Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (56. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.876
Cevap
32
Favori
280.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hep bu böyledir...
  • Herkese selam...2001 s40 emniyet kemerini cikartirken elimden kaydi nasil olduysa yan cama sertce vurdu...en ilgincide sol on cam motoru bozuldu...

    Sol on cam acilip kapanmiyor... gulermisin aglarmisin...

    cikma cam motoru yada komple takim bulabilecegim bir yer adres tel verebilecek arkadaslar.. yardimlarinizi bekliyorum.. herkese saygilar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akyazi54 -- 3 Nisan 2014; 16:25:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkakadaşlar,

    2011 sonrası S60 başlığında devam eden ve aslında bu başlık altında tartışılması gereken bir konuya buradan cevap vermek istiyorum.

    Sn. FSNN,

    öyle bir izlenim yaratıyorsunuz ki sanki tüm distribütörler ve yetkili servislre %500 kar ediyor ve bundan zevk alıyorlar. Allah aşkına, bu rekabetçi ortamda kim %500 kar'ı görebilmiş. Biz hiç mi piyasayı bilmiyoruz? Hiç mi rekabetten habetimiz yok. Her gün yurtdışından ithal edilen parçalardan ve onların yarattığı rekabetten bihabermiyiz? Bindiğimiz dalı kesecek kadar mı gerizekalıyız? Yapmayın allah aşkına yahu, biraz da bizlerin emeğine saygı gösterin. Fiyatları pahallı bulabilirsiniz, eleştirebilirsiniz, saygı duyarım ama "Kazık atıyorsunuz" derseniz size dur demek zorunda kalırım. Kimseyi kandırmıyoruz. Bakım fiyatlarımız internet sitesinde afişe edilmiş durumda. Dileyen bakabilir ve araç alım kararını ona göre verebilir.

    Evet bazı motorlarımız Ford ile aynı ama bazı parçalarımızın tavsiye edilen satış fiyatları Ford'tan daha pahallı olabilir, ki tersi olan durumlar da çokca mevcut. Ama işin detayına vakıf olmadan yüzeysel bilgilerle eleştirmek en kolay iş. Çamur at izi kalsın mantığı yanlış.

    Dizel Yakıt filtresi Volvo'da 100 ise Ford'ta 50 doğru ama her iki parçayı bir alın inceleyin aynı mı bakın. 1-1 aynı olan ürünlerin fiyatının da okadar farklı olmadığını göreceksiniz.

    Piyasada yan sanayi olarak satılan parça fiyatları ile de rekabet etmek mümkün değil, kaybedileceği baştan belli olan bir yarışa girerek enerji harcamaya gerek yok. Onlar da piyasadan nasibini alsın, sorun yok.

    Bakım sadece yağ değişimi değil, sn FSNN. eski bir servis yöneticisi olarak bunu en iyi sizin biliyor olmanız gerekir. Ya da sizin zamanınızda böyleyse bile , ki o dönemde de ben bu işin içindeydim ve öyle olmadığını biliyorum, artık böyle olmadığını hatırlatmak isterim.

    Daha önce bu başlıkta yazdım, tekrar yazıyorum. Yetkili servis maliyetleri ile sanayi sitesi maliyetlerini karşılaştırmayın lütfen. Yetkili Servislerin TSE, Bayi standartları, kalite kriterleri, Çevre Bakanlığı talimatları, hukuki sorumluluk mali mesuliyet ve her teknisyen için yıllık binlerce liralık eğitim maliyeti gibi çok ağır yükleri var. Karşısında ise vergi verdiği bile meçhul bir iştelme var. Herhangi bir hukuki sorumluluk taşımıyor. Taktığı filtre nedeniyle motor yansa, filteryi ben mi ürettim diyerek işin içinden sıyrılıp kçar siz de öyle elinizde motor ile kala kalırsınız. yetkili Servis'te aynı iş olunca Motor'u talep etmek en basit sonuç.

    Firmalar fiyat politikalarını doğrudan rakip oldukları ürünlere göre belirlerler. Yani Ford asla Volvo'nun rakibi olamadığından, fiyat politikasında belirleyici bir etken olmayacaktır.

    Sonuç olarak, sizin öneriniz güzel elbette ki , ben de isterdim 1 yıl boyunca %50 bakım fiyatlarını ucuzlatarak sürüm yaratmak. Öncelikle 1 yıl boyunca edeceğimiz zarar nedeniyle artık beni bu markada göremezsiniz. Zarar deyince, kar'dan zarar olarak algılamayın lütfen, tamamıyla zarardan bahsediyoruz. Sonrasında ise fiyatları tekrar normal seviyesine çekmek mümkün olmayacak. Sizi örnek alalım. siz 1 sene 450 TL'ye bakım yaptırdınız diye sene 900 TL'yi vermeye razı olacakmısınız? Asıl önemli olan ise, bayi teşkilatımız, 1 yıl boyunca bu zararı kaldırabilmek için önlem almak zorunda kalacktır , bu da hizmet kalitesinin düşmesi anlamına gelecktir.

    Sonuç olarak, öneri güzel ama gerçek hayatta uygulaması mümkün olmayan bir öneri. İşin içinde olmadan, başkasının gelirlerine bakarak kazandığı para hesabını bırakalım lütfen. Siz sadece gelir kalemlerini görüyorsunuz, gider kalemlerinden bihabersiniz, dolayısıyla kimin nekadar para kazandığını bilemezsiniz, bilmenize de gerek yok.

