Şimdi Ara

VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
4.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackerbekir

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    Golf hakkinda nacizane onerim 17"jant secmemeniz 1.2 tsi ile birlikte.Hem tuketimi olumsuz etkilecektir hem de bagimsiz suspansiyon olmadigi icin daha rahatsiz olacagini dusunuyorum.

    Not:Golf siparisinden vazgecen birine denk gelmezseniz,muhtemelen bekleyin diyecekler.


    Anladım hocam. Not ediyorum bir yere. Size bir sorum daha olacak. TSI motorların yağ eksilttiği yönünde bir bilgi var. Sizde durum nasıl. Ne kadar eksiltiyor. Siz kendiniz mi ekliyorsunuz yoksa servise mi ekletiyorsunuz?

    Leon 1.6 tdi'da bağımsız süspansiyon mu var torsiyon mu var. Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    Henuz boyle bir gozlemim yok,olmaz da insallah.
    Ancak aracin kullanim kilavuzunda ilk 5000km eksiltebilecegi soyleniyor.Serviste ucretsiz eklediklerini okudum baska bir forumda.

    Leon'da da torsiyon cubuklu suspansiyon mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.0 ile 1.4 karşılaştırması biraz saçma olmuş. Karşılaştırmayı 1.2 tsi ile yapsalarmış iyi olurdu. Ayrıca Focus 1.0, 1.4 tsi'den fazla yakmış sizin yazdıklarınıza göre. 1.2'den daha da fazla yakacağı anlamına gelir.


    Edit: Ayrıca o testte act teknolojili 1.4 kullanılmış. Fiyatı DSG ile beraber 65k'nın üzerinde. Karşılaştırdıkları Focus ise 50k.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hackerbekir -- 22 Ekim 2013; 13:59:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    TSİ motorlar şu an için piyasanın en az yakan benzinli araçlarından biri bu doğru ancak hiçbir TSİ 1.2 de dahil, dizel aracın ekonomisine maalesef yetişemez. Öyle arada 1 lt falan da oynamaz yoğun trafikte. Şehir dışında fark azalacaktır elbette ama şehir içinde ortalamada 1 litreden çok daha fazla fark eder. İşyerinde birlikte çalıştığım arkadaşımda 1.2 TSi DSG Jetta var. Geçen sene aldı ve ortalaması 8,5-9 lt seviyelerinde geziyor şehir içinde. Çok kasarsa 8 civarlarına indirebiliyor. Hadi onun kullanım tarzı diyelim, çok daha ekonomik kullanan birisini baz alalım, o da yaksın 7 lt. Ben yeni aldığım Leon TDİ ile İstanbul içinde 5-5.5 lt ortalamalar ile geziyorum aracı aldığımdan beri ki, hiçbir şekilde kendimi de az yakacağım diye çok fazla kasmıyorum. Aracın uzun dönem ortalama tüketimi ise 5.2 litre. Bu ortalama 7000 km'lik bir ortalama.



    Jetta'da kullanılan motorla Golf'teki aynı değil..Ayrıca Golf bluemotion, Jetta değil..İkisi arasında belirgin tüketim farkı var ( fabrika verileri de bunu söylüyor zatn)..Siz leon TDİ ile 5.2 yakıyorsunuz, ben ise Golf 1.2 DSG ile 6.2 yakıyorum..Ortalama hızdan da karşılaştırabiliriz ( benim aracım 30 km/h'ta 6 lt, 25 km/h'ta 6.5 lt tüketiyor )..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    1.2 TSI Golf'ün sizin Fiesta'dan az yakacağını düşünmüyorum, sıkıştığınızda lpg şansınız da yok. Alacağınız araçta cc, park sensörü, sensörler, kararan dikiz aynası v.b olmayacak. Metalik boya farkı, 3 aylık sıra sonunda gelecek zamları da ekleyin Golf bütçenize.

    Leon TDI mantıklı bir araba ama boş halinin görselliği kötü bence. Style plus paket, cam tavan, 17" jant takınca dışı harika oluyor ama fiyatı Golf fiyatı oluyor bu kez.

    Bence ikinci ele yönelin.

