2011 sonrası Volvo S 60'larda start stop olmayan model var mı, bilmiyordum... |
'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (968. sayfa)
-
-
Sizin aracınız S80 idi sanırım, ikinci akü bulunmayabilir. Start stop olmasa da P3 platformu olduğu için akü yönetim sistemi aynı olmalı diye düşünüyorum. Diğer modellerde de çalışıyor bu söylediğim sıfırlama yöntemi. Ancak sizin durumunuz daha önce önerildiği gibi yanlış tip ya da kapasite aküden kaynaklanıyor olabilir. Ya da bir kaçak akım durumu olabilir, ya da alternatör düzgün çalışmıyor olabilir. Benim bahsettiğim şey sağlam bir sistem için akü değişim prosedürü hakkında. Belki de çok gerekli bile değildir, bilemiyorum açıkçası.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben aslında start stop sisteminden rahatsız değildim, ama yeni aküden sonra çalışmayınca akü satıcısının söylediği zararı düşünerek olmasa da olur diye dert etmedim. Ama bir yıl sonra ana akü şarjı tuhaf olmaya başlayınca ikinci aküyü değiştirmeye karar verdim. İkinci aküdeki eksik şarjı ana akü tamamlıyor ise biraz sorunlu bir durum olur diye düşündüm. Belki öyle değildir, bilemedim.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba 2011 model 1.6D S60 aldım ama paketini öğrenmeye çalışıyorum ama net bir bilgiye ulaşamadım. VIN sorgulamadan uğraştım ama çıkmadı. Türkiye den site bulamadım. Yurtdışın da birsürü site var ama ordan çıkmıyor. Nasıl öğrenebilirim?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dediginiz sekilde akuyu sifirladim.2011 model eski gosterge olmali ki en son ki asamada aku isigi 3 kere yanip sonmedi.Bir de biyle deneyelim bakalim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ruhsatta Advance yada Premium yazmıyor mu ?
Eski kasko belgesi varsa kaskodaki araç koduna da bakabilirsiniz..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yok ruhsata hiçbirşey yazmamışlar. Maalesef kasko belgesi de yok.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracın farları halojen mi, led mi ? Konsolun ortasındak ekran 5 inç mi 7 inç mi , bunlar orjinal ve değişmediyse Advance veya Premium ayrımı kabaca belli olur ama araçta donanım paketi (Deri koltuk, sürücü ve yolcu koltuğu elektrikli/manuel ayarlama, koltuk ısıtma, direksiyon sertlik ayarı, alarm, anahtarsız giriş, aynada pusula göstergesi vs.. ) bunların hangisi var veya yoksa, buna göre hangi paket var derseniz onu söylemek zor.
Aklıma gelen tek yol, bir yetkili volvo servisine gidip aracın şase numarasından aracın bilgilerini ve ilave donanımını öğrenebilirsiniz. Ben aracımı 2. el Arkas'tan alırken serviste herşeyini öğrenmiştim...
-
Herkese mehaba
2015 s60 d2 aracımı 90bin bugün bakıma servise verdim. Araçta fab çıkışından beri aynı akü var. Geçen yıl zayıf akü veriyordu serviste bir gece şarjda kaldı ve sonrasında hiç uyarı vermedi ama star stop eğer uzun yol yaparsam çalıştı yani bir yıldır hiç start stop çalışmadı. Şimdi tekrar zayıf akü verince bu 90bin bakımında serviste bugün aküyüde değiştirdim. Kdv dahil 1950₺'ye değiştirdim.
Servis fiyatını bilgi amaçlı paylaşmak istedim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selimkzo -- 12 Ocak 2022; 22:24:38 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aküyü çok uygun fiyata değiştirmişsiniz, servis garantili, çok iyi, hayırlı olsun. Bu şekilde fiyat bilgisi paylaşmak çok iyi oluyor, çünkü bazen serviste yaptırmak çok daha mantıklı olabiliyor. Aynı şekilde bazı parçalar serviste çok daha uyguna bulunabiliyor.
