Şimdi Ara

Volvo s60 2012 1.6 dizel gaza kokleyince aynada beyaz duman goruyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar aracim 2012 volvo s60 1.6 dizel drive otomatik 134 bin de

    Sorun su ki 4 bin km once enjektorler degisti, degismeden once aracimda gaz yememe ilk calisma anlarinda stop etme gibi sorunlar vardi. Simdi ise degistirdim 4 bin km yol yaptim ve performansi eskisi gibi degil ama asil canimi sikan nokta ise gazi kokledigimde yan aynalarda beyaz duman gormem benim canimi sikiyor...

    Aklimda binbir soru isareti;
    Aradim servisi anlattim katalizor dur dediler bakilmasi lazim inceleyelim performans icin ise sanziman yagi degisme vakti gecti dediler
    Oysaki benim icimdeki kurt bunlarin sifir enjektor takip takmadiklari yada gercekten enjektoru sifir taktilarsa neden zorlayinca beyaz duman cikiyor araba eskiden 200 u rahat goruyordu simdi 180 diyor ihhh diyor...

    Lutfen yardim enjektorlerden 10 bin tl kazik yedim bu servis bana ekstra kulfet cikartmasindan korkuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 1. 134.000KM de enjektör değişmez en fazla temizlenir.Tabi Biodizel-ethanol falan kullanmadiysaniz 50.000km boyunca. Şahsıma ait 270.000de ayni motor orijinal enjektörler ile devam ediyor. Bu enjektör değerlerinin araciniz bilgisayara bağlanarak tolerans değerler icerisinde olup olmadigi test edilmesi gerekiyordu, sadece sorunlu enjektoru değişebilir, temizlemeye gonderip sansinizi deneyebilirdiniz. Benim 1.6hdi da enjektörler servis kitabina gore 160.000 de kontrol edilmesi gerekiyor, tolerans dışında değişim gosteriyor ancak doğru temizlik yapan diesel center diye gecen yerler var. Cogu kisi orada uygun bir temizleme ucreti ve sok tak ile enjektorleri temizletiyor ve verim aliyor. Bilinen bir yontem.

    Eski enjektorlerinizi geri isteyiniz.


    2. Aracinizda EGR kurum temizliği yapildi mi ?



    3. Soğutma Suyunda azalma var mi ? EGR sogutucusundan egzoza su karışıyor olabilir. Beyaz duman olarak cikabilir adBlue yoksa.



    4. Aracinizin şanzıman yağı aşırı ya da yanlis koyulmus olabilir. Volvonu bazi otomatik sanzimanlarinin yağ değişimi oyle kolay degil. Performans kaybi bundan olabilir. Şanzıman disli gecislerinde hissedilir bir sertlik var ise (sogukken) sanziman yag degisiminde problem olmuş olabilir.



    5. DPF filtreniz tıkanmış ve yikanarak temizlenmiş olabilir, Bu nedenle korozyona uğramış ya da islak kalmış olabilir. Bu da beyaz duman ve egzozda direnc yapiyor olabilir.



    Bir bluetooth obd scanner alip- hata kodlarini taratip tek tek aratırsanız daha doğru cevaplar bulabilirsiniz.


    Bu ustalarin bu araclara 120.000km den sonra ölmüş eşek muamelesi yapması sıkça görülen bir yöntem diyeyim.Siz ne yontemi oldugunu anlayiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 26 Mayıs 2018; 17:11:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 130bınde enjektor nedır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence problem turboda ya dpf de yada dusuk bi ihtimal contada olabilir gordugunuz renk beyazami yakin yoksa gri renkmi egsozda bir koku varmi bunlar onemli seyler birazdaha bilgi verebilirseniz yardimci oluruz ama herhangi bir servise gosterip fikir almak daha mantikli volvo servisleri soyguncu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvolarda dice yazilimi olmadan hata tespiti yapmak cok zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ilk calistirmada varmi peki. Bende bu sebepten dolayi conta degismisti

    Katta da sorun olabilir enjektor degistirilirken onlara da bakildi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Hata kodari icin dice yazilimina gerek oldugunu bilmiyordum. Genelde OBD uzerinden atilan hatalar evrensel hata atar, ancak BSi ayarlari gibi ozellikler ve ayarlar icin programa ihtiyac duyulur.



