Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (967. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.643
Cevap
151
Favori
1.424.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 965966967968969
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Aracım 2012 model s60. Aracı durdurktan sonra 10-11 kere tık tık tık sesi geliyor,bazen hızlanıyor ve sanki birşey dolaşıyormuş gbi arka bölümde geziniyor.

    Bu ses çok rahatsız etti. Sanayi ye götürdüm, detaylı bakılmadı ama egzos’un detaylı kontrol edilmesi gerekir dedi.

    Başına bu tarz bir olay gelen bar mıdır merak ettim ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Böyle bir yazı okudum, bilgi için buraya bırakıyorum.








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 28 Ekim 2021; 22:19:17 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • yolcum kullanıcısına yanıt

    Servise gidildiğinde bu tarz bir durum varsa size bilgi veriliyor. Arkas da başıma geldi, Fabrika tarafından değiştirilmesi istenen parça ücretsiz değişim olmuş aracımda, yine başka bir işlem için gittiğimde yazılım güncelemesini de bilgim dahilinde yaptılar.


    Tabi servise gitmek bu pahalılıkta nasıl olur bilmiyorum. Şase kodundan da teyit etmek daha doğru şuan servise gidemeyenler için.

  • Arkadaşlar yağmurlu geçen birkaç gün sonrasında aracın bagajında az bir su biriktiğini gördüm. Başına böyle bir şey gelen var mı? İstanbul'da dünkü fırtınalı yağmur sonrasında bugün kontrol ettiğimde hiçbir şey yok. Bagajda yağmur biriktiğinde arabanın burnu biraz rampada ve sağa doğru eğimli bir yerde duruyordu. Acaba sunroof giderleri mi tıkandı diye düşündüm.

  • arkadaşlar merhaba vuruntu sarsıntı atlama vb şikâyetlerimin hepsi sanzuman yağı ve mazot filtresi degisince geçti. yetkili servis daha öncesinden merdiven altı bir mazot filtresi takmış arabaya, düzgün bir marka ilk suruste hissettirdi kendini forumdaki çoğu enjektor şüpheli teklemelerin sebebinin bu merdiven altı mazot filtrelerinin yetkili servislerde ucuz diye takılmasından kaynaklandığını düşünüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. Bir kaç sorum var.Yardımcı olursanız çok sevinirim.


    1- Kısa far ampülü patladı. Araç da uyarı verdi. Şu an sağ farım yanmıyor. Orjinali hangi marka? Kendim değiştirebilir miyim ?


    2- Sürücü tarafındaki cam açma kapama tuşarından sadece yolcu camını açma kapama yanıyor. Diğer üç tanesi yanmıyor.1-2 ay arayla sırayla hepsi söndü.Bunların iç lambası gibi bişey var mı tuşların komple mi değişmesi gerekiyor? Dikkat ettim. yolcu ve arka taraflardaki cam açma kapama tuşların da da ışık yok.Fabrikasyon mu böyle onlar da mı söndü bilemedim.Tuşlar çalışıyor sıkıntı yok sadece aydınlatması arızalandı.


    3- Sürücü tarafı yan ayna sinyal lambası çalışmıyor. Bunun değişimi nasıl oluyor ?

    4- Yan ayna sinyal lambasının altında siyah plastik bir parça var. Kardeşim sağolsun ağaca aynayı sürtmüş bu plastik parça kırılmış yarısı duruyor yarısı yok. Bu değişebilir birşey mi?

    5- Galiba herkesde olan vites kolunun üstünde kılcal şekilde çizgi çatlarkla mevcut. neredeyse pndr harfleri okunmuyor. buna yapacak birşey var mı?


    Şimdiden çok teşekkür ediyorum.





  • nitroture N kullanıcısına yanıt
    1. kısa farlar H7 tipinde standart ampul varsa LL (long life) olanı tercih edebilirsiniz. Orijinali hangi markaydı hatırlamıyorum ancak ben Osram marka tercih ettim. Değişim için elinizde 6 köşeli yıldız tornavida varsa kendiniz yapabilirsiniz, farı söküp biraz öne almak gerekiyor. Değişim için kılavuza bakabilrisiniz.
    2. İç cam buton aydınlatmaları ve ayna ledleri konusunda sadece led değişimi mümkün değildir, servise giderseniz size komple parça satmayı önereceklerdir. Onarım için özel servis ya da oto elektrikçi gibi yerleri deneyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamerbilisim -- 29 Kasım 2021; 12:30:10 >
  • Merhaba, 2020 sonrası kasa için ayrı bir konu varmıdır? Yoksa bu konuda mı konuşuluyor?

