Şimdi Ara

VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7 (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
1
Favori
65.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar dsg 7 ileri şanzımanın dişli oranları ile hangi viteste hangi devirde han gi hıza ulastığını merak ediyorum ayrıntılı bilgi verebilirseniz sevinirim. iyi geceler
  • sevgili ivin, daha önceleri hiç golf kullanmamış ve golf 6 la ilgilenen biri olarak yorumların için çok teşekkürler, emeğine sağlık. Senden öğrenmek istediğim şuan satıştaki 1,4 122 bg higline ile 1,4 160 bg higline arasındaki performans, fiyat farkı olarak değerlendirmeni alabilirmiyim. fiyat farklı bildiğim 4000 tl civarında fark var. fabrika değerlerinde tüketimi 1 lt daha düşük fakat değermi. belki bir kez sıfır araç alacağız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker1999 -- 4 Nisan 2009; 11:31:00 >
  • @ilker1999
    gerçi ivin'e sormuşsun ama ben de bir 122 dsg higline kullanıcısı olarak yorum yapayım. Aracım şuanda 1100 km'de ve oldukça memnunum. Uzun süre Passat tdi ve sonrasında yeni kasa Bmw 520d kullandım (babama ait araçlar).
    Golf 6 gerçekten iyi bir araç ve sürerken bu sınıftan bir aracın beni bu kadar mutlu edeceğine çok ihtimal vermemiştim. Kesinlikle tatmin edici bir performansı var ki henüz rodaj tamamlanmadığı için 4 bin deviri pek geçmedim. Ancak belki önceden kullandığım araçların etkisiyle bugünkü aklım daha doğrusu sıra bekleme durumum olmasaydı 160'lığı tercih ederdim. Bendeki araç ilk kalkışlarda fırlamıyor, ama 160'lık kompressörün etkisiyle hissedilir derecede daha iyi hızlanacaktır. Ben ötv indiriminden önce aracın bedelini ödemiş ve olursa diye teslim almayıp beklemiştim. Sensör paketi hariç, refleks gümüşü 46500'e aldım, o yüzden 160'lığı hem bekleme süresinden hem de elimdeki fiyat avantajını kaybetmemek için almadım. Dediğin gibi araç birkez alınıyor o yüzden 160'lığı tercih edebilirsin. Aynı hacimli motora sadece kompressör farkından dolayı 4000 tl vermek evet kulağa çok mantıklı gelmiyor ancak Golf 6 C sınıfının zevk arabası, o yüzden kalbini de dinleyebilirsin.

    @ivin
    Vw, premium tabir edilen araçların arkasından geliyor ve kendini ayırt ettirecek kaliteye sahip. Sen bu başlıkla kullanıcıları temsilen de güzel bir iş yaptın bence tekrar verdiğin bilgiler için teşekkürler. Bir de soru sormak istiyorum, amcama Jetta 122 tsi comfortline yada tour manuel vites alıyoruz. Golf'teki değişiklik ne zaman Jetta'ya yansıyacak bilgin var mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mfatiht

    arkadaslar dsg 7 ileri şanzımanın dişli oranları ile hangi viteste hangi devirde han gi hıza ulastığını merak ediyorum ayrıntılı bilgi verebilirseniz sevinirim. iyi geceler



    7 Kademeli dsg şanzumanın ilk 5 vitesindeki devir ve hız oranları 1.6 motora sahip otomobiller standartlarında. Ancak 6. ve 7. viteslerde farklılıklar taşıyabiliyor. Yokuş aşağı otomobilin limitleri zorlandığında aracın 6. viteste 220 km hıza rahatlıkla ulaşabildiğini söyleyebilirim. Bu süratte vites 6 da ise devir 5500 rpm eğer vites 7'de ise devir 4500 rpm civarında oluyor. Ancak araç daha hızlanmıyor. Özellikle 7. viteste gidilirken bu hıza rağmen motor gürültüsü duyulmuyor diyebilirim ancak yol ve rüzgar sesi biraz hissediliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    sevgili ivin, daha önceleri hiç golf kullanmamış ve golf 6 la ilgilenen biri olarak yorumların için çok teşekkürler, emeğine sağlık. Senden öğrenmek istediğim şuan satıştaki 1,4 122 bg higline ile 1,4 160 bg higline arasındaki performans, fiyat farkı olarak değerlendirmeni alabilirmiyim. fiyat farklı bildiğim 4000 tl civarında fark var. fabrika değerlerinde tüketimi 1 lt daha düşük fakat değermi. belki bir kez sıfır araç alacağız.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Zahirpau

