Mahkemenin misliyle değişim kararı kesinleştikten sonra icra kısmı başlar. Ben daha o aşamaya girmedim ama o aşamaya da hakimim. Genelde işin icra kısmı bilinmiyor, avukatların en çok hata yaptığı kısım bu aşama oluyor. Bizim yargı sisteminde hatalı yola girdin mi yıllarca doğru yolu bulamazsın. Şimdi bu tür olaylarda hiçbir zaman misliyle değişim kararı uygulanmıyor. Çünkü misliyle değişim kararı kesinleşene kadar firma arabada ya kasa değişimi ya da makyaja gidiyor. Arabanın aynısı olmuyor. Benim mevzuda da şuan benim arabanın ayısı üretilmiyor. Peki bu durumda ne olacak. Kararı kesinleştikten sonra icraya konulur, icra müdürlüğü firmaya tebligat gönderir, firma der ki bu aracın aynısını üretmiyorum. İşte firmanın bu cevabı dosyaya sunduğu tarih artık aracın değeri için baz alınacak tarihtir. Firma icraya o dilekçeyi verdikten sonra icra dosyayı bilirkişiye verecek eğer araba üretilmiş olsaydı değeri ne olacaktı tespit et diye. Değer tespiti de firmanın artık bu aracı üretmiyorum diye icraya verdiği dilekçe tarihindeki değeri baz alınır. Bu yönde çeşitli hesaplama yöntemleri mevcut ama genelde şu şekilde olur. Aracın mevcut yeni kasası veya makyajlı kasasının fiyatı emsal alınır. Yeni kasadaki yeni özellikler belirlenir buna bir değer biçilir ve liste bedelinden bu yeni özelliklerin değeri düşülür. Bu şekilde ayıplı aracın sıfır değeri tespit edilir. Eğer dava İstanbul'da görülüyorsa Yıldız Teknik Üniversitesinde otomotiv bölümü mevcut, oradaki hocalar hep bilirkişi zaten. Onlar işi rahat çözer başla şehirde olursa iş biraz karışabilir. Bilirkişinin tespit ettiği değeri firma dosyaya yatırır, ayıplı araç da teslim edilir. Bilirkişinin hazırladığı rapora taraflar itiraz edebilir bu da süreci bir nebze uzatabilir. Yaşlı bir avukattan bir söz duymuştum, kelime kelimesine hatırlamıyorum ama şöyleydi; '' Avukatın şaşkını davasını mübaşire anlatır.'' Bizim ülkede de durum böyle iş bilmez avukat gidip basına ağlıyor, bu davaları basın çözmeyecek. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parezer -- 24 Ekim 2023; 16:50:57 > |
VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ))) (21. sayfa)
-
-
Garanti iki yıldı bir yıl kaldı. Bu ara yazmayı unuttum buraya galiba . Trafik fobisi oluştu zaten çok kullanacağımı sanmıyorum . Başa gelen çekilir her masraf her ayıp her sorunsal benim marka yetkililerine memnuniyetsizlik çağrım olacaktır. Madem mahkeme senelerce sürer diyorlar bende senelerce yazarım. Sonuçta mahkeme derse o olacak. Ben kaderime razıyim vede adaletin kestiği parmak acımaz. Demekki bunları yaşamam gerekiyormuş. Hak ve hukuka aykırı davranan ne duruma düşüyor diye ibretlik bir öykü gibi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Birde bu masraflarinizi faturalarınızı kaybetmeyin bence
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Detaylı mesajınız için teşekkür ediyorum. Tabi bu süreçte ilgili markanın avukatları ne şekilde pozisyon alır buna da hesaplamak gerek. Hani derler ya sizin avukatınız varsa diğerinin de var diye. Tabi eminim siz bu adımları görüşmüşsünüzdür mevcut avukatınız ile. Yine de hızlı bir Google araması ile farkediliyor ki icra aşamasında takılan çok dosya var sizin de dediğiniz gibi. İsim vermeyelim ama başkaca hukuk forum sitelerinde çok tartışılmış bu mevzular hatta ancak güncel pek bir konu bulamadım genelde tarihleri eski.
Bir sorumu yanıtlamamışsınız ama tekrar sormak istiyorum. Diyelim dava uzayabileceği maksimum süreye kadar uzadı. Akabinde de icra süreci başladı ama varsayalım o da uzadıkça uzadı. Bu süreci yönetecek manevi gücünüz var mı veya var ise bu gücü nereden buluyorsunuz? Bu hususlarda en merak ettiğim konu bu esasen. Yani mesele maddiyat da değil, yıllar geçtikçe manevi gücünüzü nasıl koruyorsunuz? Eminim zaman zaman umutsuzluğa düştüğünüz de oluyordur diye tahmin ediyorum.
Benim sorular da biraz roportaj gibi oldu kusura bakmayın.