    Çok uzun yazdım, sonlandırayım. Herkes bir ürün ve hizmet sunar, bu ürün ve hizmet için hak ettiğini düşündüğü ücreti talep eder. Bunu talep edeceğini baştan ilan eder, işleme başlamadan önce yine teyit eder. Siz ise bu ücrete bu hizmeti değer bulursanız alırsınız, bulmazsanız, başka ürün ve hizmet sağlayıcılarından hizmet alırsınız. Aldığınız bu hizmetin doğuracağı sonuçlara da katlanmaya razıysanız sonrun yok. Yarın bir gün bu kararınız neticesinde Turbo beya motorunuza zarar gelirse, 5 yıl boyunca servisten kar ettiğinizi düşündüğünüz paranın kat be kat fazlasını ödemek zorunda kalabillirsiniz. Riski siz değerlendireceksiniz, çok küçükse almaya değer derseniz sorun yok. Buraya bunları 2 senedir yazıyorsunuz, fiyat politikamızı değiştiremediniz, değiştiremezsiniz de. Kazın ayağı sizin oturduğunuz yerden göründüğü gibi değil ne yazık ki.

    Sevgiler




  • Syn sözen size burada görmekten mutluluk duyuyor taktir ediyorum
    Dizel araç sevmem hiç almadım uzun sürede kullanmadım
    O yüzden dizel yakıt filtresine bir yorum yapamayacağım haklı olabilirsiniz
    Ben galiba kendimi ifade edemiyorum ben tamamen aynı parçalardan bahsediyorum
    Erzurum servisinizi volvosu olmayan biri varsalvo servisi olarak bilmez çünkü fordun servisi ve showrumu
    Şimdi aynı yağı aynı filtreyi aford 450 tl ye takıp kar edebiliyorsa siz nasıl zarar edeceksiniz kaldıki sizde 450 tl yapın demiyoruz bunu servis yöneticiliği yapmış biri olarak ben anlamıyorum
    Tabiki dışardaki sanayideki adamdan pahalı olacaksınız sizin giderleriniz var personeli kursa gönderiyorsunuz çok güzel yerlerde servis alıyor veya kiralıyorsunuz yedek parça orjinal olduğundan pahalı geliyor buna diyecek tek kelime yok ancak ben hepsi 1. Sınıf malzemeleri toplamda perakende 160-180 tl alıyorsam size bu çok daha uguna gelecek yağlar varille gelirdi bize (13 sene önce) neyse bunuda geçtim gerçekten yetkili servis taraftarıyım ama sırf öndeki amblem için o gün servise 450 tl fazla vermek mantıksızdı çünkü aynı parçalardı.hatta bu olaydan haberdar edeceğiz olmayan arkadaş bile kamera şakasımı bu dedi. Aynı parçaları takacaksın araç ford olursa 450 volvo olursa 900 :) peki bu argo tabirle kazık dersem ki dedimde çok mu ağır kaçar hoşcakalın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ssozen11 S kullanıcısına yanıt
    Sn.Sozen

    V40 ın kullandığı yakıt filtresi 31321475 -147 TL

    Focus III kullandığı yakıt filtresi AV6Q9155-183 TL

    yetkili servislerin verdiği fiyatlar bunlar.

    Siz emin misiniz Volvonun daha pahalı olduğuna ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Sn.Sozen

    V40 ın kullandığı yakıt filtresi 31321475 -147 TL

    Focus III kullandığı yakıt filtresi AV6Q9155-183 TL

    yetkili servislerin verdiği fiyatlar bunlar.

    Siz emin misiniz Volvonun daha pahalı olduğuna ?



    arkadaşlar metal ve plastık olmak üzere iki tip yakıt filtresi var 1.6 dizel motorlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Sn.Sozen

    V40 ın kullandığı yakıt filtresi 31321475 -147 TL

    Focus III kullandığı yakıt filtresi AV6Q9155-183 TL

    yetkili servislerin verdiği fiyatlar bunlar.

    Siz emin misiniz Volvonun daha pahalı olduğuna ?



    Merhaba Sn imagoodman,

    İkiside aynı parça. Fakat Ford servislerinin bazılarında sadece elemanı değişiyorlar,üstteki kütüğü değişmiyor. O şekilde yazın 80 liraya değişiyorlardı. Komplesi ise 120 tl civarında idi. Aynı parçayı(Ford kutusunda) 80 liraya parça ithalatçılarında satılıyordu.

    Şu anki fiyat durumunu bilmiyorum.

    Bazı Volvo servisleri %7 ile %10 arası yedek parça indirimi yapıyor. Montajı kolay parça ise hava filtresi gibi ücretsiz değişim yapabiliyorlar inisiyatif kullanarak.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    bir çok kişinin gereksiz (umarım sn Fsnn bu gereksiz kelimesine yine takılmaz :) ) gerilmesine neden olan bu konu hakkında son ve nihai yorumumu yapmak istiyorum. Şunu bilin, makul ve karşılanabilir beklentileriniz karşılamaya özen gösterdiğimizi, bu forumu takip edenler olarak son 2 -3 yıldır fark ettiğinizi umuyorum.

