Şimdi Ara

VW 1.2 TSİ 105bg (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
111
Cevap
0
Favori
28.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kimse kızmasın darılmasın da ben burdan şunu anlarım. VW'de Porsche gibi yapmayı düşünüyor sanırsam. Düşük hacimli dizel üretmek istemiyor. Bilirsiniz ki Porsche dizel motor kullanmayacaklarını bildirmişlerdi.

    VW'de düşük hacimli dizel motor yapmak istemediği için düşük hacimli benzinli motorlar üzerine geliştiriyor kendini gibi geldi bana.
  • "1.6 dizel yolda seneye geliyor" deniyor
  • taner bey söylemişti.şu an forumda yok olsa yazardı kesin
  • Konumuza gelicek olursan bu TSİ 1.2 motorun toku nedir acaba bilen varmı?Taner bey biliyormusunuz acaba?Tahmininen 140-155 olmalı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kimse kızmasın darılmasın da ben burdan şunu anlarım. VW'de Porsche gibi yapmayı düşünüyor sanırsam. Düşük hacimli dizel üretmek istemiyor. Bilirsiniz ki Porsche dizel motor kullanmayacaklarını bildirmişlerdi.

    VW'de düşük hacimli dizel motor yapmak istemediği için düşük hacimli benzinli motorlar üzerine geliştiriyor kendini gibi geldi bana.



    iyide porsche zaten spor otomobil üretiyor.....sen hayatında dizel ferrari duydunmu ???? ki dizel porsche olsun!!!!!! dizel spor araba zaten olmaz!!!!!!! vw de aile araçları yapıyor.........vw dizelin üstüne gitmemeklede iyi yapıyor aslında traktör gibi motorları kim ne yapsın ??????

    Cayenne gibi bir jipi de var Porsche'nin. Söylentilerde Cayenne için. Hybrid oluyorda dizel neden olmasın.




  • Sevgili Erdor, Fever ve Plantamax

    VOLKSWAGEN tarafından şu anda geliştirilen 2 motor

    1.2 TSI (kaç valf olduğu belli değil, ama 16V olacağını düşünüyorum, teknolojik bir şart oldu bu) 105 HP gücünde, 1.6 8V motor yerine gelecek ve son ana kadar torku açıklanmayacak.

    1.6 TDI (kaç valf olduğu belli değil, ama 16V olacağını düşünüyorum, teknolojik bir şart oldu bu) 105 HP gücünde, 1.9 8V motor yerine gelecek ve son ana kadar torku açıklanmayacak.

    Fakat tecrübelerime dayanarak torkun eğer bu motorlar PASSAT kasasında kullanılacak ise, 150-160 Nm'den aşağ olacağını sanmıyorum. TDI'de yapısı gereği daha yüksek olacaktır, 200'e yaklaşacak, belki de geçecektir. VW rakiplerinin gerisinde kalmak istemiyor (bilhassa FORD ve PEUGEOT'un kullandığı 1.6 TDCI / 1.6 HDI motorunda).

    Not: VW'nin neden yıllarca 1.6 dizel motor geliştirmemesinin sebebini sorarsanız ana pazarı olan Almanya'da vergilerin motor hacimlerine göre alınmasının söz konusu olmaması, daha büyük hacimli bir dizel motorla daha iyi yakıt, tork ve güç değerlerinin aynı anda elde edilebildiği hususudur. Ayrıca 1.9 TDI 8V motor da VW'in uzun yıllardan bu yana ürettiği ve maliyeti ucuz olan bir motor olması nedeni ile tercih edilmiştir. Fakat onun da 1.6 8V benzinli gibi sonu geldi.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode


    "Komik" mi duruyor...? Bunu söylediğinize çok üzüldüm. Fotoğraftaki Passat benim ve motorundan çok memnunum. Motorun hacminden mi rahatsız oldunuz? Önemli olan motorun hacmi değil ürettiği kuvvet ve tork. 1.2 TSI de 1.6 8V motorun yerini alacak.

    Bu kadar araştırma ve paylaşım yapıyorum ama siz 1.4 TSI 122 HP 210 NM 16V motorun "komik" durduğunu söylüyorsunuz.

    Ne diyebilirim ki... hiçbirşey...


    Aynen katılıyorum Taner abi'ye. Gayet güzel açıklamış. Passat kasa olarak büyük bir kasa ama motorun özelliklerine bakarsanız son derece performanslı ve sunmuş olduğu 122 HP'lik güç ve 210 NM tork ile bu arabayı başarılı bir şekilde götürür. Önemli olan motorun 1.2 veya 1.4 olması değil. Artık teknoloji değişti ve bana göre VW bu teknolojiyi gayet güzel kullanıyor.




