Şimdi Ara

VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7 (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
1
Favori
65.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuyu okuyunca insanın hemen gidip golf alası geliyor

    bayadır bir kaç otomobili inceliyorum, hepsini de test ettim fakat golf v veya vi tsi 122 ve 160'in ara hızlanmaları ile ilgili doğru teknik veri bulamadım bir türlü, bilen var mı acaba.
  • quote:



    acaba 7 viteste iken 2000 devirden 3000 devire ivmelenmesi nasıl malum sollamaya (vites düşmeden)ölü gibi cıkmak istemem
    su anki aracımda pek tat vermiyorda bu devirler, daha cok 3500- 4000 arasını seviyor(bora). merak ettim
    iyi günler


    Sollama esnasında 7. viteste 2000 devirde iken gaza yüklenildiğinde dsg şanzuman vites d konumunda iken 2 vites birden; s konumunda ise 3 vites birden küçülterek otomobilin çok seri bir şekilde hızlanmasını sağlıyor. eğer manuel olarak kullanılıyorsa 7. vites sabit olarak ivmelenme 1.6 sr motorlara nazaran yine iyi çünkü motorun tork aralığı oldukça geniş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shebumi

    bu konuyu okuyunca insanın hemen gidip golf alası geliyor

    bayadır bir kaç otomobili inceliyorum, hepsini de test ettim fakat golf v veya vi tsi 122 ve 160'in ara hızlanmaları ile ilgili doğru teknik veri bulamadım bir türlü, bilen var mı acaba.


    golf 122 dsg için kendi ölçümlerimi aktarıyorum. 0-100'ü fabrika zaten belirtmiş 9.5 sn



    120-140 esneklik 5.5 sn

    140-160 esneklik 7.5 sn

    160-180 esneklik 8.5 sn

    180-200 esneklik 9.5 sn

    200-220 esneklik (yokuş aşağı ) 18 sn

    bu durumda yaklaşık olarak

    120-160 ---- 13 sn

    120-180 ---- 19 sn

    120-200----- 28 sn

    bu verilerin ağırlık, yol, hava şartları gibi etmenlere göre değişiklik gösterebileceğini unutmamak lazım.




  • Sayın ivin izlenimleriniz gerçekten etkileyici.Sanırsam bir otomobil galeriniz var ve bu işlerden gerçekten anlayan bilinçli bir tüketicisiniz.Benim size bir sorum olacak halihazırdaki A3lerdede Golf6nın motoru kullanılıyormu acaba aralarında fark varsa ne gibi farklar var.Bu konuda beni aydınlatırmısınız.Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: shebumi

    bu konuyu okuyunca insanın hemen gidip golf alası geliyor

    bayadır bir kaç otomobili inceliyorum, hepsini de test ettim fakat golf v veya vi tsi 122 ve 160'in ara hızlanmaları ile ilgili doğru teknik veri bulamadım bir türlü, bilen var mı acaba.


    golf 122 dsg için kendi ölçümlerimi aktarıyorum. 0-100'ü fabrika zaten belirtmiş 9.5 sn



    120-140 esneklik 5.5 sn

    140-160 esneklik 7.5 sn

    160-180 esneklik 8.5 sn

    180-200 esneklik 9.5 sn

    200-220 esneklik (yokuş aşağı ) 18 sn

    bu durumda yaklaşık olarak

    120-160 ---- 13 sn

    120-180 ---- 19 sn

    120-200----- 28 sn

    bu verilerin ağırlık, yol, hava şartları gibi etmenlere göre değişiklik gösterebileceğini unutmamak lazım.





    Sevgili İvin çok teşekkürler.




