Şimdi Ara

volvo 940 yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
11.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 91 model volvo 940 almayı düşünüyorum.Ancak yedek parça ve kullanım açısından nasıl bir araç bilgi sahibi değilim.Mekaniği ve özellikleri hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Bu arada 8000 civarında fiyatı.
    teşekkürler.cevaplarınızı bekliyorum.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: kentaki

    91 model volvo 940 almayı düşünüyorum.Ancak yedek parça ve kullanım açısından nasıl bir araç bilgi sahibi değilim.Mekaniği ve özellikleri hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Bu arada 8000 civarında fiyatı.
    teşekkürler.cevaplarınızı bekliyorum.


    Motor ve şanzıman özellikleri nelerdir? Hangi motor ve şanzıman var? turbo var mı, 16 valfli mi motor? Sedan mı wagon mu? Bu özellikleri verseydiniz iyi olurdu..

    Yıllar evvel yurt dışında yaşarken 1990 745 DOHC 16v ve 1988 244 dl araçlarım olmuştu. Her ikisi de otomatik vites ve 2.3 litre motora sahipti. Bildiğim kadarı ile ülkemize daha çok 2.3 l yerine 2.0 l motorlu modeller ithal edildi. Özellikle 2.3 lt (B230F kodlu) ve 2.1 litre (B21 kodlu) motorlar (kırmızı renkli olanlar) Volvonun ölümsüz motorlarıdır denilebilir. Bu motorlarla normal bakımla 1 milyon km yapanlar vardı ABD'de. O nedenle motor yönünden sıkıntı olmayabilir. Ancak Volvonun bazı motorları (B234F kodlu gibi) trigger kayışı kopmalarına karşı çok hassastırlar ve kırılmasında motor tamamen tahrip olabilir. Kırmızı motorların bir güzel yanı da bu olaydan etkilenmemeleridir (non-interference engine). Sizin düşündüğünüz 940, 700 serisinin devamıdır ve Volvo'nun ürettiği son arkadan çekişli modellerdendir. Otomatik şanzımanlar genelde Japon Aisin Warner (AW-71-72) 4 ileri ve tork konvertorlu modellerdir ve rutin bakımlar yapıldığında çok uzun yıllar hizmet ederler. Manuel şanzıman ise büyük ihtimal 5 ileri M47 modelidir (Getrag üretimi). Bulunduğunuz şehir Ankara ve İstanbulsa parça yönünden çok sorun yaşamazsınız. Eğer değilseniz o kadar da korkmayın herşey internette artık çok kolay dünyanın öbür ucundan bile bulabilirsiniz. O nedenle parça işini çok dert etmeyin. Aracı güzel bir baktırın. Motor ve şanzıman (özellikle otomatikse) iyi durumda olsun. Triger kayışının durumuna baktırın (motor tipine göre özellikle). Bu araçların bazıları turbo şarjlı motora sahiptirler (B230FT kodlu). Eğer öyleyse turbonun durumuna baktırın. Turbo müthiş zeklidir ama kullanması biraz dikkat ister. Ateşleme sistemini kontrol ettirin.
    Bu araçların güzel tarafı her ne kadar ülkemizde az satılsa da özellikle Avrupa, ABD ve Avustralya'da çok fazla sayıda satılmaları ve hala parçalarının kolaylıkla bulunabilmesidir. Elektrikli parçalarınının (klima, camlar, kapılar, cruise control vs gibi) çalışır olmasına dikkat edin. ABSnin çalıştığından emin olun. 19 yaşında bir araba sonuçta ama kozmetik detaylara (trimler, deri koltuk varsa durumu, sunroof varsa durumu vs gibi) dikkat edin.. O büyüklükte bir aracın dönme yarı çapına hayran olacaksınız. Temizse keyifle binilecek bir araçtır emin olun. İyi şanslar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: kentaki

    91 model volvo 940 almayı düşünüyorum.Ancak yedek parça ve kullanım açısından nasıl bir araç bilgi sahibi değilim.Mekaniği ve özellikleri hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Bu arada 8000 civarında fiyatı.
    teşekkürler.cevaplarınızı bekliyorum.