  •  VW 1.2 TSİ 105bg


    Eskiden motorlar bu şekilde üretilirdi. 2.8 litre, 6 silindir, düz, tek ateşleme bobini, meksefe/tevzii makarası/platin/distribütör ve kapağı, tek veka çift karbüratör, kocaman yağ karteri, üstten tek eksantrik, tek emme ve tek valf... 160 HP güç üretiyor bu OPEL COMMODORE motoru 1977'den 1988'e kadar.

    Şimdi 160 HP 1.4 litreden kolayca çıkıyor. Hem de hiç zorlanmadan ve daha az yakıt tüketerek.

    Teknolojiye dur demek imkansız. Zaten kimse de dur demek istemiyor. Sonuç olarak 1.2 TSI 105 HP de çıkacak. Vergilerle boğuşan Türk otomobil severler için bu çok iyi bir haber.

    Taner Göde




  • taner bey aklıma birşey takıldı. 1.6 102bg 8V'lik motorun passat'ı nasıl kaldırdığını bilmiyorum hiç kullanmadığım için.yeni çıkacak olan 1.2'lik motor eski 1.6'lık gibi performans mı sunacak yoksa daha mı peerformanslı olacak.kısacası düşük hacime gidilmesinin sebebi sadece yakıt tüketimi ve vergiler mi yoksa performans arttırma da buna dahil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fever2006 -- 7 Haziran 2008; 11:09:36 >
  • Sevgili Fever 2006,

    1.2 TSI motor (16 Valfli olacaktır, çok büyük olasılıkla) turbolu ve 1200 cm3 hacimli, 105 HP (3 HP fazla) güç ve 150-160 NM aras tork üretecektir, ama tabii ki çok daha az yakacaktır. Passat'ı da kolayca kaldıracağından eminim. Almanya'da Passat orta sınıf bir araç ve alışverişe giden ev hanımları için ailenin "temel" aracı. Almanya'yı Passat sırtlamakta. Zaten VW araştırma ve deneme yapmadan bunu çıkarmayacaktır. Kesin ispat ettikten sonra motoru araçlarında kullanacaktır. Downsizing, yani Küçültme ile yakıt tasarrufu maksimiz edilmektedir.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    ...

    1.4 tsı olanların 140 ve 170 seçenekleri çok güzel 1.6 tsı 180hp ve 210 hp seçenekleri olsa 1.8 tsı 220 hp ve 240 hp seçenekleri olsa vw dünyada lider olur.....anlamadığım bu kadar kafa sahibi adam ve mühendis warken neden pazarın işleme şeklini bozupta lider konuma oturamıyorlar??????


    Evet, Ferdinand Piech ve yerine bıraktığı ekip hiç bir şey bilmiyor, bir tek plantamax biliyor bir devin nasıl yönetileceğini.

    Özellikle bu yorumun üzerine biraz düşün bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Kimse kızmasın darılmasın da ben burdan şunu anlarım. VW'de Porsche gibi yapmayı düşünüyor sanırsam. Düşük hacimli dizel üretmek istemiyor. Bilirsiniz ki Porsche dizel motor kullanmayacaklarını bildirmişlerdi.

    VW'de düşük hacimli dizel motor yapmak istemediği için düşük hacimli benzinli motorlar üzerine geliştiriyor kendini gibi geldi bana.



    iyide porsche zaten spor otomobil üretiyor.....sen hayatında dizel ferrari duydunmu ???? ki dizel porsche olsun!!!!!! dizel spor araba zaten olmaz!!!!!!! vw de aile araçları yapıyor.........vw dizelin üstüne gitmemeklede iyi yapıyor aslında traktör gibi motorları kim ne yapsın ??????


    plantamax selam, sadece TSI 170 uçmaz benim tek geçtiğim dizel spor arabadır AUDI R10 TDIhttp://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili Erdor, Fever ve Plantamax

    VOLKSWAGEN tarafından şu anda geliştirilen 2 motor

    1.2 TSI (kaç valf olduğu belli değil, ama 16V olacağını düşünüyorum, teknolojik bir şart oldu bu) 105 HP gücünde, 1.6 8V motor yerine gelecek ve son ana kadar torku açıklanmayacak.

    1.6 TDI (kaç valf olduğu belli değil, ama 16V olacağını düşünüyorum, teknolojik bir şart oldu bu) 105 HP gücünde, 1.9 8V motor yerine gelecek ve son ana kadar torku açıklanmayacak.

    Fakat tecrübelerime dayanarak torkun eğer bu motorlar PASSAT kasasında kullanılacak ise, 150-160 Nm'den aşağ olacağını sanmıyorum. TDI'de yapısı gereği daha yüksek olacaktır, 200'e yaklaşacak, belki de geçecektir. VW rakiplerinin gerisinde kalmak istemiyor (bilhassa FORD ve PEUGEOT'un kullandığı 1.6 TDCI / 1.6 HDI motorunda).