-
Geçmiş olsun. Dava süresi boyunca ne aracı kullandınız, avukat bugüne kadar ne kadar para talep etti ve dava sonuçlanınca ne kadar talep edecek? Bunlar gibi sebeplerle maddi manevi kayıp davası da açılabiliyor mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
geçmiş olsun. tam sonuca ulaşılamamış galiba.
benim merak ettiğim konu şu. bu emsal sayılıp başka bir davada atıyorum 3 ayda arabayı değiştirme kararı çıkıp neden yeni araba alınmıyor. 5 yıl sürmüş ya şaka gibi.... 2 kasa değişir üstüne..
yok bu parça vardı yok şu parça vardı. o yıl arabanın atıyorum orta paketi alındıysa orta paket şu andaki sıfır ile aynı değer aynı kriterde olmalı. yani şu andaki sıfır arabada acc var o zaman yoktu gibi birşey denilmemeli bence. en üst en full araba almıştım o yıl. bu yıl eger karar sıfır araba değişimiyse en üst paket neyse onu vermeleri gerekir. benim mantık böyle işliyor.
Bu dava emsal gösterilip diğerleri de hızlanacaksa ne güzel sonuç. iyi forumlar.
-
Öncelikle icra mevzusu şöyle, icra hukuk mahkemeleri kararları istisnalar hariç derhal uygulanır. (Hukuki anlamda tahiri icra edilemez) Bilirkişi araç için bi değer öngördü ve icra mahkemesi itirazı karara bağladıktan sonra ödeme yapılır. Karşı tarafın olayı istinafa veya yargıtay’a taşıması ödeme sürecini engellemez.
Manevi güç meselesine gelecek olursak, olay ilk başıma geldiğinde Volvo yetkilisi de beni süreçle tehdit etmişti ona da aynı şeyi söylemiştim dava süreci normal vatandaşlar için yıpratıcı ama benim için değil, bu konuda çok sabırlıyım.
Dava hakkıyla birlikte arabayı sıfır bedelinden satın almak isteyenler de oldu vermedim.
Tabi manevi gücü maddi güç sağlıyor bunu inkar edemem. S90 dışında evin ikinci arabası da var. Araç değişliği hevesimi diğer aracı değiştirerek tatmin ediyorum.
Sonuçta bu dava sonuçlansa hayatımda bir sey değişmeyecek gene s90 alacağım. Volvo yeni kasa çıkarmadığı sürece dert değil. Dava işi bu belli olmaz benim aleyhime de dönebilir. Sonuç olarak dava mevzusu hayatımda pek bir yer edinmiyor. O sebeple süreç beni yıpratmıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Araç tamir edildi, davaya konu arabayı kullanıyorum. Sadece tamirat sürecinde ikame araç kullandım.
Manevi tazminat konusunda bilgim yok ama ülkemizde manevi tazminat hep düşük miktarlı olur, o sebeple manevi tazminatı düşünmedim.
Dava sonuçlanınca ne kadar para talep edildiği konusu çok soruluyor. Mahkeme bu tür davalarda paraya hükmetmez. Aracın misliyle yani eşdeğer, aynısıyla değiştirilmesine hükmeder. O karar kesinleştikten sonra para mevzusu söz konusu olur o durumu da bir kaç mesaj önce ayrıntılı yazdım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu konuya yargı yabancı değil sayısız emsal karar var.
Ama davanın bu kadar sürmesi anormal değil son derece normal.
Ülkemizde en basit dava yıllarca sürer. Yargıtay incelemesine tabi herhangi bir davanın 7-8 yıldan önce bitmesi mümkün değil. O da en iyi ihtimal.
Komik olacak ama aslında benim dava ön gördüğümden daha kısa sürecek. Benim dosya iki yıldır istinafta inceleme sırası bekliyorum ve bir yıldan önce karar çıkacağını sanmıyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Avukata toplamda ne kadar ödediniz ve sonuna kadar ne kadar ödeyeceksiniz diye sormuştum aslında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler hocam yanıtınız için.
-
İcra mahkemesi kararı tehiri icra edilemiyor fakat genelde bu tip durumlarda karar istinafa taşındıysa menfi tespit davası açılıp daha sonra lehte bir karar çıkarsa istirdat davasına dönüşebiliyor. O durum da daha sıkıntılı. Tarafınıza yapılan reddiyat miktarı + kesilen tahsil harcı, cezaevi harcı gibi kalemlerin hepsini faiziyle talep edebilirler. Yakın takipteyim. Umarım kazanırsınız üstad
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Siz neden bu kadar bilgilisiniz avukat tanıdığınız mı vardı? Normal bir vatandaş bunları bilmez.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Söz konusu araç 40 bin kmde cortlamış. 40 bin kmdeki emsallerinin değeri başvuru günü tespit edilip bayinin bu meblağı ödeyerek aracı geri satın almasına imkan verecek bir düzenleme ile bu sıkıntıların sona ereceği kanaatindeyim. Neticede 40 bin km gezilmiş araba ile. Sıfırı ile değişim adil değil. Hayır işletmesi değil şirketler. Nacizane ve adilane olacağını düşündüğüm fikrim bu. Yani kasko şirketinin aracı perte ayırması gibi bayilerde ayırabilmeli.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Son durum hakkında bilgi vereyim, geçen hafta istinaftan karar çıktı, Volvo’nun istinaf başvurusu reddedildi.
istinaf kararının parasal sınır yönünden kesin olacağını düşünüyordum ama hesap hatası yapmışım. İstinaf kararının temyiz sınırı 350’bin olduğunu sanıyordum meğersem o duruşmalı temyiz sınırıymış.
Karar temyize tabi, bir kaç yıl da temyiz süreci olacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam son durumundan haberdar eder misin? Kaç yıldır konunu takip ediyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X