Şimdi Ara

VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ))) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
417
Cevap
36
Favori
77.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sizin en azından muhatabınız var sulh için arıyorlar bizim şikayetlerimize bile cevap veren yok
    https://forum.donanimhaber.com/honda-civic-1-6-i-dtec-dizel-6-000-km-dpf-partikul-filtre-sorunu-honda-ayisigi-rezaleti--134976092



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pc ci -- 20 Eylül 2018; 19:45:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cax10

    Konu sahibi vermiş cevabını zaten
    Vermese sen mi verecektin ben soru sormadım ki cevap alayım forumu laf sokma yerine döndürnüz öff yaaa yorum yapıyoruz herkes zıplıyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40bin km yapmış aracınız, Marka 100.000km garanti veriyor.



    Bu durumda garanti suresinin 3'te1'inden fazlasini motor tamamlamış. Araç ise 1.5yasinda 3 yil garanti surecinin yarisini tamamlamış.



    AYIPLI MALLARDA İSPAT?

    Malın teslim tarihinden itibaren (6) ALTI AY içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.



    Bu durumda 50.000 biraz fazla ama biraz pazarlikla ya da 0 bir.motor takilmasi gayet mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firmanın kesinlikle 0 araç verme durumu yok her zama ki gibi burda esip gürlemeler en sonunda volvo allah cezanı versin diyip motoru değiştirip binmek.

    değer kaybı olacağı konusunda haklısınız ama burda volvonun suçu yok. avrupa da amerika da böyle bir değer kaybı konusu olamaz.

    garantiden motor değişir bitti gitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum ama motor ya da şanzıman arızasında komple yeni araçta diretilmesi bana yanlış geliyor.
    Tamam, çok yüksek bir meblağa alınmış arabanın tamirli olması içinize sinmeyebilir ama motor dediğiniz araca civatalarla, kablolarla ve borularla bağlı bir ünite. Motor başlı başına bir ünite, motorunda olan arızadan dolayı komple araba değiştirmek yerine motorun serviste değişmesi ve yeni motora da garanti verilmesi bence makul bir çözüm. Eğer motordan kaynaklı tekrar bir arıza çıkarsa o zaman yeni araçta diretmek lazım. Şahsen düşüncenizi anlıyorum ama motor değişimi bence kabul edilebilirdi. Sonuçta sıfır sandık motor monte edilecek, rektefiye v.b yapılmayacak. Belki de ben yanlış düşünüyorumdur ama aynısı başıma gelse, yetkili servis tamamen sıfır ve sandık motor takacağını ve o motora da aynı süre garanti vereceğini (Mesela araç 2 yıl 50 bin kilometre garantili, olay 30 bin kilometrede 1,5 sene sonra oluyor, yeni takılan motor ile motorun garantisi 3,5 yıl 80 bin kilometreye kadar geçerli olacaksa) beyan ettiğinde ben motor değişimini kabul ederdim. Hem bu süreçte ikame araçla araçsız kalmamış olacağım hem de kendi arabama binmeye devam edeceğim.

    Ha ama ikame araç için 50 bin lira fark istemeleri sogyunculuk olmuş. Orada fark istemeden size ikame aracı değişim yapmaları gerekirdi.

    Her araçta fabrikadan hatalı parça çıkabilir. Sonuçta bu araçların her birisi test edilmiyor, öyle olsa sıfır araç olmaz. En azından 20-30 bin kilometre yapmış ve rüştünü ispatlamış -temizliğinden emin olduğunuz- bir araç sıfır araçtan daha güvenilirdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    firmanın kesinlikle 0 araç verme durumu yok her zama ki gibi burda esip gürlemeler en sonunda volvo allah cezanı versin diyip motoru değiştirip binmek.

    değer kaybı olacağı konusunda haklısınız ama burda volvonun suçu yok. avrupa da amerika da böyle bir değer kaybı konusu olamaz.