    Motor ve şanzıman özellikleri nelerdir? Hangi motor ve şanzıman var? turbo var mı, 16 valfli mi motor? Sedan mı wagon mu? Bu özellikleri verseydiniz iyi olurdu..

    Yıllar evvel yurt dışında yaşarken 1990 745 DOHC 16v ve 1988 244 dl araçlarım olmuştu. Her ikisi de otomatik vites ve 2.3 litre motora sahipti. Bildiğim kadarı ile ülkemize daha çok 2.3 l yerine 2.0 l motorlu modeller ithal edildi. Özellikle 2.3 lt (B230F kodlu) ve 2.1 litre (B21 kodlu) motorlar (kırmızı renkli olanlar) Volvonun ölümsüz motorlarıdır denilebilir. Bu motorlarla normal bakımla 1 milyon km yapanlar vardı ABD'de. O nedenle motor yönünden sıkıntı olmayabilir. Ancak Volvonun bazı motorları (B234F kodlu gibi) trigger kayışı kopmalarına karşı çok hassastırlar ve kırılmasında motor tamamen tahrip olabilir. Kırmızı motorların bir güzel yanı da bu olaydan etkilenmemeleridir (non-interference engine). Sizin düşündüğünüz 940, 700 serisinin devamıdır ve Volvo'nun ürettiği son arkadan çekişli modellerdendir. Otomatik şanzımanlar genelde Japon Aisin Warner (AW-71-72) 4 ileri ve tork konvertorlu modellerdir ve rutin bakımlar yapıldığında çok uzun yıllar hizmet ederler. Manuel şanzıman ise büyük ihtimal 5 ileri M47 modelidir (Getrag üretimi). Bulunduğunuz şehir Ankara ve İstanbulsa parça yönünden çok sorun yaşamazsınız. Eğer değilseniz o kadar da korkmayın herşey internette artık çok kolay dünyanın öbür ucundan bile bulabilirsiniz. O nedenle parça işini çok dert etmeyin. Aracı güzel bir baktırın. Motor ve şanzıman (özellikle otomatikse) iyi durumda olsun. Triger kayışının durumuna baktırın (motor tipine göre özellikle). Bu araçların bazıları turbo şarjlı motora sahiptirler (B230FT kodlu). Eğer öyleyse turbonun durumuna baktırın. Turbo müthiş zeklidir ama kullanması biraz dikkat ister. Ateşleme sistemini kontrol ettirin.
    Bu araçların güzel tarafı her ne kadar ülkemizde az satılsa da özellikle Avrupa, ABD ve Avustralya'da çok fazla sayıda satılmaları ve hala parçalarının kolaylıkla bulunabilmesidir. Elektrikli parçalarınının (klima, camlar, kapılar, cruise control vs gibi) çalışır olmasına dikkat edin. ABSnin çalıştığından emin olun. 19 yaşında bir araba sonuçta ama kozmetik detaylara (trimler, deri koltuk varsa durumu, sunroof varsa durumu vs gibi) dikkat edin.. O büyüklükte bir aracın dönme yarı çapına hayran olacaksınız. Temizse keyifle binilecek bir araçtır emin olun. İyi şanslar..

    hocam bu konuya ne yazılmış diye bir bakmak için girmiştim. her ne kadar 940 araç almayı düşünmüyor olsam da yazınızı büyük bir keyifle okudum. elinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    ocam bu konuya ne yazılmış diye bir bakmak için girmiştim. her ne kadar 940 araç almayı düşünmüyor olsam da yazınızı büyük bir keyifle okudum. elinize sağlık.


