Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.876
Cevap
32
Favori
281.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • anladım hocam cok sağolun.yalnız bu dediğiniz fiyat yetkili servis mi yoksa özel servis fiyatımıdır?
  • Sadece size pazar akşamı mertebesel bir fikir vermek için yazdım. Ayrıca işçilik fiyatını da eklemek lazım.

    Parçanın üreticisine ve stok durumuna göre yetkili ve çzel servis fiyatları çok değişiyor, kesinlikle fiyat alıp sormak lazım. Buradan sizi yanıltmak istemem. Bazıdurumlarda yetkili servis parça fiyatları daha cazip bile oluyor.

    Üç seçenek var; yetkili servisten, özel servisten veya parçacıdan direkt fiyat almak.

    Bence öncelikle arkadaş değil ama bir usta mutlaka aracı görüp teşhis yapsın. Sorun başka bir yerden de olabilir. Veya parça değiştirmeksizin tamiratla da işiniz hallolabilir.Aracı ustanın görmesi, internetten bulacağınız yardımdan daha faydalı olur.

    Sonra teşhise göre parçalar yukarıda yazdığım yerlere sorulursa net bir bilgi sahibi olursunuz.
  • Bence bakım konusunda asıl tartışılması gereken bir konu da, "bakım aralıkları" ne olmalı?
    Türkiye Volvo, benim aracım için, (2009/S40 1.6D), her 10.000 km'de bir bakım yaptırmamı istiyor
    Oysa aşağıda verdiğim link, İngiltere volvo Clup sitesindeki bir dökümanda, dizel motorların bakım intervalleri verilmiş, buna göre benim aracım 12.500 mil'de (20.000 km) bir bakıma gitmeli.
    Lütfen bu konu ile ilgili düşüncelerinizi ve bilgilerinizi paylaşın.

    http://www.volvoclub.org.uk/tech/DieselEngineServiceIntervals.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dolce vita

    Bence bakım konusunda asıl tartışılması gereken bir konu da, "bakım aralıkları" ne olmalı?
    Türkiye Volvo, benim aracım için, (2009/S40 1.6D), her 10.000 km'de bir bakım yaptırmamı istiyor
    Oysa aşağıda verdiğim link, İngiltere volvo Clup sitesindeki bir dökümanda, dizel motorların bakım intervalleri verilmiş, buna göre benim aracım 12.500 mil'de (20.000 km) bir bakıma gitmeli.
    Lütfen bu konu ile ilgili düşüncelerinizi ve bilgilerinizi paylaşın.

    http://www.volvoclub.org.uk/tech/DieselEngineServiceIntervals.pdf


    Bir kaç yıl önce mart ayı başında İngiltere'ye gitmiştim. Beni karşılayan arkadaşım valizimi bagaja koymak için bagaj kapağını açarken, hiç abartmıyorum "dikkat et üstün kirlenmesin, arabayı kış başından beri yıkatmadım biraz pis" dedi. 4-5 aydır yıkanmamış arabası, benim 2 gün önce yıkanmış arabamdan daha temizdi emin olun.

    Ne yazık ki İngiltere'deki ile aynı havayı solu(ya)mıyoruz. Toz oranımız bence korkunç.
    Aynı şekilde yakıt kalitemiz ve temizliğimiz de kötü. Kötü yakıt ve hava bir arabanın en büyük düşmanı.

    Avrupa'dan daha sık bakım öneren bir tek Volvo değil, diğer markalar da öyle. Bu da maalesef 10-15 yıllık süreçlerde nüfüsunu ikiye, üçe katlayan şehirlerin olduğu, yapılaşmasını henüz tamamlamamış, sürekli inşaat halinde olan bir ülkede yaşamamızdan ileri geliyor.

    Keza henüz gelişmekte olan diğer ülkeleri de kontrol ederseniz benzer bir durum çıkacaktır.

    Ayrıca kullanılan yağ cinsi de servis aralığı için bir parametre.