@colakoğlu Sizin akü durumu nasıl oldu acaba? Düzeldi mi? Sonradan aklıma geldi, Volvo'nun dizel araçlarında havalandırmanın soğuk havalarda daha hızlı ısınması için sisteme entegre bir elektrikli ısıtıcı var. Bu ısıtıcı çok yüksek akım çekiyor. PTC heater diye geçiyor. Benim aracımda geçen gün bununla ilgili bir arıza kodu aldım. Henüz silip takip etmeye başlamadım ama daha önce başka forumlarda bu PTC ısıtıcının bir şekilde açık kalması yüzünden akünün boşaldığı ile ilgili bir yazı görmüştüm. 100A'e kadar elektrik çekebilen bir parça.
Benim aldığım arıza kodu: B10EA12 Positive Temperature Coefficient Heater. General Electrical Failures. Circuit Short To Battery
Şu videoda araçtaki bu ısıtıcıların nasıl elektrik çektiğini gösteriyor:
Alan BrownyoutubeHow PTC heater (1.25 kW, approx. 90A) work in Volvo V70 D3 2012 I observed how alternator current rises significantly to over 130-150A in Car Scanner app (Alternator current A is shown only in 5-cylinder Volvos with BMS) I used Car Scanner ELM OBD2 for Android and iOS Volvo diesel cars - if not equipped with fuel heater (webasto/eberspracher) - often have electric PTC heater, which heats up air to passenger cabin when ambient temperature is below 15°C. This is automatic during first minutes after engine start and full PTC power is only for 3-5 minutes in my car. A/C AUTO setting is very slow in getting warm air to the cabin. Best setting to start PTC heater: heating set to high temperature (25-26°C or HOT), airflow to cabin or/and windshield, ventillation medium speed (5-6 bars) - after 30 seconds you feel warm air from air vents. Air to cabin/windshield vents is warmer than floor vents when PTC heater is on. I use manual settings: - heating temperature HOT - airflow fan medium (5-6 bars) - airflow to front vents - AC on or off, no difference PTC heater is automatic, you cannot turn it ON or OFF manually When PTC heater is active in Volvo? - ambient temperature below 15°C - cold engine, low coolant temperature, ventillation fan ON, high temperature setting (HOT is best) - alternator current rises over 100A (visible in cars equipped BMS, using Car Scanner or VIDA) - warm air blows from front air vents 1 minute after engine start PTC heater max output is 1.25 kW (1250 W) = 85A current at 14.8V 1.25kW is not much, electric cars have 5 kW PTC heater. The PTC element (Positive Temperature Coefficient heater) is placed in the climate unit, air flows past the hot PTC element on its way into the passenger cabin. VIDA software in Diagnostics/Details contains information if car is equipped with PTC heater. If you have archive error DTC code CEM-B10EA13 (Positive temperature coefficient heater-General Electrical Failures - Circuit open), it is a very common phantom error, PTC heater probably still works OK. VIDA2014D about PTC heater: A diesel engine has optimal efficiency and generates little surplus heat. On some markets with a cold climate diesel engines have PTC element as an extra heater. Even four cylinder engines, in some cold markets, use a PTC element. The PTC element is also available as an option. The PTC element heats the passenger compartment quicker at lower outdoor temperatures (under 10-15C). This is essential as the coolant does not emit sufficient heat, especially during the initial minutes after engine start. The PTC element is placed in the climate unit after the heat exchanger. It is accessible from the front. The air that flows past the hot PTC element, on its way into the passenger compartment, is heated directly. Typical characteristics of a PTC element: - fast heating directly after start - high degree of efficiency - lightweight, compact design - cannot be overheated - maintenance free. The PTC element consists of small metal coated ceramic plates sandwiched with radiator elements of aluminium. These layers are held together in a frame of a spring element. The aluminium element has the task of conducting current at the same time as it transfers heat to the air flow. The maximum output of the PTC element is 1250W. The PTC element has a positive thermal coefficient. This means that the resistance value is relatively small at low temperatures and increases with the rising temperature. When the cold PTC element is voltage fed, the current is high during the initial stage and heats up the element. With a rising temperature the ceramic's resistance value also increases whereupon power consumption drops. It takes approximate 20 seconds until the stabilisation current