    birşey değil!
    Volvoları özellikle arkadan itişli olan modellerini çok severim. Bazen şeytan dürtüyor şöyle git en son üretim yılı olan 1998 model temiz bir S90 v6 al ve yıllar boyu bin diye! Önceden de belirttiğim gibi yıllar evvel yurt dışında öğrenciyken 2 Volvoya sahip olmuştum kısa süreli de olsa ancak aldığım zevkin tadı hala damağımda. O zamanlar başlamıştı bende bu Volvo hastalığı. Zamanında alt.autos.volvo haber grubunu ve swedishbricks forumunu düzenli olarak takip eder ve yazardım. Sonra ülkeye dönünce iş güç derken pek ilgilenemez oldum ama 3-4 ay içerisinde yeni bir d segmenti araç alacak olmam nedeniyle yeni Volvo V60 ile ciddi ciddi ilgileniyorum..Bakalım kısmetse olur ve uzun süre burada beraber oluruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti


    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: kentaki

    91 model volvo 940 almayı düşünüyorum.Ancak yedek parça ve kullanım açısından nasıl bir araç bilgi sahibi değilim.Mekaniği ve özellikleri hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Bu arada 8000 civarında fiyatı.
    teşekkürler.cevaplarınızı bekliyorum.


    Motor ve şanzıman özellikleri nelerdir? Hangi motor ve şanzıman var? turbo var mı, 16 valfli mi motor? Sedan mı wagon mu? Bu özellikleri verseydiniz iyi olurdu..

    Yıllar evvel yurt dışında yaşarken 1990 745 DOHC 16v ve 1988 244 dl araçlarım olmuştu. Her ikisi de otomatik vites ve 2.3 litre motora sahipti. Bildiğim kadarı ile ülkemize daha çok 2.3 l yerine 2.0 l motorlu modeller ithal edildi. Özellikle 2.3 lt (B230F kodlu) ve 2.1 litre (B21 kodlu) motorlar (kırmızı renkli olanlar) Volvonun ölümsüz motorlarıdır denilebilir. Bu motorlarla normal bakımla 1 milyon km yapanlar vardı ABD'de. O nedenle motor yönünden sıkıntı olmayabilir. Ancak Volvonun bazı motorları (B234F kodlu gibi) trigger kayışı kopmalarına karşı çok hassastırlar ve kırılmasında motor tamamen tahrip olabilir. Kırmızı motorların bir güzel yanı da bu olaydan etkilenmemeleridir (non-interference engine). Sizin düşündüğünüz 940, 700 serisinin devamıdır ve Volvo'nun ürettiği son arkadan çekişli modellerdendir. Otomatik şanzımanlar genelde Japon Aisin Warner (AW-71-72) 4 ileri ve tork konvertorlu modellerdir ve rutin bakımlar yapıldığında çok uzun yıllar hizmet ederler. Manuel şanzıman ise büyük ihtimal 5 ileri M47 modelidir (Getrag üretimi). Bulunduğunuz şehir Ankara ve İstanbulsa parça yönünden çok sorun yaşamazsınız. Eğer değilseniz o kadar da korkmayın herşey internette artık çok kolay dünyanın öbür ucundan bile bulabilirsiniz. O nedenle parça işini çok dert etmeyin. Aracı güzel bir baktırın. Motor ve şanzıman (özellikle otomatikse) iyi durumda olsun. Triger kayışının durumuna baktırın (motor tipine göre özellikle). Bu araçların bazıları turbo şarjlı motora sahiptirler (B230FT kodlu). Eğer öyleyse turbonun durumuna baktırın. Turbo müthiş zeklidir ama kullanması biraz dikkat ister. Ateşleme sistemini kontrol ettirin.
    Bu araçların güzel tarafı her ne kadar ülkemizde az satılsa da özellikle Avrupa, ABD ve Avustralya'da çok fazla sayıda satılmaları ve hala parçalarının kolaylıkla bulunabilmesidir. Elektrikli parçalarınının (klima, camlar, kapılar, cruise control vs gibi) çalışır olmasına dikkat edin. ABSnin çalıştığından emin olun. 19 yaşında bir araba sonuçta ama kozmetik detaylara (trimler, deri koltuk varsa durumu, sunroof varsa durumu vs gibi) dikkat edin.. O büyüklükte bir aracın dönme yarı çapına hayran olacaksınız. Temizse keyifle binilecek bir araçtır emin olun. İyi şanslar..

    hocam bu konuya ne yazılmış diye bir bakmak için girmiştim. her ne kadar 940 araç almayı düşünmüyor olsam da yazınızı büyük bir keyifle okudum. elinize sağlık.