    Volvo da da is farkli gorunmuyor. Bu videodaki gibi bazi hatalar icin illa ariza isigi yakması gerekmez.



    https://youtu.be/ppfoRoNPn_w

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tavsiyelerinizi tek tek araştıracağım...

    bu arada eski enjektörleri almıştım. ama yine de aracıma takılan enjektörlerin yeni olup olmadığını nasıl anlayabilirim yada istanbul anadolu yakasında volvodan anlayacak bir ustayı nereden bulabilirim ,

    aracımda bp shell ve opet harici biryerden mazot almadım.

    sadece bildiğim bende focus2014 vardı onda klasik sorunmuş 90 binden sonra enjektör problemi aynı motor suan volvoda var ve buda 130 binde hata verdi.

    egr kurum temizliği demişsiniz biraz araştırdım

    Kurum bağlamış dizel motor ne gibi sorunlar oluşturur;

    –Sabah aracı çalıştırırken geç çalıştırma problemi

    –Aracın rolantide çalışırken sarsıntı yapması

    –Fazla ses çıkarması

    –Egzozdan fazla duman atma, özellikle gaza yüklenince

    –Performansta düşüş

    –Yakıt tüketiminde artış

    BU BELİRTİLERİN HEPSİ BENİM ARACIMDA VAR :D

    şanzıman yagında sorun var dediler ama değişmesi gereken km kaçtır onu bulmam lazım...




  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    ilk çalıştırmada görmedim yada pis koku gelmedi sadece arkama araba yanıştığında trafiği rahatlatmak için bende gazı kökleyip sağ şeritte uygun yer aramak için hamlede bulunuyorum bu sırada arkamdaki aracın iyice yanaşmasıyla yan aynalarda epey bir duman görüyorum
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    kime sorduysam ford motoru daha dizele 1.6 yı tam oturtamamış dediler hatta 1.5 de umarım çözmüştür diyen de çok var...
  • coolize C kullanıcısına yanıt
    Aldiginiz enjektorlerinizi Bosch Diesel Center gibi bilgiaayar destekli temizlik yapan bir yere götürüp, durumu hakkinda temizlenip temizlenemeyecegi hakkinda bir bilgi alin derim, satabilir kenarda durabilir.

    Temizletirseniz raporunu aliniz. Araştırabilirsiniz.

    http://www.dieseldb.info

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjektörleri motor beynine kodlatman gerek , her enhektor birebir aynı püskürtmez. Test edilip kodun motor beynine işlenmesi gerek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolize

    ilk çalıştırmada görmedim yada pis koku gelmedi sadece arkama araba yanıştığında trafiği rahatlatmak için bende gazı kökleyip sağ şeritte uygun yer aramak için hamlede bulunuyorum bu sırada arkamdaki aracın iyice yanaşmasıyla yan aynalarda epey bir duman görüyorum
    Anladim conta da yanmis olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Sorunu buldum cunku bu sorunlarin tamami var





    Kurum bağlamış dizel motor ne gibi sorunlar oluşturur;



    –Sabah aracı çalıştırırken geç çalıştırma problemi



    –Aracın rolantide çalışırken sarsıntı yapması



    –Fazla ses çıkarması



    –Egzozdan fazla duman atma, özellikle gaza yüklenince



    –Performansta düşüş



    –Yakıt tüketiminde artış



    O sebeple bosuna enjektor degisimide olmus olabilir diye dusunuyorum... Arabadan cikan Enjektorleri kontrol ettirecegim en kisa zamanda ve saglam ise bosuna degistirdigi icin altunizade deki servisi sikayet edecegim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolize

    Sorunu buldum cunku bu sorunlarin tamami var





    Kurum bağlamış dizel motor ne gibi sorunlar oluşturur;



    –Sabah aracı çalıştırırken geç çalıştırma problemi



    –Aracın rolantide çalışırken sarsıntı yapması



    –Fazla ses çıkarması



    –Egzozdan fazla duman atma, özellikle gaza yüklenince



    –Performansta düşüş



    –Yakıt tüketiminde artış



    O sebeple bosuna enjektor degisimide olmus olabilir diye dusunuyorum... Arabadan cikan Enjektorleri kontrol ettirecegim en kisa zamanda ve saglam ise bosuna degistirdigi icin altunizade deki servisi sikayet edecegim...
    Aynen bady oyle yap buna benzer sorunlar bende de vardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki tesadüf olabilir ama son zamanlarda beyaz duman atan s60lar çok gözüme çarpıyor arkasında drive yazıyor genelde.
  • Yillardır fabrikanın kamyonlar için aldığı tank mazotuyla piyasanın bilinen dizel arabalarını 100 bin kilometreden fazla yürütüyorum hiçbiri daha tik demedi. Üstelik sürekli düşük vites yüksek devir sert kullanıyorum.



    Bu millet ne yapıyor da 130 bin km de canı çıkıyor bu arabaların anlamış değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.