için diyor. Benim araç turbo. Bu fakettiriyor mu? Tabi adam kendisininkinin sadece Turbo olmadığını belirtmek istemiş de olabilir. Belki bizimkisi de benzer sisteme sahiptir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Mete yalnız bir detay var gönderdiğin linkte: Turbo olmayan araçlar için diyor. Benim araç turbo. Bu fakettiriyor mu? Tabi adam kendisininkinin sadece Turbo olmadığını belirtmek istemiş de olabilir. Belki bizimkisi de benzer sisteme sahiptir.

    Alıntıları Göster
    Bir soru daha: Linkte sanki bu her durumda yapılırsa fayda sağlayacak bir şeymiş gibi anlatılıyor. Öyle mi? Eğer öyleyse hepimiz yaptırtalım gitsin :) Çevre için de daha iyiymiş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Bir soru daha: Linkte sanki bu her durumda yapılırsa fayda sağlayacak bir şeymiş gibi anlatılıyor. Öyle mi? Eğer öyleyse hepimiz yaptırtalım gitsin :) Çevre için de daha iyiymiş...

    Alıntıları Göster
    aracın 96 model.. volvo bu sistemi 98 yılına kadar kullandı sonra bıraktı.. senin yapman gereken bu klapenin varlığını doğrulamak bunun için yapacağın şey egzost manifoldu tarafından kutuya giren bir ekstra boru var mı bakmak.. boru yoksa borunun monte edildiği yer var mı buna bakmak..


    hata kodlarını bosch car servicelerde silerler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    aracın 96 model.. volvo bu sistemi 98 yılına kadar kullandı sonra bıraktı.. senin yapman gereken bu klapenin varlığını doğrulamak bunun için yapacağın şey egzost manifoldu tarafından kutuya giren bir ekstra boru var mı bakmak.. boru yoksa borunun monte edildiği yer var mı buna bakmak..


    hata kodlarını bosch car servicelerde silerler..

    Alıntıları Göster
    Mete bu akşam arabayla işten eve geldiğimde hala arabada bir zengin karışım durumu olduğundan eminim. Araba bazen gaz yemiyor gibi; ya normalden çok daha performanslı, atak ya da daha az, çok tuhaf bir karakteristiği var. Anlık tüketim verileri de bazen normalin çok üstünde. Dünkü pis hava durumları sanki tesadüften ibaretti. Araba durduğunda da 1100 devir mertebesinde rolanti var. Deli olacağım, ne bunun sebebi? Senin dediğin sebep bunları da izah ediyor mu? Kesinlikle MAF sensörü değil mi bu? Sildiğimiz kod şu an listeden baktığımda yanılmıyorsam 232 Long term fuel trim, idling gibi birşey. İçerisinde "long term" ve "idling" lafları geçtiğine eminim ama sanki cihazda "fuel" değil de "air" lafı geçiyordu.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Mete bu akşam arabayla işten eve geldiğimde hala arabada bir zengin karışım durumu olduğundan eminim. Araba bazen gaz yemiyor gibi; ya normalden çok daha performanslı, atak ya da daha az, çok tuhaf bir karakteristiği var. Anlık tüketim verileri de bazen normalin çok üstünde. Dünkü pis hava durumları sanki tesadüften ibaretti. Araba durduğunda da 1100 devir mertebesinde rolanti var. Deli olacağım, ne bunun sebebi? Senin dediğin sebep bunları da izah ediyor mu? Kesinlikle MAF sensörü değil mi bu? Sildiğimiz kod şu an listeden baktığımda yanılmıyorsam 232 Long term fuel trim, idling gibi birşey. İçerisinde "long term" ve "idling" lafları geçtiğine eminim ama sanki cihazda "fuel" değil de "air" lafı geçiyordu.

    Alıntıları Göster
    Aşağıdaki durum benim durumumu çok iyi anlatıyor bence. Yarın sabah işe giderken mutlaka gene yakacak zaten. Şimdi teşhis yarı yarıya tamam da bunların arasından "tam teşhis" nasıl yapılmalı?