    @ilker1999
    gerçi ivin'e sormuşsun ama ben de bir 122 dsg higline kullanıcısı olarak yorum yapayım. Aracım şuanda 1100 km'de ve oldukça memnunum. Uzun süre Passat tdi ve sonrasında yeni kasa Bmw 520d kullandım (babama ait araçlar).
    Golf 6 gerçekten iyi bir araç ve sürerken bu sınıftan bir aracın beni bu kadar mutlu edeceğine çok ihtimal vermemiştim. Kesinlikle tatmin edici bir performansı var ki henüz rodaj tamamlanmadığı için 4 bin deviri pek geçmedim. Ancak belki önceden kullandığım araçların etkisiyle bugünkü aklım daha doğrusu sıra bekleme durumum olmasaydı 160'lığı tercih ederdim. Bendeki araç ilk kalkışlarda fırlamıyor, ama 160'lık kompressörün etkisiyle hissedilir derecede daha iyi hızlanacaktır. Ben ötv indiriminden önce aracın bedelini ödemiş ve olursa diye teslim almayıp beklemiştim. Sensör paketi hariç, refleks gümüşü 46500'e aldım, o yüzden 160'lığı hem bekleme süresinden hem de elimdeki fiyat avantajını kaybetmemek için almadım. Dediğin gibi araç birkez alınıyor o yüzden 160'lığı tercih edebilirsin. Aynı hacimli motora sadece kompressör farkından dolayı 4000 tl vermek evet kulağa çok mantıklı gelmiyor ancak Golf 6 C sınıfının zevk arabası, o yüzden kalbini de dinleyebilirsin.

    @ivin
    Vw, premium tabir edilen araçların arkasından geliyor ve kendini ayırt ettirecek kaliteye sahip. Sen bu başlıkla kullanıcıları temsilen de güzel bir iş yaptın bence tekrar verdiğin bilgiler için teşekkürler. Bir de soru sormak istiyorum, amcama Jetta 122 tsi comfortline yada tour manuel vites alıyoruz. Golf'teki değişiklik ne zaman Jetta'ya yansıyacak bilgin var mı?


    İlker1999 ve Zahirpau'ya selamlarımı sunuyorum merhabalar :)

    İlker1999, sorunuza Zahirpau güzel ve açıklayıcı bir cevap vermiş. Onun düşüncelerine ben de katılıyorum. 160 bg'lik motor inanılmaz bir performans sunuyor. Sunduğu performans 122 bg'lik motordan oldukça üstün. Yakıt tıüketimi şehir içi 7.5, şehir dışı 5.2, ortalama 6.0 şeklinde verilmiş. Dsg 122'nin ortalama yakıt tüketiminin de 6.0 olduğu göz önünde bulundurulursa 160 bg'lik motorun ortaya koyduğu maksimum performans karşısında minimum bir yakıt tüketimi sunduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca 160'lık versiyonun standart dsg ile satıldığını manual vitesinin henüz bulunmadığını da belirtmek gerekiyor. Her zaman belirttiğim gibi sorun yine fiyat noktasında oluşuyor. 160 bg'lik otomobilin fiyatı öyle bir noktada ki bu otomobili almak isteyenlerin önüne birçok üst segment otomobil tercihleri geliyor. Ancak maddi kaygısı olmayanlar için 122 mi 160 mı sorusunun cevabı kesinlikle 160'lıktır diye düşünüyorum. Turbo+Kompressor kombinasyonu şüphesiz 122 bglik versiyondan çok daha fazla sürüş zevki verecektir. 0-100 hızlanması 8 sn olan 160 tsi gerçekten ciddi bir hızlanma değerine sahip bunun yanında kompressor etkisi ile özellikle düşük devirlerde ve ara hızlanmalarda da iddia sahibi. Unutmadan bir konuya daha değinmek istiyorum. Genellikle bu motorların performans ve yakıt özellikleri üzerinde duruyor ve çok önemli bir konuyu da atlıyoruz. Vw tsi teknolojisini geliştirirken bunun az yakıt harcayan ve üstün performans sunan bir motor olmasının yanında çevre dostu bir motor olması için de titizlik gösterdi. Zira ilerleyen periyodda Avrupa'da bu alanda ciddi sınırlamalar ile karşılaşacağız. Tsi 122 manuel 144 CO2 gr/km ,dsg 138 CO2gr/km , Tsi 160 139 gr/km CO2 emisyon değerlerine sahip. Standart 1.6 sr vw motorunun 166 gr/km CO2 değerlere sahip olduğunu da hatırlatmak istedim.