  • Merhaba, çok araştırmandan 2017 S60 preminum otomatik araç aldım. Şimdi kafama birşey takıldı sormak istedim. Benim araçta koltuk ısıtma yok ama ilanlara bakıyorum hepsinde koltuk ısıtma var. Bende koltuk ısıtma tuş kısmı boş. Acaba başla bir paket mi sattılar bana yoksa bu koltuk ısıtma bir opsiyonmu bu araçlarda. Birde bugün yine ekranda start stop çalıştığında arıza uyarısı verdi. Kapatıp açtım düzeldi, ama hemen star stop çalıştığında aynı uyarıyı gene verdi. Neden olabilir bu uyarı acaba. Bu iki soruya yanıtta bulunacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Fena kafama taktım, kazıklandık mı diye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • smmmismail S kullanıcısına yanıt

    Öncelikle hayırlı olsun aracınız. Stop/start nasıl bir uyarı verdi yazarsanız daha açıklayıcı olur ama genellikle akü seviyesi düşük olduğunda sistem devre dışı kalıyor yanda zayıf akü uyarısı verebiliyor, uzun yol yapınca ya da yoğun bir şekilde kullandıktan sonra şarj olup hata kendiliğinden kaybolabilir.

    Koltuk ısıtma premium donanımda opsiyon olarak biliyorum, sadece hafızalı sürücü koltuğu standarttır. Bir de deri koltuklu ise koltuk ısıtma standart geliyor olabilir belki ama bu konuda emin değilim, bende de 2014 premium var ve koltuk ısıtma mevcut değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamerbilisim kullanıcısına yanıt

    Cevabınız için teşekkür ederim. Ampulü dediğiniz modelle değiştirdim. Ankara’da birini bulabilirsem aydınlatmaları da yaptıracağım. Tekrar teşekkür ederim.


    Ankara’da oturan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.


    Ayrıca yine Ankara’da deri koltuklara da bakım yapacak oto kuaför tarzı bi yer lazım. Ya da kendim mi yapsam bu işlemi bilemedim. Gittiğniz bi yer veya tavsiyeniz varsa memnun olurum.


    Teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,2011 s80 2.0 T aracimda aku yeni olmasina ragmen aksam is cikisi park edip sabah calistirmak icin takviye ile calistirmak zorunda kaliyorum.Yeni aldigim aku Varta 60 Ah 540 a degerlerine sahip.

    Sizce sorun aku degerleriyle mi ilgili yoksa aracta baska bir elektriksel sorun mu var? Bildiiginiz bir konu ise yardimci olursaniz sevinirim.

    Iyi forumlar herkese

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • colakoğlu C kullanıcısına yanıt

    merhaba, yeni aküye rağmen böyleyse aracınızda park anında güç tüketen birşeyler olabilir. Öncelikle aracınıza sonradan takılmış aksesuar kamera, ilave iç aydınlatma vs. varsa onları devre dışı bırakarak kullanmayı deneyin. Bir de yeni aldığınız akünün şarj durumu iyi miydi acaba yani ilk günden beri böyleyse çok düşük bir ihtimal de olsa aküde de sorun olabilir, bu durumda aküye bir ölçüm yaptırabilirsiniz.

    Bir de eğer aracı kışın çok kısa mesafe kullanıp park ediyorsanız akü yeterince şark dolmuyor olabilir, araç 2 saat kadar sürekli çalışmasına rağmen sabah aynı durumda ise akü yada elektriksel bir sorun oalbilir.