    2-3-2 Long Term Fuel Trim, Idling, Upper Limit

    Condition(s) for DTCs

    The MFI module receives information from the Heated Oxygen Sensor (HO2S ) if the air/fuel mixture is too lean in the idling range (2-3-2) or in the part-load range (2-2-1). In this case, the HO2S signal will usually be less than 0.5 Volts . The MFI module short term fuel trim compensates for this by enriching the mixture so to maintain a value of Lambda = 1 . Deviation of the short term fuel trim mid-setting from its normal value will be compensated by the long term fuel trim. Enrichment by the long term almost to a maximum (upper limit) will be interpreted as abnormal and the DTC will be recorded.

    Fault source(s)

    Open-circuit in HO2S heater supply or signal lead.
    HO2S heater signal lead short-circuited to ground or supply.
    Faulty HO2S.
    Contact resistance and oxidation in HO2S connector.
    Faulty Mass Air Flow (MAF) Sensor.
    Low fuel pressure.
    Air leakage.
    Incorrect sensor signals.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Aşağıdaki durum benim durumumu çok iyi anlatıyor bence. Yarın sabah işe giderken mutlaka gene yakacak zaten. Şimdi teşhis yarı yarıya tamam da bunların arasından "tam teşhis" nasıl yapılmalı?

    2-3-2 Long Term Fuel Trim, Idling, Upper Limit

    Condition(s) for DTCs

    The MFI module receives information from the Heated Oxygen Sensor (HO2S ) if the air/fuel mixture is too lean in the idling range (2-3-2) or in the part-load range (2-2-1). In this case, the HO2S signal will usually be less than 0.5 Volts . The MFI module short term fuel trim compensates for this by enriching the mixture so to maintain a value of Lambda = 1 . Deviation of the short term fuel trim mid-setting from its normal value will be compensated by the long term fuel trim. Enrichment by the long term almost to a maximum (upper limit) will be interpreted as abnormal and the DTC will be recorded.

    Fault source(s)

    Open-circuit in HO2S heater supply or signal lead.
    HO2S heater signal lead short-circuited to ground or supply.
    Faulty HO2S.
    Contact resistance and oxidation in HO2S connector.
    Faulty Mass Air Flow (MAF) Sensor.
    Low fuel pressure.
    Air leakage.
    Incorrect sensor signals.

    Alıntıları Göster
    Bir bir buçuk sene önce benzin pompası değişmişti. Yabancı sitelerde onun değişiminin ardından da bazı problemler yaşayanlar (low pressure ya da regulator problemi) olmuş ama ben anlamıyorum tabi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Bir bir buçuk sene önce benzin pompası değişmişti. Yabancı sitelerde onun değişiminin ardından da bazı problemler yaşayanlar (low pressure ya da regulator problemi) olmuş ama ben anlamıyorum tabi.

    Alıntıları Göster
    bastug,

    benim volvom Glt olan yani turbo değil.. bu yüzden sana o parça varmı yok mu iyi bilgi veremiyorum.. 850 serisi ilk 92 yılında çıktı ve bir sürü değişiklik yaptılar.. mesela benim aracım 95 model ve bende arıza tespiti cihaz olmadan da yapılabiliyor.. hemen ön cam yıkama su deposu yanındaki yerden..

    vvis adı verilen bir değişken emme manifoldu sistemi var ve 96 da bu sistem iptal edildi volvo tarafından.. yani kasa aynı olsa da araç motorları da hacim olarak aynı olsa bile farklı sistemler olabiliyor..

    senin aracında hem motor hem de ateşleme için tek ecu var.. bosch motronic.. bende ise iki ayrı ecu var Bosch ezk-DI ve lh jetronic..

    verdiğin dtc kodunun maf ile bir ilgisi yok en azından direkt olarak..oksijen sensörlerinde sorun olabilir ki senin aracında iki tane vardır.. biri konvertörden önce diğeri de sonra..benim araçta oksijen sensörü de tek..

    rölanti ile ilgili konunun çözümü çok kolay, enjektörlerin yanında siyah bir kapak göreceksin onu söküp sonra da rölanti motorunun göreceksin.. onu söküp temizletmende fayda var.. bu ciddi fark yaratır.. bence özel bir volvo servisine git ve oksijen sensöründe sorun olup olmadığını öğren. ve rölanti motorunu temizlet.. daha sonra tekrar yaz..