    Not: VW'nin neden yıllarca 1.6 dizel motor geliştirmemesinin sebebini sorarsanız ana pazarı olan Almanya'da vergilerin motor hacimlerine göre alınmasının söz konusu olmaması, daha büyük hacimli bir dizel motorla daha iyi yakıt, tork ve güç değerlerinin aynı anda elde edilebildiği hususudur. Ayrıca 1.9 TDI 8V motor da VW'in uzun yıllardan bu yana ürettiği ve maliyeti ucuz olan bir motor olması nedeni ile tercih edilmiştir. Fakat onun da 1.6 8V benzinli gibi sonu geldi.

    Selamlar,

    Taner Göde

    Taner bey şöyle bir handikap oluşmuyormu acaba.Bildiğiniz üzere küçük motorlu turbolu araçlar yokuşda kalkarken zorlanıyor yada istop ediyor yani motoru belli bir devire getirmeniz gerekiyor.Turbo devreye giriyor ve yokuşda ancak böyle kalkabiliyor yoksa istop ediyor. Birkaç defa rastladım.(opel corsa 1.3 turbo motoru örnek olarak) Yani demek istediğim passata 1.2TSİ takılırsa yokuşda kalkarken devamlı turbonun devreye girdirmeyemi çalışıcaz.Belli bir devire motoru getirmemiz gerekicek atıyorum 1750d/dk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 7 Haziran 2008; 20:39:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    Cayenne lüx suv segmenti bir araç; G SEGMENTİ SPOR ARAÇ MI????? suv segmentinde tabiki dizel çok normal



    Sadece spor araç için konuşmuyorum bende zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 7 Haziran 2008; 20:59:47 >
  • peki arkadaşlar daha geçen gün forumda açılan bir konuda almanya da ki jetta larda tsi seçeneğinin kalmış olduğu yazıyordu bu konuya açıklık getirebilirmisiniz.gelelim 1.2tsi seçeneğine bence bu motorun torku 150 nm dan kesinlikle fazla olacak.tahminim 160-170 arası.
  • Tork 170 mn nin üzeride olacak .Ayrıca 122 lik seçenekle twincharge lerin blok iç yapısı aynı değildir.
  • Plantamax,
    Ferrari ve Porsche dizel spor araba üretmiyor ama Audi dizel spor araba üretiyor. Üstelik bu motorları ile ödül üstüne ödül alıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atikus -- 8 Haziran 2008; 12:24:14 >
  • İmzamdaki arabamı satıp 122 HP Passat mı alsam acaba? Tanergode 122 Passat'tan çok memnun. Ben de arabamdan memnunum ama biraz daha geniş olmasını istiyorum.

    5 Ocak 2008'de aldım arabamı. Daha 3900 km'de. Kaç YTL'den satışa çıkarabilirm? Fikri olan var mı?
  • Sevgili Atikus,

    Aracımızı sizden 18 gün sonra almışım. İkisi de aynı motor, ama Passat'taki 10 Nm faa fazla torka sahip. Lütfen aracınızı gerçekten daha büyük iç hacmi olan bir araca ihtiyacınız varsa satınız. Zarar etmenizi kesinlkle istemem. Ayrıca kesin kafaya koydysanız aracınızı VW çok iyi bir fiyata geri alacaktır. Önce VW bayii / DOD ile konuşunuz, ondan sonra (tatmin olmaz veya forumdan bir alıcı çıkmazsa) piyasada satarsınız.

    Golf tabanlı bir otomobile 8 yıl bindim, aldığımda çocuğum yoktu, şimdi oğlum 7 ve kızım 1 yaşında, doğal olarak daha büyük bir araç istiyorum.

    Selamlar

    Taner Göde
  • 1.6 8v vw motorları uzun süreler övüldü sonra ne olduysa yerilmeye başlandı hemde aynı ağızlardan. -ALINTI-"Geçtiğimiz yıla kadar VW'nin Golf ve Bora modellerindede görev yapan 1596 cc hacmindeki motor 5600 d/d'de102 HP güç, 3800 d/d'de ise 148 Nm tork üretiyor. Otomobilinağır kasasını taşımakta güçlük çekmemesine rağmen ancaksınırlı bir performansa izin veriyor.
    Octavia yaptığımız performans testlerinde 0'dan 100km/s hıza 12 saniyede ulaştı. 200 km/s'lik son hızanazlanarak yükselen Octavia, testimiz süresince 100km'de ortalama 8.5 litre kurşunsuz benzin tüketti. Motorun8 supaplı olmasından ötürü yakıt tüketimi 16 supaplırakiplerine göre biraz yüksek. 55 litrelik deposu ileOctavia'nın menzili 647 km."-- İlginç koca octavia kasasında 0-100 12sn son hız 200km(16v rakiplerinin en iddalılarına eşit hatta fazla) ama PERFORMANS SINIRLI :)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.