Şimdi Ara

VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7 (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
1
Favori
65.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivin

    Herkese merhabalar...

    Bu başlığı açma sebebim yaklaşık 2 aydır kullandığım golf 6 tsi 122 dsg 7 vitesli araç hakkında sizleri bilgilendirmek merak edilen noktalara ışık tutabilmektir.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki elimde olan birçok otomobil sayesinde, bu aracın hemen hemen tüm dinamiklerini kıyaslama imkanı buldum. ( Halihazırda şu an kullandığım diğer otomobiler : Megane rxi 1.6 16v 2001, golf comfortline 1.6 8v 2001, nissan micra 1.2 16v mood otomatik 2006, opel vectra 1.6 16v 2006, audi a3 1.6 8v 2007 ve ford mondeo 2.0 tdci 2009 )

    2008'in son haftası golf 6 tsi 1.4 trendline dsg 7 122 bg aracımızı 42.600 özel fiyata satın aldık. Uzun zamandır beklediğim model, motor ve şanzuman kombinasyonuna kavuşmanın verdiği heyecanla otomobilin direksiyonuna geçtim. Rodaj devresi dolana kadar motoru zorlamama konusunda bayağı bilgi sahibi olsam da insan bu aracın direksiyonuna geçince kendine hakim olamıyor doğrusu. Bir önceki neslin yuvarlak hatlarından kurtulmuş olan golf 6 iç dizaynında sade, gösterişsiz ancak güven veren hatlara sahip. Açıkçası yeni gösterge panelini ve ışık seçimini beğendim ama radyonun mavi ışığı diğer hakim ışıklar beyaz ve kırmızı yanında eğreti duruyor doğrusu.

    vw artık tasarruftan mıdır nedendir bilinmez stratejik değişikliklere gitmiş gibi gözüküyor. comfortline modelindeki çelik görünümlü plastik jantları açıkçası volkswagene yakıştıramadım. comfortline donanımı artık düşük ve bir o kadar da pahalı olmuş. bu nedenle trendline amak konusunda pek bir tereddüt yaşamadık zira, abs, esp, ebd, klima 8 hava yastığı ( sürücü diz hava yastığı dahil) ısıtmalı aynalar 4 otomatik cam, soğutmalı torpido, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, eksra aux girişi, cd çalar vs vs hepsi trendline paketinde mevcut. Ama gelelim asıl konuya. Evet golf 6 maliyet kaygıları açısından golf 5 platformu üzerine devam ettirilen bir model. Çoğu insan tarafından golf 5.5 olarak tanımlanıyor olabilir ancak ben buna kesinlikle katılmıyorum. Açıkçası bunu anlamak için golf 6'nın şöyle bi etrafında dolaştıktan sonra koltuğuna oturmak yeterli oluyor. Piyasadaki rakipleri uzay araçları gibi çarpıcı ve özgün tasarımlarla yolarına devam ederken golf bunların yanında oldukça sade ve albenisi olayan bir araç gibi dursa da direksiyonuna geçen kişiyi saniyeler içinde etkileyebilir...

    Çok severek kullandığım 2001 model 140 bin km'deki golf 4 comfortline gerçekten bir vw efsanesi... Efsane ayrıntılarda gizli.... Kesinlikle golf 5 te bulamayacağınız bir tat... İnsan ister istemez golf 6 da bu tadın bulunup bulunamayacağını sorguluyor. Sanırım bunu bizden önce Alman mühendisler de sorgulamış ve golf 4'ün başarılı çizgisine kesin bir dönüş yapmışlar bu nedenle ben golf 6'da golf 4 ün tadını ve daha daha fazlasını buldum diyebilirim. Konfor ve rahatlık konusunda vw çizgisinden ödün vermiyor direksiyondan kendinizi inanılmaz güvende hissediyorsunuz. Ama bu aracı kullanıpta aşık olmanıza yol açabilecek yegane unsur kesinlikle motor ve şanzumandır bunu belirtmeden geçemeyeceğim...