  • colakoğlu C kullanıcısına yanıt

    https://arababara.com/aku/volvo



    Yeni akünüzdeki 60 amper değeri, burada yazılan akü değerlerine göre düşük kalıyor, sorun aküden kaynaklı olabilir.. S60'larda bile 12 V 70 amper akü kullanıliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 28 Aralık 2021; 11:52:11 >
  • Kiymetli tamerbilisim ve yolcum; cevaplariniz icin cok tesekkur ederim.Burada tecrube sahibi olanlara da sormak istedim emin olmak icin.2 ay icinde 2. akuyu almis olacagim ama sorun cozulsun yeter ki.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu konuda ben de birkaç ekleme yapmak isterim. 2011 D2 Volvo S60 aracımın aküsünü 2020 sonbaharında değiştirmiştim, ancak o zaman start-stop devreye girmemişti. Bir sonraki serviste bilgisayar sıfırlanınca devreye gireceğini düşünerek çok üzerinde durmadım. Serviste arıza kodları silinmesine rağmen start-stop devreye girmedi ve hatta 2021 Eylül ayında düşük akü uyarısı aldığım durumlar oldu. Aracın start-stop destek aküsünden şüphelendim ve bu aküyü de değiştirdim çünkü sonuçta on yıllık bir akü olduğu için ömrünü doldurduğunu düşündüm. Sonuç değişmedi, start-stop yine devreye girmedi. O zaman internette Volvo araçların akü yönetim sisteminin (BMS - Battery Management System) yeni akü takıldığı zaman sıfırlanması gerektiğini öğrendim. Bunun için birkaç yöntem öneriliyor. Ben ilkini yaptım ve aracımı OBD scanner ile taradığım zaman BMS'in yeni sıfırlandığını gördüm, yani önerilen yöntem çalışıyor. Bunu takiben araçtaki diğer hata kodlarını da sildiğim zaman start-stop devreye girdi.


    Volvo araçlar için BMS sıfırlama yöntemi:


    İlk yöntem araçtaki bazı düğmeleri ve kontağı kullanarak gerçekleştiriliyor:

    For a reset of the BMS:

    1. Switch on ignition (do not start engine)
    2. Switch on dipped beam
    3. Press 5x the rear fog light button (do not switch 5x on and off the rear fog light)
    4. Press 3x hazard lights button (do not switch 3x on and off hazard lights)
    5. Then the battery symbol in the speedometer should flash 3x quickly.


    1. Kontağı açın (aracı çalıştırmayın, sadece kontak düğmesine basın)
    2. Kısa farı açın (bunun için farı başta 0 pozisyonunda bıraktım)
    3. Arka sis lambası düğmesine 5 defa basın (sonunda sis lambası açık kalmış oluyor)
    4. Dörtlü flaşör düğmesine 3 defa basın (sonunda dörtlü flaşör açık kalıyor)
    5. Eğer araçta yeni tip göstergeler varsa (TFT) akü ışığı üç kere yanıp sönüyor. Eğer araç eski tip göstergeye sahipse bir bildirim olmuyor, ama OBD'den kontrol ettiğinizde BMS'in sıfırlandığını görebilirsiniz.


    İkinci yöntem, aküyü araçtan ayırıp bir saat kadar aracı aküsüz bırakmak. Bunun da BMS'i sıfırladığını söyleyenler var. Ben denemedim.

    Üçüncü yöntem, akü kutup bağlantısı üzerinde (sanırım eksi kutupa yakın noktadaydı) akü voltajını ölçen bir soket var, araç çalışırken onu 20sn yerinden çıkarıp geri takmak.


    Şimdi hem ana akü hem de yardımcı küçük akü için voltajları takip ediyorum, herşey çok sağlıklı görünüyor. Geçen yıl büyük aküyü boşuna değiştirmiş olabilirim, aslında dört yıl kullanmıştım ama belki de sağlamdı, ben araçtaki emarelere bakarak değiştirmeye karar verdim. Ankara'da Varta akü satan bayi bulamadığım için internetten satın alıp kış öncesi biraz da panik ile kendim değiştirmiştim. Özellikle start-stop aracı olan arkadaşlar bu küçük akünün durumunu OBD üzerinden takip ederek kontrol edebilir (secondary battery diye geçiyor). Bu küçük akü için mutlaka AGM tipi akü kullanmalısınız. Ben kendi aracım için YTX9-BS 12V 8 AH AGM akü aldım. Motorsikletlerde kullanılan bir akü olduğu için çok uygun fiyata bulunabiliyor, ana akü değişimine gitmeden önce bu aküyü kontrol edin derim.