    garantiden motor değişir bitti gitti
    Bu tür yorumlar insanları yanıltıyor, bu kadar net konuşmak için işin uzmanı olmak gerek. Ben işin uzmanı olan avukattan bilgi aldım, araç değişim kararı çıkar. Benim olayla birebir en az 5 tane yargıtay kararı avukatın elinde var, hepsini okudum. Volvo bile davayı kazanmazsınız demiyor, dava 3 yıl sürer, 3 yılın sonunda aynı araç elimizde olmayacağı için parasını öderiz en fazla diyor. Dava uzun sürer diye beni vazgeçirmeye çalısıyor, onlar davanın neticesini zaten biliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum ama motor ya da şanzıman arızasında komple yeni araçta diretilmesi bana yanlış geliyor.
    Tamam, çok yüksek bir meblağa alınmış arabanın tamirli olması içinize sinmeyebilir ama motor dediğiniz araca civatalarla, kablolarla ve borularla bağlı bir ünite. Motor başlı başına bir ünite, motorunda olan arızadan dolayı komple araba değiştirmek yerine motorun serviste değişmesi ve yeni motora da garanti verilmesi bence makul bir çözüm. Eğer motordan kaynaklı tekrar bir arıza çıkarsa o zaman yeni araçta diretmek lazım. Şahsen düşüncenizi anlıyorum ama motor değişimi bence kabul edilebilirdi. Sonuçta sıfır sandık motor monte edilecek, rektefiye v.b yapılmayacak. Belki de ben yanlış düşünüyorumdur ama aynısı başıma gelse, yetkili servis tamamen sıfır ve sandık motor takacağını ve o motora da aynı süre garanti vereceğini (Mesela araç 2 yıl 50 bin kilometre garantili, olay 30 bin kilometrede 1,5 sene sonra oluyor, yeni takılan motor ile motorun garantisi 3,5 yıl 80 bin kilometreye kadar geçerli olacaksa) beyan ettiğinde ben motor değişimini kabul ederdim. Hem bu süreçte ikame araçla araçsız kalmamış olacağım hem de kendi arabama binmeye devam edeceğim.

    Ha ama ikame araç için 50 bin lira fark istemeleri sogyunculuk olmuş. Orada fark istemeden size ikame aracı değişim yapmaları gerekirdi.

    Her araçta fabrikadan hatalı parça çıkabilir. Sonuçta bu araçların her birisi test edilmiyor, öyle olsa sıfır araç olmaz. En azından 20-30 bin kilometre yapmış ve rüştünü ispatlamış -temizliğinden emin olduğunuz- bir araç sıfır araçtan daha güvenilirdir.
    Olaya hukuk nasıl bakıyor, anladığım kadarıyla anlatayım. Kanun der ki; senin ürettiğim malda ayıp varsa tüketcimin dört hakka var. 1- bedel iadesi, 2- ayıp sebebiyle bedelde indirim ( bir nevi değer kaybı) 3- ayıpsız misliyle değişim (sıfırla değişim) 4- ücretsiz tamirat. Kanun bu dört haktan birini kullanmayı tüketiciye bırakmıs, üreticiye bırakmamış. Üretici ben tamir ettim al malı diyemez. Sonuçta arıza sırf değer kaybı olarak bakmamak gerek, ayıplı mal üreten üreticinin ödemesi gereken bir bedel var. Ama Türkiye’de üreticiler tamirata bile para istediği için artık ücretsiz tamirat çok büyük bir jest olarak gözüküyor. Oysa üreticilerin hukuki sorumlulukları var, Türkiye de davalar uzun sürüyor diye bundan kurtulamazlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    40bin km yapmış aracınız, Marka 100.000km garanti veriyor.



    Bu durumda garanti suresinin 3'te1'inden fazlasini motor tamamlamış. Araç ise 1.5yasinda 3 yil garanti surecinin yarisini tamamlamış.



    AYIPLI MALLARDA İSPAT?

    Malın teslim tarihinden itibaren (6) ALTI AY içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.



    Bu durumda 50.000 biraz fazla ama biraz pazarlikla ya da 0 bir.motor takilmasi gayet mantıklı.
    Motor arızası gizli ayıptır, 6 aylık süre işlemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Olaya hukuk nasıl bakıyor, anladığım kadarıyla anlatayım. Kanun der ki; senin ürettiğim malda ayıp varsa tüketcimin dört hakka var. 1- bedel iadesi, 2- ayıp sebebiyle bedelde indirim ( bir nevi değer kaybı) 3- ayıpsız misliyle değişim (sıfırla değişim) 4- ücretsiz tamirat. Kanun bu dört haktan birini kullanmayı tüketiciye bırakmıs, üreticiye bırakmamış. Üretici ben tamir ettim al malı diyemez. Sonuçta arıza sırf değer kaybı olarak bakmamak gerek, ayıplı mal üreten üreticinin ödemesi gereken bir bedel var. Ama Türkiye’de üreticiler tamirata bile para istediği için artık ücretsiz tamirat çok büyük bir jest olarak gözüküyor. Oysa üreticilerin hukuki sorumlulukları var, Türkiye de davalar uzun sürüyor diye bundan kurtulamazlar

    Alıntıları Göster
    Hocam ayıplı olan aracın kendisi değil motoru olarak da bakılabilir, mal bir bütündür üzerindeki unsurlar onun bir parçasıdır diye de bakılabilir şimdi. Kanunda tam olarak nasıl kast edildiği önemli. Sonuçta motor da içinde bir sürü parçadan oluşan bir bütün. Ayıplı olan aracın motoru ve biz de o motoru ücretsiz misli ile (Sandık motor) değiştiriyoruz, onarım motora yapılacak rektefiyedir de diyebilirler mesela. Veya size kesilen faturada "Otomobil" yazdığı için mal bir bütün olarak değerlendirilebilir bu sefer de atıyorum arabadaki bir diferansiyel ya da bir torsiyon çubuğundaki hatadan/kusurdan dolayı araç değişimi de istenebilir.

    Kanunu çok iyi yorumlamak lazım, yanlış anlamayın muhalefet olmak için söylemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu adamı banlamanız için illa bizim annemize falan mı küfür etmesi lazım ?

    BAN Mueson
    O adam kaç defa sınırsız banlandı, nasıl olduysa geri geldi.

    Ben 12 yıllık üyeliğimi bunun gibilerle tartıştığım için isteyerek sildirdim, 3-4 ay sonra tekrar kaldığım yerden başlayayım dedim. Olmaz dediler.

    Burası da böyle bir forum işte :)

    Bu arada konu sahibine de kolaylıklar dilerim. Premium bir aracın bu tarz durumlarda bayisi etkisiz kalmamalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 20 Eylül 2018; 20:52:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamadığım şey neden markalar veya distribütörler bu işe engel koyuyorlar, ayak yapıyorlar. Siz zaten gerek emsal kararlarla gerek diğer değişkenlerle bu olayın nasıl neticeleneceğini belirtmişsiniz. Volvo da kabul etmiş zaten. Halbuki talebinizi inceleyip emsal kararlarla bir ortak konsensusa varılsa ve müşteri memnun edilse; bunun akabinde siz de sinirli ve kırgın bir halle değil de mutlu ve markaya daha da bağlanmış bir şekilde durumu anlatsanız adamların yapacaklar PR’ın haddi hesabı olmaz.



    Kâr marjlarının oldukça yüksek olduğu bu lüks otomotiv sektöründe böyle pürüzleri zorlama yapmadan halletseler sanki firmalar batacak veya finansal raporlarında zarar yazacaklar yıl sonunda... Umarım en kısa sürede istediğinizi elde edersiniz. Sonuçta bu durum insanın hayat kalitesini düşürmekte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ohan -- 20 Eylül 2018; 20:58:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam ayıplı olan aracın kendisi değil motoru olarak da bakılabilir, mal bir bütündür üzerindeki unsurlar onun bir parçasıdır diye de bakılabilir şimdi. Kanunda tam olarak nasıl kast edildiği önemli. Sonuçta motor da içinde bir sürü parçadan oluşan bir bütün. Ayıplı olan aracın motoru ve biz de o motoru ücretsiz misli ile (Sandık motor) değiştiriyoruz, onarım motora yapılacak rektefiyedir de diyebilirler mesela. Veya size kesilen faturada "Otomobil" yazdığı için mal bir bütün olarak değerlendirilebilir bu sefer de atıyorum arabadaki bir diferansiyel ya da bir torsiyon çubuğundaki hatadan/kusurdan dolayı araç değişimi de istenebilir.

    Kanunu çok iyi yorumlamak lazım, yanlış anlamayın muhalefet olmak için söylemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Öyle sey olur mu hiç :) motor bir aracın en önemli unsurudur, arıza yaparsa aracı direk ayıplı duruma sokar. Diğer arızalarda ise garantiden değişim için birden fazla arıza yapmıs olması lazım onunla ilgili bir yönetmelik var ama şuan aklıma gelmedi. Araç bagajında boya hatası var diye değişim kararı verilmiş mahkeme kararı bile gördüm. Bu olay ilk başıma geldiğinde hiç değişim mevzusunu düşünmedim, zaten onay bir buçuk aydan fazla oldu. Sonra tüketici işinde uzman bir avukatla tanıştım ondan sonra öğrendim bu mevzuları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Öyle sey olur mu hiç :) motor bir aracın en önemli unsurudur, arıza yaparsa aracı direk ayıplı duruma sokar. Diğer arızalarda ise garantiden değişim için birden fazla arıza yapmıs olması lazım onunla ilgili bir yönetmelik var ama şuan aklıma gelmedi. Araç bagajında boya hatası var diye değişim kararı verilmiş mahkeme kararı bile gördüm. Bu olay ilk başıma geldiğinde hiç değişim mevzusunu düşünmedim, zaten onay bir buçuk aydan fazla oldu. Sonra tüketici işinde uzman bir avukatla tanıştım ondan sonra öğrendim bu mevzuları

