Şimdi Ara

volvo'nun Powershift şanzımanı nedir acaba? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
46.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende bu powershift ne olduğunu merak ediyorken bu konuyu gördüm. Herkesin ortak kanaati DSG ve EDC gibi çift kavramalı bir şanzıman olduğu.Ancak benim bu konuda şüphelerim var nedeni ise CO2 emilsiyon değerleri ve hızlanme değerlerinin düz şanzimanlara göre yüksek olması, bildiğim çift ve hatta tek kavramlı şanzımanların hiçbiri CO2 emilsion değerini manule göre artırmamakta .Çift kavramalaında hızlanma değerleri manulle aynı Yaygın kanatin aksine bunun gelişmiş bir tork konvertörlü şanzıman olduğunu düşünüyorum.Çift kavramalı olduğuna dair ford kaynaklı kesin bir belge yada bilgisi olan varsa öğrenmek isterim.

    www.ford.com.tr
    Yeni Araçlar, SUV'ler, Ticari Van, Minibüs ve Kamyonet - Ford Türkiye
    http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/teknik-ozellikler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarman63 -- 31 Ekim 2011; 19:27:32 >




  • ozenti volvonun motoru ayni sanzumani ayni bi parasi parkli(cok vurmayin)
  • Manuele göre şehir içinde az yaktıran ve seri vites geçişi sağlayan çift kavramalı bir sistem.........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarman63

    Bende bu powershift ne olduğunu merak ediyorken bu konuyu gördüm. Herkesin ortak kanaati DSG ve EDC gibi çift kavramalı bir şanzıman olduğu.Ancak benim bu konuda şüphelerim var nedeni ise CO2 emilsiyon değerleri ve hızlanme değerlerinin düz şanzimanlara göre yüksek olması, bildiğim çift ve hatta tek kavramlı şanzımanların hiçbiri CO2 emilsion değerini manule göre artırmamakta .Çift kavramalaında hızlanma değerleri manulle aynı Yaygın kanatin aksine bunun gelişmiş bir tork konvertörlü şanzıman olduğunu düşünüyorum.Çift kavramalı olduğuna dair ford kaynaklı kesin bir belge yada bilgisi olan varsa öğrenmek isterim.

    www.ford.com.tr
    Yeni Araçlar, SUV'ler, Ticari Van, Minibüs ve Kamyonet - Ford Türkiye
    http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/teknik-ozellikler






  • bildiğim kadarıyla powershift, 6 ileri yağlı kavramaya sahiptir.
  • Gençler şimdi bu power shift 6 ileri ıslak kavrama mı yoksa kuru kavrama mı servisdeki eleman bana kuru kavrama dedi kesin bilgisi olan var mı
  • powershift tıpkı EDC gibi çift kavramalı bir sistemedir.Getrag tarafından üretilir (büyük ortak Ford'dur)
    ford dışında Mercedes,BMW,Renault, volvo gibi firmalara da aynı firma tarafından kavrama'lar üretilir
    eğer modeli 6DCT250 ise kuru tip'tir.yağlı tip olanları da vardır
  • fordun modellerini bilmiyorum ancak volvo dizellerinde 6DCT451 modelini kullanıyor ki bu model 450 nm torka kadar dayanımlı. ve yağlı tip.
  • tam tarihi bilmiyorum ama zaten volvoyu ford almıştı 999-2000 de fala
    ford ile volvonun 1,6dizel motoru (PSA MOTOR ) sadece ford ile volvo değil pejo ile citroen de kullanıyor
    son zamanda bmwnin 1,6 dizel (sadece 1sersinde var )psa menşeeili
    powersift şanzıman da fordun şanzumanı
    YARI OTOMATİK çift kavramalı şanzumandır
    GEÇİŞLER SORUNSUZ
    YAKIT TÜKETİMİ NEREDEYSE AYNI
    PERFORMANS KAYIP YOK

    ama benim volvonun şanzumnalarında favorim geartronic tam şanzumandır


    Meteg ustam ın neredeyse bütün yorumlarını okumuş biri olarak
    gerekli aradığınız bütün bilgileri ondan öğrenmenizi tavsiye ederim
    yorumlarını mutlaka okuyun
  • powershift, VW'nin eski DSG'si gibi 6 ileri ıslak kavrama diye biliyorum. doğru mu biliyorum sizlere sormak lazım :)
  • Volvo hakkında çok fazla bilgi olmadığından konuyu hortlatıyorum.

    2014-2015 model s60 dizel otomatiklere bakıyorum, alırsam 10 yaşına kadar da kullanırım. Arıza- sorun çıkarma konularında nasıldır bu sistem. Konfor konusu çok önemli değil, bugüne kadar hep manuel kullandığımdan hangisine binsem o güzel gelir.
  • 2013 model ford diestadaki powershift ise uzak durun bence daha 10 bin olmadan sorun çıkaran bir şanzuman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geartronik şanzumanlı olanlara bakın,powerschiftlerin kronik problemleri olduğu hep söylenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Geartronic dediğiniz de s60 dizellerde var mı yoksa farklı modellerde mi? Aslında çift kavrama hangisi olursa olsun tedirgin ediyor beni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt
    2014-2015 modellere bakıyorum, arada güncelleme/ iyilestirme yapıldı mı bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geartronikler zaten en fazla dizellerde kullanıldı.2014 modellerde bildiğim kadarıyla sadece D2 powerschift, digerleri geartronik.2015 ten itibaren D2 lerde Geartronik.Yanlışım olabilir volvonun resmi sayfasından belki öğrenilebilir.



    Benim aracım V60 geartronik ve son derece memnunum artı geartroniklerle ilgili bilinen bir kronik sorun yok.En sorunsuz şanzumanlar arasında gösteriliyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Sanırım dizel için 2.0 üstüne kullanmışlar geartronic sistemi, son bir iki yılda da 1.5 benzinlilere eklemişler. 1.6 dizeller motor-sanzimani komple focus ile birebir gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Powershift sorunludur geartronic volvonun kendi şanzumanl o iyisi olandır. Güncellemeyle

    Bu işler çözülmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ZF'nin bazı spor modellere verdiği çift kavramalılar hariç sorunsuz çift kavramalı şanzıman zaten yok. Powershift Getrag şanzımanda zaten hem Ford hem Volvo varyantlarında çok kez yazılım güncellemesi ve kavrama değişimi vs. gibi konulara konu olmuş sabıkalı bir tür.

    Volvo'daki Aisin AWTF-80C tam otomatik 6 ileri şanzıman ise bence çok iyi. Geartonic diye adlandırılan 8 ileri de var üst segmentlerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 6 Mayıs 2017; 12:10:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Ayrıca Powershift çift kavrama olmasına ragmen yüksek tork kaldırabiliyor volvo da 400 nm tork luk motorda kullanılıyor.Dsg 6 ileri gibi.Ama 7 ileri dsg 250 nm tork un üstünü kaldıramıyor.

    DQ250 Kodlu DSG 350nm Torka kadar dayanıklı ama bu 6 İleri.

    DQ350 olması lazım 500 Torka kadar dayanıklı 7 ileri.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.