    görüşürüz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bastug,

    benim volvom Glt olan yani turbo değil.. bu yüzden sana o parça varmı yok mu iyi bilgi veremiyorum.. 850 serisi ilk 92 yılında çıktı ve bir sürü değişiklik yaptılar.. mesela benim aracım 95 model ve bende arıza tespiti cihaz olmadan da yapılabiliyor.. hemen ön cam yıkama su deposu yanındaki yerden..

    vvis adı verilen bir değişken emme manifoldu sistemi var ve 96 da bu sistem iptal edildi volvo tarafından.. yani kasa aynı olsa da araç motorları da hacim olarak aynı olsa bile farklı sistemler olabiliyor..

    senin aracında hem motor hem de ateşleme için tek ecu var.. bosch motronic.. bende ise iki ayrı ecu var Bosch ezk-DI ve lh jetronic..

    verdiğin dtc kodunun maf ile bir ilgisi yok en azından direkt olarak..oksijen sensörlerinde sorun olabilir ki senin aracında iki tane vardır.. biri konvertörden önce diğeri de sonra..benim araçta oksijen sensörü de tek..

    rölanti ile ilgili konunun çözümü çok kolay, enjektörlerin yanında siyah bir kapak göreceksin onu söküp sonra da rölanti motorunun göreceksin.. onu söküp temizletmende fayda var.. bu ciddi fark yaratır.. bence özel bir volvo servisine git ve oksijen sensöründe sorun olup olmadığını öğren. ve rölanti motorunu temizlet.. daha sonra tekrar yaz..

    görüşürüz..

    Alıntıları Göster
    Mete,

    Bülent ustayla görüştüm, hava kaçağı olmalı (ya da senin de dediğin gibi O2 sensörü) diyor. Daha önce küçük hortumlarda hava kaçağı aramışlar. Turbo ve manifold ve egsoz emisyon tarafında (ben kavramları yanlış kullanıyor da olabilirim, öyleyse affola) büyük hortumlardan birisinde kaçak olmalı diyor. Onunla konuştuktan sonra biraz önce bir daha test sürüşüne çıktım. Kesin olan birşey var; önceleri 2500 devirlerde araba 120km/h sürate ulaşabilirken şimdi 3000 dd'da anca 100-110 görüyorum.Araba gaza hızlanma olarak cevap vermiyor. Hele 90'dan 100'e çıkarabilmek için bayağı yüklenmek gerekiyor. Öte yandan düşük süratlerde de normalden çok daha hızlı akıyor araba... Bu durumda sensör daha az olası bir ihtimal gibi geliyor bana. Ne dersin? Hava kaçağı olmalı bir yerlerde değil mi?

    Bir de sarsıntı böyle sensörlere etki yapabilir mi? İlk kez ışık yanmadan bir dakika kadar önce İTÜ içerisinde yerdeki kanalizasyon ızgaralarından yukarı kalkan birisinin üzerinden (neden kalktıysa göremedim de) geçmiştim, o bayağı bir sarsmıştı arabanın arkasını. Bu sensörler arkalarda bir yerlerde değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Mete,

    Bülent ustayla görüştüm, hava kaçağı olmalı (ya da senin de dediğin gibi O2 sensörü) diyor. Daha önce küçük hortumlarda hava kaçağı aramışlar. Turbo ve manifold ve egsoz emisyon tarafında (ben kavramları yanlış kullanıyor da olabilirim, öyleyse affola) büyük hortumlardan birisinde kaçak olmalı diyor. Onunla konuştuktan sonra biraz önce bir daha test sürüşüne çıktım. Kesin olan birşey var; önceleri 2500 devirlerde araba 120km/h sürate ulaşabilirken şimdi 3000 dd'da anca 100-110 görüyorum.Araba gaza hızlanma olarak cevap vermiyor. Hele 90'dan 100'e çıkarabilmek için bayağı yüklenmek gerekiyor. Öte yandan düşük süratlerde de normalden çok daha hızlı akıyor araba... Bu durumda sensör daha az olası bir ihtimal gibi geliyor bana. Ne dersin? Hava kaçağı olmalı bir yerlerde değil mi?

