Şimdi Ara

VW'e misafirliğe gidiyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar, şubat ayında Almanya ziyareti yapacağız. Gideceğimiz yer Wolfsburg'a yakın olduğu için Vw fabrikasına tur düzenlemişler. Bugün onay maili geldi 20 kişi için 200 Euro ücret ödeyeceğiz. Sadece doğuş değil Almanya merkez de öpücü. :)


    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Gittim, gezdim, döndüm....

    28 Şubat günü fabrikaya gezimizi gerçekleştirdik. Fabrika epey büyük toplam büyüklüğü yaklaşık olarak Monako kadar varmış. Hatırladığım kadarıyla 1936 yılında kurulmuş ve o yıllarda fabrikanın bulunduğu alana öncelikle fabrikayı inşa etmişler ve Wolfsburg kenti fabrikanın çevresie fabrikadan sonra kurulmuş.

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Fabrika çok büyük olduğundan epey fazla gitiş kapısı mevcuttu. Giriş kapısını bulabilmek için epey uğraştık. Kapıyı bulduktan sonra park yeri bulma konusunda daha fazla uğraştık. Fabrika'da epey fazla çalışan olduğu için ve sanırım büyük çoğunluğu araçları ile geldiği için park yeri bulmak oldukça güç.

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Öncelikle söyleyeyim az sonra yazacağım rakamların hepsi 3 aşağı 5 yukarı hatırladığım rakamlar. Hiç bir yere not almadım aklımda kalanları yazacağım. :) Fabrika 3 vardiya çalışmakta imiş ve cumartesi pazar günleri tatil. Yanlış anlamadıysam 70000 çalışan varmış. Bunun yanında dünya genelinde 600000 çalışanları olduğunu söyledi bizi gezdiren rehber. Dünya'da en çok satan aracın VW olduğunu ve yanlış hatırlamıyorsam 10 milyon üzeri gibi bir senelik satıştan bahsetti.

    Gezi başlamadan önce bizi bir odaya aldılar ve vw tanıtımını içeren yaklaşık olarak 15 dakikalık bir sunu izlettiler ve orada firma ile ilgili çeşitli sayısal bilgiler verdiler. İçeride fotoğraf çekmek maalesef yasaktı. Rehber VW'nin çevreye karşı çok duyarlı olduğunu ısrarla söyleyip durdu. Sanırım emisyon olayından sonra böyle bir politika izliyorlar. Yakın dönemde özellikle elektrikli otomobil konusunda bir yarışı izleyeceğiz sanırım. Gördüğüm kadarıyla Avrupa bu konuda son derece ciddi. Oradayken radyoda Almanya merkez yönetiminin eyaletlere dizel otomobilleri yasaklama konusunda yetki verdiğini dinledim. Euro 5 ve altı standarttaki otomobillerin sıkıntı yaşaması muhtemel görünüyor. VW rehberi yatırımlarının elektrikli otomobiller üzerinde yoğunklaştığını ve önümüzdeki sene çıkacak yeni Golf'ün şu anda 300 Km olan menzilinin 500-600 km'ye çıkarılacağını söyledi.

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Sunu bittikten sonra bizi (20 kişilk bir gruptuk) üstü açık bir araca alıp fabrikayı gezdirmeye başladılar. Wolfsburg fabrikasında Golf, Tiguan ve Touran üretiliyormuş ancak çoğunluk Golf. Hergün 1500'ü Golf olmak üzere 3000 ya da 3500 araç banttan iniyormuş.

    Hergün tren ve tırlar üzerinde farklı farklı binlerce parça fabrika'ya giriş yapıyor. Öncelikle dev presler altında işlenen çelik levhalar kaporta parçalarını oluşturuyor. Preslerde oluşturularn levhaların daha sonra onlarca robotun senkronize çalışmasıyla kaynaklanmasına ve yavaş yavaş kaportanın ortaya çıkmasına şahit olduk. Her robot işini bitirince aracı üst katta bulunan hatta yüklüyor ve araç bir sonraki istasyona ilerliyor. Bu arada yine eski robotların yenilendiğine ve yeni robotların çok daha çevreci olduğu gezi boyunca üstüne basa basa söylendi. Bu arada yenilenen robotlar Japon malı. :)

    Özellikle kaportanın oluşması epey otomasyona bağlanmış. Oluşturulan kaporta 6 aşamalı boya işlemini gördükten sonra birleştirme hattına geliyor. Bu alan en fazla sayıda işçinin çalıştığı alan. Yürüyen bir bant üzerinde işçiler bekliyor ve her işçi kendine ait işi gerçekleştiriyor daha sonra araç diğer işçinin önüne gidiyor. Saat başı işçilerin yaptıkları işi değiştiriyorlarmış. Kaporta ile motor ve şasinin birleşme işlemine evlilik adını veriyorlar ve bu işlem yine robotlar tarafında yürütülmekte. Daha sonraki aşamada göğüs, lastikler ve diğer parçalar monte ediliyor ve son olarak test edilerek araç satışa hazır hale geliyor.