    Kendimden bir örnek vereyim. Benim servis aralığım 20,000 km. Aracım benzinli. Ama ben sürekli şantiyede ve çok tozlu ortamda olduğumdan her 10,000 km'de bir motor yağı, hava ve yakıt filtresini değiştiriyorum. çıkan yağ ve filtrelerin pisliğini görseniz inanamazsınız. Zaten arabanın çekişinden yağ değişim zamanı geldiğini de hissediyorum.

    Bence sorunu markada değil, ülkede aramak lazım.




  • Ülkenin tozunu dumanını kabul ediyorum, ancak sadece hava filtresinin ve polen filtresinin daha sık değişmesi yeterli. Geri kalanı kapalı sisteme ait sarf malzemeleri. Araç firmaları bu konuda tatmin edici açıklamalar yapamıyorlar. Bunu diğer marka araç firmalarıda yapıyor. Bir arkadaşım Renaul Scenic aldı, triger kayışı değiştirmesi Türkiye'de 80.000 Avrupa'da 180.000, bunun nedenini sordu, kısaca aldığı cevap; "önerilen bakım aralıkları böyle" gibi açıklamalardan ibaret. Örneğin motor yağını ele alın, hangi gerekçe açıklayabilir, Avrupa!da farklı Türkiye'de farklı olmasını? Motor mu farklı, yağ mı farklı?
  • Yollar farklı dolce vita. Hangi batı Avrupa ülkesinde araçlar bir noktadan diğerine gidene kadar Türkiye'deki kadar dur-kalk yapar, yavaşlar-hızlanır, çukura düşer, savrulur vs. Çoğu batı Avrupa ülkesinde aracı yoracak ne sert bir viraj, ne çukur, ne tümsek, ne trafik yoğunluğu, ne tepe, ne rampa hiçbirşey yok. Evet, belki servise sık gidelim diye firmalar durumu kötüye kullanıyor olabilirler ama bu bize uzun ömürlü araç olarak geri döner.
  • Avrupadakine benzer yollar bizde de var. Yada bizdekilere benzer şehirler Avrupa'da da var. Çukurlar falan yağı daha fazla değiştirmek için gerekçe değil gibi geliyor bana (başka aksamlarda sorun çıkarabilir). Bana hangi şartlarda araba kullandığım falan sorulmuyor da zaten. Bizden daha iyi yollara sahip olmayan bir çok balkan ülkesinde bile daha yüksek bakım intervalleri mevcut. Ayrıca aynı tip motorlara sahip farklı markalar arasında neden farklılıklar var? Mesela Ford Focus 1.6 dizel arabaların bakım aralığı 15.000 km, aynı motor kullanan Volvo S40 1.6D ise 10.000 km. Bilimsel verilerle tartışmak gerekir, tahminlerle veya inançlarla değil. Çok zamanım olmuyor araştırmaya şu günlerde, yoksa ilginç veriler kesinlikle elde edilebilir. Bize sunulan herşeyi olduğu gibi kabul edersek kapitalizmin kucağına otururuz.
  • Volvo Türkiye benim aracım için 20binde bir ya da yılda bir bakım diyor ama ben 10binde bir bakıma gidiyorum. Bakış açımız tamamen farklı olduğu için daha fazla tartışmayacağım.
  • 2009-2010 Volvo S40 1,6 D almak istiyordum ama burda yazılan servis ücretlerini görünce direk vazgeçtim. Yeni sattığım arabam focus'tu ve bakıma 15,000 km de bir giriyordu.30.000 bakımını 290 liraya yetkili servisinde yaptırmıştım üstelik.
  • ADANA VOLVO servisinde 60000 km bakımı için 620tl istediler onlara sadece gülümsedim (aynı servis ford serviside); şuan bulundugum ilde ki FORD servisinde 306 tl ye aynı bakımı yaptırttım haberınız olsun
  • ben de geçenlerde speedy de 40 bin bakımı (yağ-hava-polen-mazot filtreleri- 5-30 mobil yağ) ve ön fren balatalarına 420 lira ödedim.