is reached. The ceramic temperature is dependent on the heat output and the ambient temperature. With good thermal dissipation the temperature drops and with that the resistance. This results in an increase in power consumption and with that an increase in temperature. If a small amount of heat is emitted to the surroundings, the temperature of the ceramic rises and with that the resistance. Through this cycle the heating element is regulated with its own power consumption. The result is an equilibrium between the supplied electrical energy and the emitted thermal energy The Climate control module (CCM) controls, via the Central electronic module (CEM), the function of the PTC element. _____________ my other videos: Fuel heater in winter (Webasto/Eberspracher) - Volvo V70 D4 2014: https://youtu.be/G0XFSGeQWkE Glow plugs in spring +15 C, Volvo V70 D3 2012 https://www.youtube.com/watch?v=RGD2ZQFKExc Driving in winter at -9°C Volvo V70 D3 2012 https://youtu.be/y3GDWiTGf-8 V70 D3 after cold start https://youtu.be/1La-Ftnuhl0 This is information video, for reference - you might need such data for comparison with your car. There are no problems with this car, these are normal indications during everyday driving.https://www.youtube.com/watch?v=1bvCu0GhkfYSaygılar.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
@korayesquequote:
Orijinalden alıntı: korayesqueAküyü çok uygun fiyata değiştirmişsiniz, servis garantili, çok iyi, hayırlı olsun. Bu şekilde fiyat bilgisi paylaşmak çok iyi oluyor, çünkü bazen serviste yaptırmak çok daha mantıklı olabiliyor. Aynı şekilde bazı parçalar serviste çok daha uyguna bulunabiliyor.
@colakoğlu Sizin akü durumu nasıl oldu acaba? Düzeldi mi? Sonradan aklıma geldi, Volvo'nun dizel araçlarında havalandırmanın soğuk havalarda daha hızlı ısınması için sisteme entegre bir elektrikli ısıtıcı var. Bu ısıtıcı çok yüksek akım çekiyor. PTC heater diye geçiyor. Benim aracımda geçen gün bununla ilgili bir arıza kodu aldım. Henüz silip takip etmeye başlamadım ama daha önce başka forumlarda bu PTC ısıtıcının bir şekilde açık kalması yüzünden akünün boşaldığı ile ilgili bir yazı görmüştüm. 100A'e kadar elektrik çekebilen bir parça.
Benim aldığım arıza kodu: B10EA12 Positive Temperature Coefficient Heater. General Electrical Failures. Circuit Short To Battery
Şu videoda araçtaki bu ısıtıcıların nasıl elektrik çektiğini gösteriyor:
Alan BrownyoutubeHow PTC heater (1.25 kW, approx. 90A) work in Volvo V70 D3 2012 I observed how alternator current rises significantly to over 130-150A in Car Scanner app (Alternator current A is shown only in 5-cylinder Volvos with BMS) I used Car Scanner ELM OBD2 for Android and iOS Volvo diesel cars - if not equipped with fuel heater (webasto/eberspracher) - often have electric PTC heater, which heats up air to passenger cabin when ambient temperature is below 15°C. This is automatic during first minutes after engine start and full PTC power is only for 3-5 minutes in my car. A/C AUTO setting is very slow in getting warm air to the cabin. Best setting to start PTC heater: heating set to high temperature (25-26°C or HOT), airflow to cabin or/and windshield, ventillation medium speed (5-6 bars) - after 30 seconds you feel warm air from air vents. Air to cabin/windshield vents is warmer than floor vents when PTC heater is on. I use manual settings: - heating temperature HOT - airflow fan medium (5-6 bars) - airflow to front vents - AC on or off, no difference PTC heater is automatic, you cannot turn it ON or OFF manually When PTC heater is active in Volvo? - ambient temperature below 15°C - cold engine, low coolant temperature, ventillation fan ON, high temperature setting (HOT is best) - alternator current rises over 100A (visible in cars equipped BMS, using Car Scanner or VIDA) - warm air blows from front air vents 1 minute after engine start PTC heater max output is 1.25 kW (1250 W) = 85A current at 14.8V 1.25kW is not much, electric cars have 5 kW PTC heater. The PTC element (Positive Temperature Coefficient heater) is placed in the climate unit, air flows past the hot PTC element on its way into the passenger cabin. VIDA software in Diagnostics/Details contains information if car is equipped with PTC heater. If you have archive error DTC code CEM-B10EA13 (Positive temperature coefficient heater-General Electrical Failures - Circuit open), it is a very common phantom error, PTC heater probably still works OK. VIDA2014D about PTC heater: A diesel engine has optimal efficiency and generates little surplus heat. On some markets with a cold climate diesel engines have PTC element as an extra heater. Even four cylinder engines, in some cold markets, use a PTC element. The PTC element is also available as an option. The PTC element heats the passenger compartment quicker at lower outdoor temperatures (under 10-15C). This is essential as the coolant does not emit sufficient heat, especially during the initial minutes after engine start. The PTC element is placed in the climate unit after the heat exchanger. It is accessible from the front. The air that flows past the hot PTC element, on its way into the passenger compartment, is heated directly. Typical characteristics of a PTC element: - fast heating directly after start - high degree of efficiency - lightweight, compact design - cannot be overheated - maintenance free. The PTC element consists of small metal coated ceramic plates sandwiched with radiator elements of aluminium. These layers are held together in a frame of a spring element. The aluminium element has the task of conducting current at the same time as it transfers heat to the air flow. The maximum output of the PTC element is 1250W. The PTC element has a positive thermal coefficient. This means that the resistance value is relatively small at low temperatures and increases with the rising temperature. When the cold PTC element is voltage fed, the current is high during the initial stage and heats up the element. With a rising temperature the ceramic's resistance value also increases whereupon power consumption drops. It takes approximate 20 seconds until the stabilisation current is reached. The ceramic temperature is dependent on the heat output and the ambient temperature. With good thermal dissipation the temperature drops and with that the resistance. This results in an increase in power consumption and with that an increase in temperature. If a small amount of heat is emitted to the surroundings, the temperature of the ceramic rises and with that the resistance. Through this cycle the heating element is regulated with its own power consumption. The result is an equilibrium between the supplied electrical energy and the emitted thermal energy The Climate control module (CCM) controls, via the Central electronic module (CEM), the function of the PTC element. _____________ my other videos: Fuel heater in winter (Webasto/Eberspracher) - Volvo V70 D4 2014: https://youtu.be/G0XFSGeQWkE Glow plugs in spring +15 C, Volvo V70 D3 2012 https://www.youtube.com/watch?v=RGD2ZQFKExc Driving in winter at -9°C Volvo V70 D3 2012 https://youtu.be/y3GDWiTGf-8 V70 D3 after cold start https://youtu.be/1La-Ftnuhl0 This is information video, for reference - you might need such data for comparison with your car. There are no problems with this car, these are normal indications during everyday driving.https://www.youtube.com/watch?v=1bvCu0GhkfYSaygılar.
K.
80 Ah 700 A aku takmam gerekiyormus.Ben de yeniledim akuyu Cuma gunu.Simdilik sorun yok.Insallah bir daha da olmaz.Tekraren tesekkurler bu arada hangi sehirde yasiyorsunuz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Hayırlı olsun, umarım çözülmüştür probleminiz. Ankara'dayım. Saygılar.
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tesekkur ederim.Ben de Istanbul yasiyorum.Hayirli ve bereketli gunleriniz olsun.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, "şanzıman yağı" değişimi neden istendi acaba? Araç modeli nedir bir de? Benim araçtada, özellikle hava soğukken ilk 10-15dk bazen hafif silkeleyerek geçiyor ilk vitesler. Isınınca bir daha duymuyorum, hissetmiyorum ama.
Aracım Volvo S60 D4 2016
-
Merhaba, aracım 2015 D2 93bin km. Aldığımda 53bin km'idi. 40 bin km şanzıman yağı değişmesi gerekir demişti servis. Aldığım kişi serviste yaptırmadım dışarıda yaptırdım dedi. Güvenemedim ilk ozaman değiştirdim. Her 40binde bir şanzıman yağı değişmesi lazım diyorlar. Bende ilk çalıltığında titreme gibi birşey olmuyordu. Karar sizin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Üstad ben dediklerinizi yaptım arabam hiç bi şekilde Akü değişimi sonrası stop etmiyordu, şimdi şu uyarı var sadece, sorun nedir sizce
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracınızın model yılı neydi? Ana akü ne takıldı? İkinci akü değişti mi?
K.
-
2012 model s60, Akü mutlu agm Akü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İkinci Akü değişmedi hiç, sadece sizin dediğinizi yaptım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X