    Bir de sarsıntı böyle sensörlere etki yapabilir mi? İlk kez ışık yanmadan bir dakika kadar önce İTÜ içerisinde yerdeki kanalizasyon ızgaralarından yukarı kalkan birisinin üzerinden (neden kalktıysa göremedim de) geçmiştim, o bayağı bir sarsmıştı arabanın arkasını. Bu sensörler arkalarda bir yerlerde değil mi?

    Alıntıları Göster
    Kendi düşüncemi çürütür mahiyette olacak ama O2 sensörü problemi olma ihtimali de bayağı yüksek gibi sanki. Kapalı devre kontrol elemanı bu değil mi? Neyse ben saçmalamayı bırakayım da gidip yatayım. Yarın ne olup bittiği ortaya çıkar zaten...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Kendi düşüncemi çürütür mahiyette olacak ama O2 sensörü problemi olma ihtimali de bayağı yüksek gibi sanki. Kapalı devre kontrol elemanı bu değil mi? Neyse ben saçmalamayı bırakayım da gidip yatayım. Yarın ne olup bittiği ortaya çıkar zaten...

    Alıntıları Göster
    Ben biliyorum çok uzatıyorum, bundan dolayı özür diliyorum ama yazmaya para vermiyoruz, ondan gene de gelişmeleri paylaşayım. Sabah arabalardan anlayan (arabanın sesini dinleyen, egsozunu koklayan tarzda) bir arkadaşla çıktık, ustayı da aldık dolaştık, ikisi de ilginçtir pek bir tuhaflık sezmediler arabada. Hatta fazlasıyla iyi bile dediler. Ya bende bir tuhaflık var herhalde. Ustaya gene de arabayı bıraktım, lifte kaldırıp bir katalitik konverter'a falan bakacak. Alttan darbe almış mı, dönmüş mü, içi dökülmüş mü falan diye...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Ben biliyorum çok uzatıyorum, bundan dolayı özür diliyorum ama yazmaya para vermiyoruz, ondan gene de gelişmeleri paylaşayım. Sabah arabalardan anlayan (arabanın sesini dinleyen, egsozunu koklayan tarzda) bir arkadaşla çıktık, ustayı da aldık dolaştık, ikisi de ilginçtir pek bir tuhaflık sezmediler arabada. Hatta fazlasıyla iyi bile dediler. Ya bende bir tuhaflık var herhalde. Ustaya gene de arabayı bıraktım, lifte kaldırıp bir katalitik konverter'a falan bakacak. Alttan darbe almış mı, dönmüş mü, içi dökülmüş mü falan diye...

    Alıntıları Göster
    bastug,


    aracın detaylı olarak incelenmesi gerek.sorun olduğu kesin ama çözümü için tecrübe gerekir.. turbo olanlarda daha da fazla tecrübe gerekir.. aracın bujilerinin sorunlu olması,vakum kaçağı hava kaçağı gibi basit şeyler sorun çıkarır..

    aracında benzin basıncı 58 psi olmalıdır.. önce bu böyle mi kontrol ettir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bastug,


    aracın detaylı olarak incelenmesi gerek.sorun olduğu kesin ama çözümü için tecrübe gerekir.. turbo olanlarda daha da fazla tecrübe gerekir.. aracın bujilerinin sorunlu olması,vakum kaçağı hava kaçağı gibi basit şeyler sorun çıkarır..

    aracında benzin basıncı 58 psi olmalıdır.. önce bu böyle mi kontrol ettir..

    Alıntıları Göster
    Mete,

    Durum aynen dediğin gibi. Araba çok komplike bir alet. Neyin sebep olduğunu hemen anlayabilmek diye birşey yok galiba. Sistematik bir şekilde tüm olasılıklara olasılık sırasına göre bakmak gerekiyor. Galiba biz daha az olası gibi gözüken bir yerden bu sefer sorunu bulmuş olabiliriz. Usta turboya gelen hortumlardan birinde patlak olduğunu söyledi. Daha detaylı olarak sonra gene bilgilendiririm.