    Ford Fiesta 1.25i Trend

    Şehir İçi Tüketim 7.4 lt
    Şehir Dışı Tüketim 4.5 lt
    Ortalama Tüketim 5.6 lt


    Volkswagen Golf 1.2 TSI BMT Comfortline

    Şehir İçi Tüketim 5.9 lt
    Şehir Dışı Tüketim 4.3 lt
    Ortalama Tüketim 4.9 lt




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    TSİ motorlar şu an için piyasanın en az yakan benzinli araçlarından biri bu doğru ancak hiçbir TSİ 1.2 de dahil, dizel aracın ekonomisine maalesef yetişemez. Öyle arada 1 lt falan da oynamaz yoğun trafikte. Şehir dışında fark azalacaktır elbette ama şehir içinde ortalamada 1 litreden çok daha fazla fark eder. İşyerinde birlikte çalıştığım arkadaşımda 1.2 TSi DSG Jetta var. Geçen sene aldı ve ortalaması 8,5-9 lt seviyelerinde geziyor şehir içinde. Çok kasarsa 8 civarlarına indirebiliyor. Hadi onun kullanım tarzı diyelim, çok daha ekonomik kullanan birisini baz alalım, o da yaksın 7 lt. Ben yeni aldığım Leon TDİ ile İstanbul içinde 5-5.5 lt ortalamalar ile geziyorum aracı aldığımdan beri ki, hiçbir şekilde kendimi de az yakacağım diye çok fazla kasmıyorum. Aracın uzun dönem ortalama tüketimi ise 5.2 litre. Bu ortalama 7000 km'lik bir ortalama.



    Jetta'da kullanılan motorla Golf'teki aynı değil..Ayrıca Golf bluemotion, Jetta değil..İkisi arasında belirgin tüketim farkı var ( fabrika verileri de bunu söylüyor zatn)..Siz leon TDİ ile 5.2 yakıyorsunuz, ben ise Golf 1.2 DSG ile 6.2 yakıyorum..Ortalama hızdan da karşılaştırabiliriz ( benim aracım 30 km/h'ta 6 lt, 25 km/h'ta 6.5 lt tüketiyor )..

    +1903

    Sakin kullanımda yakaladığım değerler;




     VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    1.2 act tsi dsg şehiriçi verisi 5.6 lt 1.4 act dsg ise 5,8 lt bu anlamda karşılaştırmanızı önermiştim. her zaman 1.0 ecoboost 1.2 tsi den çok yakar diyemeyiz. bence focusun dezavantajı kasasının ağırlığı (1400 kg) yeni golfte 1200 kilo civarı.

    Tabiki her zaman fazla yakar diyemeyiz. Bazı testlerde ecoboost'un tsi'den az yaktığı da söyleniyor.

    Ya zaten bu konularda o kadar çok yorum varki hangi birisine inanacağını şaşırıyor insan. O yüzden burada konu açıp gerçek kullanıcıların değerlerini öğrenmeye çalışıyoruz. Önemli olan onların yazdıkları, söyledikleri. Fabrika verilerine göre bir yere varamıyoruz.

    Bu düşük hacimli yeni nesil turbolu motorlarda yüklendiğin zaman çok yüksek yakıt değerleri görmek mümkün. Bu kaçınılmaz. Dizel farkı vermek istemiyorsan bunu göze alacaksın. Dizeller her türlü az yakacaktır zaten.
    Ancak konu başlığına dikkat ettiğinizde iki karşılaştırılan model arasında çok fazla fiyat farkı yok. Yani klasik dizel kazığı dışında bir karşılaştırma.

    @Negative, paylaşım için teşekkürler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hackerbekir -- 22 Ekim 2013; 16:11:22 >




  • 2012 model olup ocak 2013 de trafiğe çıkan 9 bin kmdeki temiz golf confort dsg 2017ye kadar garantili 53bin tl isteniyor ederi nedir acaba uygun mu bu fiyat sıfırı 58bin tl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkcald -- 22 Ekim 2013; 16:27:23 >
  • Cruze hb 1.4 ltz? 47 civarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    TSİ motorlar şu an için piyasanın en az yakan benzinli araçlarından biri bu doğru ancak hiçbir TSİ 1.2 de dahil, dizel aracın ekonomisine maalesef yetişemez. Öyle arada 1 lt falan da oynamaz yoğun trafikte. Şehir dışında fark azalacaktır elbette ama şehir içinde ortalamada 1 litreden çok daha fazla fark eder. İşyerinde birlikte çalıştığım arkadaşımda 1.2 TSi DSG Jetta var. Geçen sene aldı ve ortalaması 8,5-9 lt seviyelerinde geziyor şehir içinde. Çok kasarsa 8 civarlarına indirebiliyor. Hadi onun kullanım tarzı diyelim, çok daha ekonomik kullanan birisini baz alalım, o da yaksın 7 lt. Ben yeni aldığım Leon TDİ ile İstanbul içinde 5-5.5 lt ortalamalar ile geziyorum aracı aldığımdan beri ki, hiçbir şekilde kendimi de az yakacağım diye çok fazla kasmıyorum. Aracın uzun dönem ortalama tüketimi ise 5.2 litre. Bu ortalama 7000 km'lik bir ortalama.



