Şimdi Ara

VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
4.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • @deathrider13 hocam elimde 50 bin lira civarı nakit para olsa seçenek o kadar çokki anlatamam. Dediğinizde haklısınız.
    İkinci ele yönelir kaliteli, az yakan beni üzmeyecek bir araç alırdım. Ama işin içine kredi girdiği zman faizsiz kampanya mantıklı geliyor.

    @caldexter hocam makyajlı kasalar 2015'te gelecek.
    Almayı düşündüğüm şu anki kasa. Aracı test ettim, beğendim. Ama yakıt konusundaki soru işaretlerim devam ediyor.
    TSI'lar daha az yakıyor gözüküyor yorumlarda. Ecoboost ne kadar fazla yakıyor onu merak ediyorum.
    Kullanan bir arkadaş gelse şehiriçi 500 km kullandım ortalama hızım 25 km idi şu kadar yaktım dese mesele netleşecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackerbekir

    @deathrider13 hocam elimde 50 bin lira civarı nakit para olsa seçenek o kadar çokki anlatamam. Dediğinizde haklısınız.
    İkinci ele yönelir kaliteli, az yakan beni üzmeyecek bir araç alırdım. Ama işin içine kredi girdiği zman faizsiz kampanya mantıklı geliyor.

    @caldexter hocam makyajlı kasalar 2015'te gelecek.
    Almayı düşündüğüm şu anki kasa. Aracı test ettim, beğendim. Ama yakıt konusundaki soru işaretlerim devam ediyor.
    TSI'lar daha az yakıyor gözüküyor yorumlarda. Ecoboost ne kadar fazla yakıyor onu merak ediyorum.
    Kullanan bir arkadaş gelse şehiriçi 500 km kullandım ortalama hızım 25 km idi şu kadar yaktım dese mesele netleşecek.


    hocam zaten ford o paranın faizini bir şekilde alıyor siz kafanızı ona takmayın..
    O aracı başka banka faiziyle peşin alsanız 3 aşağı 5 yukarı aynı seye gelir..

    Sırf faizden 1000 lira kar edecem diye yanımdaki yolcu koltuğunda iki büklüm sıkışan birini görmek istemem..Sırf fordun ön yolcu koltuğuna oturun yeni kasa almaktan vazgecersiniz..Onun dışında araç cidden güzel ama c sınıfı arabadaki genişlik yok..Siz konfor aarıyorsunuz ama yanınızda oturacak için konforlu olmayacak..




  • 1.5 DCİ 110 240 MEGANE 3 TE değerlendirin az yakar pişman etmez
  • Hocam bence fiesta ile devam edin masrafa gerek yok . Fiyatlar çok pahalı şuan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mete16

    Hocam bence fiesta ile devam edin masrafa gerek yok . Fiyatlar çok pahalı şuan.

    Fiyatlar pahalı evet. Ama düşeceği de yok.
    Hatta sürekli zam geliyor.
    Normal kredi düşününce tekrar eski seçeneklere döndüm.

    Bu konuyu açtığımda golf 1.2 tsi comfortline 50.200 iken şu anda 58.600.
    Keşke o zaman alsaymışım diyorum şu anda.
    Belki 6 ay sonra yine aynı pişmanlığı yaşayacağım.
  • yeni polo dsg 1.2 90 51tl ile 58e golf man conf arasında hangisi mantıklı olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkcald

    yeni polo dsg 1.2 90 51tl ile 58e golf man conf arasında hangisi mantıklı olur ?

    Kesinlikle golf daha mantıklı. Polo bi alt sınıf. İllaki otomatik olacak diyorsanız diyecek bir şeyim yok. Ama manuel olabilirse golf derim.
    Ancak confortline'da CC yok.
    Sürüş konfor paketi ekletmeniz lazım.

    Tabi araç bulabilirseniz.
    En erken Ağustos'a teslim ederiz diyorlar :D
    1 kuruş bile indirim yapmıyorlar.
    Elinde olan bayileri sorgulattım. Bulunduğum ile uzak illerde.

    Klasik doğus satış rezilliği işte.
  • Konuyu açtığım tarihlerde yani 2013'ün son deminde araba alınmalıymış.
    Ekonomik şartlar, iş hayatımda olabilecek değişiklikler nedeni ile alma işini ertelemiştim.
    Sonrası malumunuz ÖTV zammı ve kur zamları ile konu açıldığındaki fiyatlar ile şuanki fiyatlar arasında 10 bin tl kadar fark oluştu.