    Bu yalnız bazı şeylerde ısrarcı olmak gerektiğini gösterdi. Bugün, senden iyi olmasın arabadan iyi anlayan bir arkadaşla ve bu işin piri bir ustayla onca test sürüşü yapmamıza rağmen sürüş hiçbir sorun ele vermedi. Test cihazı hiçbirşey okumuyor, lamba yanmıyor. Arabanın performansından herkes çok memnun :) Ben ise araba cahili biri olarak sorun olmalı diyordum ama sorun göremiyordum da... Bu tarz arabalar bir iki defa problem belirtisi ortaya koydu mu artık anladım ki problem vardır, düzeldi deyip sürüp devam etmemek lazım. İnşallah bu sefer tamamdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Mete,

    Durum aynen dediğin gibi. Araba çok komplike bir alet. Neyin sebep olduğunu hemen anlayabilmek diye birşey yok galiba. Sistematik bir şekilde tüm olasılıklara olasılık sırasına göre bakmak gerekiyor. Galiba biz daha az olası gibi gözüken bir yerden bu sefer sorunu bulmuş olabiliriz. Usta turboya gelen hortumlardan birinde patlak olduğunu söyledi. Daha detaylı olarak sonra gene bilgilendiririm.

    Bu yalnız bazı şeylerde ısrarcı olmak gerektiğini gösterdi. Bugün, senden iyi olmasın arabadan iyi anlayan bir arkadaşla ve bu işin piri bir ustayla onca test sürüşü yapmamıza rağmen sürüş hiçbir sorun ele vermedi. Test cihazı hiçbirşey okumuyor, lamba yanmıyor. Arabanın performansından herkes çok memnun :) Ben ise araba cahili biri olarak sorun olmalı diyordum ama sorun göremiyordum da... Bu tarz arabalar bir iki defa problem belirtisi ortaya koydu mu artık anladım ki problem vardır, düzeldi deyip sürüp devam etmemek lazım. İnşallah bu sefer tamamdır.

    Alıntıları Göster
    850 t5 lerde her zaman gözden kaçan ince bir detay var, bunu hiç kimse yazmamış bilgilendirmek istedim.emme manifolduna, direksiyon pompa tarafından tam ortaya giren küçük bir vakum hortumu var ve bu hortum genelde yırtık oluyor,üst kısımdan bakınca sağlam ama alt kısmına elle mudahale edilince farkediliyor.motor soğukken elle kontrol edilmesi gerekir,alan bayağı dardır ama eğer yırtıksa değiştirildiğinde etkisi inanılmazdır.büyük ihtimalle arıza lambasıda bu sebepten yanıyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volegeözelvolvoservisi

    850 t5 lerde her zaman gözden kaçan ince bir detay var, bunu hiç kimse yazmamış bilgilendirmek istedim.emme manifolduna, direksiyon pompa tarafından tam ortaya giren küçük bir vakum hortumu var ve bu hortum genelde yırtık oluyor,üst kısımdan bakınca sağlam ama alt kısmına elle mudahale edilince farkediliyor.motor soğukken elle kontrol edilmesi gerekir,alan bayağı dardır ama eğer yırtıksa değiştirildiğinde etkisi inanılmazdır.büyük ihtimalle arıza lambasıda bu sebepten yanıyor olabilir.





    evet bu ayrıntı da var.. katkınız için teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    quote:

    Orijinalden alıntı: volegeözelvolvoservisi

    850 t5 lerde her zaman gözden kaçan ince bir detay var, bunu hiç kimse yazmamış bilgilendirmek istedim.emme manifolduna, direksiyon pompa tarafından tam ortaya giren küçük bir vakum hortumu var ve bu hortum genelde yırtık oluyor,üst kısımdan bakınca sağlam ama alt kısmına elle mudahale edilince farkediliyor.motor soğukken elle kontrol edilmesi gerekir,alan bayağı dardır ama eğer yırtıksa değiştirildiğinde etkisi inanılmazdır.büyük ihtimalle arıza lambasıda bu sebepten yanıyor olabilir.