    Jetta'da kullanılan motorla Golf'teki aynı değil..Ayrıca Golf bluemotion, Jetta değil..İkisi arasında belirgin tüketim farkı var ( fabrika verileri de bunu söylüyor zatn)..Siz leon TDİ ile 5.2 yakıyorsunuz, ben ise Golf 1.2 DSG ile 6.2 yakıyorum..Ortalama hızdan da karşılaştırabiliriz ( benim aracım 30 km/h'ta 6 lt, 25 km/h'ta 6.5 lt tüketiyor )..

    +1903

    Sakin kullanımda yakaladığım değerler;




     VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style

    Hangi şehirde yaşadığınızı bilemiyorum ama İstanbul trafiğinde bu değerleri yakalayabiliyorsanız gerçekten tüketim değeriniz çok güzel. Yıllık olarak fazla km yapmayan birisi için TSİ daha uygun olabilir. Bunu daha önce de belirtmiştim. Ama benim durumumda bu tüketim değerleri üzerinden bile hesap yaptığımızda benim için dizel lehine oldukça fark var.

    Shell'in bugünkü pompa fiyatlarına bakarsak en pahalı benzininin litresi 4,87 TL'den satılıyor. En pahalı motorin ise 4,47 TL'den. Bu hesap üzerinden gidersek, yıllık yaptığım km bazında (yılda minimum 40 bin km yol yapıyorum) TSİ araçla yılda 12 bin TL'lik bir yakıt harcayacağım. Leon ile ise yıllık yakıt harcamam 9200 TL olacak. Arada yaklaşık 3000 TL'lik bir fark var. Kısaca ben km'de 23 kuruş civarı harcıyorum siz ise en ekonomik diyebileceğimiz araç ile 30 kuruş harcıyorsunuz şu anki fiyatlara göre.

    Daha önce forumdaki yakıt karşılaştırmaları ile ilgili farklı konularda da aynı şeyi dile getirdim. Şu bir gerçek ki, dizel ile benzin arasındaki makas oldukça daraldı. Eskiden yılda 15-20 bin km yol yapan biri için dizel mantıklıyken, artık yeni nesil benzinli motorlarla bunun bir esprisi kalmadı. Ama hala daha fazla yol yapan birisi için mantıklı ve ekonomik seçenek dizel. Artı, ne olursa olsun, turbo motorlu benzinli araçları biraz sıkıştırdığınızda, ayağınıza hakim olamadığınızda bu değerler çok daha yukarı çıkabiliyor bu bir gerçek. Dizel araçta ise ben aracımı ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım, ortalamam 6,5-7 litrenin üzerine çıkmıyor.

    Elbette herkesin seçimi ve tercihi kendine. Ben de sessiz sedasız benzinli aracı tercih ederim ama maalesef benim durumunda bu pek de mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    TSİ motorlar şu an için piyasanın en az yakan benzinli araçlarından biri bu doğru ancak hiçbir TSİ 1.2 de dahil, dizel aracın ekonomisine maalesef yetişemez. Öyle arada 1 lt falan da oynamaz yoğun trafikte. Şehir dışında fark azalacaktır elbette ama şehir içinde ortalamada 1 litreden çok daha fazla fark eder. İşyerinde birlikte çalıştığım arkadaşımda 1.2 TSi DSG Jetta var. Geçen sene aldı ve ortalaması 8,5-9 lt seviyelerinde geziyor şehir içinde. Çok kasarsa 8 civarlarına indirebiliyor. Hadi onun kullanım tarzı diyelim, çok daha ekonomik kullanan birisini baz alalım, o da yaksın 7 lt. Ben yeni aldığım Leon TDİ ile İstanbul içinde 5-5.5 lt ortalamalar ile geziyorum aracı aldığımdan beri ki, hiçbir şekilde kendimi de az yakacağım diye çok fazla kasmıyorum. Aracın uzun dönem ortalama tüketimi ise 5.2 litre. Bu ortalama 7000 km'lik bir ortalama.



    Jetta'da kullanılan motorla Golf'teki aynı değil..Ayrıca Golf bluemotion, Jetta değil..İkisi arasında belirgin tüketim farkı var ( fabrika verileri de bunu söylüyor zatn)..Siz leon TDİ ile 5.2 yakıyorsunuz, ben ise Golf 1.2 DSG ile 6.2 yakıyorum..Ortalama hızdan da karşılaştırabiliriz ( benim aracım 30 km/h'ta 6 lt, 25 km/h'ta 6.5 lt tüketiyor )..

    +1903

    Sakin kullanımda yakaladığım değerler;




     VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style

    Hangi şehirde yaşadığınızı bilemiyorum ama İstanbul trafiğinde bu değerleri yakalayabiliyorsanız gerçekten tüketim değeriniz çok güzel. Yıllık olarak fazla km yapmayan birisi için TSİ daha uygun olabilir. Bunu daha önce de belirtmiştim. Ama benim durumumda bu tüketim değerleri üzerinden bile hesap yaptığımızda benim için dizel lehine oldukça fark var.