    Aracın direksiyonuna oturup kontağı çevirdiğimde beni ilk etkileyen duyamadığım motor sesi oldu :) İnanılmaz bir yalıtım... bu, yola çıktığınızda da değişmiyor araçta ne motor sesi ne yol gürültüsü var. gaza yüklendiğiniz anda koltuğa yapışıyorsunuz müthiş bir ivmelenme söz konusu tabii burda 7 kademeli dsg şanzumanın payını unutmamak lazım kullanmadan anlamanız mümkün değil. daha önce otomatik vites kullanmışsanız eminim düz vitesi hatırladıkça performans ve yakıt konuları aklınıza geliyor ve otomatik vitese burun kıvırıyordunuz... ben de böyleydim :) bunu otomatik audi a3, nissan micra, peugeot 407 ve ford mondeo kullanmış biri olarak söylüyorum. İşte bu noktada dsg şanzuman tüm ezberleri bozuyor. İnternette daha önceden aynı motor ve model biri düz vites diğeri dsg iki aracın testlerini seyretmiş ve her defasında dsg şanzumanlı aracın 500 metrelik parkurda düz vitesliye 30 metre fark attığını hayretler içinde seyretmiştim. gaza yüklendiğim anda anlıyorum sebebini ve diyorum ki hiçbir insan evladı dsg kadar istikrarlı isabetli ve seri vites değiştiremez...

    tsi motor için söyleyecek bir şeyim yok. 2 yıl üst üste en iyi motor seçilmesi zaten onun referansı inanılmaz performans ve müthiş yakıt tasarrufu. aracım şu anda 3000 km'de hemen hemen her türlü testi yaptım. 90 km sabit hızdaki yakıt tüketimi 5.0 lt. katalog değeri ile aynı 2001 golf ile 6.5 audi ile 6.7 megane ile 5.8 lt civarında yakıt tüketiyordum bu nedenle 5.0 lt bence çok makul bir değer.

    tsi 1.4'ün hızlanmasına diyecek yok. Açıkçası yaptığım denemelerde 1.4, 1.6, 2.0 ( turbo olmayan) benzinli, 1.6 ve 2.0 turbodizel hemen hemen tüm otomobillerden daha çabuk hızlanabiliyor ve bu motorlara sahip araçları geride bırakabiliyorum. ( Aynı zamanda bu motora sahip araçların hemen hepsi elimin altında olduğu için birebir ve objektif değerlendirme yapma şansım oluyor. Yukarıda belirttiğim araçlardan sadece ford mondeo 2.0 tdci 140 bg golf tsi 122 bg'e kafa tutabiliyor ancak yinede geride kalmaktan kendini kurtaramıyor.) tsi hızlanmaya başladığı anda istifini hiç bozmadan 200 km sürate ulaşıyor bu anda eğer ayağınız sonuna kadar gaz pedalında basılı ise 6. viteste olduğunuzun altını çizerim (180 km'de 6 ya atıyor ) o süratte vites 6 da devir saatinin 5000'de ve hazırda değişmeyi bekleyen 7. vitesin olduğunu bilmek gerçekten müthiş bir duygu. ayağınızı gazdan çekmezseniz 6. viteste istikrarlı bir biçimde 220 km sürate erişiyorsunuz ve hala 7. vitese atmanıza gerek yok ! ( Ben otobanda yol bilgisayarından digital kadranı da açarak sürati takip ettim ve merakımdan dolayı 219 km de aracı d'den tiptroniğe alıp aracı manuel olarak 7. vitese geçirdim... İşte bu görülmeye değerdi... 7. viteste 220 km hızla gidiyorsunuz ve devir saatiniz 4500'e düşmüş. Motor sesi yok !!! Araç daha hızlanmadı ama yokuş aşağı kadranın sonu görülebilir diye düşünüyorum. motor hacmi 1.4 !!! işte bu inanılmaz. ön camda yeni kullanılan özel yalıtım maddesi sayesinde hızı anlamıyor ve rüzgar sesini de minimum seviyede duyuyorsunuz ( motor sesi zaten yok :P)