    Sn. Fsnn,

    hiç bir Servis ve Distribütörün gözü, müşterisinin kazacında veya % kaç kar ettiğinde değil ve olamaz da. Onlar bir ürün ve hizmet sunuyor ve baştan belirlenmiş olan, işleme başlanmadan önce de bu ürün ve hizmeti talep edenler ile mutabık kalınan ücreti talep ediyorlar. Bu ücreti talep ederken, bu çok kazanıyor bundan çok alalım, bu az kazanıyor, bundan az alalım mantığı güdülmüyor. Hal böyleyken, tüketicilerin de hizmet aldıkları kuruluşların kazançları ve karlarına gözlerini dikmemelidir. %500 gibi bir kar olsa bu işte, birbiri ardına el değiştiren üreticiler, kapanan bayiler olmazdı. Biraz geçmişe bakın, yaşadığınız yerlere bakın, nice büyük bayiler kapandı, nice markalar el değiştirdi. Volvo %500 kazanıyordu da neden 2 kez el değiştirdi??? Velev ki kazansa bile bu kimseyi ilgilendirmez. Dilerseniz bu hizmeti alırsınız, dilemezseniz almazsınız, bukadar basit. Siz almak istemiyorsunuz diye bu hizmeti bu ücretler ile almaya gönüllü arkadaşları da eleştirmeniz de yersiz.

    Bu rekabetçi ortamda, eğer halen piyasa gerçeklerine ve şirket menfaatlerine uygun fiyat politikası uygulamayı beceremiyorsam, ki sizin eleştirdiğiniz politikaları belirleyen bizzat benim, 17 yıldır bu koltuğu boşa işgal ediyorum demektir. Bu forumda olmam bile piyasaya dinamiklerine hakim olmaya çalışmamın başlıca göstergesidir. Hal böyleyken, bilerek ve isteyerek bizi felakete sürükleyecek bir politika oluşturmam, intihar anlamına gelmez mi? Emekliliğime 10 sene var, en az 10 sene daha işimi severek yapmak istiyorum bu nedenle de müşterinin devamlılığını sağlayacak ve şirketimin bekasını garantiye alacak politikalar geliştirmeye devam edeceğim. Bunları beğenen olacaktır, beğenmeyen olacaktır. %100 takdir beklemiyorum.

    Benim ilk cevabımda yazdığımı Sn. Imagoodman ve sn Winniesertan doğrulamış. Siz niyahetine bakıyorsunuz, filtre mi filtre, Ford mu, Ford ama bilmiyorsunuz ki o ürünün Ford'ta iki karşılığı var Volvo'da ise tek.

    Erzurum For servisi nasıl zarar eder diyorsunuz. Eğer operasyona bütün olarak bakarsanız, işinin %1'ini bile geçmeyen Volvo işinden zarar etmesi zaten mümkün değil, ama her profesyonel gibi ,onlar da her işe ayrı bir kar merkezi olarak bakıyorlar ve bakmak zorundalar. Doğrusu budur. Volvo için yıllık ödenen abonelik bedelleri, personel giderleri, eğitim giderleri, seyahat giderleri ve sair giderleri eklendiğinde, Volvo işinden izole olarak para kazanmaları için gelirlerin de o oranda olması gerekir. Hesap bu kadar basit. Siz detaylara vakıf olmadan, olayın sadece gelir bacağına bakarak karar veriyorsunuz. Sizin gibi bir profesyonele bu yaklaşımı yapıyorsa ve bunları burada yapıyorsa, sizin kadar profesyonel olmayan ve bu ayrımı yapamayan arkadaşlarımızın nasıl gereksiz yere tahrik olacağını ve markaya karşı kışkırtılacağını tahmin ediyor olmanız gerekir. Lütfen yapmayın. Volvo'nun servisi pahallı diyebilirsiniz, ben asla gitme diyebilirsiniz, saygı duyarım. Ama %500 kazanıyorlar, bizi kazıklıyorlar diyemezsiniz, buna hakkınız yok, yapmayın, vatandaşı gereksiz gaza getirmeyin.

    İstanbula geldiğiniz bir gün buyurun kahvemi için ben de size en içten samimiyetimle gerçekleri göstereyim. siz de ne kadar haklı ve nakadar haksız olduğunuzu kendi gözlerinizle görün lütfen.

    Sonuç olarak, lütfen başkasının cebindeki paranın hesabını yapmayı bırakın. Size 450 olarak bizr söz verilip karşılığında 900 tl istenmedikçe de kimseye kazıklıyorlar yaftasını yapıştırmayın. Tavsiye edilen Fiyatlar internette ilan edilmiş durumda, gizli saklı birşey yok ve bayilerimiz neyi taahüt etmişlerse onu talep ediyorlar. Bunu fazla bulabilirsiniz, eleştirebilirsiniz ama suçlayamazsınız.

    bu konu ile ilgili son cevabım olduğundan, yazacağınız olası cevaplarınızın, kişisel haklarıma müdahale olarak algılanmadığı müddetçe cevap vermeyeceğimi şimdiden belirtmek isterim

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssozen11 -- 10 Nisan 2014; 8:25:42 >