    Bu arada bu seri 2 kapılı modellerin son serisi olacakmış bu seneden sonra sadece 4 kapılı model üretimi gerçekleşecekmiş zira 2 kapılı modelin üretim maliyeti oldukça yüksekmiş.

    Bu arada VW fanı değilim ve Citroen C4 kullanıyorum. Ancak fabrika gerçekten etkileyici. 2 saatlik tur sonunda ben işleyişe hayran oldum. Almanların iş ahlakına hep saygı duymuşumdur bu durumu yerinde görme fırsatım oldu. Adamlar boşuna dünya lideri olmamışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitto -- 4 Mart 2018; 16:18:49 >







  • hem ziyaret hem ticaret diye boşuna dememişler.
  • Oturup bir pazarlık yapın. Bir DH'li dibine kadar pazarlık yapmadan, hemde VW'ye karşı, hayatta o kapıdan içeri girmez

    20 kişi giriyorsunuz az değil, kişi başı 10 euro yapar. Volvo 20+ gruplar için kişi başına 7,5 euro istiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Kasım 2017; 23:3:10 >
  • Wilcommen vosfagen ich liebe das auto nicht Dsg zortingen alles kaputt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biraz bekle babayiğitler fabrikayı açınca gezersin.gerçi onlarda osmangazi gibi hem girişte hem çıkışta alabilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim gezi başladı. Mercedes kiralamıştık ofiste 2 seçenek verdiler tiguan ya da bu alfa dediler. Seçim yapmamız zor olmadı. :)

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz tur icin 10 euro'ya fazla diyorsaniz almanyaya gitmeyin hocam. Muzeler vs her sey cok pahali. Adamlar da babasinin hayrina gezdirmicek tabii ki fabrikayi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • italyadaki ferrari fabrikasının turu da 10 euroydu. ne yani koskoca vw ferrariden aşşağı mı kalsın!
  • Adam başı 10 euro pahalı değil, biz fakiriz..
  • Donanım Haber'in gücünü abdülkerime göster.
  • Nem hep 5 yuroluk alıyorum.
  • Türk müşteriler için ne dusunuyorlar en çok opulenler arasında kaçıncı siradayiz bazzat osssun tirent ossun bir felsefe mi sorar misiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Topkapi girisi de muzeler su bu haric 40 TL.Bizim paramizla 40 TL



    Onlarin parasiyla 10 Euro 10 TL



    Ha topkapi bambaska orasi ayri ama komple gezeceksen 60-70 TL civari falandi galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 28 Şubat günü fabrikaya gezimizi gerçekleştirdik. Fabrika epey büyük toplam büyüklüğü yaklaşık olarak Monako kadar varmış. Hatırladığım kadarıyla 1936 yılında kurulmuş ve o yıllarda fabrikanın bulunduğu alana öncelikle fabrikayı inşa etmişler ve Wolfsburg kenti fabrikanın çevresie fabrikadan sonra kurulmuş.

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Fabrika çok büyük olduğundan epey fazla gitiş kapısı mevcuttu. Giriş kapısını bulabilmek için epey uğraştık. Kapıyı bulduktan sonra park yeri bulma konusunda daha fazla uğraştık. Fabrika'da epey fazla çalışan olduğu için ve sanırım büyük çoğunluğu araçları ile geldiği için park yeri bulmak oldukça güç.

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Öncelikle söyleyeyim az sonra yazacağım rakamların hepsi 3 aşağı 5 yukarı hatırladığım rakamlar. Hiç bir yere not almadım aklımda kalanları yazacağım. :) Fabrika 3 vardiya çalışmakta imiş ve cumartesi pazar günleri tatil. Yanlış anlamadıysam 70000 çalışan varmış. Bunun yanında dünya genelinde 600000 çalışanları olduğunu söyledi bizi gezdiren rehber. Dünya'da en çok satan aracın VW olduğunu ve yanlış hatırlamıyorsam 10 milyon üzeri gibi bir senelik satıştan bahsetti.