    Herkese sağlıklı ve mutlu bir yeni yıl dilerim.


    Koray


    @colakoğlu @yolcum @tamerbilisim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 28 Aralık 2021; 20:38:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • korayesque kullanıcısına yanıt

    Sıfırlama konusunu bende duymuştum ve 2 sene önce akümü değiştirirken ustama sormuştum. Konuyu biliyordu.

    Yanlış hatırlamıyorsam sıfırlama olayına girmemek için aracın elektriğini kesmeyecek şekilde 3. bir aküyü bağladıktan sonra eski aküyü çıkarıp yeni aküyü değiştirmişti, yani araçta akü enerjisini kesmeden değişimi yaptı diye hatırlıyorum ama tamda emin değilim, belki değişimden sonra yine bilgisayara bağlamış olabilir.

    Değişiminden sonra yeni aküyle ilgili herhangi bir sorun yaşamadım.

    2 yılın sonunda ise aracı stop ettiğim zaman müzik dinlemek istediğimde "Sistem 2 dk içinde kendini kapatacak. Zayıf akü" uyarısı ile karşılaşmaya başladım. Ustama götürüp akünün ölçümü yaptırdığımda büyük akünün değerleri normal çıkınca diğer aküye baktı. O zaman 2. akünün bitik olduğunu ve şarj tutmadığını gördük. 3 ay kadar önce onu da Yuasa YTX9-BS 12 V 8 Ah akü ile değiştirmiştim.

    Şu an sistem sorunsuz çalışıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 28 Aralık 2021; 21:45:41 >




  • Geçen sonbahar benim ana akü zayıflama belirtileri gösteriyordu, örneğin düşük akü mesajı, ya da radyonun kapanıp geri açılması gibi. Ama belki de bunlar küçük akünün bir yan etkisiydi bilemiyorum. Ana aküyü dört sene önce almıştım. Aracın üzerindeki orijinal akü de beş sene gitmişti. Dediğiniz gibi küçük aküyü kontrol ettirmekte fayda var. AGM motorsiklet aküsü olarak alınca fiyatı uygun, montajı da çok kolay, ben kendim yaptım. Şu anda hiç sorun yok herşey çok iyi çalışıyor. Kış aylarında arabayı çalıştırınca unutmazsam start-stop'u devre dışı bırakıyorum. Akü satıcısı bu sistemin aküye en çok zarar veren şey olduğunu söyledi, bana da mantıklı geldi. Yazın çok dert etmem sanırım.

    K.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ana aküyü 2 yıl önce ben de serviste değiştirdim birkaç ay sonra stop-start sistemi aracı stop ettikten sonra hızlıca çalıştırıp sonra birdaha yeni sürüş yapana kadar devreye girmedi ve bu sürekli hale geldi yani stop-start sadece 1 kez kısa süreli çalışıyor ama hata da vermiyordu. Servise gittiğimde yardımcı akünün değişmesi gerektiğini söylediler ben de bilerek değiştirmedim çünkü elimde olsa stop-startı kalıcı olarak kapatmak istiyordu bu durum işime geldi, şimdi hala aynı şekilde kullanmaya devam ediyorum. Ben kapatmayı unutsam bile zaten 2. kez devreye girmiyor :)

    S60 D2'de stop start sistemi bence biraz hantal çalışıyor ve sürücüyü hiç olmadık yerde zor durumda bırakabiliyor.


    Ek olarak bu hatayı ilk almaya başladığımda BMS sıfırmala için @korayesque arkadaşın paylaştığı prosedürü bulup denemiştim ama bende herhangi bir uyarı vermemişti. Aracım 2014 yeni gösterge ama renkli değil belki bu rip göstergelerde de uyarı vermiyor olabilir. Bu işlem sonrasında bende herhangi bir değişiklik olmamıştı, serviste akü değişecek deyince sadece teyit etmiş oldum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamerbilisim -- 29 Aralık 2021; 9:3:24 >




  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Peki bu anlattiklariniz start-stop ozelligi olmayan araclarda da gecerli mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 965966967968969
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.