    Yol tutuş konusundan da bahsetmeden edemeyeceğim. çok iyi ayarlanmış süspansiyonlar sayesinde virajlara güvenle giriyorsunuz. Testlerde esp'ti devreye sokmanın oldukça zor olduğunu belirtmişlerdi ancak ben hasbel kader bunu da başardım :P aracı aldığımın 2. günü o zaman yeni keşfettiğim digital kadranda süratin 123, 126, 128, 132 şeklinde artışını takip ederken, gözüm yaklaşık 50 metre ötemde biten ve 90 derece sola dönen yola takıldı frene yüklendim ama durmanın mümkün olmadığını anladım. eyvah dediğim anda direksiyonu tam sol yaptım hızımı bilemiyorum ancak o anda yanan esp lambasını gördüm ve araç sanki 4 elle yola sarılarak çizgisini korudu. bir anda kendimi 90 derecelik virajı dönüp tekrar yola girmiş olarak buldum. 11 yıldır ehliyetim var. böyle hata yapmadım ve böyle viraj da dönmedim bunu da belirtmek istiyorum.

    Sanırım bayağı yazmışım :):):) bu araç hakkında merak ettiklerinizi seve seve cevaplamaya hazırım :) Uzun yazımla zamanınızı aldım dilerim merak ettiğiniz konularda sizlere yardımcı olabilirim :) Saygılarımla....

    ADAMIM SEN FERRAİ İLE GOLFU KARIŞTIRMIŞSIN :))))) BAYA BİR ABARTMIŞSIN:))) ÜSTELİK ARABADAN ANLIYORMUŞSUN GİBİ KONUŞUYORSUNDA ARABADAN ANLAYAN KİŞİ GOLFÜN GİDİP EN BOŞ HİÇBİR ÖZELLİĞİ OLMAYAN ARACINI ALIRMI YA :))) SİS FARI YOK, ÇELİK JANT YOK FONKSİYONEL DERİ DİREKSİYON YOK... O YOK BU YOK.....




  • Ben bu golf düşmanlığını pek anlayamıyorum,özellikle ford honda opel gibi markaları kullananlardan gelen eleştirileri,,haaa şöyle olsa anlarrım alfa romeo gibi sıradışı olan bi araç kullanıcısı eleştirse sonuna kadar haklı olabilir.çünkü alfanın bi ruhu var.
    Özellikel opel in yeni kasa dizeli hatta 1.4 140 beygirlik turbo benzinli aracı,vw 'nin tsi motor dsg şanzumanıyla ne hız da ne de yakıt performansında kapışamaz.Dizel modelide astranın dizel vw ne göre çok hantal,dsg şanzumalı dizel bi golfe görede fazla yakıyor.
  • Golf de bazi seyler standart olsa iyi olucak . Adami enayi yerine koyuyor turkiye distrubitoru, sorun ordan kaynaklaniyo aslinda. yoksa opel - vw fln hatta a3 -golf ayni araba benim gozumde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ansin -- 28 Kasım 2010; 22:10:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ytkn

    Ben bu golf düşmanlığını pek anlayamıyorum,özellikle ford honda opel gibi markaları kullananlardan gelen eleştirileri,,haaa şöyle olsa anlarrım alfa romeo gibi sıradışı olan bi araç kullanıcısı eleştirse sonuna kadar haklı olabilir.çünkü alfanın bi ruhu var.
    Özellikel opel in yeni kasa dizeli hatta 1.4 140 beygirlik turbo benzinli aracı,vw 'nin tsi motor dsg şanzumanıyla ne hız da ne de yakıt performansında kapışamaz.Dizel modelide astranın dizel vw ne göre çok hantal,dsg şanzumalı dizel bi golfe görede fazla yakıyor.