  • Evet ssizde %500 e takıldınız haklısınız o bürüt kar fordun 150-200 tl lik ürünü 450 ye takarak nasıl kar ediyorsa sizinde % 500 bürüt kar ettiğiniz doğrudur 150 nin 5 katı 750 tl 200 tl nin 5 katı 1000 tl ama bu bürüt kar
    Israrla cevap vermiyorsunuz
    Abonelik bedeli personel gideri eğitim seyahat gideri diğer firmada yok mu?
    Sizin ondn fazla ne gideriniz var neden ısrarla açıklamıyorsunuz
    Benim milleti kışkırttığım işinizi yapmaya engel olduğum size veya firmanıza bir zarar verdiğimi düşünüyorsanız lütfen dava açınız adım soyadımı adresimi telefonumu size talebiniz halinde özelden atarım formdada bir kaç kişide bu bilgilerimde var zaten.
    Türkiyediki sistem zaten çarpık servis sisteminin düzgün olması beklenebilirmi
    Ben yurt dışındada çokbulundum. avrupaya Kıyasla bakım aralıklarının % 50 daha kısa olduğunuda yazdım hadi yakıtımız kötü havamız pis peki avrupa ve amerikada 240 000 binde değişen triger seti 120 binde tr de niye değişir hava su yol ne etken birazda iğneyi lütfen kendinize batırın
    Ben kışkırtıyorsam lütfen dava edin siz hiç sorgulamayın kendinizi muadil premium markalardan bile (mercedes bmw) daha fazlaya bakım yaptığınızı. volvo bu kadar kar ediyorda niye satıldı diyorsunuz biz volvo tr den bahsediyoruz volvo globaldan değil
    İşin içinden çıkamayınca bazı arkadaşlar gibi pahalıysa gelmeyin demeye getiriyorsunuz zaten gelmiyorum isteyen gider isteyen gitmeZ diye her fırsatta yazıyorum. sizin hiç piyasada 15 tl ye satılan spreyi conti marka olduğu için hadi 30 olsun hiçbir işçilik vs olmadan 150 ye satarken biraz vicdanınız sızlıyor mu? Adam 50 tl daha koysa normal bi marka sıfır lastik alır
    Piyasada perakende işcilik dahil 170 ne satılan aküyü 320-360 tl ye serviste satarken rahatsız olmuyormusunuz piyasadaki esnaf dükkan kirası vermiyor mu eleman çalıştırmıyor mu ha piyasayla aynı satın demiyorum bu kadarda yapmayın
    Son olarak okadar arkadaşım varki volvo alacak sırf servis fiyatlarından dolayı vazgeçen
    Dışardan alır sanayide yaptırırsın diyorum ben anlamam uğraşamam diyor ve vazgeçiyor
    2011 S80 aldım (kazasız)geçen sene aynı model 2011 dsg passat fiyatına bu araçların ikinci eli neden düşük diye sorguladınız mı düşük olmasının sebeplerinden biri fahiş fiyatlı servis politikası olmasın
    Bulgaristan yetkili servisinden neredeyse 2 katı fiyara xenon satmıyormusunuz onlarada parça euroyla gelmiyormu

    Ama durun volvo globale ingilizce 3-4 sayfa metin hazırlayacağım hepsini yazacağım biraz vakit bulayım birazda belge toplayayım, ders çalışmaktan bir fırsat bulayım birde teknik terimler sözlüğü bulursam bu dağ başında bakalım ne diyecekler sizin bu politikalarınıza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 10 Nisan 2014; 11:52:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Evet ssizde %500 e takıldınız haklısınız o bürüt kar fordun 150-200 tl lik ürünü 450 ye takarak nasıl kar ediyorsa sizinde % 500 bürüt kar ettiğiniz doğrudur 150 nin 5 katı 750 tl 200 tl nin 5 katı 1000 tl ama bu bürüt kar
    Israrla cevap vermiyorsunuz
    Abonelik bedeli personel gideri eğitim seyahat gideri diğer firmada yok mu?
    Sizin ondn fazla ne gideriniz var neden ısrarla açıklamıyorsunuz
    Benim milleti kışkırttığım işinizi yapmaya engel olduğum size veya firmanıza bir zarar verdiğimi düşünüyorsanız lütfen dava açınız adım soyadımı adresimi telefonumu size talebiniz halinde özelden atarım formdada bir kaç kişide bu bilgilerimde var zaten.
    Türkiyediki sistem zaten çarpık servis sisteminin düzgün olması beklenebilirmi
    Ben yurt dışındada çokbulundum avrupaya. Kıyasla bakım aralıklarının % 50 daha kısa olduğunuda yazdım hadi yakıtımız kötü havamız pis peki avrupa ve amerikada 240 000 binde değişen triger seti 120 binde tr de niye değişir hava su yol ne etken birazda iğneyi lütfen kendinize batırın
    Ben kışkırtıyorsam lütfen dava edin siz hiç sorgulamayın muadil premium markalardan bile (mercedes bmw) daha fazlaya bakım yaptığınızı volvo bu kadar kar ediyorda niye satıldı diyorsunuz biz volvo tr den bahsediyoruz volvo globaldan değil
    İşin içinden çıkamayınca bazı arkadaşlar gibi pahalıysa gelmeyin demeye getiriyorsunuz zaten gelmiyorum istwyen gider isteyen gitmeZ diye her fırsatta yazıyorum siz hiç piyasada 15 tl ye satılan spreyi conti marka olduğu için hadi 30 olsun hiçbir işçilik vs olmadan 150 ye satarken biraz vicdanınız sızlıyor mu? Adam 50 tl daha koysa normal bi marka sıfır lastik alır
    Piyasada perakende işcilik dahil 180 ne satılan aküyü 320 ye serviste satarken rahatsız olmuyormusunuz ha piyasayla aynı satın demiyorum bu kadarda yapmayın
    Son olarak okadar arkadaşım varki volvo alacak sırf servis fiyatlarından dolayı vazgeçen
    Dışardan alır sanayide yaptırırsın diyorum ben anlamam uğraşamam diyor ve vazgeçiyor
    S80 aldım geçen sene aynı model passat fiyatına bu araçların ikinci eli neden düşük diye sorguladınız mı düşük olnasının sebeplerinden biri fahiş fiyatlı servis politikası olmasın
    Bulgaristan yetkili servisinden neredeyse 2 katı fiyara xenon satmıyormusunuz onlarada parça euroyla gelmiyormu