  • Burada bence golf ü fazla abartanlar toplanmış 122 hp yle 140 hp arabayı geçmişte bilmem neyde kandırmayın milleti bu araba ne kadar basarsa yakıt o kadar artar birde 1400 motor dayanmaz adamlar arbaları bilgisayara çevirdiler yzılımla beygir artırıyorlar böyle saçmalık olmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: shebumi

    bu konuyu okuyunca insanın hemen gidip golf alası geliyor

    bayadır bir kaç otomobili inceliyorum, hepsini de test ettim fakat golf v veya vi tsi 122 ve 160'in ara hızlanmaları ile ilgili doğru teknik veri bulamadım bir türlü, bilen var mı acaba.


    golf 122 dsg için kendi ölçümlerimi aktarıyorum. 0-100'ü fabrika zaten belirtmiş 9.5 sn





    120-140 esneklik 5.5 sn

    140-160 esneklik 7.5 sn

    160-180 esneklik 8.5 sn

    180-200 esneklik 9.5 sn

    200-220 esneklik (yokuş aşağı ) 18 sn

    bu durumda yaklaşık olarak

    120-160 ---- 13 sn

    120-180 ---- 19 sn

    120-200----- 28 sn

    bu verilerin ağırlık, yol, hava şartları gibi etmenlere göre değişiklik gösterebileceğini unutmamak lazım.





    doğrudur üstad TSI 122 de manuel olanlarda 200 nm tork; dsg olanlarda ise 210 nm tork var......ve dikkat edilmesi gereken nokta ise bu aracın şanzıman oranları benzinli bir aracın şanzıman oranları...yani dizelde de tork var ama şanzıman oranı dizel gibi az devir çeviren motora göre......ama TSI 122 hem baya torklu hemde baya devirli bir motor; ondan dolayı 2.0 (140-150hp) araçlar gibi davranması gayet normal.......zaten 0-100km/h değeri olarakta 2.0 150hp(200nm) passat ile aynı yani tsı 122 her ne kadar twincharge olmasada bir çok atmosferiğe kafa tutabilecek başarılı bir motor......ayrıca uzun yollarda inanılmaz ekonomik olma durumu var


    sevgili plantamax,

    Tespitlerinize katılıyorum :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiatpalio

    Burada bence golf ü fazla abartanlar toplanmış 122 hp yle 140 hp arabayı geçmişte bilmem neyde kandırmayın milleti bu araba ne kadar basarsa yakıt o kadar artar birde 1400 motor dayanmaz adamlar arbaları bilgisayara çevirdiler yzılımla beygir artırıyorlar böyle saçmalık olmaz


    Sayın fiatpalio,

    Öncelikle düşüncelerinize saygı duyuyorum ve aynı özveriyi sizden de bekliyorum. Önceki sayfalardaki yazılara dikkat ettiyseniz özellikle sayısal ve somut verilerden yararlanarak fikirlerimizi sunduğumuzu görmüşsünüzdür. Burada mesele 122 hp bir otomobilin 140 hp bir otomobili geçmesi veya 1400 motorun dayanıp dayanmaması değildir. Kaldı ki günümüzde 1.4 lt 122 hp turbo beslemeli yeni nesil bir motorun, eski nesil atmosferik 140 hp bir motordan daha fazla performans göstererek daha az yakıt tüketebilmesi imkansız bir olay değildir. 1400 motorun dayanıp dayanmayacağı konusunda yorum yapmak kolay değildir zira kullanıcıdan kullanıcıya değişebilecek olan bir durum sözkonusudur. vw, audi, seat, skoda bu motoru kullanmakta ve motorlarına garanti vermektedirler ki bu grup 1.4 tsi motoru 2 milyon km testine tabi tuttuktan sonra piyasaya sürmüşlerdir. Bundan dolayı normal ve limitlerinde kullanıldığı ve bakımları zamanında yapıldığı takdirde tsi motorun uzun ömürlü olacağı kanaatindeyim. Otomobillerin bilgisayara çevrildiği konusunda haklısınız ancak bu tuhaf bir durum değil. Her gün cebinizde taşıdığınız telefonunuzun bile ne kadap komplike bir alet olduğuna dikkat edin. Teknoloji bir süreçtir. Durmaksızın ilerleyecek, nimetlerini her türlü sektör ile paylaşacaktır. Özellikle 90'lı yıllar otomobiller ile teknoloji arasında geçiş yılları olmuştur. 2000'li yıllarda otomobili teknolojisiz düşünmek bizi ileriye değil geriye götürür. Araçların beygir artışını sadece yazılıma bağlamak doğru değildir. Yazılım sadece çorbanın tuzudur. Motoru oluşturan parçaların uyumundan motor blogunun alaşımına, güvenlik ekipmanlarının yerleşiminden yakıt ekonomisi sağlamak adına yapılan birçok çalışma vardır ve doğal olarak motorlar artık eskisinden daha güçlüdür ve yarın daha da güçlü olacaktır ve inanın bugün 1.4 lt ile sağlanan güç önümüzdeki yıllarda 1.0 lt belki de daha küçük hacimli ve daha dayanıklı motorlarla sağlanacak...