    Zahirpau açıklaman için teşekkür ederim. Golf'te olan değişikliğin Jetta'da ne zaman olacağı konusunda açıkçası rivayetler var. 2010, 2011 ve 2012 tarihlerinin birinde bir değişiklik olacağı söyleniyor. Bunun yanında geçenlerde okuduğum bir yazıda Jetta'nın kasa değiştirip tekrar Bora ismiyle piyasaya sürüleceği yazıyordu ancak tüm bunlar şu an söylenti aşamasında Golf 6 için de kasasının 2011 veya 2012'de değişeceği söyleniyor neticeyi zaman gösterecek. Ancak bilinen bir şey varsa o da vw firmasının otomobillerde yeni yüz olarak agresif tasarımlara yöneldiği. Scirocco, Passat cc, Golf 6 ve Yeni Polo'da bu yeni yüzün yansımaları var. Sanırım Jetta'da tasarım olarak buna benzer bir çizgi ile karşımıza çıkacak.




  • Hiç vw araç kullanmayan ve golf 6 taliplisi olarak sayın zahirpau ve ivin e açıklamalarınız için teşekkür ederim. İrtibat sağladığım bir bayiden öğrendiğime göre şuan araç yok ve bekleniyor. Benim talip olduğum model higline. Fakat bayinin ifadesinde hangi modelinin geleceği konusunda hiç bir garantileri yokmuş. Hatta ilk higline modellerinde dokunmatik ekranlı müzik çalar yokmuş daha sonrakilerde varmış vs. yani gelecek olanlardan ne çıkacağının bir garantisi yokmuş. Ben broşürlerdeki incelemerime göre higline karar veriyorum ama istediğim özellikler çıkmıyor, bu şekil bir durum olabilirmi, tavrım ne olmalı acaba. Birde formda vw de çeşitli paketlerden bahsediliyor fakat vw sitesini incelediğime göre araçlarda opsiyon olarak sadece metalik boya ve sunroof mevcut diğer tüm özellikler donanımlarda mevcut.

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker1999 -- 5 Nisan 2009; 23:15:23 >
  • sevgili ilker1999

    bahsettiğiniz bazı donanımların çıkmaması olayı çok farklı bir durum. O konuda sipariş esnasında kesin olarak bilgilendirildim. Golf 6 satışa sunulduktan sonra hemen Türkiye pazarına sokmak adına ilk partilerde fabrikadan sipariş edilen araçlar kasıtlı olarak eksik donanımla sipariş edilip daha erken teslim edilmesi sağlanmış(Örneğin Ankara, doğuşta ben gittiğimde üzerinde yağmur sensörü ve kararan dikiz aynası olmayan 2 adet higline araç vardı). Ama tabiki bu araçlarda ona göre olmayan aksesuarlar üzerinden fiyat indirimi yapılmış. Ancak bu aydan itibaren Türkiye'ye girecek olan bütün modeller broşürlerdeki donanım listesiyle birebir aynı şekilde ithal ediliyor.