    Shell'in bugünkü pompa fiyatlarına bakarsak en pahalı benzininin litresi 4,87 TL'den satılıyor. En pahalı motorin ise 4,47 TL'den. Bu hesap üzerinden gidersek, yıllık yaptığım km bazında (yılda minimum 40 bin km yol yapıyorum) TSİ araçla yılda 12 bin TL'lik bir yakıt harcayacağım. Leon ile ise yıllık yakıt harcamam 9200 TL olacak. Arada yaklaşık 3000 TL'lik bir fark var. Kısaca ben km'de 23 kuruş civarı harcıyorum siz ise en ekonomik diyebileceğimiz araç ile 30 kuruş harcıyorsunuz şu anki fiyatlara göre.

    Daha önce forumdaki yakıt karşılaştırmaları ile ilgili farklı konularda da aynı şeyi dile getirdim. Şu bir gerçek ki, dizel ile benzin arasındaki makas oldukça daraldı. Eskiden yılda 15-20 bin km yol yapan biri için dizel mantıklıyken, artık yeni nesil benzinli motorlarla bunun bir esprisi kalmadı. Ama hala daha fazla yol yapan birisi için mantıklı ve ekonomik seçenek dizel. Artı, ne olursa olsun, turbo motorlu benzinli araçları biraz sıkıştırdığınızda, ayağınıza hakim olamadığınızda bu değerler çok daha yukarı çıkabiliyor bu bir gerçek. Dizel araçta ise ben aracımı ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım, ortalamam 6,5-7 litrenin üzerine çıkmıyor.

    Elbette herkesin seçimi ve tercihi kendine. Ben de sessiz sedasız benzinli aracı tercih ederim ama maalesef benim durumunda bu pek de mümkün değil.

    Bir cumartesi sabahı Beylikdüzü/Güngören istikameti (trafik yoktu) tüketimidir.

    Zaten yakıt aldığımdan beri ortalamam 6.2

    Size kesinlikle katılıyorum, yıllık yapılan km ile doğru orantılı tercih konusu. Ben yılda maksimum 7000 km yaptığım için beni üzmüyor.

    Katılmadığım nokta şudur, Jettayla 10 litrenin altına düşüremiyoruz az yakmıyor 1.2 Tsi lar denilmesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    TSİ motorlar şu an için piyasanın en az yakan benzinli araçlarından biri bu doğru ancak hiçbir TSİ 1.2 de dahil, dizel aracın ekonomisine maalesef yetişemez. Öyle arada 1 lt falan da oynamaz yoğun trafikte. Şehir dışında fark azalacaktır elbette ama şehir içinde ortalamada 1 litreden çok daha fazla fark eder. İşyerinde birlikte çalıştığım arkadaşımda 1.2 TSi DSG Jetta var. Geçen sene aldı ve ortalaması 8,5-9 lt seviyelerinde geziyor şehir içinde. Çok kasarsa 8 civarlarına indirebiliyor. Hadi onun kullanım tarzı diyelim, çok daha ekonomik kullanan birisini baz alalım, o da yaksın 7 lt. Ben yeni aldığım Leon TDİ ile İstanbul içinde 5-5.5 lt ortalamalar ile geziyorum aracı aldığımdan beri ki, hiçbir şekilde kendimi de az yakacağım diye çok fazla kasmıyorum. Aracın uzun dönem ortalama tüketimi ise 5.2 litre. Bu ortalama 7000 km'lik bir ortalama.



    Jetta'da kullanılan motorla Golf'teki aynı değil..Ayrıca Golf bluemotion, Jetta değil..İkisi arasında belirgin tüketim farkı var ( fabrika verileri de bunu söylüyor zatn)..Siz leon TDİ ile 5.2 yakıyorsunuz, ben ise Golf 1.2 DSG ile 6.2 yakıyorum..Ortalama hızdan da karşılaştırabiliriz ( benim aracım 30 km/h'ta 6 lt, 25 km/h'ta 6.5 lt tüketiyor )..

    +1903

    Sakin kullanımda yakaladığım değerler;




     VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style

    Hangi şehirde yaşadığınızı bilemiyorum ama İstanbul trafiğinde bu değerleri yakalayabiliyorsanız gerçekten tüketim değeriniz çok güzel. Yıllık olarak fazla km yapmayan birisi için TSİ daha uygun olabilir. Bunu daha önce de belirtmiştim. Ama benim durumumda bu tüketim değerleri üzerinden bile hesap yaptığımızda benim için dizel lehine oldukça fark var.