    evet bu ayrıntı da var.. katkınız için teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    Bu dediğinizi de ustaya hatırlatayım. Bayram için gittiğimde dur kalk trafikte gene ışık yaktı. Arabanın yakıt tüketimi, yol performansı gayet iyi. Gelin görün ki N vites durumunda rölanti yükseliyor 1100-1200 devirlere çıkıyor. Hava girişileri her yer kontrol edildi. Muhtamelen dediğiniz vakum hortumu da patlaktı, bulundu değiştirildi. Rölanti valfini de değiştirdik ihtiyaden. Farkettiğim bir başka husus "ambient temperature"'ın (dış ortam sıcaklığı) dur kalklarda çok yükselmesi. Bayram için memlekete giderken de ışık böyle bir dur kalk anında yandı. Bugün 2. köprü trafiğinde de o sıcaklık ölçüsü birara 60 santigradı aştı (60 üstünde artık H1 yazıyor göstergede). Yabancı sitelerde kimse bu "ambient temperature"'ı salllamıyor ama herhangi bir alakası olabilir mi?

    Bu arada geçmiş bayramınız kutlu olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastug

    Bu dediğinizi de ustaya hatırlatayım. Bayram için gittiğimde dur kalk trafikte gene ışık yaktı. Arabanın yakıt tüketimi, yol performansı gayet iyi. Gelin görün ki N vites durumunda rölanti yükseliyor 1100-1200 devirlere çıkıyor. Hava girişileri her yer kontrol edildi. Muhtamelen dediğiniz vakum hortumu da patlaktı, bulundu değiştirildi. Rölanti valfini de değiştirdik ihtiyaden. Farkettiğim bir başka husus "ambient temperature"'ın (dış ortam sıcaklığı) dur kalklarda çok yükselmesi. Bayram için memlekete giderken de ışık böyle bir dur kalk anında yandı. Bugün 2. köprü trafiğinde de o sıcaklık ölçüsü birara 60 santigradı aştı (60 üstünde artık H1 yazıyor göstergede). Yabancı sitelerde kimse bu "ambient temperature"'ı salllamıyor ama herhangi bir alakası olabilir mi?

    Bu arada geçmiş bayramınız kutlu olsun...

    Alıntıları Göster
    ambient temp yani dış sıcaklık sensörü araç yavaş ilerlerken bu şekilde gösterebilir normaldir.. aynı durum bende de var ve bu bir arıza değil.. sorununıza geri dönersek aracı yakından incelemek gerek uzaktan tahminle çözülmesi zor.. mutlaka gözden kaçan bir ayrıntı var..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ambient temp yani dış sıcaklık sensörü araç yavaş ilerlerken bu şekilde gösterebilir normaldir.. aynı durum bende de var ve bu bir arıza değil.. sorununıza geri dönersek aracı yakından incelemek gerek uzaktan tahminle çözülmesi zor.. mutlaka gözden kaçan bir ayrıntı var..

    Alıntıları Göster
    merhaba mete bey,
    bende 95 model 850gle var aracıma bakım yaptırdıktan sonra aracın benzinde çalışma ayarı değişti.
    ankara volan'a ve diğer volvo ustalarına gösterdim ancak çözüm olmadı.
    araçtaki hatanın düzelmesi için
    bujiler (bosch) değişti
    enjeksiyon bakımları yapıldı
    benzin pompası değişti
    benzin filitresi değişti
    maf sensörü (hava akışmetre) çıkması ile değişti
    rolanti valfi çıkması ile değişti
    bakım da diğer filitreler değişmişti zaten
    ancak ne yapıldıysa aracın sorunu düzelmedi
    araçtaki sorunu şöyle özetliyeyim.
    aracı çalıştırınca pedala yarının üstünde basınca devir pedalle orantılı normal çalışıyor ancak ayağımı pedaldan çekince stop ediyor. aceleyle stop etmeden tekrar basarsam toplayamıyor, bu şekilde çalıştırmaya devam edersemde arada bir patlatıyor. benzini yemiyor gibi.
    maf sensörü (akış metreyi) çevirince daha iyi oluyor çevirdiğimde filitreden gelen hava akışı azalıyor boğazı daralttığı için.
    maf sensörü (akış metreyi) ters yerleştirince (normal konumundan baş aşağı) çalışma normale dönüyor biraz çalıştıktan sonra tekrar rolantı değerleri değişiyor.
    sizce sorunu nasıl çözebilirim.
    ayrca araçta platinca marka sıralı sistem mevcut.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.