Şimdi Ara

VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7 (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
1
Favori
65.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • xunıQ sana bir şey soracam gerçi daha önce formda sordum ama kimseden cevap gelmedi.Dsg şanzumanda biliyorsun gaza çok yüklenmedikçe ki genelde şehir içinde olduğumuz için yüklenemiyoruz,vitesler 1.750 ile 2.500 devir arasında değişiyor.Bu devirlerden sonra şanzuman hemen bir üst devre geçiyor bunun şanzuman ve özellikle motor açısından zararı yok mu bildiğim kadarıyla bujilerin verimli ateşlemesi için 3.000 3.500 devirde vites değişimi önerirler genelde.
  • düşük devirler;
    motor ve şanzıman ömrü+yakıt ekonomisi için en ideal çalışma şartlarını sağlar.

    bujiler kendilerine söylenen zamanda ateşleme yapar.
    motor devrine göre çalışma verimleri değişmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    golf 6 da tecrübesi olan arkadaşlar, broşürlerde dsg viteslerde direksiyondan kumandadan bahsediyor fakat ben resimlerden incelediğime göre göremedim. Yokmu yoksa diğer araçlardaki gibi kulakçık şeklinde değilmi acaba.. saygılar


    kulakçık şeklinde, hatta diğer modellere göre daha başarılı, dana kulağı gibi direksiyondan fırlayan biçimde değil de, direksiyonu kavradığınızda parmaklarınızın altında kalan yerde konumlandırılmış, o yüzden resimlerde pek belli olmuyor olabilir.


    tşk. bir konuda statik dönüş farları başarılımı, gözde görülür şekilde fayda sağlıyormu acaba... saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    golf 6 da tecrübesi olan arkadaşlar, broşürlerde dsg viteslerde direksiyondan kumandadan bahsediyor fakat ben resimlerden incelediğime göre göremedim. Yokmu yoksa diğer araçlardaki gibi kulakçık şeklinde değilmi acaba.. saygılar



     VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7


     VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    tşk. bir konuda statik dönüş farları başarılımı, gözde görülür şekilde fayda sağlıyormu acaba... saygılar



    statik dönüş farları lambalar açıkken sağa dönülüyorsa sağ sisler yanıyor sağa doğru direksiyona göre dönüyor soldada aynı şey oluyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extreme_oki -- 17 Mayıs 2009; 3:53:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ftk44

    xunıQ sana bir şey soracam gerçi daha önce formda sordum ama kimseden cevap gelmedi.Dsg şanzumanda biliyorsun gaza çok yüklenmedikçe ki genelde şehir içinde olduğumuz için yüklenemiyoruz,vitesler 1.750 ile 2.500 devir arasında değişiyor.Bu devirlerden sonra şanzuman hemen bir üst devre geçiyor bunun şanzuman ve özellikle motor açısından zararı yok mu bildiğim kadarıyla bujilerin verimli ateşlemesi için 3.000 3.500 devirde vites değişimi önerirler genelde.


    vallahi bu konuda bilgi sahibi değilim, hozturan gerekli açıklamayı yapmış. Bildiğim kadarıyla max. tork sağlandıktan sonra vites değiştirmek gerekiyor, ki tsi motor zaten 1750 devirden sonra max tork veriyor. Max. tork vermesi motorun yeterince güç ürettiği anlamına geliyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    tşk. bir konuda statik dönüş farları başarılımı, gözde görülür şekilde fayda sağlıyormu acaba... saygılar


    Şehir içinde pek fark etmiyor aslında, ama iki hafta evvel belgrada gittik arkadaşlarla, toparlandığımızda da hava kararmıştı ve ormanın içinde o statik dönüş farları projektör gibi resmen :D gerçekten karanlıkta çok işe yarıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ


    quote:

    Orjinalden alıntı: ftk44

    xunıQ sana bir şey soracam gerçi daha önce formda sordum ama kimseden cevap gelmedi.Dsg şanzumanda biliyorsun gaza çok yüklenmedikçe ki genelde şehir içinde olduğumuz için yüklenemiyoruz,vitesler 1.750 ile 2.500 devir arasında değişiyor.Bu devirlerden sonra şanzuman hemen bir üst devre geçiyor bunun şanzuman ve özellikle motor açısından zararı yok mu bildiğim kadarıyla bujilerin verimli ateşlemesi için 3.000 3.500 devirde vites değişimi önerirler genelde.


