Şimdi Ara

Vw golf şaşe yardım ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
4.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • vw golf arabamın altındakı bu parçanın adı ne geçen vurdum çatladı kaynak yaptırdım ama eskisi gibi randıman almaktan korkuyorum bunun çıkmasını araştırcam yardım edermısınız ..

     Vw golf şaşe yardım ...



  • Merhaba,

    Resimde gösterdiğiniz parçanın ismi ''salıncak alt kolu'' dur. Bu parça, süspansiyon askı sisteminin en önemli parçasıdır. Süspansiyon ile tekerlek modülünün şasiye bağlantısını sağlar. Resimde sarı renk ile gösterilen parçadır.

     Vw golf şaşe yardım ...
    Not : Resim temsilidir.

    Eğer çok hızlı vurduysanız, şasiye bağlantı noktaları olan ''burçları'' yamultmuş olabilirsiniz. Bu da salıncak kolunu her ne kadar tamir ettirseniz de tekerlek modülünün açısal düzgünsüzlüğüne sebep olur. Seyir halindeyken sağa ve ya sola çekme yapar. Eğer burçta bir problem yoksa salıncak kolunu tamir ettirdiyseniz normalde bir problem çıkmaması gerekir. Fakat bu, salıncak kolundaki darbeye de bağlıdır. Çünkü bu parça yüksek eğilme direncine sahiptir. Eğer kritik bir kesitinde işlem görürse uzun vadede bir problem oluşturabilir.

    Herhangi bir olası problemi engellemek için ''süspansiyon üst kulesi'' , ''salıncak bağlantı burçları'' , ''tekerlek göbeği bağlantı noktaları'' kontrol edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 15 Ekim 2012; 22:59:34 >




  • tespitinizde haklısınız araba sağa doğru cekıyor sanırım bayağı masraf cıktı bana yenısını alıp değiştirmem lazım kaynakla vs olcak iş değil bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmety

    tespitinizde haklısınız araba sağa doğru cekıyor sanırım bayağı masraf cıktı bana yenısını alıp değiştirmem lazım kaynakla vs olcak iş değil bu

    Burçların yamulması, salıncak kolunun düzgün olmasına rağmen arabanın sağa çekmesine sebep olabilir. Bunun için burçların düzeltilmesi ve askı sisteminin tamamen kontrol edilmesi gerekiyor. Çünkü sadece o parçanın vurması, bağlı olduğu bütün parçaların geometrik referanslarının kaymasına sebep olmuştur. Size tavsiyem eğer salıncak kolunu tamir ettirdiyseniz, öncelikle burçları ve askı sisteminin yukarıda saydığım parçalar olmak üzere tüm parçalarını kontrol ettirmeniz. Daha sonra yamukluk olan parçalar düzeltilmesi gerekiyorsa düzeltilir, eğer bu işlem yapılamıyorsa ya da riskli ise yenisi ile değiştirilir. Bu dediğim salıncak kolu için de geçerlidir.




  • merak ettiğim bu salıncağın vw tabanlı bütün arabaların parca kodu aynı mesela skoda seat audi hepsi aynı muadil parçalar sanırım ..hafta sonu mecbur salınca değiştirceğim için hepsine teker teker baktırıcam yardımlarınız icin saol ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmety

    merak ettiğim bu salıncağın vw tabanlı bütün arabaların parca kodu aynı mesela skoda seat audi hepsi aynı muadil parçalar sanırım ..hafta sonu mecbur salınca değiştirceğim için hepsine teker teker baktırıcam yardımlarınız icin saol ..

    Rica ederim. VW grubuna ait araçlarda ortak parça kullanımı var fakat bu parça ortak mıdır bilemiyorum. Eğer parça kodu aynı ise ortak olması muhtemel, kontrol etmek gerekir.

    Kolay gelsin.
  • Geçen ay babamda arabayı kaldırıma vurmuştu.Sağ jantlar hafif yamulmuş,lastikler patlamıştı.Kaskodan yenilendi bunlar,araç bize teslim edilmeden teste girdiğinde arka tekerde eğrilik tespit edilmiş,bahsettiğiniz parçayıda değiştirdikten sonra sorun kalmamıştı.Sırf o parça 1000 tl den fazlaydı sanırım.

    Edit:Bu arada araç 2008 ford focus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oznk40 -- 16 Ekim 2012; 15:19:40 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.