    Shell'in bugünkü pompa fiyatlarına bakarsak en pahalı benzininin litresi 4,87 TL'den satılıyor. En pahalı motorin ise 4,47 TL'den. Bu hesap üzerinden gidersek, yıllık yaptığım km bazında (yılda minimum 40 bin km yol yapıyorum) TSİ araçla yılda 12 bin TL'lik bir yakıt harcayacağım. Leon ile ise yıllık yakıt harcamam 9200 TL olacak. Arada yaklaşık 3000 TL'lik bir fark var. Kısaca ben km'de 23 kuruş civarı harcıyorum siz ise en ekonomik diyebileceğimiz araç ile 30 kuruş harcıyorsunuz şu anki fiyatlara göre.

    Daha önce forumdaki yakıt karşılaştırmaları ile ilgili farklı konularda da aynı şeyi dile getirdim. Şu bir gerçek ki, dizel ile benzin arasındaki makas oldukça daraldı. Eskiden yılda 15-20 bin km yol yapan biri için dizel mantıklıyken, artık yeni nesil benzinli motorlarla bunun bir esprisi kalmadı. Ama hala daha fazla yol yapan birisi için mantıklı ve ekonomik seçenek dizel. Artı, ne olursa olsun, turbo motorlu benzinli araçları biraz sıkıştırdığınızda, ayağınıza hakim olamadığınızda bu değerler çok daha yukarı çıkabiliyor bu bir gerçek. Dizel araçta ise ben aracımı ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım, ortalamam 6,5-7 litrenin üzerine çıkmıyor.

    Elbette herkesin seçimi ve tercihi kendine. Ben de sessiz sedasız benzinli aracı tercih ederim ama maalesef benim durumunda bu pek de mümkün değil.

    Bir cumartesi sabahı Beylikdüzü/Güngören istikameti (trafik yoktu) tüketimidir.

    Zaten yakıt aldığımdan beri ortalamam 6.2

    Size kesinlikle katılıyorum, yıllık yapılan km ile doğru orantılı tercih konusu. Ben yılda maksimum 7000 km yaptığım için beni üzmüyor.

    Katılmadığım nokta şudur, Jettayla 10 litrenin altına düşüremiyoruz az yakmıyor 1.2 Tsi lar denilmesi.

    1.2 TSİ Jetta için 10 litre oldukça fazla bir değer. Ben İstanbul'da eski aracım 1.4 benzinli Grande Punto ile her gün trafiğe girmeme rağmen 9 litrenin üzerine çıkmıyordum. 10 litrenin altına düşüremiyoruz diyenler sanırım bahsettiğim ayağına hakim olamayanlar ki, etrafta çok var. Sonuçta ister dizel olsun ister 1.6'dan küçük hacimli motorlar olsun hepsi ekonomi hedefli araçlar benim gözümde. Elbette sıkıştırmanız gereken durumlar var ancak sürekli dip gaz giderseniz 15 litre de olur 1.2'lik aracın tüketimi. Maalesef bunun bilincinde olmayan birçok kullanıcı var. 1.2 TSİ'ların piyasadaki en az tüketen benzinli araçlardan olduğu konusunda sizinle hemfikirim kısaca.

    Bu arada yılda sizin gibi 7000 km yol yapsam değil 1.2, 2.0 ve üzerinde bile araç alırım Ama aracımı alalı daha iki ay bile olmadı ve km şu anda 7000 bin civarlarında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi piankhy1 -- 23 Ekim 2013; 8:36:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Negatiwe

    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: piankhy1

    TSİ motorlar şu an için piyasanın en az yakan benzinli araçlarından biri bu doğru ancak hiçbir TSİ 1.2 de dahil, dizel aracın ekonomisine maalesef yetişemez. Öyle arada 1 lt falan da oynamaz yoğun trafikte. Şehir dışında fark azalacaktır elbette ama şehir içinde ortalamada 1 litreden çok daha fazla fark eder. İşyerinde birlikte çalıştığım arkadaşımda 1.2 TSi DSG Jetta var. Geçen sene aldı ve ortalaması 8,5-9 lt seviyelerinde geziyor şehir içinde. Çok kasarsa 8 civarlarına indirebiliyor. Hadi onun kullanım tarzı diyelim, çok daha ekonomik kullanan birisini baz alalım, o da yaksın 7 lt. Ben yeni aldığım Leon TDİ ile İstanbul içinde 5-5.5 lt ortalamalar ile geziyorum aracı aldığımdan beri ki, hiçbir şekilde kendimi de az yakacağım diye çok fazla kasmıyorum. Aracın uzun dönem ortalama tüketimi ise 5.2 litre. Bu ortalama 7000 km'lik bir ortalama.