    vallahi bu konuda bilgi sahibi değilim, hozturan gerekli açıklamayı yapmış. Bildiğim kadarıyla max. tork sağlandıktan sonra vites değiştirmek gerekiyor, ki tsi motor zaten 1750 devirden sonra max tork veriyor. Max. tork vermesi motorun yeterince güç ürettiği anlamına geliyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    tşk. bir konuda statik dönüş farları başarılımı, gözde görülür şekilde fayda sağlıyormu acaba... saygılar


    Şehir içinde pek fark etmiyor aslında, ama iki hafta evvel belgrada gittik arkadaşlarla, toparlandığımızda da hava kararmıştı ve ormanın içinde o statik dönüş farları projektör gibi resmen :D gerçekten karanlıkta çok işe yarıyor.



    şu arabayı teknik kullanmaya çalışmaktan bi vazgeçin artık allah aşkına bu şekilde şöförlüğünüz ne gelişir nede arabanın dilinden anlarsınız devir demek yakıt demektir araba boğulmuyacak şekilde sür hiç bişey olmaz zaten otomatikdede boğulmaya izin vermez




  • tsi çok güzelde arıza yaparsa o zaman şahane oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extreme_oki

    şu arabayı teknik kullanmaya çalışmaktan bi vazgeçin artık allah aşkına bu şekilde şöförlüğünüz ne gelişir nede arabanın dilinden anlarsınız devir demek yakıt demektir araba boğulmuyacak şekilde sür hiç bişey olmaz zaten otomatikdede boğulmaya izin vermez


    Niye vazgeçsinler yahu?, Kimisi de arabayı teknik olarak ideal seviyede kullanarak mutlu oluyor. Sen devirli kullanmayı seversin, ben cc açmayı severim bi başkası manuel şanzımanı dsg'den daha iyi kullanmaktan zevk alır. Herkes yaptığından zevk alıyosa yapmaya devam etsin.

    Ama en neticesinde dsg her şeyi hallettiğinden suya sabuna karışmaya gerek yok bu konuda dediğin gibi.




  • Benim de bir sorum var arkadaşlar, acaba lunch control deneyen oldu mu aranızda kitapçıkda tarif edildiği üzere, espyi kapatıp vites "s" konumunda gaza ve frene basıyorum. Ama 3000 deviri yakalayamıyorum, 2000 devirde sabit kalıyor ayağımı kaldırıp tekrar basınca 3000 civarı bir yerde de freni bırakıyorum bu defa da birden fırlama evresi yaşanmıyor önce bir kaç metre atlıyor araba sonra yarım saniye kadar duraksama yaşanıyor sonra allah ne verdiyse. Deneyenler tecrübelerini aktarırlarsa sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ

    Benim de bir sorum var arkadaşlar, acaba lunch control deneyen oldu mu aranızda kitapçıkda tarif edildiği üzere, espyi kapatıp vites "s" konumunda gaza ve frene basıyorum. Ama 3000 deviri yakalayamıyorum, 2000 devirde sabit kalıyor ayağımı kaldırıp tekrar basınca 3000 civarı bir yerde de freni bırakıyorum bu defa da birden fırlama evresi yaşanmıyor önce bir kaç metre atlıyor araba sonra yarım saniye kadar duraksama yaşanıyor sonra allah ne verdiyse. Deneyenler tecrübelerini aktarırlarsa sevinirim.


    Birçok otomatik vites otomobilde denediğim launch control golf 6'da yapılamıyor. Özünde motora zarar verebilecek bu uygulamanın önüne geçmek için bir sistem geliştirmişler sanırım. Çünkü diğer otomatik viteslerde sol ayak frende sabit iken sağ ayakla gaza yüklenildiğinde otomobilin devri 3500-4000 rp aralığına kadar getirilebiliyor akabinde frenin bırakılmasıyla araç öne doğru atılıyor. Golf 6'da kullanılan dsg şanzumanda ise sol ayak frende sabit basılı iken sağ ayakla gaz verildiğinde önce devir ibresi hafifçe oynuyor ancak gaz devre dışı kalıyor ne kadar basılırsa basılsın ayak frende olduğu sürece gaz tepki vermiyor. vites n konumunda iken gaza basıldığında devir 4000 rpm'ye kadar çıkıyor oradan daha öteye gitmiyor. Üst devirlerin motora zararı olabilir düşüncesiyle devir kesici uygulaması var. Eğer devir 4000 rpm'de iken bile vitesi n den d konuma aldığınızda araç kendini devir en alt seviyeye düşene kadar vitese geçirmiyor. Tüm bunların özeti olarak golf 6 devri yükselterek yapılmak istenen kalkışlara izin vermiyor bu nedenle ilk anda kısa bir gecikme ile tepki veriyor.