    Fiesta Trend'ten sonra full donanım bir araç almak istiyordum. Uzun yollarda bunun eksikliğini çok yaşadım. 20 bin km civarı yıllık yol yapan birisi için de dizel almak daha mantıklıydı. Bir sürü araç test ettim. Bagajı büyük olsun, içi ferah olsun, yakıtı uygun, full donanım dediğinizde sıfır C sınıfı bir araç 70 bin TL'yi geçiyor.

    Bu rakama çıkamayacağım için 50 bin civarı sıfır araçları inceledim son günlerde.
    Dizel 50 bin civarı sıfır araç diyince karşımıza c-elyse ve 301 çıkıyor. Bu araçlara bir türlü ısınamadım. Sebepleri çok. Amacım tartışmak olmadığı için yazmayacağım.
    Ford'un yeni çıkardığı hafif ticari Courier dikkatimi çekti. Gittim test ettim. İzlenimlerimi şu iki mesajda bulabilirsiniz:
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=93578761
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=93619004

    Titanium plus donanımı tam istediğim gibi. Kullanışlı tüm donanımlar mevcut. Start-stop, Koltuk ısıtma, ön cam ısıtma, sürücü yolcu yan hava yastıkları, hız sabitleme, hız sınırlandırıcı, yokuş kalkış desteği, Bluetooth (Ford SYNC sesli komut sistemi), Lastik basınç izleme sistemi, vb. donanımları ile beni kandırdı diyebilirim. Bunların bir çoğu yukardaki araçlarda yok. 1.6 dizel. Yakıtı güzel. Ön cam genişliği ve yüksekliğinden dolayı içi ferah. Dizel araç olmasına rağmen içi oldukça sessiz. Dizel olduğunu anlayamazsınız.

    Evet hayalimde full donanımlı C sınıfı bir sedan vardı. Focus veya Golf seçeneklerim arasındaydı. Ama bütçe yetmedi.
    İhtiyaçlarımı karşılayacak bir araç olması nedeni ile Courier için kapora verdim. Araç 1 ay sonra gelecek.
    Fiesta'yı satıp üzerini faizsiz kredi ile ödeyeceğim. Bu süreçte vazgeçersem kaporayı geri alabileceğim.

    Hız limiti panelvan olduğu için bineklere 110 olan yerde bu 100. Çok kritik değil.
    Yıllık muayene şartı var. Bunların farkındayım.

    Buraya yazma sebebim de tartışmak için değil, konunun akıbetini merak edenler içindir. Biraz geç oldu keşke konuyu açtığımda alsaydım bir araç ama nasip değilmiş. Nasip bugünlere ve Courier'e imiş. Hayırlısı olsun artık.




  • valla herkes yılsonu ocak başı kampanya derken zam geldi, o da sizin şansızlığınız
  • hocam sana leon demiştim ben de gittim golf aldım. herhalde ikinci eli diye kapatırım aradaki farkı bir de daha konforlu diye düşündüm
  • genelde herkez bu iki araba arasında kalmış:) bende çok düşündükten sonra golf 1.2 dsg aldım. seatı her nekadar vw grup üretsede kullanılan malzemeler ve işçilik bir golf değil. 1.2 motorda beni çok şaşırttı, benim gibi sakin kullanan insanlar dizel tüketim verilerini kolaylıkla yakalayabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackerbekir

    Arkadaşlar merhaba,
    2012 Ford Fiesta 1.25i Trend sahibiyim. %0 faiz kampanyasından faydalanıp almıştım. Son 1 taksidi kaldı.
    Aracı şehir içi kullanım için almıştım ve memnunum o konuda. İzmir trafiği + kısa mesafe (ev ile iş arası 4 km) 6.8 - 7.4 lt yakıyor kullanıma bağlı olarak. İşe değilde izmir içi uzun mesafelerde 6.5'lere kadar düşüyor.
    Son iki aydır işim gereği uzun yol yapmak durumunda kaldım. Fiesta uzun yol arabası değil zaten o niyetle almamıştım. 6 bin km yol yaptım uzun yolda. Yakıt sakin kullanımda 5.5'lere düşüyor. Ama şehirler arası 90 ile gitmek çok zor. Otoyollarda 140 - 150, normal yollarda radara uyarak (maks 120) ile gittiğimda bu tutar 6.4'lere çıkıyor. Maalesef çok yordu beni. Yakıt konusunda değil ama ciddi yordu beni. Her eve geldiğimde fazladan dinlenmek durumunda kaldım. Fiestam şu an 20bin km'de.