    Fatura kesilirken adamlar focusun mazot filtresi 65 lira , volvonun ki ısıtmalı elektronik tip olduğu için 115 lira dediler ve öyle fiyat çıkardılar.

    takılan filtre ufi marka, araçtan çıkanla dış görünüş olarak birebir aynı, paketinin üstünde de focus-s40 yazıyordu.

    Bu konuda bilgisi olan var mı?
  • S40 1.6D'in orjinal mazot filtresi de UFI marka zaten. Zannedersem 2008 yılındaki makyajdan sonra ısıtmalı olan mazot filtreleri kullanılmaya başlandı. Eski modeldeki plastik gövdeli, değişimden sonraki modellerdeki filtrenin gövdesi metal. Fiyatları da söylediğiniz gibi ben mayıs ayında 110 liraya yedek parça satan bir yerden almıştım servis Volvo yazan kutusu yok diye servis fişine yan sanayi yazdı ancak çıkarılan filtrede ufi markaydı hatta parça numaraları bile aynıydı. Dolayısıyla focus aynı motoru kullandığı için parça kutusunda focus yazabilir ancak filtre UFI tarafından bu motor için üretilmiş filtre fabrikada kutulanırken Volvo için Volvo kutusuna, Ford için onların istediği kutuya, parçaçılara verdikleri filtreleri de sadece model numarasının yazılı olduğu beyaz kutulara koyuyorlar.

    Bu arada benim de 40 bin bakımım yaklaştı, ayrıca fren balatalarım da bitti, Speedy de taktırdığınız fren balatalarının markası ve fiyatını biliyor musunuz?




  • parça 115, işçiliğiyle beraber 140 aldılar, markası da ya ate ya trw.

    çıkanlarla takılanlar aynı markaydı yanılmıyorsam, çünkü kontrol etmiştim ama markayı net hatırlamıyorum.
  • SELAMLAR ZNT VOLVO OLARAK VOLVO YEDEK PARÇA TEDARİK VE SERVİS HİZMETİ VERMEKTEYİZ.

    PARÇA RAKAMLARINI AŞAĞIDA YAYINLIYORUM.

    *S40/V40

    HAVA FİLTRESİ 14TL
    YAĞ FİLTRESİ 14 TL
    POLEN FİLTRESİ 11TL
    YAKIT FİLTRESİ 52 TL 60 TL
    BUJİ TURBOLU 52TL
    BUJİ TURBOSUZ 40TL
    BALATA KİTİ ÖN 75TL
    BALATA KİTİ ARKA 65TL
    DİSK ÖN 1 ADET 65TL
    DİSK ARKA ADET 60 TL
    TRİGER SETİ 175TL

    *YENİ S40/V50/C30

    HAVA FİLTRESİ 14TL
    YAĞ FİLTRESİ 14 TL 16TL
    POLEN FİLTRESİ 16TL
    YAKIT FİLTRESİ 69 TL 115 TL
    BUJİ TAKIMI 30TL
    BALATA KİTİ ÖN 80TL
    BALATA KİTİ ARKA 75TL
    DİSK ÖN 1 ADET 75TL
    DİSK ARKA 1 ADET 65TL
    TRİGER SETİ 100TL 165TL

    *S60/S80/XC70/XC90 99-2006 BENZİN

    HAVA FİLTRESİ 22TL
    YAĞ FİLTRESİ 14 TL
    POLEN FİLTRESİ 16TL
    YAKIT FİLTRESİ 60TL
    BUJİ TAKIMI 66TL 79TL
    BALATA KİTİ ÖN 90TL
    BALATA KİTİ ARKA 80TL
    DİSK ÖN 1 ADET 100TL
    DİSK ARKA 1 ADET 95TL
    TRİGER SETİ 175TL 220TL

    *S60/S80/XC70/XC90 04-2006 DİZEL

    HAVA FİLTRESİ 22TL
    YAĞ FİLTRESİ 16TL
    POLEN FİLTRESİ 16TL
    YAKIT FİLTRESİ 39TL
    BALATA KİTİ ÖN 95TL
    BALATA KİTİ ARKA 85TL
    DİSK ÖN 1 ADET 100TL
    DİSK ARKA 1 ADET 95TL
    TRİGER SETİ 205TL