    Çok teşekkürler hocam ellerine sağlık.çok bilgilendirici bir yazı olmuş...




  • bu arabanın en güzel yönlerinden biri döküm blok olması yani motorun kolay aşınmamasıdır 2000ccler biraz çekişte düşük kalırlar ama genede bu kasayı taşır gibi en ideali bu kasada 2300cc olan motorlardır kasayı rahatça taşıya bilir turbolu veya turbosuz fark etmez.bu motorlarda lpg kesinlikle tavsiye edilmez bilginize daha dogrusu volvo modellerinin hiç birinde.ve pek fazla sorun çıkaran bir araç degildir.
  • Rahat ve konforlu bir araç tam uzun yol arabası yedek parçası yurtdısından sipariş üzerine geliyor. zaten 40 yılda bir ihtiyaç oluyor. kolay kolay problem çıkarmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kentaki

    91 model volvo 940 almayı düşünüyorum.Ancak yedek parça ve kullanım açısından nasıl bir araç bilgi sahibi değilim.Mekaniği ve özellikleri hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Bu arada 8000 civarında fiyatı.
    teşekkürler.cevaplarınızı bekliyorum.

    Aradığınız modelde araç bulabildiniz mi?
  • Yoldan havalanan Ford Focus un kapı kolu hizasından vurması sonucu. Yani aracın en balon noktası. Araç SIPS Yan Darbe Koruma Sistemi sayesinde şöför koltuğunu konsol katlanma bölgelerinden katlanarak direkten bir anda uzaklaştırmış ve hasarı tüm gövdeye eşit dağıtabilmiş. Babamın o arabadan burnu kanamamış vaziyette indiğini gözümle gördüm. Olduğu yerde pergel gibi daire çizebilir. Manevra vs volvo 850 den daha üstündür. Buna karşın Eski seri olan 760 ile kıyaslarsak odun bir modeldir.
     volvo 940 yardım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kentaki K kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar 960 volvo 3.0 otomati,k sedan, 1993 model
    bunun hakkında bilgisi olan varsa acil ayrdım lutfen...
  • kartime K kullanıcısına yanıt

    lpg tavsiye edilmez demenizin nedeni nedir?

    almayı düşündüğüm arabada halihazırda bulunmakta da , merak ettim.

  • Tahaars T kullanıcısına yanıt

    Alıntı yaptığınız cevap 12 yıl önce yazılmış :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahaars T kullanıcısına yanıt

    Her araçta olduğu gibi aracın çekişini düşürüyor. Ben de 91 model 940 gle var 2.0 motor . Yani LPG ile benzin arasında dağlar kadar fark var . Öyle sanıldığı gibi de parça sorunu yoktur. Daha önceden uzun süre w124 , w123 ,w115 ve Volvo 850 kullanan biri olarak söylemem gerekirse konfor yönünden hepsini bozacak bir araçtır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yıl önce bir tane almıştım. Yıllardır al sat işi yapıyorum elimden eski ve yeni bir dünya araba geçti. Yıllarca roro gemilerinde sıfır araç yüklemesi yaptım lakin arkadaş ben yol tutuşu bu kadar iyi olan araca daha önce binmedim. Bir araç hiç mi savrulmaz , süspansiyonlar bu kadar kaliteli nasıl olur 30 yaşında olan bir araçta anlamış değilim. Dalgalarla sörf yaparmışçasına yaylanıyordu araç uzun yolda. Durumu toparlarsam alacağım bir tane daha ne olursa olsun...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.