    Saygılarımla...




  • Yazılmla beygir artımı sözümden kasıt tüm motor ekipmanları aynı olan iki motorun birinin 122 hp diğierinin 170 hp olması bu ikisinin tek farkı yazılımmış öyleyse bizlerde arabamızı bilgisayara bağlayıp yazılımla 20-30 hp artıralım veya aynı donanıma sahip iki motor neden farklı oluyor 122 hp olan da istediği gibi artırabilir o zaman beygir gücünü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiatpalio

    Yazılmla beygir artımı sözümden kasıt tüm motor ekipmanları aynı olan iki motorun birinin 122 hp diğierinin 170 hp olması bu ikisinin tek farkı yazılımmış öyleyse bizlerde arabamızı bilgisayara bağlayıp yazılımla 20-30 hp artıralım veya aynı donanıma sahip iki motor neden farklı oluyor 122 hp olan da istediği gibi artırabilir o zaman beygir gücünü



    Sayın fiatpalio,

    Cevabınızdan gördüğüm kadarıyla tsi motorlar hakkında fazla bilgi sahibi değilsiniz. Şu an piyasada 1.4 lt tsi 122 ve 160 hp gücünde motorlar bulunmaktadır. ( 170'lik motor artık yoktur) 122 ve 160'lık motorun ortak özelliği 1.4 lt hacminde olmaları ve benzer çalışma prensiplerine dayanmalarıdır. Aralarındaki beygir gücü farkının yazılımla alakası yoktur. Zira 122 hp motor turbo beslemeli iken 160 hp'lik motor turbo+kompresor kombinasyonuna sahiptir. Kompresor düşük devirlerde çalışmakta, orta devirlerde turbo+kompresor birlikte güç sağlamakta daha üst devirlerde ise kompresor devre dışı kalarak yerini turboya bırakmaktadır. 122 hp'lik motorda ise sadece turbo olduğundan olası turbo boşluğunun önüne geçmek ve yakıt ekonomisini maksimum düzeye çıkartmak için 7 kademeli dsg vites kullanılmıştır. Bu iki motor arasındaki beygir farkı görüldüğü gibi yazılım farkından kaynaklanmamaktadır. Ha illa yazılım farkına örnek aranıyorsa vw ile audi'nin kullandığı motorlar incelenebilir. Tamamen aynı olan bu motorlara vw tsi audi tfsi demiştir. vw'de 122 hp güç üreten bu motor audi'de "yazılım farkı ile" 125 bg üretmektedir. Bu hem ivmelenmeye hem de yakıt ekonomisine az da olsa bir katkı sağlamaktadır.




  • golf 6 nın sis farı h1 mi h3 mü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PAŞA****

    Sayın ivin izlenimleriniz gerçekten etkileyici.Sanırsam bir otomobil galeriniz var ve bu işlerden gerçekten anlayan bilinçli bir tüketicisiniz.Benim size bir sorum olacak halihazırdaki A3lerdede Golf6nın motoru kullanılıyormu acaba aralarında fark varsa ne gibi farklar var.Bu konuda beni aydınlatırmısınız.Teşekkürler.