    Ama durun volvo globale ingilizce 3-4 sayfa metin hazırlayacağım hepsini yazacağım biraz vakit bulayım birazda belge toplayayım, ders çalışmaktan bir fırsat bulayım birde teknik terimler sözlüğü bulursam bu dağ başında bakalım ne diyecekler sizin bu politikalarınıza


    Sn fsnn,

    Triger konusuna çok takılmayın. Ford'ta 120.000 km de değişiyor. Kayışın bozulmasına(deformasyonuna) en büyük etken rutubet. Rutubetin bol olduğu illerde (Doğu Karadeniz gibi) triger kopma vakaları sıkça oluyor. Memleketim Artvin-Hopa. Yazın rutubet %90 oluyor :) Yazın aralıksız 15 gün yağmur yağdığını bilirim. Bu bölgede triger kopmaları ve akabinde yamulan motor valfleri (sübaplar) kırılan pistonlar hatta komple silindir kapakları gibi yüksek maliyetler açıyor.

    Sabri Bey ile 3 sene kadar önce bu konuda konuşmuştuk neden 120.000 km diye. Nedenini Türkiye'nin rutubetli bir iklime sahip olduğunu söylemişti. Bu örnekleride görünce mantığıma yattı. Okuldaki malzeme derslerinde de materyallerin nelere tepki verdiğini gördüğümde iyice oturdu.

    Kar sadece serviste bitmiyor. Filtre gibi aksamlar genellikle %20-30 servis kârı ile satılıyor.

    Ordan önce ise ithalatçı(Ford için Otosan),ordan önce ithal edilen kurum(Ford Eu) ordan önce parça imalatçısı gibi. Tabiki arada nakliye bedelleri,gümrük bedelleri vs.. oldukça yüksek.

    Maliyeti 10 doları geçemeyen fakat üretimden sonra birçok el değiştiren ve nakliye,gümrük gibi maliyetler eklenince son kullanıcı rakamı 40 doları buluyor. Sizde düşünüyorsunuz ki 10 dolarlık parçayı 40 dolara satıyorlar. Kârâ bak,tam kazıkçı gibi yorumlar çıkıyor.

    Çalıştığım firmada aküyü dışarda fason olarak ürettiriyor, kendi etiketini bastırıyor. İmalatçı firmanın aynı özellikli aküsünden daha pahalıya satılıyor fakat yetkili servisimizin bulunduğu herhangi bir DÜNYA ülkesinde garantisi devam ediyor. Hatta yolda kaldı mecburen başka marka taktırdı diyelim. Akümüzü incelemeye aldırıyoruz ve sorun var ise aldığı akü bedeli normal fiyatlarda ise ödemesi yapılıyor.

    Herhangi bir sebepten yangın çıktı ve müşteri aküden dedi ise gerçekten aküden çıktıysa(ekiplerimizin incelemesi sonucu) zararı ödeniyor.

    Yurtdışındaki serviste farların fiyatlarından bahsetmişsiniz. O iş biraz astronomik. Bu araçların parçalarının en uygun fiyatlı satıldığı ülkeler Amerika ve Avrupa. Oradaki fiyatlara bakınca bile Türkiye ile o kadar fark yok. Serviste çıkma vardır,kılıfına uydurulmuş birşey vardır o şekilde alınmış olabilir. Öbür türlü sıfır parçayı,faturalı biçimde yetkili serviste o kadar farkla satmaları oldukça zor.

    Sanayi servisi ile yetkili servis asla karşılaştırılmamalı.Yapılan işçiliğe takılan parçaya hangi sanayideki servis garanti veriyor ?
    Motor rektifiyesinden sonra alev alan motorda ''biz yanlış mı yaptık'' demeyip, suçu lastikçiye atar :)

    Şunuda belirtmek isterim ki motor yiyen Ford araçlarda Ford rektefiye yaptırıyor, Volvo sandık motor takıyor ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 10 Nisan 2014; 14:09:36 >




  • Syn winnisertan
    Tartışmsk veya uzatmak için yazmıyorum
    Bilmiyorum öğreneyim
    Bu gümrük ötv kdv ford için geçerli değil mi? İlk üretici mütekiben ford eu ford otosan döngüsü onlarda yok mu?

    Avrupada 240 binde değişen triger ülkemizin nemli yapısından 120 de değişiyor
    Peki yılın 3/2 sinin yağmurlu bulutlu geçtiği avrupada bizden daha az mı nem var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Syn winnisertan
    Tartışmsk veya uzatmak için yazmıyorum
    Bilmiyorum öğreneyim
    Bu gümrük ötv kdv ford için geçerli değil mi? İlk üretici mütekiben ford eu ford otosan döngüsü onlarda yok mu?

    Avrupada 240 binde değişen triger ülkemizin nemli yapısından 120 de değişiyor
    Peki yılın 3/2 sinin yağmurlu bulutlu geçtiği avrupada bizden daha az mı nem var.