    Bana gelen özel mesajlarda düşüncelerini belirten ve golf 6'nın ivmelenmesi ile son hızını merak eden arkadaşlar için aşağıdaki linkteki videoyu paylaşıyorum. Araçlarımızın kapasitesini ve limitlerini bilmek kesinlikle faydamıza olur ancak bunu alışkanlık haline getirip sürekli denemek veya uygulamak yanlış bir davranıştır. Aşağıdaki videoyu golf 6 tsi 122'nin merak edenlere limitlerini göstermek için yolluyorum. Umarım bu zamana kadar denemeyi düşünenler videoyu izler meraklarını giderir ve bundan sonra deneme ihtiyacı hissetmezler. Neticede burada aklı başında insanlar olarak düşüncelerimizi paylaşıyoruz ve eminim hepimizin ortak düşüncesi süratin felaket olduğudur.

    http://www.izlesene.com/video/arabalar-golf-6-tsi-14-122-hp-dsg-7-vites/923771

    Aradaki yıldızlı bölüme "izlesene . com" yazılacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ivin -- 17 Mayıs 2009; 20:08:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ

    Benim de bir sorum var arkadaşlar, acaba lunch control deneyen oldu mu aranızda kitapçıkda tarif edildiği üzere, espyi kapatıp vites "s" konumunda gaza ve frene basıyorum. Ama 3000 deviri yakalayamıyorum, 2000 devirde sabit kalıyor ayağımı kaldırıp tekrar basınca 3000 civarı bir yerde de freni bırakıyorum bu defa da birden fırlama evresi yaşanmıyor önce bir kaç metre atlıyor araba sonra yarım saniye kadar duraksama yaşanıyor sonra allah ne verdiyse. Deneyenler tecrübelerini aktarırlarsa sevinirim.


    ben denemedim ama bizim türkiyedeki araçlarda bu geçerlimi pek sanmıyorum bu sistem yokk gibi geliyoo bana.Ayrıca tam emin olmadığım için de uygulamadım çünkü benim easytronic opelde kitapçığında kesinlikle gaz ve frene aynı anda basmayın diyor.




  • Sevgili ivin, ben bu uygulamanın motora zarar vereceğini düşünmüyorum, tabi elbette bir zarar söz konusu ama engellenecek kadar zarar verdiğini sanmıyorum. Engellenmişse bile gti donanımını ön plana çıkarmak için engellenmiş olabilir. Kitapçıkda donanım versiyonu tarif edilmeden launch control tarif edilince ben de haliyle yapmaya çalıştım :) ama olmadı tabi. Ben mi yapamıyorum diye merak etmiştim :D. Ben bu işin üzerine biraz gitmek istiyorum, engellenmişse yazılımla mı engellenmiş, yazılımla engellenmişse açılabilir mi diye.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xuNiQ

    Sevgili ivin, ben bu uygulamanın motora zarar vereceğini düşünmüyorum, tabi elbette bir zarar söz konusu ama engellenecek kadar zarar verdiğini sanmıyorum. Engellenmişse bile gti donanımını ön plana çıkarmak için engellenmiş olabilir. Kitapçıkda donanım versiyonu tarif edilmeden launch control tarif edilince ben de haliyle yapmaya çalıştım :) ama olmadı tabi. Ben mi yapamıyorum diye merak etmiştim :D. Ben bu işin üzerine biraz gitmek istiyorum, engellenmişse yazılımla mı engellenmiş, yazılımla engellenmişse açılabilir mi diye.


    Gaz pedalının elektronik sistem tertibatı üzerine kurulmuş olduğu göz önünde bulundurulursa bir yazılımla engellenmiş olduğu muhtemeldir diye düşünüyorum. Önceki dsg şanzumana sahip araçlarda launch control yapılabiliyorken yeni nesillerde yapılamamasının nedenleri araştırılmalı ancak temelinde launch control denen olayın motor ve şanzuman aksamına uzun vadede zarar verebileceği düşüncesi yatıyor olabilir.




  • Sevgili ivin

    Video ile ilgili birşey sormak istiyorum;

    220 ye çıktığınız yol düzmüydü yoksa bir miktar aşağıya doğru eğim varmıydı ? Videodan net olarak anlayamadım.