    Sayın PAŞA**** ,

    Golf ve A3 aynı grubun aynı platform üzerine inşa edilmiş iki modelidir diyebiliriz. Aralarında tasarım, konfor ve malzeme kalitesi gibi alanlarda bazı değişiklikler bulunmaktadır. Ancak iki otomobilin de aynı motorları kullandığı da bir gerçektir. Bugün iki otomobilin de baz versiyonlarında 1.6 lt 8 valfli 102 hp güç 148 nm tork üreten motor bulunmaktadır. Motor yelpazesi ülkemizde Audi için daha geniş gözükmektedir. Golf 6 şu anda 1.6 102 hp, 1.4 tsi 122 hp ve 1.4 160 hp motorlar ile piyasaya sürülürken; A3, 1.6 102 hp, 1.4 tfsi 125 hp, 1.8 tfsi 160 hp, 2.0 tfsi 200 hp, 3.2 v6 250 hp benzinli ve 1.9 ile2.0 hacminde ve çeşitli güçlerde dizel motorlar kullanmaktadır. Golf 6'nın ülkemizde şu anda bir dizel versiyonu bulunmamaktadır. Yakın gelecekte 1.6 lt hacimli bir dizel motorun piyasaya çıkacağı söylenmektedir. Audi A3'ün golf 6'da bulunmayan motorları diğer vw modelleri tarafından kullanılmaktadır. Aynı zamanda seat ve skoda'yı da unutmamak gerekir. Özellikle tsi 1.4 motorlar arasındaki farklar Audi lehine yazılım farkları olarak dikkat çekmektedir. Ancak hatırlatmakta fayda var ki A3 1.4 tfsi 125 hp motor kullanmakta, golf 6'da bulunan 1.4 tsi 160 hp motor ülkemizdeki audi a3lerde bulunmamaktadır. Bunun nedeni pazarlama stratejileri ile alakalı olabilir. Buna benzer olarak Seat leon fr'lerde bulunan 211 hp 2.0 tsi motorun karşılığı audi'de ve vw'de 200 hp 2.0 tsi motordur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: PAŞA****

    Sayın ivin izlenimleriniz gerçekten etkileyici.Sanırsam bir otomobil galeriniz var ve bu işlerden gerçekten anlayan bilinçli bir tüketicisiniz.Benim size bir sorum olacak halihazırdaki A3lerdede Golf6nın motoru kullanılıyormu acaba aralarında fark varsa ne gibi farklar var.Bu konuda beni aydınlatırmısınız.Teşekkürler.


    Sayın PAŞA**** ,

    Golf ve A3 aynı grubun aynı platform üzerine inşa edilmiş iki modelidir diyebiliriz. Aralarında tasarım, konfor ve malzeme kalitesi gibi alanlarda bazı değişiklikler bulunmaktadır. Ancak iki otomobilin de aynı motorları kullandığı da bir gerçektir. Bugün iki otomobilin de baz versiyonlarında 1.6 lt 8 valfli 102 hp güç 148 nm tork üreten motor bulunmaktadır. Motor yelpazesi ülkemizde Audi için daha geniş gözükmektedir. Golf 6 şu anda 1.6 102 hp, 1.4 tsi 122 hp ve 1.4 160 hp motorlar ile piyasaya sürülürken; A3, 1.6 102 hp, 1.4 tfsi 125 hp, 1.8 tfsi 160 hp, 2.0 tfsi 200 hp, 3.2 v6 250 hp benzinli ve 1.9 ile2.0 hacminde ve çeşitli güçlerde dizel motorlar kullanmaktadır. Golf 6'nın ülkemizde şu anda bir dizel versiyonu bulunmamaktadır. Yakın gelecekte 1.6 lt hacimli bir dizel motorun piyasaya çıkacağı söylenmektedir. Audi A3'ün golf 6'da bulunmayan motorları diğer vw modelleri tarafından kullanılmaktadır. Aynı zamanda seat ve skoda'yı da unutmamak gerekir. Özellikle tsi 1.4 motorlar arasındaki farklar Audi lehine yazılım farkları olarak dikkat çekmektedir. Ancak hatırlatmakta fayda var ki A3 1.4 tfsi 125 hp motor kullanmakta, golf 6'da bulunan 1.4 tsi 160 hp motor ülkemizdeki audi a3lerde bulunmamaktadır. Bunun nedeni pazarlama stratejileri ile alakalı olabilir. Buna benzer olarak Seat leon fr'lerde bulunan 211 hp 2.0 tsi motorun karşılığı audi'de ve vw'de 200 hp 2.0 tsi motordur.

