herkez bu konuda görüşlerini belirtisin bence vvt-i sizce.
vtec
vvt-i ve vtec calışma prensipleri olarak aynı hemen hemen bende vvt-i var cok memnunum ama vtec de kulladım cıvıc oda cok iii valla zor iş karar vermek hele şu anda biri125 civic corolla 124 ama torku daha fazla onunda su anda piyasadki en iii motorlar ve en güclü ve ekonomik motorlar bunlar zaten
vtec
VVT-I çok iyi nefes alabilen bir motor ve performanslı, az yakıt da sarfediyor. Vtec hiç kullanmadım ama VVTI saat gibi motor..
sen bana aralarındaki farkı söyle, ben sana hangisinin daha iyi olduğunu söyleyeyim...
Vvt-i ve vtec'in çalışma prensipleri farklıdır ancak amaçları aynıdır.
Vvt-i ile benzer özellikler gösteren sistemin adı ise i-vtec'tir...
i-vtec ve vteclerde controller sistemi var rahatlıkla modlanıyor vvti da bu özelliği duymadım. Hondanın vtec motorları rakibine göre daha performanslı ve draglarda boy gösteriyor.
peki ben söyleyeyim o zaman farkları, kararı sen ver :
temeldeki çalışma prensiplerini bildiğinizi varsayarak kısaca özetliyorum :
vvt (variable valve tecnology) : belirlenmiş bir devire kadar ekonomik, o deviri geçince performans eksantrikleri devreye girip subapları yönlendiriyor. bu sistemi honda kullanıyor. ayrıca bu sistem, rover'in 97 yıllarında ürettiği VVC (Variable Valve Control) sistemi ile hemen hemen aynı.
bunun daha gelişmişini yine honda i-vtec(intelligent - akıllı vtec), toyota ise vvt-i (vvt intelligent) olarak üretiyor. bu sistemlerde ise vtec ya da vvt teknolojisi sizin sürüş stilinizi öğreniyor ve eski sistemdeki fabrikada ayarlanmış sabit vtec açma devri yerine stilinize daha uygun bir açma devrini tespit edip o devirde açıyor...
bu durumda soruya geri dönersek :
vvt-i mı vtec mi dersen tabi ki VVT-I, ama I-VTEC mi VVT-I mı dersen o zaman tercih tamamen sana kalmış. yani VTEC ile VVT-I birbirinin rakibi değil. VVT-I, VTEC'ten daha gelişmiş bi sistem ve VVT-I'ın muadili I-VTEC...
karışık mı oldu ne?
quote:
Orjinalden alıntı: aya
peki ben söyleyeyim o zaman farkları, kararı sen ver :
temeldeki çalışma prensiplerini bildiğinizi varsayarak kısaca özetliyorum :
vvt (variable valve tecnology) : belirlenmiş bir devire kadar ekonomik, o deviri geçince performans eksantrikleri devreye girip subapları yönlendiriyor. bu sistemi honda kullanıyor. ayrıca bu sistem, rover'in 97 yıllarında ürettiği VVC (Variable Valve Control) sistemi ile hemen hemen aynı.
bunun daha gelişmişini yine honda i-vtec(intelligent - akıllı vtec), toyota ise vvt-i (vvt intelligent) olarak üretiyor. bu sistemlerde ise vtec ya da vvt teknolojisi sizin sürüş stilinizi öğreniyor ve eski sistemdeki fabrikada ayarlanmış sabit vtec açma devri yerine stilinize daha uygun bir açma devrini tespit edip o devirde açıyor...
bu durumda soruya geri dönersek :
vvt-i mı vtec mi dersen tabi ki VVT-I, ama I-VTEC mi VVT-I mı dersen o zaman tercih tamamen sana kalmış. yani VTEC ile VVT-I birbirinin rakibi değil. VVT-I, VTEC'ten daha gelişmiş bi sistem ve VVT-I'ın muadili I-VTEC...
karışık mı oldu ne?
Gayet açıklayıcı olmuş.Teşekkürler.
bence vtec
ya arkadslar 2 motorda silindir kapaklarının acılıp kapanmalrını ayarlayan sistem mevcut hemen hemen aynı motorlar 2 side canavar az yakar ve cok kacar lar karsılastırmak yanlıs onlar kardeş abisi hehe
her ikiside çok güzel motor...aynı menşei ürünler aynı kalite aynı sorumluluk aynı sağlamlık
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme