Şimdi Ara

volvo'nun Powershift şanzımanı nedir acaba?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
46.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar volvonun sitesinde şanzuman seceneklernde Powershift var bu nedir bilen varmıdır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Volvo Powershift Şanzıman: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Volvo Powershift şanzıman, Volvo'nun çift kavramalı otomatik şanzıman teknolojisidir. Bu şanzıman, şirketin birçok modelinde, özellikle de S60'ında kullanılmaktadır.

    Powershift Şanzımanın Çalışma Prensibi

    Çift kavramalı şanzımanlar, geleneksel otomatik şanzımanlara göre daha hızlı ve verimli vites değiştirme sağlar. Bu, iki kavrama kullanmalarıyla elde edilir:

    • Tek kavrama tek sayılı vitesleri (1., 3., 5. vb.) kontrol eder.
    • Diğer kavrama çift sayılı vitesleri (2., 4., 6. vb.) kontrol eder.

    Araç vites değiştirirken, bir sonraki vites için kavrama önceden devreye sokulur. Bu sayede vites değiştirmeler hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşir.

    Volvo Powershift'in Avantajları

    Volvo Powershift şanzımanının çeşitli avantajları vardır:

    • Hızlı ve sorunsuz vites değiştirme: Çift kavramalı tasarımı sayesinde, vites değiştirmeler çok hızlı ve neredeyse algılanamaz.
    • Yüksek yakıt verimliliği: Powershift şanzımanı, geleneksel otomatik şanzımanlara kıyasla daha iyi yakıt verimliliği sunar.
    • Manuel kontrol seçeneği: Bazı Powershift şanzıman modelleri, istediğiniz zaman manuel olarak vites değiştirmenize olanak tanıyan bir manuel modla donatılmıştır.
    • Dayanıklılık: Powershift şanzımanları, dayanıklılıkları ve uzun ömürleriyle bilinirler.

    Volvo Powershift'in Dezavantajları

    Tüm teknolojilerde olduğu gibi, Volvo Powershift şanzımanının da bazı dezavantajları bulunmaktadır:

    • Maliyet: Çift kavramalı şanzımanlar, geleneksel otomatik şanzımanlardan daha pahalı olabilir.
    • Bakım: Powershift şanzımanları, düzenli bakım gerektirir ve bu da ilave maliyetlere neden olabilir.
    • Bazı durumlarda sürüş keyfi azalabilir: Powershift şanzımanları, spor sürüş meraklıları için manuel şanzımanlar kadar sürükleyici bir deneyim sunmayabilir.

    Sonuç

    Volvo Powershift şanzımanı, hızlı vites değiştirme, yüksek yakıt verimliliği ve dayanıklılık sunan modern bir şanzıman teknolojisidir. Bununla birlikte, maliyet ve düzenli bakım ihtiyacı gibi bazı potansiyel dezavantajları vardır. Volvo Powershift şanzımanının sizin için doğru seçenek olup olmadığına karar verirken, bu faktörleri göz önünde bulundurmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Powershift Volvonun şanzımana verdiği isimdir.bu şanzıman Vw tarafından Dsg olarak isimlendirilmiştir.volvo da sadece adı farklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Powershift Volvonun şanzımana verdiği isimdir.bu şanzıman Vw tarafından Dsg olarak isimlendirilmiştir.volvo da sadece adı farklıdır.
    FORD'lardaki powershift ile ayni sanirim, internette bir yerlerde cift debriyajli otomatize edilmis duz vites gibi birseyler okumustum.
    Dogru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    FORD'lardaki powershift ile ayni sanirim, internette bir yerlerde cift debriyajli otomatize edilmis duz vites gibi birseyler okumustum.
    Dogru mudur?

    Alıntıları Göster
    performans kaybı olmayan çift kavramalı bir şanzımandır düz kadar seri, düz kadar düz kadar yakıyor ama otomatik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    FORD'lardaki powershift ile ayni sanirim, internette bir yerlerde cift debriyajli otomatize edilmis duz vites gibi birseyler okumustum.
    Dogru mudur?

    Alıntıları Göster
    meteg ustam yani ikisi aynı şanzıman mı yoksa benzer sistem mi dsg ile?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    meteg ustam yani ikisi aynı şanzıman mı yoksa benzer sistem mi dsg ile?


    Benzer sistemler Ford vw den almıyor bu şanzımanı kendisi geliştirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    meteg ustam yani ikisi aynı şanzıman mı yoksa benzer sistem mi dsg ile?