    Pekala sevgili ivin teşekkürler.Ötv indirimi bitmeden bu motora sahip bir araba almayı düşünüyorum.




  • sayın ivin mesajlarınızda gördüğüm kadarıyla vw ve motorları konusunda bilgi sahibisiniz
    fsi 115hp tsi 140 ve 170hp motorlar neden bukadar kısa bir sürede üretimden kalktı?
    şimdi 122 yada 160hp lik motorlu araç alırsak acaba kısa sürede bunlarda tarih olurmu?
    vw bir motoru artık 2 yıldan fazla kullanmayacakmı? üretimden kalkan motor 2elde o aracın
    satışını olumsuz etkilemezmi? audi tfsi motor kullaniyor eski fsi motorlara turbomu takıyor?
    vw nin istikrarlı bir motoru olmayacakmı? bukadar çeşitli motor üretmesinin avntajı nedir?
    golfe 1.9 tdi motor gelmeyecekmi? 1.6 tdi motor çalışmaları doğrumudur?
    baya soru sordum kusura bakma ama vw motoru

    quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiatpalio

    Yazılmla beygir artımı sözümden kasıt tüm motor ekipmanları aynı olan iki motorun birinin 122 hp diğierinin 170 hp olması bu ikisinin tek farkı yazılımmış öyleyse bizlerde arabamızı bilgisayara bağlayıp yazılımla 20-30 hp artıralım veya aynı donanıma sahip iki motor neden farklı oluyor 122 hp olan da istediği gibi artırabilir o zaman beygir gücünü



    Sayın fiatpalio,

    Cevabınızdan gördüğüm kadarıyla tsi motorlar hakkında fazla bilgi sahibi değilsiniz. Şu an piyasada 1.4 lt tsi 122 ve 160 hp gücünde motorlar bulunmaktadır. ( 170'lik motor artık yoktur) 122 ve 160'lık motorun ortak özelliği 1.4 lt hacminde olmaları ve benzer çalışma prensiplerine dayanmalarıdır. Aralarındaki beygir gücü farkının yazılımla alakası yoktur. Zira 122 hp motor turbo beslemeli iken 160 hp'lik motor turbo+kompresor kombinasyonuna sahiptir. Kompresor düşük devirlerde çalışmakta, orta devirlerde turbo+kompresor birlikte güç sağlamakta daha üst devirlerde ise kompresor devre dışı kalarak yerini turboya bırakmaktadır. 122 hp'lik motorda ise sadece turbo olduğundan olası turbo boşluğunun önüne geçmek ve yakıt ekonomisini maksimum düzeye çıkartmak için 7 kademeli dsg vites kullanılmıştır. Bu iki motor arasındaki beygir farkı görüldüğü gibi yazılım farkından kaynaklanmamaktadır. Ha illa yazılım farkına örnek aranıyorsa vw ile audi'nin kullandığı motorlar incelenebilir. Tamamen aynı olan bu motorlara vw tsi audi tfsi demiştir. vw'de 122 hp güç üreten bu motor audi'de "yazılım farkı ile" 125 bg üretmektedir. Bu hem ivmelenmeye hem de yakıt ekonomisine az da olsa bir katkı sağlamaktadır.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: newerdais