    Gezi başlamadan önce bizi bir odaya aldılar ve vw tanıtımını içeren yaklaşık olarak 15 dakikalık bir sunu izlettiler ve orada firma ile ilgili çeşitli sayısal bilgiler verdiler. İçeride fotoğraf çekmek maalesef yasaktı. Rehber VW'nin çevreye karşı çok duyarlı olduğunu ısrarla söyleyip durdu. Sanırım emisyon olayından sonra böyle bir politika izliyorlar. Yakın dönemde özellikle elektrikli otomobil konusunda bir yarışı izleyeceğiz sanırım. Gördüğüm kadarıyla Avrupa bu konuda son derece ciddi. Oradayken radyoda Almanya merkez yönetiminin eyaletlere dizel otomobilleri yasaklama konusunda yetki verdiğini dinledim. Euro 5 ve altı standarttaki otomobillerin sıkıntı yaşaması muhtemel görünüyor. VW rehberi yatırımlarının elektrikli otomobiller üzerinde yoğunklaştığını ve önümüzdeki sene çıkacak yeni Golf'ün şu anda 300 Km olan menzilinin 500-600 km'ye çıkarılacağını söyledi.

    VW'e misafirliğe gidiyorum.

    Sunu bittikten sonra bizi (20 kişilk bir gruptuk) üstü açık bir araca alıp fabrikayı gezdirmeye başladılar. Wolfsburg fabrikasında Golf, Tiguan ve Touran üretiliyormuş ancak çoğunluk Golf. Hergün 1500'ü Golf olmak üzere 3000 ya da 3500 araç banttan iniyormuş.

    Hergün tren ve tırlar üzerinde farklı farklı binlerce parça fabrika'ya giriş yapıyor. Öncelikle dev presler altında işlenen çelik levhalar kaporta parçalarını oluşturuyor. Preslerde oluşturularn levhaların daha sonra onlarca robotun senkronize çalışmasıyla kaynaklanmasına ve yavaş yavaş kaportanın ortaya çıkmasına şahit olduk. Her robot işini bitirince aracı üst katta bulunan hatta yüklüyor ve araç bir sonraki istasyona ilerliyor. Bu arada yine eski robotların yenilendiğine ve yeni robotların çok daha çevreci olduğu gezi boyunca üstüne basa basa söylendi. Bu arada yenilenen robotlar Japon malı. :)

    Özellikle kaportanın oluşması epey otomasyona bağlanmış. Oluşturulan kaporta 6 aşamalı boya işlemini gördükten sonra birleştirme hattına geliyor. Bu alan en fazla sayıda işçinin çalıştığı alan. Yürüyen bir bant üzerinde işçiler bekliyor ve her işçi kendine ait işi gerçekleştiriyor daha sonra araç diğer işçinin önüne gidiyor. Saat başı işçilerin yaptıkları işi değiştiriyorlarmış. Kaporta ile motor ve şasinin birleşme işlemine evlilik adını veriyorlar ve bu işlem yine robotlar tarafında yürütülmekte. Daha sonraki aşamada göğüs, lastikler ve diğer parçalar monte ediliyor ve son olarak test edilerek araç satışa hazır hale geliyor.

    Bu arada bu seri 2 kapılı modellerin son serisi olacakmış bu seneden sonra sadece 4 kapılı model üretimi gerçekleşecekmiş zira 2 kapılı modelin üretim maliyeti oldukça yüksekmiş.

    Bu arada VW fanı değilim ve Citroen C4 kullanıyorum. Ancak fabrika gerçekten etkileyici. 2 saatlik tur sonunda ben işleyişe hayran oldum. Almanların iş ahlakına hep saygı duymuşumdur bu durumu yerinde görme fırsatım oldu. Adamlar boşuna dünya lideri olmamışlar.




  • bahsettiğiniz üretim modeli artık endüstrinin vazgeçilmezi, büyük üretim sayıları olan tüm markalar aynı bant sistemini kullanır. Ülkemizdeki renault vb. diğer markalarda da aynı üretim bandı mevcut.
  • Zaten bu üretim bandı olmadan bu sayıda ürün üretmek mümkün olmaz sanırım. Umarım bizim dizayn edeceğimiz bize ait fabrikalara kavuşuruz ülke olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.