    Jetta'da kullanılan motorla Golf'teki aynı değil..Ayrıca Golf bluemotion, Jetta değil..İkisi arasında belirgin tüketim farkı var ( fabrika verileri de bunu söylüyor zatn)..Siz leon TDİ ile 5.2 yakıyorsunuz, ben ise Golf 1.2 DSG ile 6.2 yakıyorum..Ortalama hızdan da karşılaştırabiliriz ( benim aracım 30 km/h'ta 6 lt, 25 km/h'ta 6.5 lt tüketiyor )..

    +1903

    Sakin kullanımda yakaladığım değerler;




     VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style VW Golf 1.2 TSI Comfortline vs. Seat Leon 1.6 TDI Style

    Hangi şehirde yaşadığınızı bilemiyorum ama İstanbul trafiğinde bu değerleri yakalayabiliyorsanız gerçekten tüketim değeriniz çok güzel. Yıllık olarak fazla km yapmayan birisi için TSİ daha uygun olabilir. Bunu daha önce de belirtmiştim. Ama benim durumumda bu tüketim değerleri üzerinden bile hesap yaptığımızda benim için dizel lehine oldukça fark var.

    Shell'in bugünkü pompa fiyatlarına bakarsak en pahalı benzininin litresi 4,87 TL'den satılıyor. En pahalı motorin ise 4,47 TL'den. Bu hesap üzerinden gidersek, yıllık yaptığım km bazında (yılda minimum 40 bin km yol yapıyorum) TSİ araçla yılda 12 bin TL'lik bir yakıt harcayacağım. Leon ile ise yıllık yakıt harcamam 9200 TL olacak. Arada yaklaşık 3000 TL'lik bir fark var. Kısaca ben km'de 23 kuruş civarı harcıyorum siz ise en ekonomik diyebileceğimiz araç ile 30 kuruş harcıyorsunuz şu anki fiyatlara göre.

    Daha önce forumdaki yakıt karşılaştırmaları ile ilgili farklı konularda da aynı şeyi dile getirdim. Şu bir gerçek ki, dizel ile benzin arasındaki makas oldukça daraldı. Eskiden yılda 15-20 bin km yol yapan biri için dizel mantıklıyken, artık yeni nesil benzinli motorlarla bunun bir esprisi kalmadı. Ama hala daha fazla yol yapan birisi için mantıklı ve ekonomik seçenek dizel. Artı, ne olursa olsun, turbo motorlu benzinli araçları biraz sıkıştırdığınızda, ayağınıza hakim olamadığınızda bu değerler çok daha yukarı çıkabiliyor bu bir gerçek. Dizel araçta ise ben aracımı ne kadar sıkıştırırsam sıkıştırayım, ortalamam 6,5-7 litrenin üzerine çıkmıyor.

    Elbette herkesin seçimi ve tercihi kendine. Ben de sessiz sedasız benzinli aracı tercih ederim ama maalesef benim durumunda bu pek de mümkün değil.

    Bir cumartesi sabahı Beylikdüzü/Güngören istikameti (trafik yoktu) tüketimidir.

    Zaten yakıt aldığımdan beri ortalamam 6.2

    Size kesinlikle katılıyorum, yıllık yapılan km ile doğru orantılı tercih konusu. Ben yılda maksimum 7000 km yaptığım için beni üzmüyor.

    Katılmadığım nokta şudur, Jettayla 10 litrenin altına düşüremiyoruz az yakmıyor 1.2 Tsi lar denilmesi.

    1.2 TSİ Jetta için 10 litre oldukça fazla bir değer. Ben İstanbul'da eski aracım 1.4 benzinli Grande Punto ile her gün trafiğe girmeme rağmen 9 litrenin üzerine çıkmıyordum. 10 litrenin altına düşüremiyoruz diyenler sanırım bahsettiğim ayağına hakim olamayanlar ki, etrafta çok var. Sonuçta ister dizel olsun ister 1.6'dan küçük hacimli motorlar olsun hepsi ekonomi hedefli araçlar benim gözümde. Elbette sıkıştırmanız gereken durumlar var ancak sürekli dip gaz giderseniz 15 litre de olur 1.2'lik aracın tüketimi. Maalesef bunun bilincinde olmayan birçok kullanıcı var.

    Bu arada yılda sizin gibi 7000 km yol yapsam değil 1.2, 2.0 ve üzerinde bile araç alırım Ama aracımı alalı daha iki ay bile olmadı ve km şu anda 7000 bin civarlarında.

    Benimde aracım üç aylık. Bundan önceki aracım Grandepunto Fire Fun dı. Sakin kullandığım için onda da makul değerleri yakalıyordum.




  • Ya şu söylenenler insanın kafasını iyice karıştırıyor.

    1.2 TSI yağ eksiltme meselesi vardı.
    Konu açıldı: http://forum.donanimhaber.com/m_82959530/tm.htm

    Leon ile ilgili de iç malzeme kalitesizliği, her tarafından sesler gelmesi gibi meseleler iyice ortaya çıkmaya başladı. Konusunda yazılanlara bakın:
    http://forum.donanimhaber.com/m_63160758/mpage_154/tm.htm

    Ford Focus 1.0 EcoBoost'a mı yönelsem diye düşünmeye başladım :S

    En iyisi gidip alıp geçmek. Araştırdıkça bir şeyler çıkıyor illa ki. Sonuçta alacağımız araba C sınıfı. Sorunsuz bulmak zor farkındayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hackerbekir -- 23 Ekim 2013; 16:36:02 >




  • Leonun dizel olması avantaj.Ama iç mekan olarak dedikleri gibi bir golf değil.Ve içi biraz daha kasvetli,soğuk duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackerbekir


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Tsi 6.5 yakmaz... Uzun yolda 5.5 ları görür fakat şehir içinde Megane 3 dizel 5.5 yaktığı yerde 7.5-8 gibi bir tüketim oluyor DSG ile...

    Yüzde 30 civarında bir yakıt tüketimi farkı oluyor... Fakat ve fakat, araç İzmir'de kullanılacak ve uzun yol gidecek... 5-5.5 yakıt tüketimi yakalanabilir. BÖyle olunca Golf almak mantıklı.

    Ben olsam varolan aracımı değiştirip, kredi çekip masrafa girmem, kenara koyar biriktiririm. Hiç gereği yok. Fiesta değil sizi yor yoruyor bence... Uzun yolda, cruise a koyunca aracı, fark hissetmezsiniz bence...

    Ha 1.25 lik bir araçla, sollamalar fena olur o kötü tabi...

    Şubatı bekleyin o zaman, 2013 modeller elde kalıyor, uygun fiyata satılıyor... 4 ayda maaşı biriktirin az kredi olsun bari...



    Güzel yorum.
    Ben bide manuel alacağım. Yakıt denilen rakamlara düşebilir. Ama insan bazen hatta mecburen yüklenmek zorunda kalabiliyor. Orada tsi, tdi'den oldukça fazla yakar. Bu durum göze alınabilir belki.

    Fiesta yorgunluğu oldukça fazla artırıyor hocam. Ayrıca yokuşlarda tek gidiş tek geliş olduğu zamanlarda bir tır arkasına mecburen yavaşlamak durumunda kalıyorsunuz. Boş bulduğunuzda sola çıkıp gitmek durumunda kaldığınızda araba gitmiyor. Bu nedenle kaza atlatmışlığım var çok şükür kaza olmadı.
    Düz yolda zaten problem yok.

    Dediğinizi yapabilirim. Biraz daha biriktirip 2014 başında 2013 leon veya golf'ü daha mantıklı fiyatlara alabilirim. Teşekkürler ;)

    Rica ederim... Fırsatınız olursa, Toyota Corolla 1.6 modellere de bakın. Az tüketimi var ve güzel bir araç gibi duruyor...Bir de Honda var tabii, Civic sedan makyajlı kasayla gelecek , az yakıt tüketimi ve 6 yıl garantiye sahip bu çok önemli... Bir de onlar fabrika çıkışı tüpe uygun geliyormuş, tüplü alabilir, uygun fiyata satabilirsiniz... Uzun yolda koklar...

    Bunun yanısıra, Renault'da 0 faiz kampanyası da varmış...Renolar üzmez... Çok mantıklı araçlar.... Diğer markalara bakın, zira VW ailesinde 2 yıl garanti oluyor uzatılmış garanti imkanı var o da gerçek garanti olmuyor, bir sigorta şirketinden poliçe alıyorsunuz, ben yaptım hem 1000 küsür TL fazladan verdim, hem de garanti kadar rahat hissettirmedi...

    2 yıl garanti gerçekten çok az... Seat'ta da aynı durum geçerli... Burada şöyle düşünün derim, bu araçlarda çok fazla fark olmuyor, hatta günümüzde bir Mercedes bir BMW bile çok farklı, uzay teknolojileri kullanmıyor, aynı sınfıta 3 aşağı 5 yukarı bütün markalar aynı. Eskiden bir VW ile bir Hyundai, Kia arasında çok fark varken, bugün Kia'nın yeni araçları bazı konularda VW 'den bile üstün bunları değerlendirmekte fayda var.. Fiyat, kullanım amacı, ikinci el ve servis gibi durumları iyi değerlendirin...

    BU arada yağ konusunda 1.2 Tsi 'lar ile sorun yaşamazsınız. Bende de 1.2 Tsi var. Cihanair ortaya bir bomba attı arkadaşların kafasını karıştırdı, içiniz rahat olsun çok güzel bir motor.

    SAygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 23 Ekim 2013; 22:33:22 >




  • Arkadaşlar merhaba,
    Konumu hortlatayım.
    Burada konuşulanlardan sonra bekleme kararı almıştım.
    Ford tekrar %0 faiz kampanyası başlattı.
    Araba fiyatları da aldı başını gitti.
    Düşeceğini beklemek hayalcilikten öteye gitmiyor.

    Ford focus 1.0 ecoboost konusuna yazdım ama cevap alamadım. Otomobil genel daha aktif.
    Tekrar bi değerlendirme yapabilir misiniz. Diğer konuda yazdığımı alıntılıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hackerbekir

    Arkadaşlar merhaba,
    Yüzde 0 faiz kampanyasından faydalanıp 1.0 ecoboost focus almayı planlıyorum.
    Bugün iki farklı bayiye gittim.
    Test ettim.
    Şu anki aracım 2012 1.25 benzinli fiesta.
    6 ay önce değiştirmeyi planlamıştım ama nasip olmadı.
    Sonra da fiyatlar fırladı bu nedenle beklemeye geçmiştim. Fiyatların gerileyeceği yok.
    18 bin 18 ay 0 faiz ile veriliyor.
    Gerisini Fiesta'yı satıp üzerine ekleyip tamamlayacağım.

    Eskiden kredi almış ve ödemiş müşterilere sadakat kampanyası var.
    1500 lira indirim, +1 yıl ekstra garanti, dosya masrafı da alınmıyor.
    Bu şekilde fiyatlar: Titanium için 60 bin lira. Trendx için 54 bin lira.

    Maalesef forumda 1.0 ecoboost konusu pasif.
    TSI konuları çok aktif.
    Bu da ister istemez soru işaretlerine sebep oluyor.
    Ya kullanan yok ya da problem yaşayan yok.

    60 bin lira verip şehiriçi 8-9 litreleri yakarsa çok kötü olurum. Almışken titanium almak istiyorum.
    Benim fiesta normal kullanımda şehiriçi 7, şehirler arası 5.5 civarında yakıyor. Aynı değerler olsa yeter bana.
    Kullanan arkadaşlar lütfen yorumlarlarsa sevinirim.

    Karar verme aşamasındayım arkadaşlar lütfen yardımlarınızı bekliyorum.




  • hackerbekir H kullanıcısına yanıt
    Focus ederi üzerinde fiyatlanan bir araç bence. Algıdan mı bilemiyorum ancak 1.0 litrelik Focus'un da çok tercih edildiğini sanmıyorum. Alan daha çok dizelini alıyor. Bu da satarken bir dezavantaj yaratacaktır. Leon/Golf ü daha rahat satarsınız. 18 ay 0 faiz kampanyaları da aldatmaca genelde, peşin verseniz ne kadar fark olacak onu da bir öğrenin derim.
    TSI motorlar (Ecoboost da benzerdir bence) düşük hızlarda makul tüketim veriyorlar. Şehirlerarası 90-100km de fabrika verilerine yaklaşırsınız. Ancak şehirlerarası 130-140'dan aşağı gitmem derseniz 10 km hız farkında bile ciddi değişiklikler olacağını görürsünüz. Ağırlıklı şehirdışı ve sıkıştırmalı kullanım için Leon 1.6 TDI ya da başka bir dizel araç daha uygun bir seçenek gibi duruyor. Konfor farkını test edip değerlendirmesi ise size kalmış.
  • Peşin 58500'e bırakıyorlar titanium olanı.
    Ama peşin alacak durumum yok.
    Diğer seçenekler için kredi çekmem lazım.
    Kredi ile 18'i 22 olarak geri istiyorlar.

    Armudun sapı üzümün çöpü dedikçe araba işi kalıyor. Kaldıkça da fiyatlar artıyor.
    Bu araç 2013 aralık'ta 52-53 bin liraydı.
  • 1.0 ecoboost düşündüğüz kadar az yakmıyor..Fiestadan yakıt olarakda perf. olarak da cok fark olacağını düşünümüyorum..

    size ikinci el ceed concept plus öneririm..55-56 ya temizini bulursunuz..

    otomatşk olmadıkça kia dizel az yakar.. 128 bg de cabası.
  • hackerbekir H kullanıcısına yanıt
    Faizler çok yüksek, bu 0 faiz kredi kampanyası o zaman mantıklı görünüyor. Aracı da beğenmişsiniz sanırım. Ama tekrar hatırlatayım eğer yüksek hızlarda gezinecekseniz küçük turbo motorlar avantajını yitirir. Sakin sakin gidebilecekseniz hayırlı olsun derim. Bir de bu Focus makyajlı olan mı? Makyaklısı geleceği için ellerindekileri çıkartmaya daha hevesli olabilirler.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.