    KİMSENİN GOLF DÜŞMANLIĞI YAPTIĞI YOK. SADECE BENİM KIZDIĞIM DOĞUŞ OTONUN SAÇMA UYGULAMASI.
    YA 2011 MODEL ARABA DA OTOMATİK KLİMA, CRUSE CONTROL FAR SENSÖRÜ YAĞMUR SENSÖRÜ SİS FARI ÇELİK JANT STANDART OLMASI ALZIM 50 MİLYAR PARA VERİPTE BUNLAR OLMAYAN BİR ARABAYI ALMAK APTALLIK OLUR




  • Ivin arkadaş,burada verdiğin bilgiler gerçekten yararlı oluyor.Teşekkürler.Fakat,şu klimatik konusu çabuk geçildi gibi.Çünkü golfte trendline ve confortline da da klimatik klima var.Eminim çok kişi burada yapacağınız net açıklamayı ve izlenimlerinizi merak ediyordur.Şahsen ben bu hafta gittiğim bayiide bile bunu net olarak anlayabilmiş değilim.Çünkü,satış elemanının bilgisiz olduğu ortadaydı.Aslında bayiler elemanlarına bu forumu takip ettirseler yeter.Yine siz, bu konuya objektif yaklaşarak bize yardımcı olabilirsiniz sanıyorum.
  • tüm yazısı olan arkadaşlara teşekkürler,
    çok keyifli bir forum oldu, DSG'lerde yaşanması muhtemel MEKATRONİK arızası için ne diyorsunuz?

    böyle bir şehir efsanesi var,
    Amerikadaki otomatik DSG şanzımanların 10 yıl üretici garantisine geçirildiğini duymuştum bir yerde,
    araçta sorun var ve sen üretici olarak bu sorunu kabul ediyorsunki bu garantiyi veriyorsun,

    türkiyede malesef

    garanti bittikten sonra şanzıman sorunu yaşayanın vay haline zaten,

    5.000 tl'ye mekatronik değiştiriliyor.

    sırf bu yüzden araç alırken +2 sene garanti uzatmayı düşünüyorum :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonperde29

    tüm yazısı olan arkadaşlara teşekkürler,
    çok keyifli bir forum oldu, DSG'lerde yaşanması muhtemel MEKATRONİK arızası için ne diyorsunuz?

    böyle bir şehir efsanesi var,
    Amerikadaki otomatik DSG şanzımanların 10 yıl üretici garantisine geçirildiğini duymuştum bir yerde,
    araçta sorun var ve sen üretici olarak bu sorunu kabul ediyorsunki bu garantiyi veriyorsun,

    türkiyede malesef

    garanti bittikten sonra şanzıman sorunu yaşayanın vay haline zaten,

    5.000 tl'ye mekatronik değiştiriliyor.

    sırf bu yüzden araç alırken +2 sene garanti uzatmayı düşünüyorum :(



    2 yil garantisi dolmus ve uzatilmamis olan aracimda, kavrama seti denilen baski balata dahi, iyi niyet garantisinden iscilik ucreti karsiliginda degistirildi. bilginize.




  • Benim arabam 2009 model. ben de CC taktırmak istedim. Şimdi olmuyor, bir kaç ay sonra olacak dedi servis. bunu neden dedi anlayamadım. Yani parça mı elinde yoktu yoksa yeni yazılım falan mı çıkacaktı bilmiyorum. Bana 300 tl fiyat verdi.
  • Benim arabam 2009 model. ben de CC taktırmak istedim. Şimdi olmuyor, bir kaç ay sonra olacak dedi servis. bunu neden dedi anlayamadım. Yani parça mı elinde yoktu yoksa yeni yazılım falan mı çıkacaktı bilmiyorum. Bana 300 tl fiyat verdi.
  • orlando jant ın fiyattı ne kadar biliyormusunuz
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.