    sayın ivin mesajlarınızda gördüğüm kadarıyla vw ve motorları konusunda bilgi sahibisiniz
    fsi 115hp tsi 140 ve 170hp motorlar neden bukadar kısa bir sürede üretimden kalktı?
    şimdi 122 yada 160hp lik motorlu araç alırsak acaba kısa sürede bunlarda tarih olurmu?
    vw bir motoru artık 2 yıldan fazla kullanmayacakmı? üretimden kalkan motor 2elde o aracın
    satışını olumsuz etkilemezmi? audi tfsi motor kullaniyor eski fsi motorlara turbomu takıyor?
    vw nin istikrarlı bir motoru olmayacakmı? bukadar çeşitli motor üretmesinin avntajı nedir?
    golfe 1.9 tdi motor gelmeyecekmi? 1.6 tdi motor çalışmaları doğrumudur?
    baya soru sordum kusura bakma ama vw motor



    Dostum ben 2007senesinde aracımı alırken a3 otomatikte tsi yoktu.Satış sorumlusu motorun geleceği belli değil diye getirtmedik demişti.Motorlar tabiki değişecek eskiler olacak yeniler olacka,üretimden kalkacak.F1de her sene aynı motoru kullanmıyorlar tabiki.Audinin tfsi demesi sadece markalar arası farktır ve beygir farkı ise audinin yazılımı updatelidir.Eğer motorunun uzn zamanlar üretim bandından kalkmasını istemiyorsan 1.6 102-101 beygirlik motorlu araç al zannedersem 1994ten beri VW grubu şaşmadan kullanıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: newerdais

    sayın ivin mesajlarınızda gördüğüm kadarıyla vw ve motorları konusunda bilgi sahibisiniz
    fsi 115hp tsi 140 ve 170hp motorlar neden bukadar kısa bir sürede üretimden kalktı?
    şimdi 122 yada 160hp lik motorlu araç alırsak acaba kısa sürede bunlarda tarih olurmu?
    vw bir motoru artık 2 yıldan fazla kullanmayacakmı? üretimden kalkan motor 2elde o aracın
    satışını olumsuz etkilemezmi? audi tfsi motor kullaniyor eski fsi motorlara turbomu takıyor?
    vw nin istikrarlı bir motoru olmayacakmı? bukadar çeşitli motor üretmesinin avntajı nedir?
    golfe 1.9 tdi motor gelmeyecekmi? 1.6 tdi motor çalışmaları doğrumudur?
    baya soru sordum kusura bakma ama vw motoru

    quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: fiatpalio

    Yazılmla beygir artımı sözümden kasıt tüm motor ekipmanları aynı olan iki motorun birinin 122 hp diğierinin 170 hp olması bu ikisinin tek farkı yazılımmış öyleyse bizlerde arabamızı bilgisayara bağlayıp yazılımla 20-30 hp artıralım veya aynı donanıma sahip iki motor neden farklı oluyor 122 hp olan da istediği gibi artırabilir o zaman beygir gücünü



    Sayın fiatpalio,

    Cevabınızdan gördüğüm kadarıyla tsi motorlar hakkında fazla bilgi sahibi değilsiniz. Şu an piyasada 1.4 lt tsi 122 ve 160 hp gücünde motorlar bulunmaktadır. ( 170'lik motor artık yoktur) 122 ve 160'lık motorun ortak özelliği 1.4 lt hacminde olmaları ve benzer çalışma prensiplerine dayanmalarıdır. Aralarındaki beygir gücü farkının yazılımla alakası yoktur. Zira 122 hp motor turbo beslemeli iken 160 hp'lik motor turbo+kompresor kombinasyonuna sahiptir. Kompresor düşük devirlerde çalışmakta, orta devirlerde turbo+kompresor birlikte güç sağlamakta daha üst devirlerde ise kompresor devre dışı kalarak yerini turboya bırakmaktadır. 122 hp'lik motorda ise sadece turbo olduğundan olası turbo boşluğunun önüne geçmek ve yakıt ekonomisini maksimum düzeye çıkartmak için 7 kademeli dsg vites kullanılmıştır. Bu iki motor arasındaki beygir farkı görüldüğü gibi yazılım farkından kaynaklanmamaktadır. Ha illa yazılım farkına örnek aranıyorsa vw ile audi'nin kullandığı motorlar incelenebilir. Tamamen aynı olan bu motorlara vw tsi audi tfsi demiştir. vw'de 122 hp güç üreten bu motor audi'de "yazılım farkı ile" 125 bg üretmektedir. Bu hem ivmelenmeye hem de yakıt ekonomisine az da olsa bir katkı sağlamaktadır.