    Ford çoğu filtresini Türkiye'de ürettiriyor :)

    Ki şu konuyada önem verelim. Ford 2 aylık araca bile rektefiye yaptırır, Volvo sandık motoru getirtir,sıfır takar.

    Volvo şanzıman hatasında komple değiştirir(genel olarak), Ford ise kendisi söker takar,onarımı yapar.

    Volvo parça kataloglarında şanzıman dişli grupları kompledir. Ford'ta ise aynı şanzıman olmasına rağmen senkromeçler,hilaller ayrı ayrı satılır onarılır.




  • Ford derken Otosan demek istemiştim aslında.

    Ford'a Avrupa'da takılan filtre ile Türkiye'de takılan filtreler farklı. Hatta Otosan'ın bağlı olduğu şirketler grubu olan Opet, FMY(Ford Motor Yağları) adında yağ üretiyor ve tüm Ford araçlarına(Türkiye'de) FMY koyuluyor :)

    Balatalarda da benzer durum var. Aracın üstünde gelen balata ile Türkiye'de takılan balata markaları uyuşmuyor.

    Fabrikada takılan yağ filtresi mahle iken,Türkiye'de Türk malı bir filtre yakılıyor.Şekil itibari ile farklı zaten filtrenin alt tarafı.

    Ford ile filtre konusunda bu noktalarda farklılıklar oluşabiliyor.

    Ki bundan 3-4 sene kadar önce Volvo'dan alınan DPF ler aynı olmasına rağmen Ford'tan daha ucuzdu. Şimdiki durumu bilmiyorum.

    Ford 1800 TL'ye sattığı DPF'i,Volvo servislerinden 1400 liraya alabiliyordunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Ford derken Otosan demek istemiştim aslında.

    Ford'a Avrupa'da takılan filtre ile Türkiye'de takılan filtreler farklı. Hatta Otosan'ın bağlı olduğu şirketler grubu olan Opet, FMY(Ford Motor Yağları) adında yağ üretiyor ve tüm Ford araçlarına(Türkiye'de) FMY koyuluyor :)

    Balatalarda da benzer durum var. Aracın üstünde gelen balata ile Türkiye'de takılan balata markaları uyuşmuyor.

    Fabrikada takılan yağ filtresi mahle iken,Türkiye'de Türk malı bir filtre yakılıyor.Şekil itibari ile farklı zaten filtrenin alt tarafı.

    Ford ile filtre konusunda bu noktalarda farklılıklar oluşabiliyor.

    Ki bundan 3-4 sene kadar önce Volvo'dan alınan DPF ler aynı olmasına rağmen Ford'tan daha ucuzdu. Şimdiki durumu bilmiyorum.

    Ford 1800 TL'ye sattığı DPF'i,Volvo servislerinden 1400 liraya alabiliyordunuz.

    Nispeten anladım teşekkür ederim bilgi için

    Konumuz biraz daha farklı ama bu bilgilerde yararlı
    Valla far konusunu diğer formdaki arkadaş yazmış faturalı orjinal diye
    Akü olayı ise bildiğim kadarıyla formun birinde 2005 yılında alınan s40 ın bitmek bilmeyen sorunları altındaki paylaşımda ( bu şahıs durumu yargıya taşımıştı stop etme çalışmama sorunları vb) ona garantiden takılan akü mutluydu yani volvonun kendi aküsü değildi.
    Ben 72 amper aküyü 170 e aldım :) 20 aylık orjinal volvo aküm öldüğü için
    Marş sırasında akım 10.5 11 volta düşüyordu neyse problem değil ama 7-8 sene orjinal aküyü kullananlara imtenmedim değil ve bu çok şikayet konusu sebebini bilmiyorum sikayetvar comda baya volvo aküsünden dert yanan var haklı haksız bilemem
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 10 Nisan 2014; 17:55:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Ford derken Otosan demek istemiştim aslında.

    Ford'a Avrupa'da takılan filtre ile Türkiye'de takılan filtreler farklı. Hatta Otosan'ın bağlı olduğu şirketler grubu olan Opet, FMY(Ford Motor Yağları) adında yağ üretiyor ve tüm Ford araçlarına(Türkiye'de) FMY koyuluyor :)

    Balatalarda da benzer durum var. Aracın üstünde gelen balata ile Türkiye'de takılan balata markaları uyuşmuyor.

    Fabrikada takılan yağ filtresi mahle iken,Türkiye'de Türk malı bir filtre yakılıyor.Şekil itibari ile farklı zaten filtrenin alt tarafı.

    Ford ile filtre konusunda bu noktalarda farklılıklar oluşabiliyor.

    Ki bundan 3-4 sene kadar önce Volvo'dan alınan DPF ler aynı olmasına rağmen Ford'tan daha ucuzdu. Şimdiki durumu bilmiyorum.

    Ford 1800 TL'ye sattığı DPF'i,Volvo servislerinden 1400 liraya alabiliyordunuz.

    Nispeten anladım teşekkür ederim bilgi için

    Konumuz biraz daha farklı ama bu bilgilerde yararlı

    Ford'ta aynı filtreler kullanılıyor diyoruz ya. O açıdan açıklama yaptım.
    Yağ filtresinin Ford'ta 15, Volvoda 45 lira olmasının nedeninin içinde buda var.Yerli üretim+bayi kârı ile yabancı üretim+merkezin kârı +ithalat+bayi kârı olması.