    Bir de aracın rampa çıkarken performansı nasıl ? Benzinli araçların torku biraz düşük olduğu için genelde rampada güçten düşüyorlar, Golf tede böyle birşey yaşanıyormu ?

    Teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ivin

    Birçok otomatik vites otomobilde denediğim launch control golf 6'da yapılamıyor. Özünde motora zarar verebilecek bu uygulamanın önüne geçmek için bir sistem geliştirmişler sanırım. Çünkü diğer otomatik viteslerde sol ayak frende sabit iken sağ ayakla gaza yüklenildiğinde otomobilin devri 3500-4000 rp aralığına kadar getirilebiliyor akabinde frenin bırakılmasıyla araç öne doğru atılıyor. Golf 6'da kullanılan dsg şanzumanda ise sol ayak frende sabit basılı iken sağ ayakla gaz verildiğinde önce devir ibresi hafifçe oynuyor ancak gaz devre dışı kalıyor ne kadar basılırsa basılsın ayak frende olduğu sürece gaz tepki vermiyor. vites n konumunda iken gaza basıldığında devir 4000 rpm'ye kadar çıkıyor oradan daha öteye gitmiyor. Üst devirlerin motora zararı olabilir düşüncesiyle devir kesici uygulaması var. Eğer devir 4000 rpm'de iken bile vitesi n den d konuma aldığınızda araç kendini devir en alt seviyeye düşene kadar vitese geçirmiyor. Tüm bunların özeti olarak golf 6 devri yükselterek yapılmak istenen kalkışlara izin vermiyor bu nedenle ilk anda kısa bir gecikme ile tepki veriyor.

    Bana gelen özel mesajlarda düşüncelerini belirten ve golf 6'nın ivmelenmesi ile son hızını merak eden arkadaşlar için aşağıdaki linkteki videoyu paylaşıyorum. Araçlarımızın kapasitesini ve limitlerini bilmek kesinlikle faydamıza olur ancak bunu alışkanlık haline getirip sürekli denemek veya uygulamak yanlış bir davranıştır. Aşağıdaki videoyu golf 6 tsi 122'nin merak edenlere limitlerini göstermek için yolluyorum. Umarım bu zamana kadar denemeyi düşünenler videoyu izler meraklarını giderir ve bundan sonra deneme ihtiyacı hissetmezler. Neticede burada aklı başında insanlar olarak düşüncelerimizi paylaşıyoruz ve eminim hepimizin ortak düşüncesi süratin felaket olduğudur.

    http://www.****/video/arabalar-golf-6-tsi-14-122-hp-dsg-7-vites/923771

    Aradaki yıldızlı bölüme "izlesene . com" yazılacak






  • arkadaşlar sorularıma verdiğiniz cevaplar için teşekkürler. Bir de katalokta yazan 6 lı cd değiştirici nerede acaba....
  • Sayın ucankut,

    Bu videoda yolun genelde hafif yokuş aşağı özellikle de 200 km ile 220 km arasında oldukça yokuş aşağı olduğunu söyleyebilirim. Videonun son bölümündeki yol ise tamamen düz kadrandan da anlaşılacağı gibi yokuş aşağı bölümden sonra düze çıkıldığında 220 olan sürat yavaş yavaş düşüyor düzlükte otomobil 210-214 km süratte ilerleyebiliyor.

    Aracın yokuş yukarı performansı da küçük motor hacmine göre tatmin edici diyebilirim ancak yokuş yukarı bu şekilde hızlanmak veya bu süratlere erişmek mümkün değil. Ancak eski nesil atmosferik benzinlilerin yavaşladığı ve vites küçültmek zorunda kaldığı yokuşlarda tsi ile stabil bir şekilde hızlanabileceğiniz de bir gerçek.
  • TUNİNG YAZILIMI ARTIK EMİN ELLERDE
    DOĞUŞ OTO VW CHİP TUNİNG UYGULAMASI BAŞLATMIŞ DİZEL VE BENZİNLİ HEMDE SINIRSIZ GARANTİLİ,
    1.4 LT AUDİ A3 ÖRNEĞİN 125 HP DEN 156 HP GÜCE ÇIKARILABİLİYOR VE HIZLANMA SANİYE DAHA ÇABUK GERÇEKLEŞİYOR ÜSTELİK SON HIZ 257 KM. ÇOKTA HESAPLI YAPIYORLARMIŞ ,BUNU YAPTIRMIŞKEN FREN DİSK AYNALARINI BÜYÜLTMEK İSTEYENLEREDE ORJİNAL VE ÇOK ÖZEL KOŞULLARLA 4 TEKERİ DAHA GÜÇLENDİREN SİSTEM KİTİ TAKILIYORMUŞ.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    TUNİNG YAZILIMI ARTIK EMİN ELLERDE
    DOĞUŞ OTO VW CHİP TUNİNG UYGULAMASI BAŞLATMIŞ DİZEL VE BENZİNLİ HEMDE SINIRSIZ GARANTİLİ,
    1.4 LT AUDİ A3 ÖRNEĞİN 125 HP DEN 156 HP GÜCE ÇIKARILABİLİYOR VE HIZLANMA SANİYE DAHA ÇABUK GERÇEKLEŞİYOR ÜSTELİK SON HIZ 257 KM. ÇOKTA HESAPLI YAPIYORLARMIŞ ,BUNU YAPTIRMIŞKEN FREN DİSK AYNALARINI BÜYÜLTMEK İSTEYENLEREDE ORJİNAL VE ÇOK ÖZEL KOŞULLARLA 4 TEKERİ DAHA GÜÇLENDİREN SİSTEM KİTİ TAKILIYORMUŞ.