    *S70/850

    HAVA FİLTRESİ 16TL
    YAĞ FİLTRESİ 17 TL
    POLEN FİLTRESİ 14TL
    YAKIT FİLTRESİ 44TL
    BUJİ TURBOLU 66TL
    BUJİ TURBOSUZ 50TL
    BALATA KİTİ ÖN 75TL
    BALATA KİTİ ARKA 50TL
    DİSK ÖN 1 ADET 85TL
    DİSK ARKA 1 ADET 75TL
    TRİGER SETİ 210TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZNTVOLVO -- 31 Aralık 2010; 10:44:35 >




  • Balata değiştirecek arkadaşlara tavsiyem sanayide balatacılardan aldıkları balataları kullanmaları. 40-70 lira aralığında fiyatlar,20 liraya taktırılırsa maksimum 80 liraya biter
  • Bugün aracımı 130 bin bakımına Gençler Volvo’ya götürdüm. Bülent usta sağolsun yoğun işinin arasında aşağıdaki işlemleri yapıp arabayı bana akşam teslim etti. Ben de bir tam gün tamircide geçirme rekorumu kırmış oldum.

    Yapılan işlemler:
    Debriyaj seti değişti (Sachs marka)
    Debriyaj merkezi değişti
    Şanzuman yağı değişti
    Fren hidroliği değişti (Castrol DOT 4)
    Motor yağı değişti (6lt Castrol Magnatec)
    Yağ filtresi değişti
    Hava filtresi değişti
    Rot-balans ayarı yapıldı

    Bu ara, 4 adet Nokian H yeni lastik aldım. Lastikler değişirken yumuşak subaplardan da kurtuldum ve çelik kapaklı çelik subaplarım da oldu.
    Bu sefer rakam yazmayacağım, spekilasyona sebep olmayayım.

    Benim asıl paylaşmak istediğim, debriyaj seti değişimi ile debriyaj pedalında olağanüstü bir yumuşama olması ve motor gücünün tekerleklere aktarımının da çok iyi duruma gelmesi. Artık gitmiyorum, titriyorum diyen araç gitti ve yerine vitese takınca fırlayan bir araç geldi. Buna yeni lastikler vs. de eklenince aracın gerçekten ruhu değişti. Yenilenmiş bir araca sahip olduğumu hissettim.

    Gençler Volvo’ya, Bülent ustaya, Rasim ustaya buradan huzurlarınızda ellerine sağlık diyor, teşekkür ediyorum.




  • Bu kadar değişiklikten sonra arabayı satmazsın hocam sen artık... s60 kullanıcıları listesine alamayacağız bu gidişle...

    Bizim işyerindeki kamyonetlerde normalden biraz daha sık debriyaj baskı balata değişimi yapıldığından o farkı anlıyorum. Eğer değişim çok ertelenirse bir gün insanı yolda da bırakabilen fazla ihmal edilmemesi gereken bir parça...

    Nokian Lastikleri merak ediyorum. Bizim buralarda satan yer hiç gözüme çarpmadı. İstanbul'da nereden bulunabilir hocam? Gerçi şu için ihtiyacım yok ama aklımızda bulunsun. Bir de fiyat olarak ne ödedin? Michellin'e göre daha mı avantajlı mesela?

    Bu arada farkettim Gençler Servisi özlemişim...Son gittiğim yerde iyiydi güzeldi ama demek ilk göz ağrısı insanın böyle oluyor. Geçen senede baya sık gidiyordum. Az çok arabayı rayına oturtunca servise gitmekte yağ değişiminden yağ değişimine kaldı. O da benim rahat 8-9 ayı belki bir yılı bulur...




  • Tüm bu bakımları aracı satmayayım diye yaptım zaten. S60 almaya karar vermiştim. Derken iki haftada benzine dört kez zam geldi. Petrolün varili 140 Dolar iken bile Türkiye'de benzin bu kadar pahalı değildi. Oysa şu an 90 Dolar cıvarında. Ekonomistler 2011 içinde petrol fiyatlarında artış olacak derken ekonomi bakanımız ÖTV indirimi olmayacak dedi. Bunlar herşeyin üstüne tuz-biber ekti ve 2010'u 30 bin km yaparak kapatan kişi olarak S60 almaktan vazgeçtim.