    Triger konusunda ise bu motoru kullanan Citroen-Peugeot-Ford 120.000 km de değişiyor trigeri.

    Renault Clio bile 120.000 diyordu şimdiki durumu bilmiyorum.

    Evet ülkemiz daha rutubetli çoğu Avrupa ülkesinden. Zaten Avrupa'da da her ülkede 240.000'de değişmiyor. Ülkelere göre farklılık gösterebiliyor. Maximum 240.000 km deniliyor.

    Zincirliler bile 200.000 km'yi geçmiyor diye biliyorum.

    w140 kasa Mercedes S serisinde 100.000 mil diyordu zincir için.

    Bence riske atmayıp 120.000 km de değişmek gerekir. Çok duydum 90.000 km'de kopan çünkü.




  • Zincirler biraz daha farklı ses yapmaya başlayınca genelde değiştiriyorlar vakıf değilim zincir konusunda
    Ben ingiltere ve abd klavuzunu inceledim ikiside 240 bin diğerlerini bilemiyorum ingilterede baya nemli hele iskoçya :))
    Sağlıcakla kalın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhabalar. Volcar gaziemir in 950 tl dediği 20 000 bakımına Ankara volan 690 tl dedi. Sizce Volan düşük kalite yağ ve filtre mi kullanacak? Haftaya Ankara ya gidecem iş için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Ford derken Otosan demek istemiştim aslında.

    Ford'a Avrupa'da takılan filtre ile Türkiye'de takılan filtreler farklı. Hatta Otosan'ın bağlı olduğu şirketler grubu olan Opet, FMY(Ford Motor Yağları) adında yağ üretiyor ve tüm Ford araçlarına(Türkiye'de) FMY koyuluyor :)

    Balatalarda da benzer durum var. Aracın üstünde gelen balata ile Türkiye'de takılan balata markaları uyuşmuyor.

    Fabrikada takılan yağ filtresi mahle iken,Türkiye'de Türk malı bir filtre yakılıyor.Şekil itibari ile farklı zaten filtrenin alt tarafı.

    Ford ile filtre konusunda bu noktalarda farklılıklar oluşabiliyor.

    Ki bundan 3-4 sene kadar önce Volvo'dan alınan DPF ler aynı olmasına rağmen Ford'tan daha ucuzdu. Şimdiki durumu bilmiyorum.

    Ford 1800 TL'ye sattığı DPF'i,Volvo servislerinden 1400 liraya alabiliyordunuz.

    Nispeten anladım teşekkür ederim bilgi için

    Konumuz biraz daha farklı ama bu bilgilerde yararlı
    Valla far konusunu diğer formdaki arkadaş yazmış faturalı orjinal diye
    Akü olayı ise bildiğim kadarıyla formun birinde 2005 yılında alınan s40 ın bitmek bilmeyen sorunları altındaki paylaşımda ( bu şahıs durumu yargıya taşımıştı stop etme çalışmama sorunları vb) ona garantiden takılan akü mutluydu yani volvonun kendi aküsü değildi.
    Ben 72 amper aküyü 170 e aldım :) 20 aylık orjinal volvo aküm öldüğü için
    Marş sırasında akım 10.5 11 volta düşüyordu neyse problem değil ama 7-8 sene orjinal aküyü kullananlara imtenmedim değil ve bu çok şikayet konusu sebebini bilmiyorum sikayetvar comda baya volvo aküsünden dert yanan var haklı haksız bilemem
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim


    Volvo'nun kullanmış olduğu orjinal aküler VARTA marka.
    Yalnız dış plastik kasasını siyah yaptırıyorlar. Piyasada satılanlar gri.
    En ufak mm.lik bir fark yoktur. 2 - 2,5 kat fiyat farkı vardır. Volvo daha pahalıdır.
    Daha önceki mesajlarda üretici markanın otomobil markaları için özel ürünler ürettiğinden bahsedildi.
    Böyle bir şey ancak far, stop, açılır tavan gibi model ve tasarım ile ilgili parçalarda olabilecek şeyler.
    Yıllarca yedek parça sektöründe üretim ve ihracat noktasında olmuş birisi olarak;
    Ürünü yaparsınız, firma inceler, spectlerine uyuyor ise üzerine markasını vurdurur, ambalajlatır ve alır.
    SKF, ATE, TRW vs özel ürün (farklı kalite de) üretmez. Çünkü onların kendileri de sektörde bir markadır.
    Biz, TOYOTA (Land Cruiser için), DEUTZ, MERCEDES BENZ, BMW hepsinin montajı için valve ürettik ve montaja ihraç ettik.
    Fabrikamızdan çıkarken ki tek farklılıkları ebatları ve ambalajları. Çelik aynı, tezgah aynı, usta aynı, kalite kontrol aynı.

    Yukarıda bahsedilen Bulgaristan'dan farları bizzat ben kendim getirtmiştim.
    İstanbul'da bir arkadaşa telefon ettim otobüsle Sofya'dan aynı gün İstanbul'a geldi, İstanbul'dan kargoya verdiler ve ertesi gün
    Konya'da elime geçti. Buradaki bir far parasından daha aşağıya çift far getirtmiştim.