    Alıntıları Göster
    Anladım hocam. Eğer öyleyse değişim olması için bastırın tabii. Sonuçta emsal var ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Motoru değişen araçta değer kaybı bir yana insanlar motoru değişen arabayı almıyorlar, daha önce bir arkadaşta bu sıkıntıyı yaşadık. Zaten volvo’da motor değişiminin araçta değer kaybu yaşattığını kabul ediyor o konuda sıkıntı yok.
    Inanin ilk defa duydum motor degisiminin deger kaybina sebep oldugunu iciniz rahat olsun bence 2000-2006 s80 lerde sanzimani degismemis arac yok neredeyse ve degisenlerin fiyati daha yuksek oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ohan

    Anlamadığım şey neden markalar veya distribütörler bu işe engel koyuyorlar, ayak yapıyorlar. Siz zaten gerek emsal kararlarla gerek diğer değişkenlerle bu olayın nasıl neticeleneceğini belirtmişsiniz. Volvo da kabul etmiş zaten. Halbuki talebinizi inceleyip emsal kararlarla bir ortak konsensusa varılsa ve müşteri memnun edilse; bunun akabinde siz de sinirli ve kırgın bir halle değil de mutlu ve markaya daha da bağlanmış bir şekilde durumu anlatsanız adamların yapacaklar PR’ın haddi hesabı olmaz.



    Kâr marjlarının oldukça yüksek olduğu bu lüks otomotiv sektöründe böyle pürüzleri zorlama yapmadan halletseler sanki firmalar batacak veya finansal raporlarında zarar yazacaklar yıl sonunda... Umarım en kısa sürede istediğinizi elde edersiniz. Sonuçta bu durum insanın hayat kalitesini düşürmekte.
    Cevap basit; davaların yıllarca neticelenmemesi, bu durumu gizlemiyorlar, bana açıkça söylediler, davayı 2021 yılında kazanırsan biz elimizde aynı model araç yok deriz aracıı iade alıp emsal değerini size öderiz dedi. Aslında haklılar benim onlardan sıfır araç almam çok zor, çünkü dava neticelendiğinde aynı model araç ellerinde olmayacak ama hesaba katmadıkları ya da benim bilmediğimi düşündükleri bir husus var, onlara da söyledim. Ben de onların arabalarını 3 yıl beleş kullanacağım, davanın uzun sürmesinin bana karı da bu olur. Zaten bunu dile getirdiğimde olay kitlendi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor değişimi aracın değerini düşürür



    Siz bakmayın burda dusurmez diyenlere motoru değişmiş araca pert gözüyle bakılıyor mide bulandıran birşey kilometre takibi bile zor yapılır



    150 binde aracin motoru değişmiş neymiş arac sıfır ayarındaymış sanki eskiyen bir tek motor



    Özetle hakkinizı sonuna kadar arayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Motor değişimini öğrendiğimde ilk etapta hoşuma gitti, motor sıfır oldu dedim. Fakat tamirat süresi o kadar uzadı ki çevremde olayı duymayan kalmadı, ilk galerici arkadaştan duydum. Motor değişirse zor satarız, motor değişimini duyan kaçar demişti. Sonra çevremde aynı durumu yaşayan bir arkadaşta aynı sıkıntıyı dile getirince tehlikenin farkına vardım. Volvo bile arabanızı fiyatlandırırken motor değişimimden kaynaklı değer kaybını hesaba katmadık dediler. Aslında olay değer kaybından öte yüksek bir fiyat ödeyerek araba alacak adam motoru değişen araba istemiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Bu mesaj silindi.
    Öyle bir yazıyo ki insanlar adam beni gerçekten tanıyor sanmış. Ne iş yaptığını tahmin ediyorum demiş bir de, profilimde ne iş yaptığım kim olduğuma dair tek bilgi yok. Çamur at izi kalsın mantığı işte, ne diyeyim allah ıslah etsin. Ben onu her yere magane premiumdur diye yazan kişi olarak biliyorum sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • parezer kullanıcısına yanıt
    Peki ama çok birşey elde edebileceğiniz sanmıyorum, avukatla papaz olmayasiniz sonra.

    Sandık motor hazir olduktan sonra takmasi 3 saat gibi bir sure testleri falan hadi 1 gün olsun. Herhalde yeni motor ithal ettiler. Siz vazgeçince de motor ellerinde kaldi.

    Degisime İstedikleri 50.000₺ de bu motorun ücreti olduğunu düşünüyorum.

    Gönlünüzce problemin çözülmesini dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Eylül 2018; 22:34:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.