    Nokian bayisi İst'un çeşitli yerlerinde var. Benim öncekiler de Nokian H idi. Ondan öncekiler Michelin idi. Michelin'den bence daha iyiler. Nokianlarla 65 bin km. yaptım. Biraz daha yapardı ama şöyle bir piyasa araştırması yapayım derken distrübütör elimizde bu modelden yok fabrikaya ısmarlamamız lazım o da 2-3 aya gelir deyince ben de o kadar bekleyemem ve başka da lastik istemiyorum diyerek başladım tek tek Nokian bayilerini aramaya. Sadece Bahçelievler'dekinde dört tane buldum ve hemen aldım. Lastikler 600tl, Ölçülerim 195/60/15. 50tl de çelik sübap ve başlıklarına verdim.




  • Arkadaşlar
    Bugün itibariyle volvo sahibi olarak aranıza katıldım ancak açıkçası son 2 gündür serviste duyduklarımdan dolayı dumur oldum.aldığım 2004 volvo s 80 2.0 T 100.000 km aracı almadan önce check up a soktum. Raporu aşağıda ancak açıkçası çok içime sinmedi biraz ‘hoş geldin’ kazığı gibi geldi.Aracın eski sahibi sürekli yetkili servise götürmüş ve kayıtları serviste mevcuttu. Araçta hissedilen hiçbir problem yok ancak saptanan sorunlar şunlar

    Ön amortisörler ( boşluk varmış?) 2x 362 -iskonto = 687 tl
    Ön amortisör takozu 2x74 ^^ = 140 tl
    Motor üst kulak (yırtıkmış) 141 ^^ = 134 tl
    Arka askı rotu 2x122 = 233 tl
    Salıncak burcu arka 2x60 = 114 tl
    Salıncak burcu ön 2x92 = 175 tl
    Ön fren balatası 182 =173 tl
    Toplam parça 1660 tl, işçilik 486 kdv dahil 2 500 tl hesap çıkardı. Aracın 100.000 bakımı için ayrıca 650 tl ücret çıkardı. Bu da yetmez gibi 120.000 bakımının da sorun çıkmazsa ortalama 1.700 tl olacağını söyledi. Bu ücretler çok uçuk geldi. Özel servise de açıkçası güvenemiyorum . Kısa keseyim sizden öğrenmek istediğim yetkili servisler arasında fiyat farkı varmıdır. Bu saydığı şeylerin hangisi olmazsa olmaz ve hangisini özel serviste yaptırıp hangisini yetkili serviste yaptırmamı önerirsiniz. Ayrıca meteg arkadaşın bahsettiği şanzuman yağı değişimini söyledim yok öyle bir şey diyerek ciddiye bile almadı. BURSA da tavsiye edebileceğiniz (söylenen linkte daha çok servis sahiplerinin isimleri ve reklamı var tecrübe edenlerden özellikle rica ediyorum) özel servis var mı. Şimdiden teşekkürler……




  • Az araba kullanmama rağmen beni bile rahatsız etmeye başladı bu benzin fiyatları. Neyse bu hamur çok su kaldırır...

    Nokian fiyatı fena değil gibi. s60'ın lastik ebatları 205*55*16 olduğundan biraz daha pahalı olur heralde. 800 olsa bile Michellin'in Alphine (model ismi aklımda kalmamış) modelinden daha ucuza gelir. Ben şu an Hankook kullanıyorum. Belki dayanma süresi kısadır ama frenleme ve yol tutuş yönlerinden oldukça iyi. Zaten km.olarak lastiğin ömrünü dolduramadan bekleme süresi dolacak benim. Bu sene yazı da geçiririm artık ertesi yaza nasip olursa değişmek lazım. Kışlık Micehllin'ler de var ama her sene iki kez söktür taktır bıktırıyor insanı...
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.