    çeşitli paketler konusuna gelince; ilanlarda olan standart comfortline, highline donanım listesinin üstüne eğer istenirse opsiyon olarak eklenebilecek bir çok paket var evet. Ve bunlarında fiyatları bayilerde liste olarak mevcut hatta bende de var fırsatım olursa resim olarak atabilirim buraya. Bunlara da örnek verecek olursak; bi-xenon far paketi(2500TL), vienna deri döşeme(4000TL), navigasyon sistemi(highlinedaki dokunmatik renkli ekranlı ses sistemiyle karıştırmayalım), kış paketi(ısıtmalı silecek suyu, ön cam), karartılmış arka camlar(600TL) gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gsyagtu -- 6 Nisan 2009; 10:32:05 >




  • forum da biri yazmıştı hatırlamıyorum golf 6 nın 160 bg lik motorunda çok fazla sensör var demişti bu 160 lık motor nasıl ? 122 motor dan farkı ne bide sizce bu sensörlerin fazla olmasından dolayı ilerde BAKIM MALİYETİ fazla olurmu yoksa değişmez mi ? bir arabayı 7-8 sene kullanan biri olarak bence 122 lik motor daha iyi çünkü bu motor çok yaygınlaştı 160 lık motor çok az
    160 lık motor daha fazla maliyet getirmez mi
    görüşlerinizi yazarsanız çok memnun olurum arkadaşlar
  • Navigasyon paketi derken ? yani comfortline veya trendline olabiliyor mu opsiyon ?
  • evet olabiliyor şu anda aksesuar listesini yolluyorum foruma hepsi hangi modelde neyin eklendiği neyin zaten standartta olduğu yazıyor.
  • buyrun aksesuar listesi tam göremiyorsanız tekrar yüklerim.
     VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7



    http://img227.imageshack.us/img227/7576/tara0001h.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gsyagtu -- 6 Nisan 2009; 20:33:57 >
  • teşekkürler arkadaşlar. Şu zamanda sanırım hiç birini seçme şansımız yok gibi çünkü denen ötv ind. yetişmez...
  • Bayiyle anlaşıcan yetişirse alırım diye.Ona göre siparişini verecen yoksa yok..
    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999

    teşekkürler arkadaşlar. Şu zamanda sanırım hiç birini seçme şansımız yok gibi çünkü denen ötv ind. yetişmez...
  • Arkadaşlar selam,

    yeni golf 1.4 tsi 160 Hp tiptr. DGS araç satın almak istiyorum bayi ile görüştüm mayısın 2. haftası araç bana teslim edilecek. Araç beyaz renk gelecek. araç için ekstra aksesuar olarak ne tavsiye edersiniz. Bilgi alabilirsem sevinirim.
  • bu yayınladığınız aksesuar listesi ne kadar ilginç adaptif şasi kontrolü var 1300 liraya merak ettiğim şey bunları doğuş oto sonradan takabiliyormu yoksa siparaş vermeden önce mi söyleniyor. para olacak aslında alacan bi golf 6 park kamerası adaptif şasi falan komple girecen donanıma
  • Sayın ivin,
    Bu mesaja ait 4 sayfayı bugün okudum. Tecrübelerinizi ayrıntılı bir şekilde paylaştığınız için teşekkür ederim. Yazılarınızın devamını dilerim.
  • Hepinize selamlar.

    Bu güne kadar hep manuel araç kullandım ve son 3 aracımda vw di. Bunlar sırası ile vw transporter, vw polo ve şimdi kullandığım 2001 bora trendline.

    Özellike Sn.Taner GÖDE"nin ve siz değerli vw kullanıcılarının yazılarını takip ediyor ve bir solukta okuyorum okudukça bilgi hazinem gelişiyor ve bu güne kadar ön yargı ile baktığım otomatik vites araba alma konusundan bugünden itibaren vazgeçiyorum, dsg şanzımanlı araçların (özellike tsi 122 hp dsg) yakıt ve performans konusunda çok iyi olduğunu siz kullancıların yorumlarından okudukça iştahım kabarıyor ve beni de yavaş yavaş tsi 122 hp dsg araç almaya teşvik ediyorsunuz.
    İndirimin ertesi gün vw bayilerinde araç kalmadığını (var da yok) bizzat kendim giderek gördüm ve bacanağıma mecburen tsi 122 hp manuel jettat tour paketini aldık.