    Yetkili servislerin yasa gereği uymak zorunda oldukları çok fazla yükümlülükler var. Bunlarında mutlaka maliyetleri var ama bazı bazı
    kantarın topuzunu gerçekten çok kaçırıyorlar. Benim aracımın garantisi bittii. 10-15 gün önce 70.000 km bakımını Konya'da Otokoç'ta
    yaptırdım. Ama herhalde son oldu. Mail geliyor serivste yazılım güncelleştirme ücretsiz diye faturada 28,35 TL+KDV ücretlenmiş. Aküm daha yakın
    değiştirdim hepsi biliyor fiyat için epey bir konuştuk çünkü Akü durum kontrol; 13,50 TL + KDV, Klima performans kontrol 27,00 TL + KDV toplam
    68,85 TL + KDV = 80,85 TL olmayana ödediğim para. Gürültü yapınca bir daha ki sefer ayarlarız abi. Hoş diyalog bunlar. Piyasadaki gibi aynı.

    Daha geçen hafta sol arka poryo serviste 650,00 TL ye bıraktılar ki servis ile muhabbetimiz iyidir % 15 iskonto yaptı arkadaş. Dışarıda söktürdüm.
    SKF marka. Başka volvo logosu bile yok üzerinde. istanbul'dan 450,00 TL ye sabaha kargo ile geldi. Şimdi; araç AWD. SKF bunun stoğunu taşıyor
    o kadar maliyet binmiyor da VOLVO'nun stok maliyetine bu kadar fark biniyor ise bizim anlıyamadığımız, bilemediğimiz bir şeyler var demektir.

    Bir de markayım diyorsan yukarıda bahsedildiği gibi ayırırsın showroomunu servisini markayım dersin. Yan yana liftlerde birinde VOLVO
    diğerinde Ford KA, Fiesta Connect. Bu birlikteliğin içerisinde farklı fiyat talebi saçma.

    2 sene önce KOnya'da servis yoktu ben Ankara'ya Grup Volvo'ya götürüyordum araçlarımı. Daha saygın hissediyordum markayı.
    Antalya, Konya, Samsun(Citroen ile ortak,çünkü Ford bayisi ile Citroen bayisi aynı) daha bir çok ilde de bayiler ortak. Senin segmentim dediğin
    hiç bir markanın böyle bir servis ağ ortaklığı ben bilmiyorum. O klasmanda hizmet vermiyor isen klasmanında üzret talep etmek durumundasındır
    diye düşünüyorum ben.

    Maksadım kimse ile tartışmak değil, sadece fikirlerimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdsanli -- 14 Nisan 2014; 7:55:00 >




  • abdsanli kullanıcısına yanıt
    Sn. Abdasanlı,

    size Pm attım ayrıca, ama yanlış bilgilendirmeyi önlemek için nazı konulara buradan da cevap vereyim.

    1- Aku Durum Kontrolü, Klima performans testi ve Servis 2.0 güncelleme işlemleri size ücretsiz yapılmış olmalı. Faturada bu işlemler için standart talep edilen ücret yazılır, sonra ise dip toplamda bu ücretlerin toplamına tekabul eden iskonto uygulanır. Faturayı detaylı incelerseniz bu ayrıntıyı görebilirsiniz. Eğer bu işlemler için ücret alındı ise size PM'den attığım mail adresime fatura fotokopisini gönderin lütfen.

    2- Bilya konusunda ise yetkili serviste yaptırırsanız garantiniz olur, dışarıda yaptırırsanız, porya için garanti alamazsınız, yarın ses yapar veya kitlerse, riski üzerinize almış olursunuz.

    SKF sadece stok taşıyor. Bir bayi ağının sahip olması gereken standartları taşıma yükümlülüğü yok. Yasal bir yaptırımı yok, eğitim yok ya da minimal seviyede. Detaylara vakıf olmadan servis gelirleri ve kazançları hakkında lütfen yorum yapmayın, insanlara haksızlık etmiş oluyorsunuz. Eğer piyasa şartlarından çok uzak ise zaten piyasada tutunamaz, kural bukadar basit.

    sevgiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssozen11 -- 14 Nisan 2014; 16:35:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Sn. Abdasanlı,

    size Pm attım ayrıca, ama yanlış bilgilendirmeyi önlemek için nazı konulara buradan da cevap vereyim.

    1- Aku Durum Kontrolü, Klima performans testi ve Servis 2.0 güncelleme işlemleri size ücretsiz yapılmış olmalı. Faturada bu işlemler için standart talep edilen ücret yazılır, sonra ise dip toplamda bu ücretlerin toplamına tekabul eden iskonto uygulanır. Faturayı detaylı incelerseniz bu ayrıntıyı görebilirsiniz. Eğer bu işlemler için ücret alındı ise size PM'den attığım mail adresime fatura fotokopisini gönderin lütfen.

    2- Bilya konusunda ise yetkili serviste yaptırırsanız garantiniz olur, dışarıda yaptırırsanız, porya için garanti alamazsınız, yarın ses yapar veya kitlerse, riski üzerinize almış olursunuz.

    SKF sadece stok taşıyor. Bir bayi ağının sahip olması gereken standartları taşıma yükümlülüğü yok. Yasal bir yaptırımı yok, eğitim yok ya da minimal seviyede. Detaylara vakıf olmadan servis gelirleri ve kazançları hakkında lütfen yorum yapmayın, insanlara haksızlık etmiş oluyorsunuz. Eğer piyasa şartlarından çok uzak ise zaten piyasada tutunamaz, kural bukadar basit.

    sevgiler


    Sabri bey'e bütün Formun huzurunda ilgi ve alakalarından dolayı teşekkür ediyorum.




  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.