    Alıntıları Göster
    Powershift'i Ford ve Volvo ortak kullanıyor.DSG ile çalışma mantığı aynı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fordun şanzımandr volvo tarafndan kullanlmaktdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Powershift'i Ford ve Volvo ortak kullanıyor.DSG ile çalışma mantığı aynı.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca Powershift çift kavrama olmasına ragmen yüksek tork kaldırabiliyor volvo da 400 nm tork luk motorda kullanılıyor.Dsg 6 ileri gibi.Ama 7 ileri dsg 250 nm tork un üstünü kaldıramıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 15 Şubat 2011; 18:45:18 >
  • Gelistırlmstı DSG 600nm torka kadar kaldryor dsg dq500 bı yerde okumustm
  • Powershift sanzimani ford veya volvo yapmiyor, bir alman sanziman firmasinin urettigi sanzimandir (yanlisim varsa lutfen duzeltin). Gecisleri hizli cift kavramali, volvo icin konusacak olursak tuketimi duz sanzimana gore az yuksek bir sanzimandir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Powershift sanzimani ford veya volvo yapmiyor, bir alman sanziman firmasinin urettigi sanzimandir (yanlisim varsa lutfen duzeltin). Gecisleri hizli cift kavramali, volvo icin konusacak olursak tuketimi duz sanzimana gore az yuksek bir sanzimandir.
    Almanyada ki Getrag markası üretiyor Getrag ta Ford bünyesinde bir şirket.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol
    Almanyada ki Getrag markası üretiyor Getrag ta Ford bünyesinde bir şirket.

    Firmanin ford bünyesinde oldugunu bilmiyordum, ögrenmis oldum tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol
    Almanyada ki Getrag markası üretiyor Getrag ta Ford bünyesinde bir şirket.

    Firmanin ford bünyesinde oldugunu bilmiyordum, ögrenmis oldum tesekkurler.

    Alıntıları Göster
    Her marka değişik isim veriyor.İşte DSG,EDC vb..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Her marka değişik isim veriyor.İşte DSG,EDC vb..

    Alıntıları Göster
    volvo ve fordun 1.6 dizel motorları aynı motorlar... Powershift şanzıman da ortak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    volvo ve fordun 1.6 dizel motorları aynı motorlar... Powershift şanzıman da ortak..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar.. üreticiler sistemlere farklı isimler verirler.. Vw dsg der Ford Powershift der.ama çalışma prensibi aynıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar.. üreticiler sistemlere farklı isimler verirler.. Vw dsg der Ford Powershift der.ama çalışma prensibi aynıdır.

    Alıntıları Göster
    Volvo ile Ford birçok araçta ortak bileşenler kullanılıyor, daha doğrusu volvo, ford'unkileri kullanıyor. Powershift şanzıman da bunlardan birisi. Bildiğim kadarıyla s40 dizel ile focus dizel motor parçaları büyük ölçüde aynı (servisin yalancısıyım :) ) ve s40 motor parçalarında ford amblemi varmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Volvo ile Ford birçok araçta ortak bileşenler kullanılıyor, daha doğrusu volvo, ford'unkileri kullanıyor. Powershift şanzıman da bunlardan birisi. Bildiğim kadarıyla s40 dizel ile focus dizel motor parçaları büyük ölçüde aynı (servisin yalancısıyım :) ) ve s40 motor parçalarında ford amblemi varmış.

    Alıntıları Göster
    volvo, ford a aitti 2010 yılına kadar zaten parcaların ortak olmasının sebebide bu , 2010 yılında çinlilere satıldı zannedersem devir işlemleri 1 yıl surcekti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eozakkas

    volvo, ford a aitti 2010 yılına kadar zaten parcaların ortak olmasının sebebide bu , 2010 yılında çinlilere satıldı zannedersem devir işlemleri 1 yıl surcekti

    Alıntıları Göster
    çift kavramalı otomatıkleştirilmıs manuel vites dsg edc pws sistemlrı aynıdır dsg 2 adım önde eksıklerını yıllar içinde giderdi diğerleri daha yenı ama asla kötü değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E-HDI

    çift kavramalı otomatıkleştirilmıs manuel vites dsg edc pws sistemlrı aynıdır dsg 2 adım önde eksıklerını yıllar içinde giderdi diğerleri daha yenı ama asla kötü değil

    Alıntıları Göster
    Volvo'larda Ford parçaları bol bol kullanılır.

    S40 1.6D : Focus 1.6TDCI'deki motor, şanzıman, yürüyen aksam ve süspansiyon sistemi kullanılıyor. Bi nevi Focus'un motor ve platformunun üzerine Volvo kasası ve kabini konmuş.

    1.6T 180 motor : Volvo'lardaki 1.6T 180hp'lik motor ise bildiğimiz 180hp'lik 1.6 ecoboost'tur, aynı motor.

    Powershift şanzımanlar : Volvo'larda kullanılan powershift şanzıman da Ford'un bünyesindeki Getrag firmasının ürettiği çift kavramalı bir şanzıman.

    Volvo düne kadar Ford'undu, Çinlilere satıldı ama yaptıkları anlaşma gereği Ford Volvo'ya motor-şanzıman desteği vermeye devam ediyor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.