    FSI'ın üretimi 2005'te başladı 2008'de bitti.2008 FSI varmış,ben de sonradan öğrendim.Motorun geliştirilme sürecine kabaca 1 sene desek,demek ki 2004'te başladı,2008'de bitti.

    VW mühendisleri TSI teknolojisini bulunca ona geçtiler tabi ki,yoksa FSI motorda sorun yok.Şu anda Passat R36'da 3.2lt V6 FSI kullanılıyor.Sonuçta performansı daha fazla,yakıt tüketimi daha az,daha çevreci vs.

    Rekabet kızıştı,olay küçük hacimden yüksek performans almaya kaydı.Bu yüzden hep daha iyisini yapmak istiyorlar,yakında 1.2 TSI da geliyor.Biraz fantazi olacak belki;ama belki de ileride 1.2 TSI'ı Passat'a bile koyarlar.

    Audi'deki TFSI da Turbo+FSI.Neden Audi'de 1.4 TFSI yerine 1.4 TSI kullanılıyor bilemiyorum,markanın mutlaka geçerli bir sebebi vardır.

    2.elde satışını etkiler mi şimdiden söylemek güç;ama bugün 2006 model FSI'lar 34-36 bin TL civarında gidiyor.Bence FSI kalktı diye fiyatlarda bir düşüş yok.Zaten,Passat rakiplerine göre 2.eli en güçlü model.Değer kaybı daha az olacaktır,bu yüzden dert etmemek lazım.





    FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
    Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

    Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

    Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.




  • Güzel bir derleme olmuş ve görüşlerinize kesinlikle katılıyorum.Teknoloji sürekli gelişiyor ve bu sebeple seneye Vw grubun ksi diye bir motor çıkarıp tsi ı üretimden kaldırmayacağı kesin değil.Motorun üretimden kalkması onun parçasının bulunmayacağı anlamına gelmiyor.Zaten teknolojiler değişsede Vw grubu bütün markalarında çok sayıda otrak parça kullanıyor ve değişik motorlardada ortak parça kullanımı var.
  • golf 6 da tecrübesi olan arkadaşlar, broşürlerde dsg viteslerde direksiyondan kumandadan bahsediyor fakat ben resimlerden incelediğime göre göremedim. Yokmu yoksa diğer araçlardaki gibi kulakçık şeklinde değilmi acaba.. saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    golf 6 da tecrübesi olan arkadaşlar, broşürlerde dsg viteslerde direksiyondan kumandadan bahsediyor fakat ben resimlerden incelediğime göre göremedim. Yokmu yoksa diğer araçlardaki gibi kulakçık şeklinde değilmi acaba.. saygılar


    kulakçık şeklinde, hatta diğer modellere göre daha başarılı, dana kulağı gibi direksiyondan fırlayan biçimde değil de, direksiyonu kavradığınızda parmaklarınızın altında kalan yerde konumlandırılmış, o yüzden resimlerde pek belli olmuyor olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    golf 6 da tecrübesi olan arkadaşlar, broşürlerde dsg viteslerde direksiyondan kumandadan bahsediyor fakat ben resimlerden incelediğime göre göremedim. Yokmu yoksa diğer araçlardaki gibi kulakçık şeklinde değilmi acaba.. saygılar


    kulakçık şeklinde, hatta diğer modellere göre daha başarılı, dana kulağı gibi direksiyondan fırlayan biçimde değil de, direksiyonu kavradığınızda parmaklarınızın altında kalan yerde konumlandırılmış, o yüzden resimlerde pek belli olmuyor olabilir.

    aynen.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.