    Keşke bu yazınızı (özellike tsi 122 hp dsg) daha önce okumuş olsaydım da onada dsg li bir araç aldırsaydım diyorum kendi kendime.

    Ben de artık tsi 122 hp dsg araç istiyorum. Renk olarak ta opak beyaz tercihimdir. (Kendi kendimi avutuyorum)
    Tüm vw"cilere iyi sürüşler olsun. Yolunuz da farınız da açık, emniyet kemeriniz takılı olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsanokur

    Sayın ivin,
    Bu mesaja ait 4 sayfayı bugün okudum. Tecrübelerinizi ayrıntılı bir şekilde paylaştığınız için teşekkür ederim. Yazılarınızın devamını dilerim.


    Sayın ihsanokur,

    Düşünceleriniz için teşekkür ederim. Tüm arkadaşların da katılımı ve katkısıyla faydalı ve güzel bir topik oluşturduğumuzu düşünüyorum :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: imjuli

    bu yayınladığınız aksesuar listesi ne kadar ilginç adaptif şasi kontrolü var 1300 liraya merak ettiğim şey bunları doğuş oto sonradan takabiliyormu yoksa siparaş vermeden önce mi söyleniyor. para olacak aslında alacan bi golf 6 park kamerası adaptif şasi falan komple girecen donanıma


    Bunlar fabrika sipariş fiyatları. Sonradan aksesuar olarak takılırmı bilmem ama çok daha pahalıya geleceğinden eminim. Ayrıca atladığınız bir detay var bunlara KDV + ÖTV ekleniyor. Yani listedekiler çıplak fiyatlar zaten en altta yazıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: apa_che

    Hepinize selamlar.

    Bu güne kadar hep manuel araç kullandım ve son 3 aracımda vw di. Bunlar sırası ile vw transporter, vw polo ve şimdi kullandığım 2001 bora trendline.

    Özellike Sn.Taner GÖDE"nin ve siz değerli vw kullanıcılarının yazılarını takip ediyor ve bir solukta okuyorum okudukça bilgi hazinem gelişiyor ve bu güne kadar ön yargı ile baktığım otomatik vites araba alma konusundan bugünden itibaren vazgeçiyorum, dsg şanzımanlı araçların (özellike tsi 122 hp dsg) yakıt ve performans konusunda çok iyi olduğunu siz kullancıların yorumlarından okudukça iştahım kabarıyor ve beni de yavaş yavaş tsi 122 hp dsg araç almaya teşvik ediyorsunuz.
    İndirimin ertesi gün vw bayilerinde araç kalmadığını (var da yok) bizzat kendim giderek gördüm ve bacanağıma mecburen tsi 122 hp manuel jettat tour paketini aldık.

    Keşke bu yazınızı (özellike tsi 122 hp dsg) daha önce okumuş olsaydım da onada dsg li bir araç aldırsaydım diyorum kendi kendime.

    Ben de artık tsi 122 hp dsg araç istiyorum. Renk olarak ta opak beyaz tercihimdir. (Kendi kendimi avutuyorum)
    Tüm vw"cilere iyi sürüşler olsun. Yolunuz da farınız da açık, emniyet kemeriniz takılı olsun.




    Ben de otomatik vitese burun kıvıranlardandım. Dsg'yi kullandıktan sonra insanın bu konudaki bakış açısı tamamen değişiyor. Teknoloji ilerledikçe bundan kat kat daha başarılı sistem ve ekipmanlar çıkacaktır. Bunun yanında Otomobillerdeki aksesuar alışkanlıkları da artık değişim geçiriyor. Eskiden trendline modeli baz donanım olarak ekstra konfor sunmadığı gibi yol bilgisayarı vb. donanımlara da sahip değildi. Ancak şimdi bakıyorsunuz, Trendline modellerde bile standart yol bilgisayarının yanında cd ve mp3 çalar teyp, kol dayama, aux girişi, soğutmalı torpido ve full güvenlik donanımları vs. mevcut. Bence bunlar güzel işaretler. Baz versiyonlarda bile sahip olunabilen özellikler insanı mutlu ediyor. Ancak göz fiyat listesine kayınca işler malesef biraz değişiyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ivin -- 8 Nisan 2009; 18:55:24 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.