    Sayın şekocan,

    Verdiğiniz bu yararlı bilgi için teşekkür ederim. Mesajınızı okuduktan sonra telefonla görüştüğüm yetkililer tuning işleminin fiyatını 1150 euro+ kdv olarak belirttiler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    TUNİNG YAZILIMI ARTIK EMİN ELLERDE
    DOĞUŞ OTO VW CHİP TUNİNG UYGULAMASI BAŞLATMIŞ DİZEL VE BENZİNLİ HEMDE SINIRSIZ GARANTİLİ,
    1.4 LT AUDİ A3 ÖRNEĞİN 125 HP DEN 156 HP GÜCE ÇIKARILABİLİYOR VE HIZLANMA SANİYE DAHA ÇABUK GERÇEKLEŞİYOR ÜSTELİK SON HIZ 257 KM. ÇOKTA HESAPLI YAPIYORLARMIŞ ,BUNU YAPTIRMIŞKEN FREN DİSK AYNALARINI BÜYÜLTMEK İSTEYENLEREDE ORJİNAL VE ÇOK ÖZEL KOŞULLARLA 4 TEKERİ DAHA GÜÇLENDİREN SİSTEM KİTİ TAKILIYORMUŞ.


    Sayın şekocan,

    Verdiğiniz bu yararlı bilgi için teşekkür ederim. Mesajınızı okuduktan sonra telefonla görüştüğüm yetkililer tuning işleminin fiyatını 1150 euro+ kdv olarak belirttiler.




    bu konuda tam olarak nereyle görüştünüz sayın ivin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999


    quote:

    Orjinalden alıntı: ivin


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    TUNİNG YAZILIMI ARTIK EMİN ELLERDE
    DOĞUŞ OTO VW CHİP TUNİNG UYGULAMASI BAŞLATMIŞ DİZEL VE BENZİNLİ HEMDE SINIRSIZ GARANTİLİ,
    1.4 LT AUDİ A3 ÖRNEĞİN 125 HP DEN 156 HP GÜCE ÇIKARILABİLİYOR VE HIZLANMA SANİYE DAHA ÇABUK GERÇEKLEŞİYOR ÜSTELİK SON HIZ 257 KM. ÇOKTA HESAPLI YAPIYORLARMIŞ ,BUNU YAPTIRMIŞKEN FREN DİSK AYNALARINI BÜYÜLTMEK İSTEYENLEREDE ORJİNAL VE ÇOK ÖZEL KOŞULLARLA 4 TEKERİ DAHA GÜÇLENDİREN SİSTEM KİTİ TAKILIYORMUŞ.


    Sayın şekocan,

    Verdiğiniz bu yararlı bilgi için teşekkür ederim. Mesajınızı okuduktan sonra telefonla görüştüğüm yetkililer tuning işleminin fiyatını 1150 euro+ kdv olarak belirttiler.




    bu konuda tam olarak nereyle görüştünüz sayın ivin.


    İlker Bey Ankara Etimesgut Doğuş Oto'yu aradım oradaki bir yetkili bana bu fiyatı verdi. Uygulamanın tam olarak ne zaman başladığını bilemiyorum ancak aynı yetkili yeni sayılır dedi. İşlemin ömürboyu garantili olması ve sunduğu tatminkar performans iyi ancak fiyat bana biraz fazla geldi.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.