    Fiesta'dan önce ikinci el alırdım. İlk arabam 2001 Opel Vectra 2.0 dizeldi. 8 ay kullandım 4 bin lira masraf yaptım(Klima, ABS, Turbo, vb. gibi aksamlara motoruna değil.) Arabadan soğudum ve sattım.
    Sonra 2003 otm. vites lpg'li Ford Focus aldım. Araçtan çok memnundum. Sürüş dinamizmi harikaydı. O arabada da sürekli lpg sıkıntıları çektim. Gereksiz yere benzine geçmeler felan derken beynini değiştirip sattım. Yani arabayı düzeltip sattım.

    Sadede gelecek olursam ikinci el araçlarımda istemediğim durumlar ile karşılaştım. En sonunda Fiesta aldım ve Allah nazardan korusun aldığımdan beri sadece bakım için servise gittim onun haricinde hiçbir sıkıntı yaşamadım çok şükür. Ancak uzun yol kullanımı beni oldukça rahatsız ediyor artık. Ayrıca 15 aylık bebeğim var. Dolayısı ile sıfır C sınıfı bir araç almayı düşünmeye başladım.

    Kredi yeni bitti. Tekrar kredi çekip alabileceğim.
    Çok araştırdım. 50 bin tl civarı araç bakıyorum.

    Öncelikle karar vermem gereken konu motor meselesi. Ya eski teknoloji atmosferik motor alacağım yada yeni turbo destekli motorlara yönelecektim. Atmosferik motorlardan vazgeçtim. LPG meselesinden dolayı.
    Yakıt anlamında beni üzmesin, uzun yolda yormasın ve yeni turbo destekli motor olsun dediğimde karşıma 50k'ya GOLF 1.2 TSI BMT Comfortline çıktı.
    Araştırdım motordan da arabadan da genel olarak memnun insanlar.
    Sadece yakıt konusu muamma. Karşıt fikirler çok fazla.

    Ardından 50K'ya alınabilecek dizelleri inceledim. Hyundai i30, Kia Ceed, Seat Leon çıktı karşıma. i30 ile Ceed gerçekten donanımlı ve dış tasarımları güzel araçlar. Ama Leon'a göre çok yaktıkları için onları da eledim. Dizel seçenek olarak geriye Seat Leon 1.6 TDI Style 'da karar kıldım.

    Hemen almayacağım başta da dediğim gibi zaten 1 ay daha taksidim var. Sonrasında maddi durumuma bakıp ya alacağım ya da Fiesta ile devam edeceğim. Bu arada iki araçta manuel olacak..

    Sizlerden bu seçim aşamasında bana yardımcı olmanız. Lütfen konuyu baltalamadan mantıklı nedenlerle önerilerde bulununuz. Özellikle bu iki aracı kullanan arkadaşların tavsiyeleri çok ama çok önemli benim için. Yukarıda anlattığım kriterlere göre önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkürlar..

    Alacağınız araç hakkında fikir vermek için değil fakat çok ciddi dikkatimi çeken bir yanlışı düzeltmek için yazıyorum. Atmosferik motorda LPG meselesi diye bir durum yok zira eski nesil atmosferik motorlar LPG ile 100% uyumlu motorlardır.

    Benim 2011 model polo 1.4 aracım var. Alır almaz LPG taktırdım. Ve 30000km'dir LPG ile kullanıyorum. Şu ana kadar hiçbir sıkıntı çıkarmamakla beraber LPG taktırma masrafını da amorti etti.

    Performans meselesi çok farklı bir olay. Gaza basınca nazlı nazlı gidiyor. Arkamdan bol bol selektör yiyorum lakin bu benim için sorun teşkil etmiyor. Çünkü LPG'de 100 km tüketim değeri ortalama 7.2 ile 7.8 litre aralığında değişiyor. LPG'yi 2.1 TL'den aldığımı da söylersem ekonomi odaklı bakılırsa ne kadar muhteşem bir tüketim olduğu açıkça belli olur.

    Eğer amacınız ekonomi yapmak ise atmosferik-LPG uyumunu gözardı etmeyin. Yok eğer yeni nesil, bastı mı uçan bir motor diyorsanız tsi motorlar da bunun için gayet idealdir.




  • leidenfrost L kullanıcısına yanıt
    Hocam konu baya eski.

    Konu sahibi en son Courier icin kapora vermisti,2-3 mesaj ustte var:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Hocam konu baya eski.

    Konu sahibi en son Courier icin kapora vermisti,2-3 mesaj ustte var:)

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.